20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 323947 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #750 på: 23. Juli 2015, 00:10 »
Han kan løpe, ja. Vinne ballen? Nei. Han har elendig timing og plasseringsevne i det defensive spillet, noe som naturlig nok blir mer avslørt sentralt enn på vingen.

PSV spiller en rimelig tradisjonell 4-3-3 der Wijnaldum har vært en av indreløperne, boks til boks. Absolutt ikke en tierrolle. Derfor er han tiltenkt en double six-rolle hos oss, som den av de to med mest offensivt ansvar.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #751 på: 23. Juli 2015, 00:11 »
Hører med at han er ganske god som defensiv midtbanespiller også. Ikke der han har mest å bidra med, men i mine øyne bedre enn Sissoko hvertfall!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #752 på: 23. Juli 2015, 03:57 »
Hvis overraskelsen er shaqiri, så er det ganske sykt. Jeg tar det likevel med en stooor klype salt
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #753 på: 23. Juli 2015, 08:28 »
Sissoko på defensiv midtbane skal vi selvsagt ikke ha, det er et misbruk av hans kvaliteter og han trenger evner i den posisjonen han strengt tatt ikke har demonstrert så langt. Jeg kan ikke si at ballvinneregenskapene er noe av det første som slår meg når jeg tenker på Sissoko. Han er god på press da, det vil jeg si.

Når det er sagt så tror jeg ikke Wijnaldum bør gis for mye ansvar rent defensivt, jeg tror fysikken ikke er tilstrekkelig til det. Særlig i duellspillet, men han er nok et langt bedre alternativ enn Sissoko.

I en rolle slik Torfinn beskriver tror jeg nok det kan funke, ser for meg (håper) en slags Cabaye slik han var for oss i 12-13?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #754 på: 23. Juli 2015, 09:31 »
4-3-3 med Sissoko og Winnie som indreløpere da? Tiote tilbake i form som anker hadde da gjort seg. Burde være i nærheten av trioen Jonas-Tiote-Cabaye vel?
Så har vi Mitro/Austin/Cisse som spydspissen flankert av Aarons og Cabella/ny ving.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #755 på: 23. Juli 2015, 09:45 »
Benteke etter overgangen til Liverpool: "I came here to win trophies. I came here to reach some great goals with the team," the Belgian told the Reds' official website. Høres det kjent ut? :P Tradisjonen tro så vil vel Villa ende over Liverpool på tabellen i år! :)

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #756 på: 23. Juli 2015, 10:17 »
Det er jo ganske opplagt at McLaren kommer til å kjøre duoen Colback - Wijnaldum bak de tre mer offensive. Wijnaldum vil riktignok få mer offensivt ansvar ettersom det nok er ønsket at han skal komme på dype løp inn i boksen. Tror ikke vi får se Sissoko på defensiv midtbane.

Colback-Wijnaldum

Sissoko-De Jong-Aarons

Mitrovic

Tror faktisk Perez blir å finne på benken om Aarons fortsetter fremgangen!
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #757 på: 23. Juli 2015, 10:42 »
"En overraskelse på vei inn"!!! Shaqiri dette då eller? Han er vel midtbanespiller og det er vel ikkje DER skoen trykkjer hos oss no :o 
Håper inderlig at dette er ein STOPPER som er den overraskelsen, og gjerne ein som har bevist at nivået i PRL ikkje er for høgt!!  2 STOPPERE TAKK!!!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #758 på: 23. Juli 2015, 10:50 »
Benteke etter overgangen til Liverpool: "I came here to win trophies. I came here to reach some great goals with the team," the Belgian told the Reds' official website. Høres det kjent ut? :P Tradisjonen tro så vil vel Villa ende over Liverpool på tabellen i år! :)

Hehe. Dette kan enten bli veldig bra for LFC eller katastrofe. Benteke er en meget god boksspiller som ikke gjør seg bort utenfor heller, en litt bedre versjon av Carroll kanskje. Utfordringen kan være at Rodgers har en tends til å spille smal fotball, veldig mye skal tres gjennom midten. Hvis LFC fortsetter å spille på denne måten, tror jeg Benteke kan slite med å skåre mål. Klarer Rodgers derimot å brette ut spillet, tror jeg derimot Benteke dessverre kommer til å bøtte inn mål.

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #759 på: 23. Juli 2015, 10:58 »

Hehe. Dette kan enten bli veldig bra for LFC eller katastrofe. Benteke er en meget god boksspiller som ikke gjør seg bort utenfor heller, en litt bedre versjon av Carroll kanskje. Utfordringen kan være at Rodgers har en tends til å spille smal fotball, veldig mye skal tres gjennom midten. Hvis LFC fortsetter å spille på denne måten, tror jeg Benteke kan slite med å skåre mål. Klarer Rodgers derimot å brette ut spillet, tror jeg derimot Benteke dessverre kommer til å bøtte inn mål.

Enig i den analysen der! Hadde berre vært så ubeskrivelig deilig å se enda en Jose Enrique som går i den fella der! :D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #760 på: 23. Juli 2015, 11:12 »
The deal to snatch Mbemba from Anderlecht ? who also had interest from Borussia Monchengladbach and Atletico Madrid ? is virtually done and dusted. Expect him in the North East on Thursday for a medical, with a deal possibly confirmed by then too.

But United want another centre-back. Joel Matip of Schalke, Nicolas N?Kolou of Marseille and Aymen Abdennour of Monaco have all been mentioned but noises from St James? Park are that there may be another big defender target who has slipped off the radar so far.

United have had plenty of centre-backs put to them recently. They were offered Hull?s Michael Dawson, and have watched Lewis Dunk of Brighton in the past but a whisper is that the next centre-back could come from the Bundesliga.

Fra http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-united-transfers-who-theyll-9709943

Spennende!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #761 på: 23. Juli 2015, 11:17 »
Michael Dawson faktisk....

Eller liker jeg lyden av "two centre-backs"!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #762 på: 23. Juli 2015, 11:21 »

Enig i den analysen der! Hadde berre vært så ubeskrivelig deilig å se enda en Jose Enrique som går i den fella der! :D

Litt off-topic, men i forhold til mye av det som ankom Anfield ifjor sommer så har Rodgers og Liverpool signert en del PL spillere denne gangen. Clyne er helt der oppe blant PLs aller beste høyrebacker, Ings scora vel bra med mål selv for Burnley, og Milner kan fortsatt gjøre en god jobb på midtbanen, en anvendelig spiller er han også. Og det Benteke-dyret har vi jo sett leverer mål, når fæle Aston Villa klarer å få ham opp på tosifret antall mål på en sesong så kan vel umulig Liverpool være noe verre....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #763 på: 23. Juli 2015, 11:49 »
Benteke er mer enn bare en targetman. Og hans statistikk for et gjennomgående svakt Villa-lag på de sesongene han har vært der er intet annet enn imponerende. Førstesesongen der kan en vel trygt si at han alene redda de fra nedrykk.

orderud85

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #764 på: 23. Juli 2015, 11:51 »
mbemba er klar....
ligger bilde med drakt på www.nufc.com
« Siste redigering: 23. Juli 2015, 11:53 av orderud85 »