20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Manchester United, 04.03.15, kl. 20.45  (Lest 16957 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Manchester United, 04.03.15, kl. 20.45
« Svar #75 på: 04. Mars 2015, 22:52 »
Abeid får litt mer tid - har tross alt ikke masse PL-erfaring. Men han lever på nåde, og de som tror at han er et jævla mye bedre alternativ som "erstatter" til Cabayes ferdigheter enn Colback tror jeg må ta en revurdering. To nitriste matcher nå der jeg skulle gjort mye for å sett Colback på banen har passert. Og jeg mistenker at Abeid fortjent benkes til neste match.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 04. Mars 2015, 22:53 »
Nok er nok. Er det 10 ubetydelege kampar att av sesongen? Dei kjem ikkje eg til å sjå.

Flott stund med Jonas tilbake. Respekt!

Det skal og seiast att me burde hatt straffe og minst hatt eit mål av Riviere og Cisse.
« Siste redigering: 04. Mars 2015, 22:57 av lgrinde »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 04. Mars 2015, 22:57 »
Så forbanna irriterende det drittmålet. Abeid ødelegger alt etter 90 minutter med kjemping og jobbing fra lagkameratene. Vi skaper sjanser, mange og store sjanser. Blir snytt for straffespark og er generelt uheldig med flere dommeravgjørelser.
Synes det er helt tydelig at vi mangler spillere som kan holde ballen i laget. Abeid og Sissoko sentralt idag hadde definitivt ikke den evnen.

Hiver meg på med de som mener at Abeid, Ryan Taylor, Obertan, Rivieré, og Williamson må ut. Enkle og svake spillere som ikke holder det nivået jeg ønsker en NUFC spiller skal ha.

jonni_e

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #78 på: 04. Mars 2015, 22:59 »
De siste 10 kampene kommer til å gi 0 poeng tipper jeg.

Alt over det tar jeg som en bonus.

Eneste 'positive' med dagens runde er status quo ned til 18. plassen.

13 poeng ned (10 hvis QPR vinner hengekampen).

Kan fort bli samme situasjon som for to sesonger siden da de måtte vinne på Loftus. Kommer ikke til å være like heldige denne sesongen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 04. Mars 2015, 23:03 »
Vi blir straffet for å ha ligget ultradeff hele kampen. Hvor mange poeng har vi tapt de siste 5 minuttene på de siste 10 kampene?

Nei, vi blir straffet av en personlig feil av Abeid. Gouffran har kontroll på Rooney i den duellen. Abeid bryter inn og gir en håpløs passing til Krul som har Rooney tett oppi seg i tillegg til 3! andre Manure spillere inn i 16 meteren vår. Fryktelig gjort av Abeid som hadde en meget svak kamp idag.

Sjanser skapte vi, opptil flere også. At Cisse og Rivieré går målløse av banen er ikke godt nok når de fikk servicen som de gjorde idag.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 04. Mars 2015, 23:37 »
Vi blir straffet for å ha ligget ultradeff hele kampen. Hvor mange poeng har vi tapt de siste 5 minuttene på de siste 10 kampene?

Nei, vi blir straffet av en personlig feil av Abeid. Gouffran har kontroll på Rooney i den duellen. Abeid bryter inn og gir en håpløs passing til Krul som har Rooney tett oppi seg i tillegg til 3! andre Manure spillere inn i 16 meteren vår. Fryktelig gjort av Abeid som hadde en meget svak kamp idag.

Sjanser skapte vi, opptil flere også. At Cisse og Rivieré går målløse av banen er ikke godt nok når de fikk servicen som de gjorde idag.

Og hvorfor er det en hel flokk med spillere inni vår 16-meter? Var jo det over halve kampen. Virker som vi går litt for 0-0, og det går ofte galt i sluttminuttene.

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #81 på: 04. Mars 2015, 23:48 »
Uten at det har så mye å si, så er det jo en ræva klarering av Krul også.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 05. Mars 2015, 00:19 »
Ble satt under stort press, og hadde svært dårlig tid. Ble satt i en kinkig situasjon og han klarte ikke å løse den.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 05. Mars 2015, 05:48 »

Og hvorfor er det en hel flokk med spillere inni vår 16-meter? Var jo det over halve kampen. Virker som vi går litt for 0-0, og det går ofte galt i sluttminuttene.

