20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 323960 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1260 på: 25. Aug. 2015, 22:27 »
Celtic ryker ut av CL i kveld, og dermed bør vi prøve oss på van Dijk!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1261 på: 26. Aug. 2015, 10:25 »
Van Dijk ville vært klasse, finnes ikke tvil i mitt hjerte. Jeg drømmer fortsatt litt om Stefan Johansen jeg da, synes han viser klasse i det meste han gjør og har en kreativitet og hurtighet i tankegang som vi savner sentralt. Pluss at han nå kan spille offensivt såvel som defensivt.

Mer og mer tilbøyelig til å være enig. Johansens potensiale er stort, og han har i mine øyne langt mer å fare med enn Colback offensivt. Langt mer komplett enn alle de tre sentrale (Anita, Colback og Tiote). Føler det neste steget hans er å prøve seg i en stor liga, når han er SPLs beste spiller. En gamble jeg mener er verdt å ta.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1262 på: 26. Aug. 2015, 16:47 »
Van Dijk ville vært klasse, finnes ikke tvil i mitt hjerte. Jeg drømmer fortsatt litt om Stefan Johansen jeg da, synes han viser klasse i det meste han gjør og har en kreativitet og hurtighet i tankegang som vi savner sentralt. Pluss at han nå kan spille offensivt såvel som defensivt.

Mer og mer tilbøyelig til å være enig. Johansens potensiale er stort, og han har i mine øyne langt mer å fare med enn Colback offensivt. Langt mer komplett enn alle de tre sentrale (Anita, Colback og Tiote). Føler det neste steget hans er å prøve seg i en stor liga, når han er SPLs beste spiller. En gamble jeg mener er verdt å ta.

Som jeg nevnte tidligere er jeg usikker. Forskjellen mellom PL og Skotsk liga er stor synes jeg. I tillegg er Skotsk liga ujevn. Det er to-tre lag som kjemper om tittelen, mens resten ligger som regel langt etter. Å være forsvarer for Celtic innebærer således at man i mindre grad blir utsatt for krevende situasjoner. Sannsynligheten for feil går ned, og i tillegg tror jeg man kan "spare seg til" til toppkamper i ligaen og i Europa.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1263 på: 26. Aug. 2015, 16:52 »
Usikker på om Johansen noen gang kommer til å bli solid PL-kvalitet. Hadde i alle fall en stinker i går.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1264 på: 26. Aug. 2015, 17:58 »
Jeg mener jo at prisen på Johansen må ha gått ned da de ikke kvalifiserte seg til CL i går. Så prisen kan ikke være så halvgærn?
Jeg er heller ikke 100 % sikker selv, men jeg mener han har både tempo og de tekniske ferdighetene i kroppen til å takle PL, samt at han har tatt store steg fysisk de siste årene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1265 på: 26. Aug. 2015, 23:43 »
Han har i alle fall kvalieter som vi trenger. Man kan selvfølgelig ikke være sikker, men som Kristoffer sier, er dette en sjanse jeg ihvertfall er villig til å ta. Finnes nok flere andre spillere som vi i likhet med Johansen har kvaliteter vi trenger, men nå har jeg da ihvertfall sett mer av Johansen enn andre og liker det jeg ser.

Som Kristoffer også sier har prisen på Celtic-spillerne nå gått ned, og vil bli overrasket om ikke både van Dijk og Johansen blir ettertraktede nå siste dagene.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #1266 på: 27. Aug. 2015, 07:55 »
Vi er igjen linket til Raphael Guerreiro. Spennende spiller, men blir feil å signere han og stoppe utviklingen til Haidara. Haidara har sine feil, men får til mye fremover på banene, har vell 2 målgivende på 4 kamper så langt. Tror han har mye å gå på og så har vi en Dummett som kommer til å knive om venstre plassen.

http://www.nufcblog.com/2015/08/26/newcastle-linked-with-portuguese-international/

Det meldes også om at Newcastle trekker interessen for Diego Rolan pga for høy pris. Jeg lever fortsatt i håp om å få Austin på plass før overgangs vinduet lukkes.

http://www.nufcblog.com/2015/08/26/uruguayan-international-overpriced-newcastle-balk/

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1267 på: 27. Aug. 2015, 08:38 »
Ellers skal Southampton være klare til å by 8 millioner pund for Virgil Van Dijk. (Daily Mail).

Kan vi ikke hive oss inn her?

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1268 på: 27. Aug. 2015, 11:07 »
Hvis man er skeptiske til spillere fra Nederland, Belgia og Frankrike som dominerer i hjemlig liga, bør man vel holde seg langt unna Skottland?
Jeg er i alle fall skeptisk.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1269 på: 27. Aug. 2015, 13:53 »
Ellers skal Southampton være klare til å by 8 millioner pund for Virgil Van Dijk. (Daily Mail).

Kan vi ikke hive oss inn her?

Selvfølgelig veldig fristende pga potensiale, og en spiller som har vært i søkelyset før, MEN er han virkelig bedre enn de vi har? Føler vi har litt for mange stoppere på litt for likt nivå
- Mbemba har et kjempepotensiale
- Taylor kan være bra i perioder hvis han holder seg skadefri
- Colo i form holder bra nivå
- Lascelles er det ubeskrevne bladet i gjengen
- Williamson er den levende krisa som KAN ha enkeltkamper på et akseptabelt nivå
Det er sånn kjapt oppsummert uten at jeg har tatt med Dummett fordi han kanskje bør kjempe med Haidara på backen samt at han ennå ikke har spilt i år.

Jeg ser liksom ikke helt for meg at Van Dijk er den soleklare forsterkningen, eller bautaen/lederen i forsvaret som lett går utenpå alle de ovenfornevnte.

Eller? Mulig det er meg som er mr.Negativ her nå men....

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1270 på: 27. Aug. 2015, 23:06 »
Abdennour eller vent til alternativer er tilgjengelige.
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1271 på: 27. Aug. 2015, 23:46 »
Hvis man er skeptiske til spillere fra Nederland, Belgia og Frankrike som dominerer i hjemlig liga, bør man vel holde seg langt unna Skottland?

Det man ofte er skeptisk til med spillere fra Nederland, Belgia, Frankrike er vel overgangen til en mer fysisk liga, SPL er nok mer likt PL sånn sett.
Nivået i SPL er dog ikke allverdens naturligvis, og jeg vil også være skeptisk til å hente spillere derfra i den prisklassen.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1272 på: 28. Aug. 2015, 08:15 »
Etter de siste ukene beveger jeg meg mer og mer bort i fra midtstopper og over på at vi trenger backup for Janmaat på høyre back. Det forutsetter selvfølgelig at Colo holder nivået han viste han fortsatt har inne mot ManU, samt at Mbemba og Taylor er skadefrie så ikke Williamson er i nærheten av å jogge utpå banen. Skulle såklart gjerne sett en deilig midtstopper inn også, men tror vi må pick our battles, og på høyre back er det meget tynt hvis Janmaat er skadet/suspendert...

Uansett håper jeg ikke vi er ferdighandlet dette vinduet, og at Ashley og Co. kan komme med en overraskelse eller tre før deadline day (som forøvrig er klokken 18.00 Norsk tid i år, FYI)  8)

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1273 på: 28. Aug. 2015, 12:17 »
Dersom det kommer en eller flere signeringer før vinduet stenger blir jeg meget overrasket. Men så er jeg jo glad i overraskelser da.  :)

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1274 på: 28. Aug. 2015, 17:05 »
Venter fortsatt på vår OVERRASKELSES SIGNERING eg då ,som var annonsert tidligere????!