20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Craig Moore på vei  (Lest 5852 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Craig Moore på vei
« på: 23. Juli 2005, 17:39 »
United have again been linked with a move for free agent defender Craig Moore - with the Chronicle confirming that we are in talks with the Australian international.

The story has been confirmed by Graeme Souness, who tried to sign the player back when he was in charge at Blackburn.

The 29 year-old (known as Oz) has been without a club since he was dumped by German outfit Borussia Munchengladbach with a year still remaining on his contract.

Having moved from Glasgow Rangers to Germany in January 2005, Moore was sacked in May, amid allegations he turned up for training in an  intoxicated state.

Borussia sporting director Peter Pander said at the time:

"Players must be professionals and I can not accept what Craig  did."

"We have cancelled his contract for this reason. We have not given him a send-off because we do not want to see him again."

However the player vehemently denied the accusations and claimed he had reached a prior agreement to leave the club this summer.

Moore has been linked with Crystal Palace, Preston North End, Manchester City and the Smogs in recent weeks and although unattached, has played for his country last month in the Confederations Cup out in Germany.

And had he not fallen out with his previous German employers, he would have been in line for a playing return to Glasgow today (Saturday), as Munchengladbach provide the opposition to Rangers in a pre-season game at Ibrox.

United were also linked with a move for Moore in 2004, during Sir Bobby Robson's reign.

So we flog O'Brien and Hughes for piddling amounts, then bring in an older free transfer defender who plays his international football on the other side of the world.

That can only be taken as further proof that our finances remain under a tight rein and the previous excesses at the club are now having to be balanced by prudency.

Be it the injury to Bramble, a failure to bring in more cash for outgoing transfers or the declaration by Bowyer that he intends to sit here and take his money then the signs are increasingly clear.

For Souness the deal makes sense in that he doesn't eat into the funds he has to make much-needed forward acquisitions.

Watching from the outside though, it's hardly a signing to set the pulses racing - looking positively at it though, he has played with Boumsong previously at Rangers.

And for every big bucks acquisition we've made to improve our defence (Marcelino etc.) then we've also brought in cheap and cheerful options that have been no worse - Dumas springing to mind.

Saksa fra nufc.com.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

djmattis

• Gjest
Craig Moore på vei
« Svar #1 på: 23. Juli 2005, 18:09 »
Hehehe akkuratt hva vi trenger en fyllik

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Craig Moore på vei
« Svar #2 på: 24. Juli 2005, 12:22 »
Enig med deg, Christian. Hvorfor selger vi Bellamy, og kjøper en like stor urokråke, som er dårligere til å spille fotball? Vet ikke helt om Souness har vettet med seg jeg nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Craig Moore på vei
« Svar #3 på: 24. Juli 2005, 13:35 »
Hmm. Når ble Craig Moore en urokråke?
Greit, han har gjort den ene feilen, men ellers har han vel oppført seg ganske godt gjennom sin karriere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Craig Moore på vei
« Svar #4 på: 24. Juli 2005, 14:57 »
Jah, så kanskje han er en urokråke, kanskje ikke, men det viktigste er vel om det er en GOD fotballspiller det er snakk om?? eller om dette er blandt de "squadplayers" Souness snakker om? det er det jeg bryr meg om egnetlig...er det en bra erstatning for Bramble? eller er det bare stallfyll (hehe, stallfyll)?

Bjørn - siste etappe
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Craig Moore på vei
« Svar #5 på: 24. Juli 2005, 15:19 »
Trur Moore blir squad speler. Ikkje noko meir. Han er vertfall ikkje class player!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Noreng

• Gjest
Craig Moore på vei
« Svar #6 på: 24. Juli 2005, 18:28 »
Enig, Hans emil...

Craig Moore er langt fra no stjerne...

edit: Satt i drømmeland

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Craig Moore på vei
« Svar #7 på: 24. Juli 2005, 20:06 »
Sitat fra: "Noreng"
Enig, Hans erik...

Craig Moore er langt fra no stjerne...

Hans Emil takk :wink: ......alle kan ta feil.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Craig Moore på vei
« Svar #8 på: 24. Juli 2005, 22:02 »
Moore spilte sammens med Boumsong i Rangers. Mulig Boumsong har lagt inn noen god ord?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

martinlarsen007

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Craig Moore på vei
« Svar #9 på: 26. Juli 2005, 15:05 »
Vi trenger ikke fylliker i Newcastle. Tenk deg han på byn sammen med Dyer, Bowyer og Bramble...

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Craig Moore på vei
« Svar #10 på: 26. Juli 2005, 17:27 »
Er vi så blakke at vi må hente en skrotspiller som Moore?? Jeg går og venter på Andrade og andre toppspillere, men får et slag i trynet hver dag jeg sjekker hvilke spillere vi blir linka til!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Craig Moore på vei
« Svar #11 på: 26. Juli 2005, 17:33 »
Tullball å hente Moore. Selv om han kommer aldri så gratis, så må vi betale lønna til en spiller som overhodet ikke er god nok for denne klubben. Jeg vil ikke bli særlig happy om skadesituasjonen skulle tilsi at vi må spille med Moore og Ramage som stoppere i noen kamper. Og sannsynligheten er dessverre tilstede for at så kan skje. Peter Ramage bør prioriteres foran Moore. Dessverre er jeg overbevist om at Souness ser på Moore som en spiller som kan ta fra Bramble og Taylor plassen. Og hvis så er tilfelle, så kan våre motstandere bare begynne å le. For da er det ikke lenge til jeg begynner å le selv,. For jeg klarer ikke gråte over slike selvfølgeligheter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Craig Moore på vei
« Svar #12 på: 26. Juli 2005, 17:52 »
Herregud så pessimistiske man var her da. Har noen av dere i det hele tatt sett Moore spille? Jeg tviler på det. Jeg har ikke sett han spille, og vet ellers svært lite om spilleren. Derfor så holder jeg kjeft. Det jeg vet er at han har vært kaptein for sitt landslag, Australia samt at Boumsong har skrytt voldsomt av han. Makan til saueflokk. Bare fordi han har vært på fylla et par ganger og spilt i en middels bundesligaklubb, så skulle han være en dårlig spiller??

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Craig Moore på vei
« Svar #13 på: 26. Juli 2005, 17:55 »
Har sett han i Rangers jeg.. At han har vært kaptein på Australia får ikke meg til å ta av!!
Moore er en knallhard stopper han, men ser ikke helt poenget med å hente spillere som ikke gjør Newcastle til et bedre fotball lag!!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Craig Moore på vei
« Svar #14 på: 29. Juli 2005, 20:31 »
Breaking: Moore klar for Newcastle United
Skrevet av Nordin, 29 Juli 05

Australieren Craig Moore ble observert i Newcastle i dag og i følge den offisielle siden har Craig Moore signert en to-års-kontrakt med klubben. Overgangen vil gå i boks etter at den tidligere Borussia Mønchengladbach-spilleren passerer den medisinske legesjekken.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!