20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør mclaren sparkes?

Ja
47 (95.9%)
Nei
1 (2%)
Vet ikie
1 (2%)

Stemmer totalt: 49

Skrevet av Emne: Steve McClaren  (Lest 101315 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #150 på: 02. Jan. 2016, 12:07 »
Det er vel det som er problemet her. Swansea har ambisjoner, det har ikke Newcastle. Vel, eieren har det i kjeften, men det stopper der. Monk hadde jo selvfølgelig sittet trygt i Newcastle med tilsvarende resultater, eller rettere sagt mangel på reultater.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 02. Jan. 2016, 14:36 »
Joda, men Swansea tar grep når det butter i mot. Swansea under Monk var jo kanonbra, men denne sesongen har det vært patetisk og da var det riktig å søke nye impulser.

Fullstendig uenig!
Det er det som er den største feilen i fotball, at managere ikke får nok tid på seg. Det som kjennetegner klubber som sliter veldig er også hyppige bytter av manager og trenere. Noe jeg poengterte litt lenger tilbake her.
Dette er også bevist igjennom statistikk at lag som bytter managere som oftest ikke opplever noe løft på lang sikt, ikke alltid på kort sikt heller. Som oftest er det spillermateriale som ikke er godt nok.

Altfor ofte blir fotballklubber styrt av businessmenn som ikke har noe mer snøring på fotball enn den vanlige supporter på gata. De kommer inn i rene Donald Trump stil å sparker og bosser rundt med lagene. Som den idioten i Leeds United som sparket 36 managere da han var i Cagliari og som har byttet litt rundt på managersiden i Leeds også.

For å trekke tilbake til Sir Bobby Robson som i sine 3 siste overgangsvinduer kun fikk bruke 5-6 mill pund totalt mens konkurrentene svidde av langt mer. På de 2 neste overgangsvinduene etter SBR fikk fyken som da Souness hadde styringen på ble ca 40 millioner pund brukt!!!!

Det verste av alt er at flere grupperinger i fansen også mente at SBR da var for gammel og det var på tide å bytte han ut. Det var også de tullingene som trodde at Souness var den riktige manageren fordi han var en streng og typisk gammeldags engelsk/skotsk manager. Han skulle nok få skikk på bortskjemte spillere!!!!!

Jeg mener at det å bytte managere som oftest er aller siste utvei. Har man fått spillerne imot seg så er det for sent, da må noe gjøres. Det er også noen andre tilfeller der dette er nødvendig, men det er ikke mange.

Jeg leser her at enkelte tror løsningen er å bytte formasjon til 4-5-1/4-3-3. Flytte Sissoko og Wijnaldum inn som indreløpere, fra den litt frie kantrollen de har nå. Når jeg ser på de lagene så er det fremdeles de samme få spillerne vi vet kan skape sjanser, som vi vet er gode nok og som vi har et håp om at kan score mål. Offensivt kan jeg ikke se at vi blir noe mer spennende ved å trekke Ayoze ned på vingen og etterlate Mitrovic alene på topp. Vi finner plass til Thauvin, men har han bevist noe som helst? Blir laget bedre av at han starter sett utifra hva han har prestert til nå?

Uansett hvordan man trikser og mikser med laget har vi kun 1 spiller vi vet er god nok til å putte et tosifret antall mål i PL. Det er Cisse, og han har ikke bevist noe særlig på en stund. INGEN andre i NUFC har pr dags dato puttet et tosifret antall mål i PL.
Colback hadde flest assist sammen med vår høyreback Janmaat forrige sesong. Det er sensasjonelt.
Så kan vi lure på hvorfor laget ikke scorer mer mål eller dominerer mer offensivt eller skaper flere sjanser?!?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 02. Jan. 2016, 15:47 »
Har du tro på at McLaren klarer å snu dette Frode?

For å argumentere litt om hvorfor jeg mener vi burde prøve en treer på midten. Det beror seg hovedsaklig på at vi har to litt for like midtbanespillere i Colback og Anita, som i tillegg til å være relativt like IKKE er gode nok sammen i tospann til å ta nok tak sentralt på midtbanen. Jeg er klar over at vi har Tiote også, men jeg ser ikke at han innehar de nødvendige kvalitetene jeg mener vi mangler på midten.

