20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør mclaren sparkes?

Ja
47 (95.9%)
Nei
1 (2%)
Vet ikie
1 (2%)

Stemmer totalt: 49

Skrevet av Emne: Steve McClaren  (Lest 101499 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #165 på: 04. Jan. 2016, 03:38 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/georginio-wijnaldum-watch-dutchman-deserves-10678757

Håper han fortsetter med denne taktikken, så mye bedre ut i går, og mot et noe dårligere lag er jeg sikker på det hadde blitt poeng. Merkelig hvor mye bedre spillere blir når de får spille i rett posisjon.......

For det første, Wijnaldum var ikke outstanding igår. Han var god, men vi har sett han langt bedre.

For det andre, vi har 4 spillere som trives best i den rollen, og som kanskje også er best i den rollen. Fryktelig vanskelig i og med at vi ikke har vinger i klubben. Noen må gjøre en jobb der også.
Ayoze var helt OK på vingen igår. Slet litt i starten mot Bellerin men tok seg opp etterhvert. Men har også sett Ayoze langt bedre tidligere, i 10er rollen blant annet.

Regner med du og så vi spilte langt bedre mot Arsenal enn dette tullet som har blitt prestert mot Villa, Everton og WBA?
No fate but what you make

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 04. Jan. 2016, 08:00 »
Det har me gjort heile sesongen. Spelt bra mot topplaga og skikkeleg dårleg mot lag rundt oss på tabellen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 04. Jan. 2016, 16:54 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/georginio-wijnaldum-watch-dutchman-deserves-10678757

Håper han fortsetter med denne taktikken, så mye bedre ut i går, og mot et noe dårligere lag er jeg sikker på det hadde blitt poeng. Merkelig hvor mye bedre spillere blir når de får spille i rett posisjon.......

For det første, Wijnaldum var ikke outstanding igår. Han var god, men vi har sett han langt bedre.

For det andre, vi har 4 spillere som trives best i den rollen, og som kanskje også er best i den rollen. Fryktelig vanskelig i og med at vi ikke har vinger i klubben. Noen må gjøre en jobb der også.
Ayoze var helt OK på vingen igår. Slet litt i starten mot Bellerin men tok seg opp etterhvert. Men har også sett Ayoze langt bedre tidligere, i 10er rollen blant annet.

Regner med du og så vi spilte langt bedre mot Arsenal enn dette tullet som har blitt prestert mot Villa, Everton og WBA?

Ja, men vi har prestert godt i enkelte andre kamper også denne sesongen. Det tror jeg du og har fått med deg.  Da var posisjoner og spillere byttet litt på.

Vi har sett Wijnaldum langt bedre enn mot Arsenal. Ayoze like så. Det betyr ikke at de 2 må bytte plass igjen. Det viser mer at vi i den ene posisjonen har litt "luksus".

For ca 1 mnd siden ville mange både her og på N-O ha Siem de Jong i den samme posisjonen.
« Siste redigering: 04. Jan. 2016, 16:57 av Frode »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 04. Jan. 2016, 18:05 »
Det har me gjort heile sesongen. Spelt bra mot topplaga og skikkeleg dårleg mot lag rundt oss på tabellen.

Jepp, mot de gode lagene er det ikke vi som skal styre spillet. Det er når vi skal kontrollere kampen at vår mangel på kreativitet blir så synlig mener jeg.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #169 på: 04. Jan. 2016, 18:13 »

Jepp, mot de gode lagene er det ikke vi som skal styre spillet. Det er når vi skal kontrollere kampen at vår mangel på kreativitet blir så synlig mener jeg.

Jepp. Og det blir vanskelig å spille kreativt når McClaren setter de spillerne som kan skape noe på feil plass eller på benken, samtidig som han går ut med lavt press og Anita/Colback, som ikke innehar et kreativt gen tilsammen, på sentral midtbane når vi møter lag som Villa, Everton, WBA, Bournemouth, Leicester, Palace osv..... Trist....
No fate but what you make

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 04. Jan. 2016, 18:30 »

Og du meinar framleis att McClaren ikkje hadde henta ein Cabaye-type, men endå betre enn Cabaye, viss han hadde hatt full kontroll på transferfronten? :) No i januar for eksempel.

