20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 325438 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1155 på: 15. Aug. 2015, 10:23 »
Nok er nok. Dropp denne diskusjonen. Dette er en transfertråd.
Når det er sagt er det vel ikke noe diskutere. Alle kan vel være enige om at cabella trenger tid tilpasse seg, og sånn stova er nå: totalflopp!!

Du er litt av en hykler..... Droppe diskusjonen sier du, samtidig som du kaster deg inn i den. Hehe... Og med så bastante utsagn på toppen av det hele... Skal vi bare si at du har rett i alt du skrev da, og så avslutter vi diskusjonen? Det er jo tydeligvis du som vet best, og er den eneste som har lov å diskutere Cabella, siden du ber andre ikke gjøre det, mens gjør det selv i samme innlegg....

Cabella kan passe meget fint inn i en transfertråd, da dette avgjør hvorvidt vi trenger forsterkninger på ving/offensiv midtbane, eller ikke...De som mener Cabella er bare å gi opp,, har nok større ønske om en ny spiller i en tilsvarende posisjon, som for eksempel Townsend, mens de som føler han bør satses på, mener nok at slike spillere er unødvendige kjøp, og penger som heller burde vært brukt på noe annet.... Hvorvidt vi trenger en ny ving, fører jo naturlig nok til en diskusjon om de vi har ikke allerede er gode nok... Og når folk på toppen av det hele har så utrolig foskjellig oppfatning av Cabella, så skal ikke dette få diskuteres? Det blir som å ikke kunne si at Cisse er god nok, derfor trenger vi ikke Austin. Dette er selvfølgelig relevant for en diskusjon om kjøp eller ikke kjøp av austin, på samme måte som Cabellas nivå er avgjør størelsen av behovet for en ny høyreving, og hvor høy kvalitet disse har i forhold til hverandre... Det er jo egentlig mer relevant hvem som er for dårlige og hvem som er gode nok, for å finne ut hva som må hentes inn. Mens vi kan diskutere nivået på uendelig av spillere som nevnes i løse rykter og mest sansynlig aldri havner i klubben...Er kun en brøkdel av spillerne her som diskuteres som i realiteten kan være på vei til Newcastle... Skal jeg være like kverrulant og si "vi diskuterer ikke rykter, bare transfers"?

Og siden du avslutter så bastant, så ser jeg hvertfall ingen grunn til å ikke svare tilbake... Du ber jo nærmest om det med både det utsagnet og den bastante arrogante måten du skriver det på, som får det til å koke hos sterkt uenige debatanter...

Ja, vi kunne se at han trengte litt tid på å tilpasse seg, og var dårlig i sesongstaten... Men at han fotsatt trenger tid på å tilpasse seg... Vel... Da han begynte å spille meget bra mot slutten av forrige sesong, viser vel at han har bynt å tilpasse seg, og matche nivået i PL... Og å si at en spiller med en svak sesongstart, etter å ha kommet fra en helt annen liga, med en stigende formkurve senere samme sesong, er "sånn stova er nå: totalflopp", er jo egentlig noe som blir alt for tidlig å konkludere med... La oss summere opp hvem som er flopper etter noen sesonger/etter et evt. salg, istedet for å dra konklusjoner som er alt for tidlig å kunne dra. Hvis han fortsetter å spille bra, noe som egentlig virker meget sansynlig i og med at han kun har hatt en stigende formkurve etterhvert som han har fått tilpasse seg den engelske ligaen... Er en av få spillere på laget som har et potensiale til å dominere kamper mot hvem som helst. Kan drible vekk flere spillere av gangen, og gjøre noe magisk. Når han virker å ha bynt å stabilisere seg, ved å spille stabilt bra i flere kamper. Før kunne man si at han kan gjøre et par bra ting, og sjelden eller aldri si at han hadde noen god kamp. Men som jeg regner med de fleste her har fått med seg, hadde han flere gode kamper mot slutten av sesongen, og svingte heller ikke i prestasjonene fra kamp til kamp. Ingenting tydet på at han slet med den tilpasningen han slet med i starten, og alt han gjorde feil gang på gang, da han ofte prøvde å drible en for mye og sjelden lyktes med noe som helst, ble plutselig gjort om til gode innvolveringer der han ga fra seg ballen i tide, og lyktes med det meste...Så nå som han virker å ha funnet seg til rette, og fikk en stigende formkurve etter Pardew, og spilte meget bra,, blir det rart å anta at han plutselig skal bli dårlig igjen...Mer naturlig å forvente at han skal fortsette der han slapp, og ihvertfall ikke avskrive han. Fortsetter han som han gjorde fra da Carver tok over, har jo Cabella mange år foran seg som fotballspiller, har flere år igjen av kontrakten med oss,,, da er han jo langt fra noe flopp, "til tross for" en svak sesong. Skal også tilføyes at det ikke tok lang tid før han ble mye benket regelmessig, og fikk i perioder lite spilletid.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1156 på: 15. Aug. 2015, 11:07 »
Vi kan jo like godt legge ned forumet hvis folk ikke tåler å lese lange/mange innlegg....

