20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Sunderland søndag 21 desember kl 14:30  (Lest 12624 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Sunderland søndag 21 desember kl 14:30
« Svar #45 på: 21. Des. 2014, 16:37 »
Forøvrig må Gouffrans klippekort snart være inndratt? Herrefred for en elendig ving han her. Herrefred.
Vi blir stort sett alltid bedre fremover det øyeblikket Gouffran tas av banen.

Er ikke merkelig det siden gouffran er def og de han bytter med er offensive :) guffy er jo balansespilleren.
Men ja han har ikke hatt sin beste sesong.

Tiote er balansespiller. Gouffran spiller ving og skal skape noe konstruktivt fremover. Jeg sliter å se at han gjør det i nærheten av noen form for tilfredsstillende måte.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

jonni_e

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #46 på: 21. Des. 2014, 16:39 »
Ligger bare å griner. Er faen meg ikke mye å si når de atter en gang pisses på av Sunderland.

Har jaggu meg gått veldig bra siden Pardew fikk månedens manager pris. 1-9 på tre kamper.

En ting er iallefall sikkert og det er at det er bare å sette pengene sine på nye tap fremover, så får en ekstra penger å handle for i romjula.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #47 på: 21. Des. 2014, 16:44 »
Kan si mye om Pardew etc. Han har blitt annet blitt kalt feig før for at han ikke satser offensivt nok. I dag setter vi inn tre offensive spillere - og det straffer seg. Men herregud så gøy det var mens det varte.

Byttene i seg selv er ikke noe som straffer seg.

Jo, det mener jeg.

Og da sikter jeg selvfølgelig til de siste to byttene som gjorde at vi sto med Cisse, Cabella, Perez, Armstrong og Sissoko på banen samtidig. Flott når de scorer, men det er alt annet enn risikoaverst.

for det første skal vi ikke kimse av hvordan laget spilte frem til ca 22minutter i første omgang, der vi er gode fremover - MED Kontroll bakover. Pardew ser at det rakner - og gjør et ordentlig bra valg med å sette inn Armstrong som gjør at vi har såpass med workrate fremme at Tiote og Colback slipper å legge ned de som kommer.

Når vi tar ut Tiote og Ameobi for Cissé og Cabella sier det seg selv at vi mister kontroll og balanse i laget. Jeg synes i og for seg at Pardew gjør det riktige, og prøver å vinne denne kampen når vi trøkker på som vi gjør. Men det er nå en gang slik at når en prøver hardt å vinne, eksponerer man seg også for å tape.

Som TooN påpeker kuker Cabella det greit til i forkanten av scoringen også. Når vi kun har Colback og backfireren til å rydde opp, vil det oftere resultere i bakovermål enn om vi har flere spillere som bidrar hjem.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #48 på: 21. Des. 2014, 16:50 »
Kan si mye om Pardew etc. Han har blitt annet blitt kalt feig før for at han ikke satser offensivt nok. I dag setter vi inn tre offensive spillere - og det straffer seg. Men herregud så gøy det var mens det varte.

Han satser offensivt med byttene i 2.omgang ja - naturligvis!
Men vi klarte aldri å score gjennom hele kampen fordi Perez måtte gjøre så fordømt mye alene i store deler. Når vingene våre ikke evner noe offensivt og Sissoko ikke våkner skikkelig før i 2.omgang så blir det aldri mål om ikke Perez gjør noe ekstraordinært. Det viktigste var liksom at Tiote og Colback skulle vinne midtbanen, mens resten var tidvis planløst.
Det er for meg en gåte at Pardew har så store vanskeligheter med å se både under kamp og etter kamp på video etc. at Sammy og Gouffran ikke bidrar offensivt.
Byttene til Pardew var bra, men det redder ham også fra strykkarakter etter min mening.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 21. Des. 2014, 17:12 »
AARGH!!! Lagene hadde hver sin omgang, dog hadde vi en god start på kampen uten av vi skapte så mye. Når sant skal sies kunne selvsagt Sland ha punktert kampen i første, men vi kunne også gjort det samme i andreomgang. Målet var en katastrofe. Elendig innlegg, og håpløst av Sissoko og Dummet som ikke klarte å lage et profesjonelt frispark for å unngå kontringa.

En ting som man derimot må huske på er at vi hadde en tøff kamp borte mot Tham, mens Sland har fått hvile en uke.Uansett førsteomgangen var dårlig. Lite hang på greip. Synes hele midtbanen var svak, vingene har noe av skylda selv, samtidig fikk de fint litte støtte fra midtbanen.Jeg er ikke helt enig i at Sammy er evneveik darkshark. Han har vært involvert i flere av våre mål, og når han først kommer i rundt blir det ofte farlig. I dag la han opp til to av våre muligheter. Andreomgang var mye bedre etter at Amstrong kom innpå. 4-4-2-formasjonen gjorde at Perez ikke ble for isolert,og vi fikk mer spill rundt deres 16 m. Pardew skal ha skryt for at han gikk for tre poeng på slutten, han gjorde de rette byttene  (på den andre side kan man si at han burde kanskje ha startet med Amstrong og Haidera mot et Sland-lag som ikke akkurat er sterke fremover).

Det skumle er selvsagt at man blir offer for et kontringsmål. Gjennom hele kampen var vi egentlig for unøyaktige på vei fremover. Det var noen skumle pasninger som medførte kontringer i mot. Både Sissoko og Colo hadde for dårlige valg til tider.

