20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 323965 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1230 på: 19. Aug. 2015, 21:52 »
Jeg liker ikke Sissokos holdninger, og av og til ser han ut som bambi på isen når han har ballen i føttene synes jeg. Han sliter i større grad når motstanderen er etablert. Så lenge vi får inn en klassisk ving som erstatning er jeg fornøyd.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1231 på: 19. Aug. 2015, 21:53 »
Slik som klausulen står nå, kan de avstå fra å kjøpe spilleren
Jeg kan ingenting om slike avtaler, men hvorfor legge til obligatory da? Hvorfor ikke bare buy out clause?

Ah, var ikke klar over at denne var obligatory, men prinsippet blir mye av det samme.

i tillegg er det slik at Marseille ikke kan bruke spilleren et år uten å betale for ham. Det blir litt av samme prinsippet som om du handler et PC-spill over steam, kan du kun spille det et par timer og fortsatt ha full returrett på det. Har du runda det og dokumentert at du liker varen, får du ikke returnere den. Økonomisk sett kommer en for godt fra det om en kan leie en hvor god spiller man vil og kun betale lønninger for ham, uten å betale noen overgangssum. Dessuten gir det en forutsigbarhet for Newcastle ved at de vet om spilleren går permanent eller ei på et tidligere stadium.

Forskjellen på en buy out clause er at den ligger i kontrakten til spilleren, og at spilleren selv har råderett over hvorvidt han vil gå når lånet er ferdig. Sånn jeg tolker avtalen som er inngått nå, signerer Cabella nå en kontrakt hvor han også samtykker til at overgangen kan bli permanent etter så og så lang tid. Det ligger sannsynligvis noen linjer for lønn og bonuser her. Det må nesten være slik, for ellers ville Marseille risikert at Cabella spiller dritbra der et år, og går til Roma etter 1 år fordi de tilbyr bedre personlige betingelser. Så der buy out clauses beskytter arbeidstakere/spillere, beskytter opsjonelle kontrakter bedrifter/klubber.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1233 på: 20. Aug. 2015, 10:43 »
Enig, snkz. Har sansen for Sakho, dog virker han noe klønete og ukonsentrert fra tid til annen.
Men helt klart riktig type å sette sammen med Mbemba. Stor, sterk og god i luften :)

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1234 på: 20. Aug. 2015, 12:11 »
Enig, snkz. Har sansen for Sakho, dog virker han noe klønete og ukonsentrert fra tid til annen.
Men helt klart riktig type å sette sammen med Mbemba. Stor, sterk og god i luften :)
Husker me hadde ein ved navn Titus Bramble for nokre år sidan........
Ønsker meg ikkje ein slik spelar igjen. Han var som eit levande rødt kort, og var ein fare for medspelarar og motspelarar......
Men Sakho er vel ikkje av det kaliberet eller ????

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1235 på: 20. Aug. 2015, 12:22 »
Titus Bramble var et wild-card uten sidestykke. Kunne spille flotte kamper for så å glitche i 3 sekunder. Noe som kostet oss mange poeng!
Selv om Sakho har noe av de samme "mentale" utfordringene som Bramble, synes jeg han er mye mer stabil. Hadde vært moro å fått inn han!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1236 på: 20. Aug. 2015, 12:23 »
Sakho kan til tider være verdens beste og til andre tider være verdens dårligste..

MEN tror han og Mbemba ville utfylle hverandre rimelig perfekt.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1237 på: 20. Aug. 2015, 12:45 »
"Out of curiousity", har Sakho vært linket til Newcastle annet enn en artikel hvor en eller annen fyr mener at dette er en spiller som hadde passet bra for denne klubben?

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1238 på: 20. Aug. 2015, 13:06 »
Vi var vel linka til han i tiden før han gikk til Liverpool, var vi ikke? Sikkert samtidig som Gameiro og Erdinç ...

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-united-still-want-summer-9893847

Dersom vi faktisk hadde kjøpt Abdennbour hadde jeg vært strålende fornøyd med overgangsvinduet.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1239 på: 20. Aug. 2015, 13:37 »
Abdennour hadde vært R Å T T!!!!

Sleng på Sam Byram. Da kunne jeg ikke bedt om mye mer utfra forventinger.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1240 på: 20. Aug. 2015, 14:58 »
Abdennour var linket igjen på twitter igår kveld, uten at jeg gadd å nevne det her siden jeg ikke viste noe om troverdigheten i det, eller til de som linket han. Men det hadde uten tvil vært en drømmesignering -litt for god til å være sant, Men hvem vet, det samme ble vel sagt om Wijnaldum. Abdennour var jo utelatt fra troppen til Monaco igår, men det kan jo også være fordi klubber som deltar i CL vil kunne benytte ham i den turneringen. Uansett må jeg le litt når Chronicle skriver at dette avhenger av at Newcastle får solgt Williamson og at de ikke vil "over spend". De får det nesten til å høres ut som pengene vi får for Williamson skal betale for å kjøpe Abdennour...  :)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1241 på: 20. Aug. 2015, 15:40 »
Det sier jo seg selv, den millionen (maks) vil jo utføre all verdens forskjell i budet på Abdennour!  ;)
Neida, men har noe med lønn og antall "purples" vi har i troppen vil jeg tro. Dog er jeg enig med deg, verken overgangssum eller lønna til Williamson bør ha altfor stor innvirkning på om vi kjøper en ny stopper!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1242 på: 20. Aug. 2015, 16:37 »
Celtic vriker å være villig til å slippe Virgil van Dijk. Spørs om de lar det skje før returoppgjøret mot Malmø, men det er nærliggende å tro at Stoke, Everton, Sunderland og Soton kommer til å ligge langflate etter han. Spørs om NUFC kan lande denne, men det er ikke utenkelig heller. Soton med Koeman og Everton med midler hvis de lar Stones går er vel fremst i køen. Det virker som at NUFC signerer lettere spillere nå som kvalitet allerede har kommet inn dørene, så jeg håper inderlig NUFC verfall prøver. Fingers crossed, for van Dijk virker som en glimrende stopper, og de er det ikke mange av om dagen.

Jeg støtter at Sakho hadde vært spennende, men han drar vel litt vel mye i lønn? Abdennour-ryktene tror jeg bare er oppspinn, og vil aldri skje.

Uansett MÅ en stopper inn all del tid Lacelles ikke virker å være klar for top-half PL-utsikter. Blir altfor lite med Coloccini som er over the top og Taylor som leverer max fem gode kamper per sesong, ved siden av Mbemba.
Black and white since 1996

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1243 på: 20. Aug. 2015, 22:38 »
Tror van Dijk fort kunne tatt nivået i PL på strak arm og utviklet seg til en stopper i absolutt toppklasse.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1244 på: 21. Aug. 2015, 07:43 »
Van Dijk ville vært klasse, finnes ikke tvil i mitt hjerte. Jeg drømmer fortsatt litt om Stefan Johansen jeg da, synes han viser klasse i det meste han gjør og har en kreativitet og hurtighet i tankegang som vi savner sentralt. Pluss at han nå kan spille offensivt såvel som defensivt.