20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Crystal Palace - Newcastle 11.02.2015 kl 21:00  (Lest 12510 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle 11.02.2015 kl 21:00
« Svar #60 på: 11. Feb. 2015, 23:27 »
Vil tro en halvskadet Cisse frem til juletider er mye av grunnen til de statsa for Pardew?
Uansett - dette er noe vi har sett lenge nå. Carver sier han er sin egen herre med sin egen filosofi, men foreløpig er det med noen få unntak mye av akkurat det samme vi er vant med. Fantasiløst, og bemerkelsesverdig feigt mot et lag vi skal ha ambisjoner om å slå enten vi spiller borte, hjemme eller på Aspmyra. Han skal ha skryt for å ha fått Cabella i gang, og fått Gouffran til å se ut som en brukbar fotballspiller igjen. Men jeg ser veldig lite nytt i dette laget pdd.
Vi trenger ny giv, en manager med klar filosofi som kan blåse litt liv i et jævla traust fotballag hvis eier legger en sky av elendighet over hele fjøla.
Det kunne vært verre, det kunne vært Aston Villa. Men det er fortsatt forbanna kjipt å være Newcastle-fan så lenge Ashley er her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 12. Feb. 2015, 03:24 »
Merker at det er lite annet enn en Frank de Boer-ansettelse i sommer som kan få meg til å kjenne noen særlig glød for neste sesong. Kampen i dag er kanskje den kjipeste fotballkampen jeg har sett og når det tar seg litt opp på slutten er det ikke vår fortjeneste. Vi har EN eneste sjanse.

Folk snakker om Keegan og Robson-tiden, men for min del trenger man ikke gå så langt tilbake. Jeg trenger ikke et lag som kjemper i Europa eller er kjent for å være de største underholderne i ligaen. Det jeg trenger er et lag med identitet og den forsvinner dessverre mer og mer denne sesongen. Det startet i 13/14-sesongen, men nå viskes den fullstendig ut spør du meg.

Jeg minnes da vi hadde Carroll, Barton, Nolan, Tiote, Enrique osv i 10/11-sesongen, selv en spiller som Best sitter man igjen med etter hat-tricket mot West Ham. Disse gutta var langt ifra direkte underholdende fra et nøytralt ståsted, men de ga klubben vår og spillestilen vår en identitet. Jeg satte meg ned før kamp og visste hvordan vi kom til å prøve å vinne. Mye langt og bredt, ja, Men det var da allikevel en plan og man kunne si at slik spiller vi. Og vi hadde noen fantastiske seire som smakte ekstra godt fordi vi vant på VÅR måte.

Carroll, Nolan, Barton og Enrique forsvant, men vi klarte å erstatte dem og beholdt identiteten vår med nye spillere som Ba, Ben Arfa og Cabaye. 11/12-sesongen trenger jo ingen oppsummering, men identiten og kampplanen her var klar. Vi jobber knallhardt defensivt, og vi gir nøkkelspillerne ballen ofte og i gode posisjoner. Husker at vi alle skjelte ut Simpson kamp etter kamp for sin rygging, men nå 3 år senere sitter jeg og smiler når jeg tenker på antall ganger den deilige foten sto på strek og reddet oss (TO ganger mot Man U  :toon: :toon: )

Siden den sesongen har det bare svinnet bort og det gjorde ikke identiteten vår noen tjenester at vår viktigste offensive spiller ifjor ikke engang var klubbens eiendom.

Vårt største problem slik jeg ser det er at vi sitter igjen med en spillergruppe som er altofr varierende, ikke nødvendigvis i kvalitet, men i måten de spiller fotball på. Vi har i denne kampen en midtbaneduo med Colback og Sissoko som ikke engang er i nærheten av å utfylle hverandre eller ha noe form for samarbeid. Skulle likt å se analysefilm av de to kontra Tiote-Nolan/Cabaye. Vi har spillere som Gouffran, Anita, Williamson som er spillere som ikke kan få til noe på egenhånd og hvor det rett og slett er taktikk og spillestil som avgjør hvor gode de er. Dette er ikke nødvendigvis negativt for man trenger slike, men de fungerer ikke om vi ikke har en tydelig plan. Vi klarte da for pokker å få spillere som Simpson, Guthrie og Perch til å se ut som klassespillere i 11/12 når de visste hva de skulle gjøre.

Vi klarer ikke engang utnytte de klassespillerne vi har tilgjengelige. Perez og Cisse bør spille sammen på topp. Cisse skal ikke bevege seg utenfor 16-meteren og Perez skal løpe og strekke stopperne vekk fra Cisse. Dra med ball ut og gi til Janmaat eller legg inn selv, eller skap rom som Sissoko kan storme inn i. Dette skjer aldri, selv om det burde vært den åpenbare taktikken.

I sommer trenger vi en skikkelig opprydning i spillerstallen og en manager som vet nøyaktog hvordan han vil spille og hva han trenger for å få det til. SÅ får vi håpe at han, i samarbeid med Carr, får såpass mye innflytelse at han får det han ønsker seg. For denne stallen er ikke god nok til noe mer enn det vi viser i år, til det er den for lite egnet til å spille sammen.

Jeg er redd for hva som vil skje fremover, takk gud for Villa som gjør at jeg fortsatt klarer å verdsette det lille vi har igjen.
« Siste redigering: 12. Feb. 2015, 03:29 av Andymag »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 12. Feb. 2015, 08:24 »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 12. Feb. 2015, 09:03 »
Dette er faktisk helt ubrukelig. Kan ikke fatte annet enn at vi må tilbake til Dummett som stopper. Sammen med Colo hadde de noen enorme kamper. Borte mot West Brom står fram som et godt eksempel. Håper Carver ser dette, samt at Abeid må inn sammen med Colback. Flytt Sissoko fram, og så gjør det faktisk ingenting om Perez tar turen til benken og en jokerrolle et par kamper. Ser ut til å ha mistet noe av gnisten.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #64 på: 12. Feb. 2015, 10:52 »
Det var like tydelig i livebilde. Hva faen er det han driver med? Han har en jobb der. Pass på mann på vei inn i boks. Det er så amatørmessig.