20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 325552 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #780 på: 24. Juli 2015, 10:48 »
I følge The Evening Chronicle skal Spurs per nå enda ikke ha bydd på ham. De mener at han skal være fornøyd med å være i Newcastle pdd. Jeg mener jo at Spurs burde være en klubb vi skal unngå selge ham til. Får ikke CL-spill der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #781 på: 24. Juli 2015, 11:04 »
£18 mil. må sies å være bra for Sissoko!  :o

Redd (C)Ashley kanskje slår til på denne -hvis det er noe i det...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #782 på: 24. Juli 2015, 11:27 »
Ryktene sier at de har bydd £18mill.

Får vi £18 millioner for ham er jeg fristet til å selge. Sissoko er god på overganger, han har et bra rykk og en god skuddfot. På den andre side har han også flere begrensninger mener jeg: Med tanke på den monsterfysikken han besitter, er han overraskende taklingssvak og dårlig på hodet. Jeg synes han også hans pasningfot og nærteknikk kunne vært bedre. Det kommer spesielt til syne når motstanderen er etablert i forsvar og Sissoko er tvunget til å spille på små flater eller holde på ballen.  Men disse svakhetene kan man tilgi hvis man bruker ham i en indreløper eller vingposisjon der vi får brukt hans styrker (jeg mener han ikke er kapabel til å spille sentralt).  Det som derimot gjør at jeg er villig til å selge ham, er holdningene han av og til viser. Han skal være en av våre frontfigurer, men han er ikke den som drar laget fremover når det butter i mot. Snarere tvert i mot. Dessuten, vi kan hente inn veldig mye kvalitet for £18 millioner..

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #783 på: 24. Juli 2015, 11:51 »
Godt oppsummert. Ingen tvil om at Sissoko er en god spiller, og har masse kvaliteter, men som du påpeker: han har sine veldig tydelige begresninger også. Jeg syns heller ikke at han fremstår som spesielt "fotballklok" med sine mange rare valg som litt for ofte ødelegger det oppbyggende spillet. I tillegg så "elsker han Arsenal" den ene uka, og "har tilbud fra Chelsea" den neste uka, samtidig som han surrer rundt og er suspendert pga et latterlig rødt kort.

Jeg er veldig enig med Kristoffer i at Tottenham er en klubb vi helst ikke skal selge til, men får vi £18 mil. for Sissoko, så tror jeg det er like greitt å selge.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #784 på: 24. Juli 2015, 12:10 »
Godt oppsummert. Ingen tvil om at Sissoko er en god spiller, og har masse kvaliteter, men som du påpeker: han har sine veldig tydelige begresninger også. Jeg syns heller ikke at han fremstår som spesielt "fotballklok" med sine mange rare valg som litt for ofte ødelegger det oppbyggende spillet. I tillegg så "elsker han Arsenal" den ene uka, og "har tilbud fra Chelsea" den neste uka, samtidig som han surrer rundt og er suspendert pga et latterlig rødt kort.

Jeg er veldig enig med Kristoffer i at Tottenham er en klubb vi helst ikke skal selge til, men får vi £18 mil. for Sissoko, så tror jeg det er like greitt å selge.

God spiller, på ingen måte uerstattelig. Forutsatt at de 18 millene brukses til å hente erstatter, selg, selg, selg....

Uavhengig av denne saken, er kun stallfyll vi skal selge til en klubb som Tottenham. Mener seriøst denne klubben burde vært på nivå med Liverpool og Tottenham, og hadde løken Ashley utviklet potensialet i denne klubben, hadde vi konkurrert med nevnte klubber år etter år. Interessant denne oversikt fra år til år, tall fra Deloitte: https://en.wikipedia.org/wiki/Deloitte_Football_Money_League#2002.E2.80.9303

Får håpe det som vises i dette ivergangsvinduet er første steg for å nærme seg nevnte klubber igjen.
« Siste redigering: 24. Juli 2015, 13:47 av Geordie »
No fate but what you make

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #785 på: 24. Juli 2015, 13:53 »
Digger fysikken til Sissoko, men herregud så mye frustrasjon det går ila en sesong pga klumsete involveringer, 10 meters lange førstetoucher, latterlige dribleforsøk og upresise pasninger.

