20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Southampton 17.01.2014, kl 18:30  (Lest 11868 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 17.01.2014, kl 18:30
« Svar #45 på: 17. Jan. 2015, 20:28 »
Det er ikke det at Southampton er så fryktelig mye bedre, men når du får to-tre sjanser så trenger du ikke så mye mer for å score på dette håpløse forsvaret. Vi mangler litt i angrep også, men i forsvar er det rett og slett krise. Skudd her, og skudd der som går inn hver eneste kamp. Vanskelig å vinne kamper når det ligger en ball i egen kasse to ganger hver kamp. Gnitenheten selv sitter vel og ikke bryr seg nevneverdig for at vi trenger forsterkninger bak har vi sagt i uendelig lang tid nå.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #46 på: 17. Jan. 2015, 20:28 »
Man er nødt til å få på plass en manager kjapt! Trodde ikke det kunne bli verre enn under pardew,, men det har det blitt

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #47 på: 17. Jan. 2015, 20:59 »
Carver tar oss ned til Championship!!!
Utfordringen er forsvaret, og der har ikke Carver mange spillere å velge mellom.

Nettopp. Carver får en veldig vanskelig jobb med det spillermaterialet han har til rådighet nå. Enhver klubb som driftes med sunn fornuft ville hentet inn en midtstopper så vi slipper å veksle mellom Williamsson og Dummet på den ene midtstopperplassen. Det er jo ikke PL verdig en gang..

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #48 på: 17. Jan. 2015, 21:14 »
Det er ikke det at Southampton er så fryktelig mye bedre, men når du får to-tre sjanser så trenger du ikke så mye mer for å score på dette håpløse forsvaret. Vi mangler litt i angrep også, men i forsvar er det rett og slett krise.

Grei oppsummering. Vi var absolutt ikke dårlige enn Southampton i dag, vi var bare så hinsides duellsvake og hadde horrible innvolveringer defensivt. I dag møttes også det laget som slipper inn færrest mål (Southampton) og det laget som pr dags dato har de svakeste spissene (oss).

Dagens store syndebukk er han som nekter å styrke stallen. PL-tabellen, formtabellen, skadetabellen tilsier at det er galskap det Ashley driver med nå. Stoke passerte oss i dag, og Pardews Crystal Palace puster oss i nakken.. Mulig jeg krisemaksimerer, men det er jo en realitet..

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 17. Jan. 2015, 22:47 »
Ikke mye å skryte av. Dårlig kamp fra start til slutt. Elendig tempo, lite sjanser og de mulighetene vi får er avslutningene altfor dårlige.
Forsvaret er et kapittel for seg selv. Men de offensive spillerne var ikke stort bedre idag. Like skuffet over dem som det deffensive idag.
Nei, det var mye som ikke stemte idag.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 18. Jan. 2015, 08:24 »
Det var utrolig mye som ikke stemte ja Frode. Kampen i går viste etter min mening at vi trenger forsterkninger i alle ledd, stopperplass er den viktgste. Colo tror jeg kan duge, men han trenger en hærfører sammen med seg, en som dirigerer forsvarslinja og tar seg av hodeduellene, så kan Colo konsentrere seg om løpene i bakrom. Vi kunne faktisk ha vunnet kampen med Williamson på banen i går fordi han ikke ville tapt hodeduellene som gjorde at Soton fikk spille ballen bak vårt forsvar som igjen medførte mål.

Hvis Abeid ikke tar steget, trenger vi også en kreativ midtbanespiller. Jeg mener Colback ikke holder mål. Til slutt har vi også behov for en targetspiss som kan holde på ballen. Det var flere gange i går Soton hadde utpolinger i forsvar som ble til et angrep fordi Pele var i stand til å plukke ned ballen og holde på den til Soton fikk flyttet etter. Jeg savner Ba gitt, beste spissen vi har hatt siden Shearer.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 18. Jan. 2015, 09:06 »
Det var utrolig mye som ikke stemte ja Frode. Kampen i går viste etter min mening at vi trenger forsterkninger i alle ledd, stopperplass er den viktgste. Colo tror jeg kan duge, men han trenger en hærfører sammen med seg, en som dirigerer forsvarslinja og tar seg av hodeduellene, så kan Colo konsentrere seg om løpene i bakrom. Vi kunne faktisk ha vunnet kampen med Williamson på banen i går fordi han ikke ville tapt hodeduellene som gjorde at Soton fikk spille ballen bak vårt forsvar som igjen medførte mål.