Helt feil i mine øyne.
Forløpet til målet var at NUFC nok en gang ikke klarte å holde på ballen. Manure fikk innkast, tok det kjapt til Rooney som ble løpt opp av Gouffran og som tilsynelatende hadde kontroll helt til Abeid tok saken i egne hender.

Synes din analyse er vel enkel.
Ja NUFC lå mye å forsvarte seg, spesielt i 1. omgang. Hvorfor ble det sånn? Jo fordi vi har for mange spillere som ikke klarer å holde ballen i laget selv om de blir stresset og presset litt. Dette skjedde gang på gang at vi mistet ballen på vei frem, til og med på de enkle og i mindre presset situasjoner.
Og selvfølgelig, når man mister ball må man jobbe defensivt igjen. Har ingenting med Carver å gjøre dette, rett og slett spillerne som ikke er gode nok.
Det sier vel litt når Colback faktisk er vår aller beste på dette området........

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 05. Mars 2015, 06:28 »
Abeid viste i haust at han har nivået inne. Han gjer ikkje det der ein gong til.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 05. Mars 2015, 08:27 »
Abeid hadde en dårlig kamp i går og er selvfølgelig ikke god nok for dette Newcastlelaget. Burde byttes ut med Cattermole. Ja til flere mackems i Newcastle United!
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 05. Mars 2015, 11:00 »
Selvsagt er det lett å svartmale etter en prestasjon som dette. Mange hadde en helt bedriten dag på jobben. Best eksemplifisert er dette kanskje av Mehdi Abeid. Usikker og klønete med ballen hele kampen gjennom, og topper det med å sette Krul i vanskelig situasjon (som jeg likevel mener han burde klart å løse på en langt bedre måte).

Men vi kan skru tilbake til i høst, da vi vant flere kamper på rad. Da var Abeid en viktig bidragsyter med Tioté ute og Anita på sin rettmessige plass på benken. Prestasjonene var gode, spesielt var han enorm på Etihad i Ligacupen. Etter det har han slitt med en lei tåskade, og har nettopp kommet inn i laget igjen. Et lag som er blottet for det meste, ikke minst selvtillit og trygghet fra bak (Williamson, kremt). Jeg synes at Abeid bør få disse 10 kampene som gjenstår til å spille for fremtiden sin, sammen med Jack Colback sentralt. Det er i alle fall ingen vits i å satse på Anita, det toget har etter min mening forlatt perongen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 05. Mars 2015, 11:37 »
Det er så mange spillere i denne klubben nå som ikke er i nærheten av å være PL-spillere. Raylor, Williamson, Anita, Gouffran, Obertan, Ameobi og Riviere er blandt de verste. Håper jeg aldri ser noen av dem i Newcastle-trøya igjen.

Og den såkalte sjefen for laget. Vet ikke hvor jeg skal begynne engang.

?For 89 minutes we were fantastic, every player gave 100 per cent, gave everything for the shirt."

Fantastisk til hva? Å spille ræva? Ligge med 10 mann i forsvar? Slå feilpasninger? Helt utrolig at han kan lire av seg sånn dritt etter nok en ydmykende kamp.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 05. Mars 2015, 12:23 »
Enig. Selv om mye egentlig taler for Carver som en mer likandes kar enn Pardew, så er det helt klart for meg at fotballen og taktikken er enda mer nitrist enn den var under sistnevnte. Det er helt sikkert en grunn til at Carver aldri har vært manager på dette nivået tidligere. Krysser fingrene for at Ashley innser at sportslig framgang kan være god business før avgjørelsene skal tas til sommeren.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 05. Mars 2015, 16:03 »
Det er så mange spillere i denne klubben nå som ikke er i nærheten av å være PL-spillere. Raylor, Williamson, Anita, Gouffran, Obertan, Ameobi og Riviere er blandt de verste. Håper jeg aldri ser noen av dem i Newcastle-trøya igjen.

Og den såkalte sjefen for laget. Vet ikke hvor jeg skal begynne engang.

?For 89 minutes we were fantastic, every player gave 100 per cent, gave everything for the shirt."

Fantastisk til hva? Å spille ræva? Ligge med 10 mann i forsvar? Slå feilpasninger? Helt utrolig at han kan lire av seg sånn dritt etter nok en ydmykende kamp.

Samtidig som du slakter flesteparten av spillerne kritiserer du også Carver for å spille rævva fotball. Kan det ha en sammenheng eller vil en annen manager etter din mening kunne spille blendende offensiv fotball og rundspille en topp 4 klubb med denne gjengen?