20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 325999 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1005 på: 05. Aug. 2015, 16:30 »
Pardew og Palace er angivelig IKKE interessert i å hente Coloccini:
http://www.nufcblog.com/2015/08/05/its-official-this-player-going-nowhere-this-summer/
Montro hvorfor de ikke er interessert i Williamson...  ???

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1006 på: 05. Aug. 2015, 18:12 »
Om vi skal hente en stopper av klasse må isåfall dette være vår nr. 1 med Colocini som partner, mens talentene får være 3. og 4. valg og "forhåpentlig" får vi nok skader til å utvikle disse. Et helt nytt stopperpar lukter katastrofe i form av mangel på samhandling og kommunikasjon i forsvaret,, selv om det på papiret ser kanskje bedre ut..(Selv jeg er fan av Colo og mener han bør få sjansen, da jeg tipper han gjør en god sesong.)

Eldre spisser og midtbanespillere, og keepere kan komme inn i ny klubb og putte noen mål, gjøre noen viktige redninger, eller gi midtbanen den nødvendige fightern, i en høy alder. Men å hente en gammel stopper, aldri rekke å samspille han med resten av 4ern, når han attpåtil har høy lønn og har hatt en svak sesong, og Palace sitt forsvar sikkert er helt brukbart, er fullt forståelig, med mindre man har direkte mangel på forsvarspillere, noe jeg såvidt ikke har hørt Palace har... Du kan stappe så mye individuellle ferdigheter i et forsvar, men så lenge de ikke kjenner hverandres roller, bevegelsesmønstre inn og ut over gjerne flere års samspillning, så vil det bli fullt av missforståelser og feil...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1007 på: 05. Aug. 2015, 19:21 »
Forhåpentligvis så blir Colo benka om det kommer inn en ny stopper.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1008 på: 05. Aug. 2015, 19:43 »
Så en ny stopper og? Taylor? Williamson? Jeg har sett mange lag gå til nyrike og gjøre totalendring på lagene, men de har gått gradvis frem, og ikke byttet for mange i et ledd,, Det sier seg egentlig litt selv at når du feks skal sette offsidefelle er det ikke ideelt å ha 2 helt nye stoppere, der den ene er ny i laget og skal være  en lederskikkelise for resten av forsvaret, der ingen av backene kjenner stopper 1 eller 2, og en minste missforståelse i 4eren kan gjøre at 3 går en vei, 1 går en annen, og uhellet er ute... Eneneste utenom Colo jeg kan se gå inn med en ny etablert stopper nå  er Taylor. Til og med Williamson tror jeg de hadde følt seg litt mer komfortable med ved siden av en ny stopper, enn 2 helt ferske der den ene er rimelig ung...Hva med å la en spille seg inn,, og hente nestemann tidligst i januar,,

Det er mange spillere jeg kunne tenke meg jeg føler vi har god sjanss på. Shelvey. Douglas, Bernard?, Lacazette?, Mirallas, Hernandez(Chicharito), Bolasie, Noble, Dzeko, Jovetix, Borini, og sikkert en haug jeg har glemt.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1009 på: 05. Aug. 2015, 19:55 »
Mbemba og en ny stopper selvfølgelig. Colo er ingen leder uansett, det har vi sett i alle år. Faan, det er Williamson som styrer forsvaret når han og Colo spiller sammen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1010 på: 05. Aug. 2015, 20:01 »
Colo lyte vertfall ta ein "John Terry" skal dette gå bra.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1011 på: 05. Aug. 2015, 21:46 »
Må selvfølgelig alltid ta slike rykter med en klype salt, men den samme personen som stort sett pleier å være spot on med laguttakene har i dag blitt informert om at Obertan og Gouffran har blitt fortalt at de kan forlate klubben.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1012 på: 05. Aug. 2015, 22:31 »
Skuffende at ikkje det er blitt tatt tak for å få hente ein "sjef" i forsvaret vårt som er for dårlig pr dags dato. Men me har vel august på oss til å retta opp!
Men me må uansett starta sesongen med det me har til rådighet. Er veldig spent på starten mot Soton. Har ikkje så store forhåpninger........  Er vel sagt frå Sjefen at det skal komme ein overraskelse inn........ Venter i spenning.
Skal på fotballpub å sjå åpningskampen søndag på Mallorca ! Howay the Lads!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1013 på: 05. Aug. 2015, 22:42 »
På den puben så jeg 1-0 new over sland sesongen vi ble nr 5 :)

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1014 på: 05. Aug. 2015, 23:09 »
Mbemba og en ny stopper selvfølgelig. Colo er ingen leder uansett, det har vi sett i alle år. Faan, det er Williamson som styrer forsvaret når han og Colo spiller sammen.

Så du tror at en 4er med 2 nye stoppere vil være god og samkjørt, holde god ofsidelinje etc? Så du hvordan Liverpool starta sesongen, da Moreno og Lovren var flere metere fra hverandre i offside linja og ingen skjønte hvem som skulle sette linjen... På papiret ja,, men å bytte ut stopperparet på et overgangsvindu blir nok ikke akkurat en mur der bak.........