Perez var strålende. De svakeste i dag var Gouffran og Colback som var usynlige.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 21. Des. 2014, 17:44 »
Det gjorde så jævla vondt. Perez får godkjent+, resten presterer midt på treet, og nokon er ikkje gode nok. Fortsatt eit mysterium at Gouffran får starte. Byttene er greie, og gjer at vi tar over kampen fram til vi går "all inn" og vi blir straffa på kontring. Synes fortsatt at det blei ein for defensiv inngang på kampen. Neste kamp vil eg sjå Dummet og Saylor som stoppere og Haidara på vb. Gouffran kan ta seg ein bolle, og vi kan starte med Armstrong, Cisse, Cabella eller Riviere, spiller ikkje så stor rolle kven som kommer inn, så lenge Gouffran går ut.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 21. Des. 2014, 17:57 »
Forøvrig må Gouffrans klippekort snart være inndratt? Herrefred for en elendig ving han her. Herrefred.
Vi blir stort sett alltid bedre fremover det øyeblikket Gouffran tas av banen.

Er ikke merkelig det siden gouffran er def og de han bytter med er offensive :) guffy er jo balansespilleren.
Men ja han har ikke hatt sin beste sesong.

Tiote er balansespiller. Gouffran spiller ving og skal skape noe konstruktivt fremover. Jeg sliter å se at han gjør det i nærheten av noen form for tilfredsstillende måte.

Må jo ha balanse i laget hele tiden, også når man angriper, om ikke får man disse kontringene imot.

Gouffran er uansett ikke god nok som ving, ihvertfall. Men jeg kan heller ikke se at vi har så mange gode vinger i laget. Noen hyller Cabella som NUFC sin beste, jeg kan bare ikke se det foreløpig.
Derfor etterlyser jeg fremdeles 2 gode vinger. De må være gode nok og kunne gå rett inn på laget.

Ayoze er i mine øyne NUFC sin beste, tett fulgt av Sissoko. Forsvaret vårt er svakt og nye midtstoppere MÅ inn snarest!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 21. Des. 2014, 20:36 »
Må også ta med at Coloccini var lagets svakeste spiller, det synes ihvertfall jeg. Han har vært svak i de siste 3-4 kampene. Blir lurt trill rundt gang på gang. "Ruser" ut og etterlater seg store rom defensivt. Blir spilt ut hver gang han gjør dette.

Jeg synes NUFC er godt besatt og har gode backer, på begge sider. Desverre har vi ikke midtstoppere som står i stil. Jeg vil gå så langt som å si at ingen av våre midtstoppere er gode nok for andre lags start ellver i PL. Coloccini, Williamson og S. Taylor holder ikke nivå godt nok om klubben vil nærme seg en topplassering.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #53 på: 21. Des. 2014, 21:32 »
Er en verden i forskjell på det Ameobi og Gouffran presterer. Ameobi spilte bra i andre omgang, og hadde to-tre sjanseskapende avleveringer. I tillegg jobber han hardt og riktig. Gouffran finnes ikke truende med ballen i beina.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 21. Des. 2014, 21:54 »
Enig i det, men jevnt over så er det Sammy Ameobi også presterer for svakt. Begynner han å levere stabilt på det nivået han hadde midtveis i 2. omgang så er han en mann vi kan ha god bruk for. Men foreløpig synes jeg han er jevnt over svak og en lite pålitelig spiller.

Aarons er den vingen jeg har blitt mest imponert over. Det skyldes nok litt at han er så ung også. Han tørr og våger, jobber godt begge veierog har gode ferdigheter. Det så vi mot ManCity. Men en så kan ikke en klubb som NUFC kan ikke legge vekten sin på en 17 åring. Vi trenger bedre og bredere dekning der. Det mener ihvertfall jeg.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 22. Des. 2014, 07:50 »
Jeg synes Sammy tør. Problemet er at han vil for mye. Han dribler når han burde ha sentret.

Vi må ha inn en stopper i løpet av vinduet. Helst sett skulle vi hatt en midtbanespiller også. Colback har vært god, men etter min mening må vi ha en enda mer kreativ spiller sentralt.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 22. Des. 2014, 09:41 »
Har overhode ikke troa på poeng i dag. The King kommer til å være livredd for å tape igjen og starte med et lag deretter. Cisse som alene-spiss, med Sammy og Gouffran som ving-backer.

Negativ som vanlig Daniel:)  Din NO'er ass... ;)
Med god grunn :)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 22. Des. 2014, 13:26 »
Har overhode ikke troa på poeng i dag. The King kommer til å være livredd for å tape igjen og starte med et lag deretter. Cisse som alene-spiss, med Sammy og Gouffran som ving-backer.

Negativ som vanlig Daniel:)  Din NO'er ass... ;)

Han hadde jo rett i alt (unntatt Perez istedenfor Cissé). :) Kalles ærlig, ikke negativ.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 22. Des. 2014, 14:00 »
Problemet så vi jo når han gjorde alle sine offensive bytter, da hang ikke lagdelene sammen og Sunderland kontret inn 1 mål. De kunne fort kontret inn to. Var livsfarlig hver gang de fikk ballen på slutten.

Jeg mener NUFC tapte kampen på grunn av dårlig taktisk vurdering av Pardew. Han gjorde sine offensive bytter og gikk for alle 3 poengene, dessverre kostet nok det oss ihvertfall 1 poeng. Han våget og turte, men det forsvaret er nok ikke så lurt å overlate til seg selv. Er møkkasvakt besatt på stopperplass.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 22. Des. 2014, 15:35 »
Hvor lenge er det siden Gouffran har hatt en god kamp?