Derfor måker vi ofte ballen opp, men klarer ikke å etablere noe særlig spill på motstanders banehalvdel, eller angrepsspill i det hele tatt. Konsekvensen blir at ballen kommer i retur like fort som vi måker den oppover, og vi er i gang igjen. Om løsningen er å flytte ned Wijnaldum eller Sissoko skal jeg ikke si med 100% sikkerhet (når jeg drister meg til å være påståelig så går det som regel galt). MEN vi ser jo at laget ikke fungerer bra nok slik det som oftest er komponert, og derfor må man prøve noe annet. Derav tenkte jeg litt høyt basert på at de Jong og Wijnaldum har spilt indreløpere i sine forrige klubber.

Kanskje kunne Janmaat og Colback også fått mer konkurranse om å være assistkonger hvis vi får til et bedre fungerende angrepsspill? En annen konsekvens av at vi har et lag som IKKE fungerer godt er jo at vi altfor sjelden får det beste ut av spillere som Sissoko, Wijnaldumm, Ayoze og Mitrovic. Disse gutta er jo ikke best når de må ned i egen 16-meter for å hente ballen.

Akkurat hvordan du setter opp tallkombinasjonen er ikke så viktig for meg. Det er sikkert mulig å finne en formasjon der man kan ha tre på midten og samtidig tillate Ayoze og støtte Mitrovic. Mitt poeng med å foreslå en slags 4-3-3 variant var IKKE å redusere Ayoze til en old school ving som skal ligge på linja, og deretter ned til linja og slå inn.

Som jeg hintet til i transfertråden: dette laget trenger en dirigent på mitdbanen. Pr dags dato så har vi ingen, inntil vi finner en, hvorfor ikke la noen andre prøve seg i den rollen? For sånn laget er nå, er IKKE bra nok.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 02. Jan. 2016, 15:58 »
Godt innlegg Frode, og jeg er enig i mye det du skriver. Løsningen er som regel  ikke å sparke en manager. Jeg hadde vært oppgitt om vi hadde gitt Monk fyken, en manager som gjorde mye riktig med Swansea i fjor. Monk er ung og har potensiale.Det er derimot mer enn hva vi kan si om Mclaren som er utdatert og som ikke kan vise nesten til noen resultater overhodet. For at vi skal beholde en manager og gi ham tillit over tid er det nemlig en forutsetning at det ligger ferdigheter i bunn som vil blomstre hvis manageren får tid. Mclarens erfaring snakker her ikke til hans fordel. Det er derfor jeg var opptatt av at vi i sommer skulle hente inn en yngre ambisiøs trener med nye tanker, og ikke en avdanket, britisk trener som aldri ville fått denne jobben hvis det ikke var for at han var britisk.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #154 på: 02. Jan. 2016, 16:00 »
Joda, men Swansea tar grep når det butter i mot. Swansea under Monk var jo kanonbra, men denne sesongen har det vært patetisk og da var det riktig å søke nye impulser.

Fullstendig uenig!

Du om det... Men når Swansea redder plassen og vi går ned så kan vi jo diskutere det på nytt..?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 02. Jan. 2016, 16:12 »

Fullstendig uenig!
Du om det... Men når Swansea redder plassen og vi går ned så kan vi jo diskutere det på nytt..?

Om NUFC går ned er det ikke sikkert det er på grunn av manageren. Såvidt jeg vet har aldri Steve McClaren rykket ned med noen klubb.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 02. Jan. 2016, 16:19 »

Fullstendig uenig!

Om NUFC går ned er det ikke sikkert det er på grunn av manageren. Såvidt jeg vet har aldri Steve McClaren rykket ned med noen klubb.

Når Mclaren har fått mer penger å rutte med på transfermarkedet enn noen manager har hatt hos oss på mange år, må en del av feilen også ligge hos mclaren mener jeg. I tillegg må skylden legges på MA som ansatte fyren.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #157 på: 02. Jan. 2016, 19:29 »
Om NUFC går ned er det ikke sikkert det er på grunn av manageren.
Ved et nedrykk må all skyld legges på MA og ledelsen. Det er de som ansetter/sparker managere. Det er de som har ansatt Carr og Charnley. De bestemmer hvor mye penger klubben skal bruke osv.
Men hva klovnene i ledelsen i NUFC foretar seg har erferingsmessig sjelden positiv effekt. Ledelsen setter også store begrensninger for hvem som vil ta ansvaret å være manager/head coach i NUFC.