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1015 på: 05. Aug. 2015, 23:11 »
Det blir ikke en mur bak der med Mbemba og Coloccini/Taylor heller. Jeg vil heller prøve noe nytt enn å gå i den samme leksa som vi vet ikke funker.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1016 på: 06. Aug. 2015, 02:29 »
Colocini kom på årets lag da vi tok 5 plassen, og luker han bort småfeil ved å konsentrere seg på et normalt nivå,, holder han høy klasse,,, Williamson har aldri vært noe mer enn avarage,,, Taylor har til tider vært meget god,, men er dessverre på sikt for skadeplaget,,, Colocini er kaptein i laget og burde da være en naturlig leder i forsvaret,, hvis ikke fortjener en annen kapteinsbindet,, men er ingen grunn til å gjøre et så drastisk grep som å bytte kaptein, det skaper ofte misnøye..

Han kan være en god erfaren spiller å ha ved siden av våre yngste stoppere.. Colocini har spilt med Haidara og Janmaat i 2 år nå og de kjenner hverandre,,, vi har til tider sett når newcastle er i form stenger de av alt av motstand,,, i andre kamper derimot er vi helt ufokuserte og umotiverte,,,

TV2 fremhevet Taylor som lederen i forsvaret når han spilte og viste til en sinnsykt statistikk som viste at vi slapp inn noe sånt som 90 prosent mer uten taylor,, over ganske mange kamper,,,

colocini er som regel rå i duellene, god teknisk, god pasningsfot, rolig, trygg, men ifjor hadde han et par merkelige konsentrasjonssvikt,,,vil ikke gi han opp så lett, man ser kvalitet i han fortsatt,,

men det ligger hvertfall noe potensiale der,,, sånn som vi til tider opptrer,, i tiote, colo, krul, sissoko, ayoze, cisse, først og fremst, og aarons som har til gode å få vist seg men jeg har megatro på,,,
janmaat holder også et gjennomsnittlig bra nivå,,,
cabella var elendig i starten av sesongen, og fantastisk mot slutten,,, kommer nok til å fortsette i samme stil,,
bigrimana mega spennende midtbanespiller som 18 åriing? var god for oss i uefa cupen,,
en ny andrekeeoer, først kenkte jeg hva skal vi med keeper, han får jo ikke akkurat mulighet til å utvikle seg fra benken,, men krul er ofte ute med skade, og da er det sjakktrekk å ha som chelsea har nå i begovic/courtouis  eller ifjor med chec og courtois,,,   så lenge ingen blir misfornøyde har vi en sterkere andre keeper som kan utfodre de gangene han får sjansen til åvise seg fram og får nok 10 kamper iløpet av en sesong,, kan være noen poeng ekstra

ifjor hadde vi 3 stoppere, 4 om vi regner med dummet, 5 om vi regner med janmaat som vi faktisk måtte bruke,,, nå har vi 2 til,, det var underlig å låne ut mbwia på den måten,,

er det ikke litt urettferdig for mest effektive spiss i PL å ikke få starte? samtidig urettferdig å vrake ayoze som gang på gang var vår beste i fjor,, men mitrovic må satses på. fint med luksusproblem, og tror mitrovic har en ekstra streng å spille i,  i forhold til cisse i targetmanegenskaper, mens ayoze i form av kreativitet,,,

obertan hevet seg mer og mer ifjor,, hvem vet,, blir han plutselig god?
riverie spilte til tider bedre og bedre, riktignok uten å score mer enn et mål,,,
abeid er på vei opp,,
stort sett alle spillere,,, hvertfalll de viktigste er igjen i klubben,, for andre år på rad,,,

Men har ikke noe mot å ha en 3. god stopper. Det vil alltid oppstå skader, suspensjoner, etc. Godt med en sterk bred stall,, en ny stopper ville også erstattet Colo på sikt da han begynner bli gammel,,

En maks 25 år gammel stopper som har vist et høyt nivå. Shawcross er vel rett over 25 så får gå,,, Van Dijk er vel 24,, Douglas det samme,,

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #1017 på: 06. Aug. 2015, 07:45 »
McClaren sa i intervjuet sitt at Mbemba overgangen tok lengre tid enn antatt. Hadde vært greit å få han samkjørt med enten Taylor eller Colo. Williamson håper jeg blir solgt, men ikke før vi får en erstatter for han. Colo har vært skadet og derfor ikke spilt i pre-season.
Under AP så hadde jeg vært sikker på at både Taylor og Williamson hadde startet mot Soton, mens Mbemba ble satt på benken. Håper ikke det er tilfelle med McClaren.
Ser for meg en sesong med Colo og Mbemba i midtforsvaret, men rullering mellom Taylor og Lescelles. Tror Mbemba og Lescelles hadde gjort seg med en Taylor/Colo i form ved sin side. Savner at laget tørr å kaste unguttene inn på laget.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1018 på: 06. Aug. 2015, 08:01 »
Må selvfølgelig alltid ta slike rykter med en klype salt, men den samme personen som stort sett pleier å være spot on med laguttakene har i dag blitt informert om at Obertan og Gouffran har blitt fortalt at de kan forlate klubben.

Det vil i så fall være veldig gledelige nyheter. Unødvendige poster på lønnslista.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1019 på: 06. Aug. 2015, 09:42 »

Hør hør! Da blir det penger i kassa!  ;)