Hvis Abeid ikke tar steget, trenger vi også en kreativ midtbanespiller. Jeg mener Colback ikke holder mål. Til slutt har vi også behov for en targetspiss som kan holde på ballen. Det var flere gange i går Soton hadde utpolinger i forsvar som ble til et angrep fordi Pele var i stand til å plukke ned ballen og holde på den til Soton fikk flyttet etter. Jeg savner Ba gitt, beste spissen vi har hatt siden Shearer.

Kva med Anita då? Han duger ikkje han heller. Er ikkje han den meir kreative i ei midtbana beståande av Colback og Anita? Eg skjønnar ikkje heilt det med Abeid heller. Han må jo spela ilag med ein Cabaye-type.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 18. Jan. 2015, 12:34 »

Kan ikke bli mer uenig i en analyse enn denne her.

At vi kunne vunnet med Williamson på banen er bare synsing. Mest sannsynlig hadde vi slitt uansett. Williamson er ingen spiller som forsterker laget.

Om vi analyserer målene imot vil vi se at Krul og Janmaat er svake på førstemålet. Janmaat følger Elia i bakrom istedenfor å holde linja og la han løpe i offside. Krul trenger jeg ikke forklare noe på.
At Coloccini taper hodeduellen er ikke en direkte årsak til at vi slipper inn målene. Det er hva som skjer etter det.

Vi kan gå løs på Colback uten at det er noe nærmere sannheten. Han spilte ikke fantastisk men langt ifra svakt heller. Var blant lagets beste spillere.
Det er heller ikke slik at det er kun Colback sin oppgave å få laget til å angripe, at han har hele dette ansvaret, nærmest alene.
At du anser Abeid som en offensiv kreativ midtbanespiller, der er jeg heller ikke enig, og han er definitivt ikke svaret på noe løsning som en erstatter for Cabaye.

Enig i at vi trenger forsterkninger i alle ledd, men det stopper der for meg.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 18. Jan. 2015, 12:49 »
For meg så var Anita mange, mange hakk svakere enn Colback i alle spillets faser. Jeg har tro på duoen Abeid/Colback som vår klart sterkeste, og ser nok litt mer kreativt potensiale i førstnevnte enn det du gjør, Frode.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #54 på: 18. Jan. 2015, 12:56 »
Skulle gjerne sett midtbanen i ein diamant-variant resten av sesongen.

........Targetman...Ayoze/Cissé..

..^..............Cabella................^.......
..|.......Colback.........SdJ..........|.....
..|................Abeid..................|......
  |                                          |
Haïdara...Ny...Colo.... .......Janmaat.

....................Krul..........................

Gir større offensive fullmakter til backane, der Abeid og Colback kan 'track back' når Janmaat/Haïdara er på veg fram. Siem de Jong kan avta litt av presset på Cabella til å skape noko. Og så må vi sjølvsagt kunne opptre som noko meir enn latterleg i begge boksane. Inn? Ein stoppar som kan gå i duellane, der Colo kan falle av og sikre. Og ein spiss som kan holde oppe ballen, slik at vi får flytta fram laget. Og som samtidig kan skape rom for poachertypen ved sidan av (Ayoze eller Cissé).

Ser at Angel di Maria fungerer mykje betre når han får ei friare rolle offensivt (2. omgang i går), og vi kan godt la Cabella få gjere det same når vi har bra balanse i form av Colback og Abeid. Siem de Jong det næraste vi kjem ein god tovegsspelar, når han forhåpentlegvis er tilbake i form.

Altfor uklar rollefordeling i dagens lag, noko som gode lag utnytter lett når vi er i ubalanse.

smiro

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #55 på: 18. Jan. 2015, 13:02 »
Southampton rir på en medgangsbølge, vi skulle hatt straffe like før slutt,, klarer hands har jeg ikke sett på lenge.

Hva med Sissoko i den diamantformasjonen din?

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #56 på: 18. Jan. 2015, 13:05 »
A) Solgt før 1. februar, eller B) Inn for Colback.

Rangert etter magefølelse.

Tremblem

• Gjest
« Svar #57 på: 18. Jan. 2015, 15:17 »
Var mye tilbake til det gamle kjente i går syns jeg.

Svakt forsvarsspill, lavt/manglende press, og akkurat hvor mange mål tror Carver vi skal score når Gouff gang på gang er den eneste innenfor 16-meteren når innleggene kommer? For ikke snakke om at Gouff igjen viser at han bidrar med nada (bortsett fra flaksemålet i går). Mangler teknikk, mangler fart, mangler innleggsfot og til alle som innbiller seg at han jobber hardt. I går gikk han å dassa rundt ved flere anledninger hvor han var i posisjon til å presse motstanderen.