Styret og MA kommer neppe til å sparke McClaren med det første. Husk bare hvor langt dem strakk seg og hvor mye dem ofret for å hente ham. De lot Pardew gå til CP, som ble erstattet med den den uerfarne assistenten John Carver et halvt år som ble et rent mareritt der klubben berget plassen på siste kampdag. Alt dette bare for å sikre seg deres drømmeerstatter, Steve McClaren, mannen som hadde fått sparken i Championshipklubben Derby.

Jeg er overhodet ingen tilhenger av McClaren. Men han er ikke helt evneveik heller og kanskje vil han motbevise meg andre kritikere og prestere med tiden.
Jeg vil samtidig ta McClaren i forsvar når det gjelder prestastjonene sammenlignet med sommerens pengebruk. Jeg mener det er feil å bruke det i mot ham. Det var etter min oppfatning bare småpenger i forhold til det gigantiske etterslepet i spillerinvesteringer som har pågått under Ashleys regime. Spillerstallen var pill råtten og det vil kreve flere overgangsvinduer med tilsvarende budsjett for å rette opp i skadene. Sommerens pengebruk skyldtes alene at Ashley og ledelsen innså at det var helt nødvendig dersom klubben skulle være i PL også etter 15/16-sesongen.

Så lenge klubben fortsetter å investere på samme måte som i sommer, og henter spillere i de posisjonene vi sårt trenger, så tror jeg McClaren klarer å berge laget fra nedrykk denne sesongen. Om han er riktg mann for å ta klubben fra å være et bunnlag til et topp 10-lag er ikke en diskusjon jeg tar nå..

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #158 på: 02. Jan. 2016, 20:45 »
Du skriver bra der darkshark og eg er enig i at absolutt alt ansvar for klubbens fall ligger hos MA. Alt fra ansettelser, spillerkjøp og etterslep.
Men ser vi på McClarens disposisjoner i det siste er det også noe som skurrer. Jeg tenker at selv om Spurs er et bedre lag enn everton, er det ikke dermed sagt at man skal stille med samme taktikk i begge kampene selv om man tidligere hat vunnet mot det gode laget.
Byttene under kamp kommwr for sent og setter spillere utav posisjon. Et rotasjonssystem er fraverende og likefullt graverende i en PL-jul. (Dette må selvsagt sees i lys av manglende bredde, skader osv,(MAs ansvarsområde)).
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #159 på: 02. Jan. 2016, 22:13 »
Vi har hatt 3 kamper på en uke og benken har tilsammen fått noe sånt som 15 min spilletid tilsammen. Og dette har endt med 0 poeng. Møkkafyr!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 02. Jan. 2016, 23:51 »
Har du tro på at McLaren klarer å snu dette Frode?

Jeg kan ikke se at han har spillergruppen mot seg. Jeg kan ikke se at han ikke klarer å motivere spillerne. Jeg kan ikke se at spillerne gir opp, selv om de ligger under. På det punktet er vi blitt MYE bedre.

Jeg synes at McClaren får spillerne til å legge ned den nødvendige innsatsen. Jeg synes vi skaper sjanser, men ikke nok mot svakere lag. Jeg synes vi skaper store sjanser også, men kanskje ikke nok der heller. Men innsatsen og det at de hele tiden forsøker synes jeg at de gjør.
Vi taper ikke kampene på grunn av manglende innsats ihvertfall.

Defensivt, etter de håpløse kampene mot Leicester og Palace, synes jeg laget har hevet seg. 5 innslupne mål på de siste 6 kampene er bedre enn hva tilfellet har vært tidligere. 2 av de 5 målene imot er også solide keepertabber. Individuelle feil blir hardt straffet på dette nivået.

