20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 15/16  (Lest 97622 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Premier League 15/16
« Svar #150 på: 25. Nov. 2015, 23:02 »
Crystal Palace KNUSTE Sunderland i våres. Bolasie med hat-trick, Murray med kjempekamp. Så at Pardew ikke har slått mackems på lenge stemmer ikke

Hehe gløymde at han møtte dei og i vår og ikkje berre oss :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 26. Nov. 2015, 08:22 »
Pardew klarte vel faktisk vinne en kamp mot Mackems for oss også før det gikk til helvete :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 26. Nov. 2015, 09:39 »
Eg tippar dei sler oss lett. 2-0.

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #153 på: 26. Nov. 2015, 18:39 »
At vi møter Palace borte er ikke nødvendigvis negativt. Palace sliter når de skal styre spillet, og ikke kan satse på kontringer (som det mannskapet er meget gode på). Det blir spennende å se om McC har skjønt at han faktisk må legge om taktikken og formasjon om det skal bli poeng framover.
Black and white since 1996

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 28. Nov. 2015, 23:23 »
Garde har ikkje akkurat starta bra i Villa. Han var Carr sin nr.2? Er jo ikkje vits sparka McClaren når desse to tullingane skal finne ein ny ein.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 28. Nov. 2015, 23:44 »
Remi Garde gjorde en veldig god jobb i Lyon, og hvis han får tid, litt penger til å forme sitt eget lag (og ikke Sherwoods lag, ew!) og tillitt tror jeg han kommer til å gjøre det bra i Aston Villa au. Og det skal nok ikke noe mer til enn noen få spillerkjøp i januar før han tar Aston Villa over klubber som Newcastle, Sunderland, Norwich og Bournmouth.

Fin fyr.
Nei.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 29. Nov. 2015, 08:24 »
Remi Garde gjorde en veldig god jobb i Lyon, og hvis han får tid, litt penger til å forme sitt eget lag (og ikke Sherwoods lag, ew!) og tillitt tror jeg han kommer til å gjøre det bra i Aston Villa au. Og det skal nok ikke noe mer til enn noen få spillerkjøp i januar før han tar Aston Villa over klubber som Newcastle, Sunderland, Norwich og Bournmouth.

Fin fyr.

I Lyon hadde han ett av Europas 4-5 beste akademier å hente spillere fra.
Alt kan man lese her:
http://www.josimar.no/artikler/made-in-lyon/2790/

Står forresten noe om Ben Arfa også her.

? Jeg har et perfekt eksempel på en spiller som ble rost opp i skyene altfor tidlig, og som fikk karrieren sin ødelagt på grunn av det. Hatem Ben Arfa. Jeg har trent mange, mange store talenter, deriblant Benzema, Grenier, Lacazette og Rémy. Men Hatem Ben Arfa er uten tvil den mest talentfulle spilleren jeg har jobbet med. Men herregud, det som skjedde med den gutten da han var 15 år. Det var helt sinnssykt. Han var med i en realityserie fra Clairefontaine-akademiet som ble veldig populær, så da han kom til klubben var han allerede kjent i hele landet. Vi spilte en kamp langt ute på landet mot et lite lag, men allikevel var det 500 unge gutter på tribunen som ropte navnet hans. Han var en stjerne før tiden. Han hadde ikke bevist noe som helst, men han var på TV, han tjente penger ? Hvordan skulle han klare å lykkes etter det? Mange folk ville utnytte ham, han fikk agenter, advokater, rådgivere ? Han hørte ikke lenger på trenerne sine, det var helt umulig å håndtere ham. Det er ikke meningen at en 15-åring skal behøve å takle slikt, sier han.
« Siste redigering: 29. Nov. 2015, 08:32 av Frode »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 29. Nov. 2015, 11:17 »

Fin fyr.