Hvor ble det av spillet som vi hadde mot Chelsea? Da hadde vi knust Southampton i går.
« Siste redigering: 18. Jan. 2015, 15:36 av Tremblem »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 18. Jan. 2015, 15:31 »
Syns ærlig talt at Ameobi må inn for Gouffran på tross av at Gouff scorer for første gang på over ett år. Han er fortsatt så forbanna begrensa og skaper lite for medspillere. Ameobi er i stand til å passere spillere og slår bedre innlegg enn de fleste andre i stallen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 18. Jan. 2015, 16:48 »

Kan ikke bli mer uenig i en analyse enn denne her.

At vi kunne vunnet med Williamson på banen er bare synsing. Mest sannsynlig hadde vi slitt uansett. Williamson er ingen spiller som forsterker laget.

Om vi analyserer målene imot vil vi se at Krul og Janmaat er svake på førstemålet. Janmaat følger Elia i bakrom istedenfor å holde linja og la han løpe i offside. Krul trenger jeg ikke forklare noe på.
At Coloccini taper hodeduellen er ikke en direkte årsak til at vi slipper inn målene. Det er hva som skjer etter det.

Vi kan gå løs på Colback uten at det er noe nærmere sannheten. Han spilte ikke fantastisk men langt ifra svakt heller. Var blant lagets beste spillere.
Det er heller ikke slik at det er kun Colback sin oppgave å få laget til å angripe, at han har hele dette ansvaret, nærmest alene.
At du anser Abeid som en offensiv kreativ midtbanespiller, der er jeg heller ikke enig, og han er definitivt ikke svaret på noe løsning som en erstatter for Cabaye.

Enig i at vi trenger forsterkninger i alle ledd, men det stopper der for meg.

Jeg var litt upresis i min forrige formulering. Jeg er enig i at Colos ikke var en direkte årsak på andremålet. Men jeg mener at han var en direkte årsak til førstemålet. Som de engelske kommentatorne påpekte etter kampen, og som jeg nevnte under kampen, skulle ikke Colo gått opp i duellen på mål nummer en. Det var ingen som presset ballfører da polen kom, ergo skal da midtstopperen falle av. Hadde Colo gjort det, kunne han konsentrert seg om ta seg av nedfallsfrukten.  Men like så direkte årsak til målet var Jaanmats og Kruls uheldige involvering.  Andremålet var ikke direkte stopperens feil, men om vi hadde hatt en sterkere midtstopper i luften, ville stussen etter all sannsynlighet ikke kommet frem. Selvsagt, om vi hadde brukt Williamson, kunne det ha ført til vondt verre langs bakken. Så eksemplet mitt var litt dumt.

Men jeg mener fortsatt at Colback hadde en særdeles svak kamp. Jeg synes det er feil å sammenligne Anita og Colback i denne kampen, fordi de hadde forskjellige rolle. Anita skulle erstatte Tiote, mens Colback må, siden han spilte høyere opp på banen, fungere som et kreativt sentrum. Problemet var at Colback og Anita spilte omtrent identisk. Anita stengte rom og spilte raske korte pasninger, akkurat som en DM skal gjøre. Colback gjorde det samme, men høyere opp på banen, og da blir det ikke mye spill. Jeg fulgte spesielt nøye med Colback i denne kampen, fordi jeg synes han har variert i prestasjoner. Etter 1. omgang, skrev jeg dette innlegget om Colback, og jeg synes det beskriver kampen hans totalt sett:

"Derimot synes jeg at Colback må byttes ut. Vi klarer ikke å styre midtbanen og jeg synes hans løsninger er for dårlige. Jeg fulgte han spesielt denne omgangen.  Han spiller ikke gjennom ledd og han er ikke i stand til å utfordre. Om vi skal  vinne denne kampen er vi avhengig av at han er mye mer aggressiv offensivt mener jeg.Han må ville ha ballen mer, og han må være mer konstruktiv når han får den. Dvs. at han må tørre å ta i mot ballen, selv når han har mann i rygg, og han må da være i stand til å gjøre et medtak slik at han får vendt unna sin egen spiller og dermed komme gjennom southamptons midtbane. Perez gjorde nettopp det på målet, tom Gouffran gjorde det flere ganger, Colback gjorde derimot ikke det en eneste gang.  Mesteparten av det han gjorde i denne omgangen innebar enten en tversover eller støttepasning. Han hadde ikke en crosser til den delen av banen der Soton er i ubalanse. Vi får ikke flyt i angrepene om  han skal spille så lite konstruktivt som han gjør nå mener jeg. "

Konklusjon: Det kan diskuteres om Colback kan brukes i stedet for Tiote eller Anita, altså som en DM, men jeg mener han ikke har kvalitetene som er nødvendig for å fylle en rolle som OM.
« Siste redigering: 18. Jan. 2015, 16:51 av Thomas »