Berre å sparka McClaren med ein gong: http://www.vg.no/sport/fotball/real-madrid/as-rafael-benitez-har-faatt-sparken-i-real-madrid/a/23590184/
« Siste redigering: 04. Jan. 2016, 18:34 av lgrinde »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 04. Jan. 2016, 19:59 »
Var ikke det jeg mente. Jeg mener ikke han har full bestemmelsesrett som en manager, men at hans beslutninger tillegges stor vekt. Og feilen Mclaren gjorde i fjor sommer var at han kjøpte Gini fordi han så for seg at han ville fungere sammen med Anita som den raske ballfordeleren og Colback som terminatoren. Gini er derimot mye mer lik Sissoko enn Cabaye mener jeg. Han er god hvis han blir satt opp i de riktige posisjonene,  men er ikke en spiller som dikterer spillet.  Hadde Mclaren i stedet brukt 15 millioner på en kreativ midtbanespiller og en venstreback tror jeg vi hadde ligget godt oppe på øvre halvdel fordi vi har spillere som ikke er så verst, men de har ingen som "kopler" dem sammen på midten.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 04. Jan. 2016, 20:13 »
I følge deg så ble jo Gini kjøpt fordi McClaren har kunnskap om og kontakter i Nederland. Hvis det stemmer, så virker det jo ganske merkelig at han skulle "tro" at han ville passe i en helt annen posisjon enn det han faktisk gjør.

Igjen kommer min teori til rette mener jeg. I Newcastle blir ikke spillere kjøpt for å skape en god og solid tropp, de blir kjøpt med tanke på fremtidig profitt. Carr har garantert overbevist Charnley/Ashley at Gini kan selges for £30m om en sesong eller to om han lykkes.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 04. Jan. 2016, 22:51 »
Igjen kommer min teori til rette mener jeg. I Newcastle blir ikke spillere kjøpt for å skape en god og solid tropp, de blir kjøpt med tanke på fremtidig profitt. Carr har garantert overbevist Charnley/Ashley at Gini kan selges for £30m om en sesong eller to om han lykkes.

Det er vel egentlig ingen tvil om dette, er det?

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #174 på: 04. Jan. 2016, 23:11 »

Dette kalles "å slå inn en åpen dør"

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #175 på: 09. Jan. 2016, 08:41 »

Dette kalles "å slå inn en åpen dør"

Hoho!

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #176 på: 09. Jan. 2016, 10:30 »
Igjen kommer min teori til rette mener jeg. I Newcastle blir ikke spillere kjøpt for å skape en god og solid tropp, de blir kjøpt med tanke på fremtidig profitt.

Men det er ikke økonomisk bærekraftig overhodet. Ashley er dyktig på sportsutstyr osv. Men å drive fotballklubb det kan han ikke.
Spillere er avhengig av å spille på et godt sammensatt lag dersom de skal prestere på sitt høyeste nivå og kunne gjøre seg attraktiv for større klubber og samtidig øke sin markedsverdi. Det er god business.

Ashley hadde aldri brukt £50 mill i sommer dersom fjorårssesongen ikke hadde vist hvor dårlig forfatning spillerstallen var. Han hadde selvfølgelig regnet ut at et nedrykk kommende sesong ville kostet mer enn £50 mill. Et resultat av manglende, kontinuerlige spillerinvesteringer i overgangsvinduene.

I lengden taper Ashley sånn som han driver NUFC. Ett nedrykk fra PL og 3 sesonger(?) i nedrykkstriden siden han tok over klubben sier jo hvor han tar klubben, og hvor lite reflektert han er over måten han driver klubben på. Klubben tjener ikke store penger på å spille i Championship. Han skjønner seg ikke på det rett og slett.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 09. Jan. 2016, 10:36 »
Det jeg sliter med å forstå (og sikkert alle andre) er hvorfor han aldri investerer i en skikkelig manager. Alle mennesker, til og med Ashley, skjønner vel at en god manager vil få økt verdien på hver spiller mer enn hva middelmådigheter som Pardew og McClaren vil.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #178 på: 09. Jan. 2016, 11:08 »
Vinner FA cupen og rykker ned i ligaen. Er det sånn å forstå at McClaren da får en langtidskontrakt? Da brenner jeg draktene mine i peisen i så fall.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 09. Jan. 2016, 11:18 »
Vinner FA cupen og rykker ned i ligaen. Er det sånn å forstå at McClaren da får en langtidskontrakt? Da brenner jeg draktene mine i peisen i så fall.

Berre å ta det med ro. Vinner aldri noko som helst :P
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.