Slik jeg ser det virker det som spillerne har tro på McClaren og trenerteamet. Jeg synes ikke dette Newcastle laget legger igjen innsatsen i garderoben. Der kan vi ikke ta dem. Ferdighetene til flere av spillerne derimot kan diskuteres. Derfor er jeg mest opptatt av at stallen forsterkes nå i januar.

Om jeg tror at McClaren kan snu dette? Det vet jeg ikke. Men han har ikke rykket ned med noe lag tidligere. Han får flere lovord av eks spillere som han har trent. Han har også vist at klubbene han tar over presterer bedre jo mer tid han får. Det å snu hodet til spillerne å få dem til å opptre som vinnere er nok ikke det enkleste å gjøre i NUFC.

Jeg synes at vi i dette overgangsvinduet MÅ ha fullt fokus på å hente forsterkninger til laget. Skal vi attpåtil sparke manageren og hente spillere til en managerløs klubb? Isåfall hvem vil komme da?
Derfor mener jeg at vi istedenfor å gå på leting etter ny manager heller må støtte opp med transfermidler til å hente de riktige spillerne. Uansett hvem som er manager for NUFC så SKRIKER stallen etter kvalitet i nesten hver eneste posisjon.

Til sist. Jeg synes som nevnt at laget har hevet seg de siste kampene. Da ikke bare laget som helhet, men også enkeltspillere. Thauvin med et nytt godt innhopp idag blant annet. Er han en som kan hjelpe å snu dette nå? Mbemba med en markeringssvikt på målet imot, men han har levert veldig godt over flere kamper nå.
Ett par gode spillere inn håper og tror jeg kan løfte hele lagmoralen enda noen hakk.

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #161 på: 03. Jan. 2016, 11:24 »
Høy kvalitet på innleggene her folkens. Mye veloverveid og god argumentasjon. Henger meg opp i det siste avsnittet ditt Frode. Vi kan spille så bra vi vil enten det er keeper, stopper eller offensivt. Alikevel kan vi ikke svikte i brøkdelssekunder. Hundreprosentsjanser fra SDJ, Mitro og Gini. En uheldig utboksing i en ellers plettfri kamp og en markeringssvikt er fasiten på poengtapene de siste rundene, enten vi vil eller ei. Dette er kritiske og avgjørende øyeblikk og blir ikke dette forbedret, ryker vi. PL er nådeløs. Man må være 100% i 2x90 pluss tillegg. Holder man i 179 min, skal det bare 5 sekunder svikt til for at man mister livsviktige poeng.

Man må set det positive for all del, men de avgjørende situasjonene er selvsagt avgjørende. Alikevel er ikke dette så svart som under Carver. Det er absolutt bedring, men veien er lang.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 03. Jan. 2016, 11:34 »
-11 tap på 20 kampar
-17 poeng og på nedrykksplass
-Det lågaste talet med poeng me nokonsinne har hatt etter 20 kampar spelt

På tide McClaren og laget snur dette med ein gong. Neste to kampane må me vinna.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #163 på: 03. Jan. 2016, 19:41 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/georginio-wijnaldum-watch-dutchman-deserves-10678757

Håper han fortsetter med denne taktikken, så mye bedre ut i går, og mot et noe dårligere lag er jeg sikker på det hadde blitt poeng. Merkelig hvor mye bedre spillere blir når de får spille i rett posisjon.......

« Siste redigering: 03. Jan. 2016, 19:43 av Geordie »
No fate but what you make

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 03. Jan. 2016, 20:29 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/georginio-wijnaldum-watch-dutchman-deserves-10678757

Håper han fortsetter med denne taktikken, så mye bedre ut i går, og mot et noe dårligere lag er jeg sikker på det hadde blitt poeng. Merkelig hvor mye bedre spillere blir når de får spille i rett posisjon.......

For det første, Wijnaldum var ikke outstanding igår. Han var god, men vi har sett han langt bedre.

For det andre, vi har 4 spillere som trives best i den rollen, og som kanskje også er best i den rollen. Fryktelig vanskelig i og med at vi ikke har vinger i klubben. Noen må gjøre en jobb der også.
Ayoze var helt OK på vingen igår. Slet litt i starten mot Bellerin men tok seg opp etterhvert. Men har også sett Ayoze langt bedre tidligere, i 10er rollen blant annet.