Går vel mer ut på at forummet har hatt en sunn harmoni så lenge jeg kan huske, og tror ikke det er tilfeldig at flere gir deg noen kommentarer. Er jo en norm at man ikke dobbeltposter på debattforum.
Et tips er vel også at man bør holde innleggene korte og konsise for å øke antallet av de som gidder å lese gjennom. Jeg skal ærlig innrømme at jeg bare scroller gjennom dine innlegg siden de er for lange (og siden jeg ikke gidder å lese 1000 ord fra en fyr som kaller seg "superswag"). Da blir det jævlig irriterende når jeg må scrolle 3 kilometer nedover i browseren pga 10 lange uavbrutte innlegg fra samme brukeren over 2 sider av en tråd. Er ikke akkurat superswag@blogspot.com jeg er ute etter

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1157 på: 15. Aug. 2015, 11:25 »
Well said, Martin.

smiro

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1158 på: 15. Aug. 2015, 15:01 »
La folk skrive som dem vil, er frivillig om man vil lese det

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1159 på: 15. Aug. 2015, 23:10 »
Ingen som prøver å stenge mr.superswag ute, vi bare prøvde å komme med noen høflige tips. Han svarer jo ganske lite hyggelig tilbake. Det er ikke så rart man blir litt irritert.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1160 på: 16. Aug. 2015, 00:20 »
Me har ein ekstremt tynn tropp. Allereie etter to kampar og De Jong og Sissoko er skada. I dag sat williamson på benken for De Jong. Håpar verkeleg dei ikkje gjer same feilen som før og trur at me han brei og god nok tropp. 2-3 skadar + nokre utvisningar og me går i oppløysning.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1161 på: 16. Aug. 2015, 09:49 »
Nytt rykte i dag om at Thauvin nærmar seg. Nokon som kjenner til han? Må sei eg er veldig skeptisk. Han liknar jo på Cabella på fysikken. Og det var dette med å få inn nokre spelara med PL erfaring!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1162 på: 16. Aug. 2015, 09:52 »
The Mirror melder i en "exclusive" idag at Thauvin nærmer seg nå, og at handelen vil bli gjennomført i løpet av neste uke. Det er vistnok (iflg artikel på nufcblog) fordi Thauvin selv som ønsker seg til Newcastle at dette nå er "back on" etter mye frem og tilbake. Vil også tro det er en del uro i Marseille leiren nå etter at Bielsa trakk seg. Synd for Marseille som for alvor var på vei opp igjen nå, tror nok Bielsa var en av de bedre trenerne de kunne få. Men spennende for Newcastle om Thauvin nå endelig kommer. Ikke det at jeg tror at det er nok, men det er nå en start om ikke annet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1163 på: 16. Aug. 2015, 11:32 »
Er veldig positiv til Thauvin.
Nei.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #1164 på: 16. Aug. 2015, 12:20 »

https://en.wikipedia.org/wiki/Florian_Thauvin

Står her som Newcastlespiller og drakt numemr 10 hehe... Den har da Siem de Jong om jeg ikke husker feil?

Ung ving, med brukbare stats siste 2 sesongene for Marseille. 67 kamper, 13 mål, 12 assist. Ikke strålende, men fyren er bare 22 år.

Dratt frem som et av de største talentene i Europa for en liten tid tilbake: http://www.theguardian.com/football/blog/2014/jan/19/next-10-big-things-europes-top-youngsters
« Siste redigering: 16. Aug. 2015, 12:24 av Geordie »
No fate but what you make

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1165 på: 16. Aug. 2015, 15:00 »

Står her som Newcastlespiller og drakt numemr 10 hehe... Den har da Siem de Jong om jeg ikke husker feil?

Ung ving, med brukbare stats siste 2 sesongene for Marseille. 67 kamper, 13 mål, 12 assist. Ikke strålende, men fyren er bare 22 år.

Dratt frem som et av de største talentene i Europa for en liten tid tilbake: http://www.theguardian.com/football/blog/2014/jan/19/next-10-big-things-europes-top-youngsters

Var ikke han fryktelig sist sesong og ble rangert som en av de største skuffelsene?
Har aldri sett han spille, som jeg vet om ihvertfall, men når han ikke er veldig god og dominerende i den franske ligaen så tror jeg han vil få det tøft i PL.

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1166 på: 16. Aug. 2015, 15:18 »

Var ikke han fryktelig sist sesong og ble rangert som en av de største skuffelsene?
Har aldri sett han spille, som jeg vet om ihvertfall, men når han ikke er veldig god og dominerende i den franske ligaen så tror jeg han vil få det tøft i PL.

Stemmer det - han var med i "Worst Ligue 1 team" kåret av L'Equipe. https://twitter.com/FrenchFtWeekly/status/602762277062836224/photo/1

Hvor mye man skal legge i den kåringen vet jeg ikke.
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1167 på: 16. Aug. 2015, 15:53 »
Havnet nok der mykje på grunn av dei store forventningene som folk hadde til han før sesongen. Ikkje eit veldig godt teikn uansett. Kanskje han trenger eit miljøskifte?
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1168 på: 16. Aug. 2015, 16:55 »
Lukter litt Cabella#2 av dette her, kanskje bedre og gi Cabella sjansen og håpe at han kan blomstre i sin andre sesong og heller fokusere på å finne en leder/dirigent til midtbaneleddet? Colback og Anita er begge gode spillere, men kommer litt for mye til kort på de samme punktene, og som et resultat av det så blir midtbanen for svak.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1169 på: 16. Aug. 2015, 19:33 »
Lukter litt Cabella#2 av dette her, kanskje bedre og gi Cabella sjansen og håpe at han kan blomstre i sin andre sesong og heller fokusere på å finne en leder/dirigent til midtbaneleddet? Colback og Anita er begge gode spillere, men kommer litt for mye til kort på de samme punktene, og som et resultat av det så blir midtbanen for svak.

Einig. Altfor usikkert kort!