Kunne tatt de 18 millionene og brukt de på f. eks Jetro Willems, Morgan Sanson og Jean-Paul Boëtius.
Tror likevel ikke at det er noe i ryktet, og selv om jeg begynner å bli litt optimistisk mtp Newcastle er det jo ingen garanti for at han ville blitt erstattet med det første.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #786 på: 24. Juli 2015, 16:08 »
Sissoko er kanskje den ene skikkelige gamechangeren vi har. Føler det blir feil å kvitte seg med han. Nå har vi faktisk penger til å hente 3 spillere til uten å selge han. Skal vi hente enda flere da om vi mister han? Blir vel knapp tid? Får vel kun brukt opp beløpet vi får for han men ikke noe mer, så sitter vi igjen i januar med noen nye spillere for Sissoko pengene, men vi får kanskje ikke de tilgjengelig de midlene vi skulle bruke nå....

Selger vi han til Spurs hjelper det ikke om vi har hentet Wijnaldum, Mitrovic eller Mbemba. Det viser jo bare at vi ikke tror vi kan hamle opp med dem. Om vi må selge han, så selg han for Guds skyld til PSG ellerno.
« Siste redigering: 24. Juli 2015, 16:28 av SuperAlmeida »
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #787 på: 24. Juli 2015, 16:24 »
Et åpnings-bud fra Tottenham på £ 18 Mill. Betyr nok at vi hadde kunnet dratt inn over £ 20 Mill.

Er dette realiteten er jeg strålende fornøyd om vi selger, om ALLE pengene blir reinvestert i nye spillere DETTE overgangvinduet. På papiret/markedsverdi mener jeg Sissoko ikke er verdt mer enn £ 10-12 Mill. Bruker vi de pengene smart så kan vi fint erstatte Sissoko.

Men, som et issue som flere nevner, tiden begynner å renne ut, og jeg mener vi i såfall bør ha erstattere klare før et evt. Salg. En annen ting er for mange utskiftinger på kort tid. Jeg mener bare at Sissoko ikke er uerstattelig.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #788 på: 24. Juli 2015, 17:21 »
For kontinuiteten sin del skal jeg være enig i at det kan være lurt å beholde Sissoko, gir fin bredde i stallen og mener på ingen måte det er en spiller vi bør kvitte oss med på lik linje som når vi snakker om Willy, Gouff og Obertan. Men igjen, på ingen måte uerstattelig, og om de har en erstatter med kvalitet klar, ja.......

Off topic, men holdt på å le meg i hjel når jeg satte opp nytt lag på Fantasy i sted, Gouff til 6 mill pund!!!!!!!  :o Burde vært billigste spilleren på hele spillet!   :D

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #789 på: 24. Juli 2015, 21:34 »
Er dette realiteten er jeg strålende fornøyd om vi selger, om ALLE pengene blir reinvestert i nye spillere DETTE overgangvinduet. På papiret/markedsverdi mener jeg Sissoko ikke er verdt mer enn £ 10-12 Mill. Bruker vi de pengene smart så kan vi fint erstatte Sissoko.

Skulle til å skrive det samme. HELT enig, selv om vi selger til en PL-rival.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #790 på: 25. Juli 2015, 11:12 »
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #791 på: 25. Juli 2015, 13:45 »
Hvis vi nå signerer Mbemba og Sissoko drar:

Hva tror dere sjansene til Newcastle er for å signere Youri Tielemans? Tror dere han kunne ønsket seg til Newcastle etter at to lagspillere allerede har signert? Tror dere Anderlecht selger for en pris i underkant av £ 15 Mill. ?

Kunne vært en god deal. Sissoko ut for £ 20 Mill. Og   Youri Tielemans inn for £ 12-15 Mill.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #792 på: 25. Juli 2015, 14:00 »
Tielemans hadde vært hot men det blir jo bare spekulasjoner om han ville vært interessert i det.

Trenger vi ikke strengt tatt en høyreback-up? Blir det Anita kanskje? Ferguson eller Dummett? Venstrebeinte høyrebacker er ikke noe særlig ass....

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #793 på: 25. Juli 2015, 14:04 »
Tielemans hadde vært hot men det blir jo bare spekulasjoner om han ville vært interessert i det.

Trenger vi ikke strengt tatt en høyreback-up? Blir det Anita kanskje? Ferguson eller Dummett? Venstrebeinte høyrebacker er ikke noe særlig ass....

Savner også en høyreback som backup for Janmaat. Kan ikke se det er noen av unggutta som er aktuelle? Og hvor blir det av bekreftelsen av Mbemba?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #794 på: 25. Juli 2015, 14:07 »
Venter visstnok på noen papirer i forbindelse med arb.tillatelse.. Blir presentert på mandag sies det..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