20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 325995 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #525 på: 15. Juli 2015, 18:43 »
Jeg sammenliknet ikke cabaye og Townsend på noe annet enn pris i innkjøp. Cabaye er dyr i lønn, men det er vel vist seg at unge engelske spillere med landskamper ikke spiller for knapper og glansbilder de heller. Det var ikke meningen å starte en cab vs. Townsend-saga.
Men apropos Townsend så er det ikke den type ving vi trenger. Vi må ha utover og innleggsvinger. Go gammaldags. Hvis vi skal ha Townsend kan vi likegodt ha Sissoko/cabella/de jong der ute. Og da blir Townsend i bestefall rotasjonsspiller. Denne klubben legger ikke ut 10mp for spillere som ikke er bankers i 11'eren.

Synes spiss og midtstopper er hundre ganger mer prekært enn ving, selvom vi for variasjonens skyld med fordel kunne hatt en ving som kunne legge gode innlegg. Ser vel egentlig kun Janmaat som den i troppen som har for vane å legge gode innlegg.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #526 på: 15. Juli 2015, 19:12 »
Hvorfor vi skal bruke 10mp på Townsend når vi har en tilsvarende spillertype i Aarons som vi bør vise tillitt til skjønner jeg ikke. Det vi trenger nå er en stopper og en spiss av høy kvalitet. Alt som hentes etter det tar jeg som en bonus  :)

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #527 på: 15. Juli 2015, 19:26 »
Aarons glemte jeg helt. Obertan viste i fjor at han faktisk kan ha gode kamper. Det gjelder bare å sette ham innpå rett dag:) og da står poenget mitt enda sterkere.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #528 på: 15. Juli 2015, 19:43 »
Hvorfor vi skal bruke 10mp på Townsend når vi har en tilsvarende spillertype i Aarons som vi bør vise tillitt til skjønner jeg ikke. Det vi trenger nå er en stopper og en spiss av høy kvalitet. Alt som hentes etter det tar jeg som en bonus  :)

Aarons har jo ikke gjort noenting enda da. Hatt et par decent kamper og vært skada i en evighet.

Har uansett ikke lyst på Townsend. Elendig spiller i mine øyne.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #529 på: 15. Juli 2015, 20:00 »
Ryktes at Cabaye får nærmere 100k i uken i Palace. Han er jo en god spiller, men ingen dominerende spiller - heller en som gjør de fremover i banen litt bedre. Det jeg så av PSG i fjor så var han heller ikke i nærheten av en startplass i PSG.

Jeg er ikke enig med deg altså Milburn. Cabaye og Tiote dominerte mot de beste lagene i PL. At et lag har en midtbanespiller som gjør de andre fremover gode mener jeg er for øvrig er meget viktig. .  Hos oss dekket Cabaye store rom, men i tillegg spilte han hurtig og enkelt i lengderetningen. Dermed ble det ikke den tversoverpasningsbonazaen vi har i dag, og vi klarte og komme oss i angrep før motstanderen var etablert i forsvar.  Jeg har nevnt dette eksemplet før, se på Modric i Real Madrid, eller da han var i THam. Han har aldri vært den spilleren med de brilliante gjennombruddspasningene, og han dominerer ikke statistikken over mål eller direkte assists. Likevel er det han som får spillet til å flyte. I følge enkelte av ekspertene i viasats studio, var Modrics skade en av årsakene til at de ikke fikk flyt i spillet på slutten av sesongen,

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #530 på: 15. Juli 2015, 20:32 »
Kan gå med på at midtstopper er hakket mer prekært enn ving, men ving er ganske høyt oppe på listen over hva som bør komme inn. Har etterlyst en ving lenge nå synes jeg. Bortsett fra en Aarons som har vert god i, hva er det tre kamper eller noe? Utenom det er alternativene Gouffran, Obertan, Sammy som har dratt pluss Sissoko som er den beste "vingen" vi har. Det er faktisk ikke så rart at vi sliter i angrep når du ser de navnene der. Midtstopper må så absolutt inn, men spissene må også få hjelp, noe de ikke får flust med. Er ikke imponert over venstreback situasjonen heller. Har snakket om denne døde venstresiden i sesonger nå, og det vedvarer.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #531 på: 15. Juli 2015, 22:43 »
Syns vel egentlig du oppsummerer bra her Fluffy, vi har enkelte posisjoner i laget hvor vi har både to og tre navn som er aktuelle kandidater, men hvorav ingen utmerker seg som soleklare førstevalg, eller er gode nok.

Ellers er jeg veldig enig; midtstopper og spiss MÅ inn, skulle aller helst sett to stoppere inn, hvorav begge er gode nok til å gå rett inn og heve laget, men tror ikke det skjer.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #532 på: 15. Juli 2015, 23:56 »
Cabaye holdt jo på å sende nufc til Europa på egenhånd når han var der, etter han blei hastesolgt tok vel nufc knapt poeng. Men han er ikkje god altså neida :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #533 på: 16. Juli 2015, 00:10 »
Cabaye var god for oss, men han var langt i fra verdensklasse. At han og Tiote dominerte så fryktelig er veldig oppskrytt.

En meget god signering for Palace, men det er jo merkelig hvorfor ingen større klubber var på banen....

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #534 på: 16. Juli 2015, 11:24 »
Har vore stille dei siste dagene, men meiner å ha lest at vi er nære ved å signere ein ny speler i følge McClaren. Håper det er Mitrovic og at ein midtstopper følger ikkje altfor lenge etter.

Fant artikkelen:

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-united-close-transfer-breakthrough-9658403?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Er Chronicle, men om McClaren ha sagt at vi er "close" så må vel det vere noko i det.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #535 på: 16. Juli 2015, 11:36 »
So close, but still far away, er det vel Mitrovic er. Kjenner jeg blir litt irritert over at han skal sitte å vente på andre interessenter. Hadde han hatt to tilbud så hadde det vært ok, men å vente på den måte synes jeg nesten er litt over kanten. Håper det jobbes i kulissene med en plan B og C.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #536 på: 16. Juli 2015, 11:42 »
Roma nærmer seg Dzeko. Det er jo bra for vår del ift. Mitrovic.

https://pbs.twimg.com/media/CKBj3ZKUcAAioB_.jpg
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #537 på: 16. Juli 2015, 13:03 »
Hadde vært glimrende med Mitrovic som etter det jeg hadde lest er en stor og sterk spiss. Vil passe godt med Cisse som da får mer boltringsplass. Cisse var ikke så verst da han hadde Ba ved sin side. 

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #538 på: 16. Juli 2015, 13:13 »
Hva om Mitrovic venter på arbeidstillatelse ? Er det noen som tenker at kanskje dette gjør at ting tar tid. (?)
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #539 på: 16. Juli 2015, 16:36 »
SkySports har suspendert betting på Austin til Newcastle. Pleier ofte å være et sterkt tegn!