Akkurat som McClaren altso? Han er og ein fin fyr. Eller du likar vel automatisk Garde meir sidan han er fransk :D
Bør vel og slik sett få tid og pengar på å forma sitt eige lag? Det er ikkje vits prøva sei at McClaren fekk det han ville i sommar. Han treng sjølvsagt fleire transfervindauge og meir tid på seg.
Sjølv om eg samtidig vil ha han sparka, men det går meir på at eg er ueinig i at han vart ansett frå starten av. Dette trur eg gjeld dei fleste. Ingen var særleg nøgd med at McClaren kom, og no vil me helst få han vekk. Det endrar jo ikkje på det faktum at MA, Carr og Charnley framleis sit bestemme på toppen.
Det me ser no er ikkje kunn McClaren sitt ansvar og problem. Det er noko fundamentalt feil i klubben.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #158 på: 29. Nov. 2015, 12:01 »
Sjølv om eg samtidig vil ha han sparka, men det går meir på at eg er ueinig i at han vart ansett frå starten av. Dette trur eg gjeld dei fleste. Ingen var særleg nøgd med at McClaren kom, og no vil me helst få han vekk. Det endrar jo ikkje på det faktum at MA, Carr og Charnley framleis sit bestemme på toppen.
Det me ser no er ikkje kunn McClaren sitt ansvar og problem. Det er noko fundamentalt feil i klubben.
Og hvilke signaler gir det til spillerne? Klubben kvittet seg med Pardew, de fikk ikke noe bedre enn Carver et halvt år før han ble erstattet av McClaren. Spillerne, i likhet med fansen, hadde sikkert store forventninger til ny manager siden det på liv og død skulle ta et halvt år før han kom. Så fikk de en som ikke har vist noen ting av betydning tidligere. Spillerne er sikkert dritt lei en klubbledelse som oppfører seg på denne måten. Og McClaren blir naturligvis syndebukken for all elendighet. En merittert manager + et tilsvarende eller bedre overgangsbudsjett som i sommer, så tror jeg spillerne hadde orket å prestere langt bedre enn nå. Det vi ser nå er et absolutt bunnivå.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #159 på: 29. Nov. 2015, 12:07 »
Må folk slutte å si klubben kvittet seg med Pardew. Uansett hvordan man vrir og vender på det, han gikk sjøl etter eget ønske. Hadde han sagt til Charnley at han ikke ville til Palace, hadde han antagelig fortsatt vært trener for Newcastle.

Det sagt, ikke vanskelig å forstå at han valgte å dra.

No fate but what you make

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 03. Des. 2015, 10:52 »
Mike Ashley er det verste som har skjedd Newcastle United i min levetid.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 03. Des. 2015, 10:54 »
Mike Ashley er det verste som har skjedd Newcastle United i min levetid.

Engelsk fotball i Premier Leagues historie.

Er vittig å se hvordan vi uten tvil har en av de aller rikeste eierne og det med ENORM margin, mens det finnes andre som bruker og investerer mye mer i klubben og alt annet.

Finnes ikke ord lengre.

Så lenge Mike eier denne klubben vil min fotballglede aldri kunne bli den samme igjen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 03. Des. 2015, 11:04 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/newcastle-dont-want-head-coach-10535120

En fin artikkel om hvordan det er begrensa hvor mye en kan skylde på både McClaren og også Graham Carr for klubbens elendighet.
Ansvaret ligger mest av alt på begrensningene de jobber under fra vår egen kjære Mike Ashley.
Saker smått fra saken:

Sitat
Carr is a Newcastle United fan, born and raised in the city whose motivation is fairly and squarely to try to make the club better than it is.

He watched enough games in his youth to know what constitutes a ?Newcastle player? ? surely if it was down to him he would be recommending the great and the good rather than operating in the limited and difficult market he is operating in?

Just like McClaren, he?s in there to do a job that is defined by those higher up.

Recommendations over the last few years included Dele Alli, Pierre-Emerick Aubameyang and Loic Remy. Raphael Varane and Kurt Zouma were previously put to the board.

Had United been serious about blowing away the cynicism surrounding the club, they might have moved heaven and earth to get them. But they didn?t.

In the case of Remy, United didn?t even fly him into Newcastle and QPR got him instead ? a costly mistake. Who made that one?

United might have got a more decorated or transformative manager in the summer but they deliberately didn?t want one.

It was a very bad sign when McClaren couldn?t even negotiate an open press conference on his first day ? despite Newcastle clearly having wanted him to manage them so badly that they waited for months for him to leave Derby.

If he couldn?t wield the power to make a smoother introduction, what chance does McClaren have when it comes to the really big calls?

Newcastle need someone prepared to make an immediate impact ? to differentiate themselves from the rest.

A personal preference would be for someone like Gary Neville to be lured away from the Sky studios and given a blank canvas. I was enthusiastic about Patrick Vieira for similar reasons.

McClaren has worked incredibly hard and made some inroads in certain areas.

But United?s problems are structural, and as long as Ashley either doesn?t listen or resists those who counsel him to make changes, the blame game will be revisited soon enough