Kan godt hende vi i korte perioder har sluppet inn færre mål, men er bare å sjekke tabellene de senere sesongene med Pardew bak roret. Få som har sluppet inn flere enn Newcastle under Pardew, så påstanden din om at vi spilte med defensiv trygghet under nevnte mann, faller når du ser de kalde fakta.
Nei, faktisk ikke. Som jeg skrev falt laget sammen når Cabaye dro. Det er en statistikk før og en etter. Gidder ikke å lete etter den nå, men har blitt postet her før. Samme da Demba Ba ble solgt.
Slik har vært hver eneste sesong nå, at de selger unna spillere midtveis. Denne gangen var det Santon som ble solgt, da har Jonas vikariert på venstrebacken. Langt ifra optimalt.
At dette har noe å si for laget som helhet gjennom en hel sesong tviler jeg ikke på. Hvilke andre lag har solgt unna toppspillere midtveis?
Igjen må jeg si at vårt forsvar er muligens det svakeste i PL, det har det vært i flere sesonger. Dette laget er etter min mening godt nok for en plass fra 15. til 10. plass, ikke noe bedre.