20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arsenal - Newcastle lørdag 13.12 kl. 18:30  (Lest 20735 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle lørdag 13.12 kl. 18:30
« Svar #15 på: 11. Des. 2014, 21:38 »
Håpar at dei kunn er ekstra forsiktige med Aarons og at han ikkje er ute heile desember.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 12. Des. 2014, 04:19 »
Tre ting jeg kan si med 100% sikkerhet:

1. Gi meg Perez i en vingrolle i stedet for Sissoko 11 av 10 ganger. (Åpenbart ikke i forbindelse med Arsenal-kampen.)

2. Anita kommer aldri til å spille venstreback på lørdag, like lite som Haïdara kommer til å spille venstreving.

3. Vi kommer til å se enten Williamson eller Gouffran fra start. Mest sannsynlig begge.

Alnwick; Janmaat, Williamson, Coloccini, Dummett; Tioté, Colback; Gouffran, Perez, Ameobi; Cisse.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #17 på: 12. Des. 2014, 09:08 »
Tre ting jeg kan si med 100% sikkerhet:

1. Gi meg Perez i en vingrolle i stedet for Sissoko 11 av 10 ganger. (Åpenbart ikke i forbindelse med Arsenal-kampen.)

2. Anita kommer aldri til å spille venstreback på lørdag, like lite som Haïdara kommer til å spille venstreving.

3. Vi kommer til å se enten Williamson eller Gouffran fra start. Mest sannsynlig begge.

Alnwick; Janmaat, Williamson, Coloccini, Dummett; Tioté, Colback; Gouffran, Perez, Ameobi; Cisse.
Du får sikkert rett på alle 3 punkt Torfinn :-\  Men vil ha Dummet i midtforsvaret, og det får me ikkje med Willi på bana. Haidara kan ta venstrebacken, men då må Ameobi ta venstre kant og Cabella høyre kant. Gouffran på benken,men usikker på Ayoze om han kan spille på kant. Det måtte bli for Cabella evt det.
Då ender me evt opp med Cisse på topp. Kanskje Cisse har funnet formen han hadde da han kom til klubben :drool:
Ender vel opp med Gouffran og Willi i startelleveren :'(

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #18 på: 12. Des. 2014, 09:23 »
De bakre fem er vel egentlig ganske selvskrevne. Hvis Colo er klar, starter han som stopper. Er han skadet flyttes Dummett inn sentralt og Haidara slippes til på backen.

Tror at om en kjører Abeid - Tiote og Colback sentralt, så har en såpass lite offensive løp fra denne delen av banen at vi fort kan se Cabella starte på kant.

TROR: Alnwick; Janmaat, Colo, Willo, Dummett; Colback, Tiote, Abeid; Cabella, Perez, Ameobi.

På en side er det spesielt å benke Cisse, men han jobber heller dårlig hjemover og passer ikke optimalt fra start i gameplanen vår. Har dessuten funka bra å bytte ham inn i tidligere kamper.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 12. Des. 2014, 09:28 »
Jeg ser egentlig ikke på Ayoze som en fullblods spydspiss. Føler han i større grad er en allround angriper som kanskje er aller best i rommet bak en spydspiss. Har såpass mange intelligente involveringer med ball og er så bevegelig. Når jeg ser en trio med Cabella, Cisse og Ayoze tenker jeg den mest spennende angrepstrioen siden Ben Arfa, Cisse og Ba. Var mye dynamikk i den, og spillerne vandret mye i løpet av matchen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 12. Des. 2014, 09:34 »
Cisse har vært småskadet i lang tid, og han var heler ikke fit mot Chesea. Han haltet da han løp pga. kneet sitt. Kan være greit og benke han de første 45-60 minuttene.

Og nå som Sissoko er ute blir jeg direkte provosert om Cabella ikke får prøvd seg bak spissen, en posisjon hvor han var god i mot Burnley og spilte sin beste kamp for Newcastle. Når det endelig er mulighet for å spille mannen i sin foretrukkene posisjon burde han utvilsomt spilles der.

Jeg vil se:

Alnwick
Janmaat - Colo - Dummett - Haidara
Abeid - Colback
Gouffran - Cabella - Ameobi
Perez

Vil helst se noen andre enn Gouffran, men det er vel ikke så mange andre å velge i? Eventuelt Perez på kant og Riviere eller Gouffran på topp.
Nei.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #21 på: 12. Des. 2014, 09:58 »
Tviler på at Pardew er enig i at Tiote skal ut av laget etter å ha vært dritgodt mot Chelsea. Det er ikke jeg heller.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 12. Des. 2014, 10:22 »
Jeg synes ikke Tiote var så veldig god mot Chelsea. Avsluttet kampen sinnsykt bra, men han var rimelig dårlig i første omgang og var til tider en vandrende katastofe. En av Newcastles dårligste spillere mot Chelsea.

Monreal, Koscielny og Ramsey er ute med skade, og Chambers er suspendert. Satser på at vi får se denne forsvarsfireren:

Bellerin - Debuchy - Mertesacker - Gibbs

:thumbu:
Nei.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 12. Des. 2014, 10:31 »
Cabella bak Perez er langt fra optimalt . De er begge for svake i kroppen til holde på ballen slik at man kan komme etter med laget. Trenger litt mer muskler/hodestyrke inn foran. Skal cabella inn bak spiss må cisse spille. Skal Perez starte må pardew trylle frem noen andre enn cabella inn bak han. Jeg ser ikke noe annet valg enn å starte med 4-4-2..

Janmaat-- colo-- dummett-- haidara

Cabella--tiote/abeid--ginger-- ameobi

Perez----- cisse

Føler meg 90% sikkert det blir sånn vi møter Arsenal. Syns dette virker farligst sånn stova er nå med susp og skader.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 12. Des. 2014, 13:24 »
Ramsey og Kosc er ute mot oss i hvert fall :D

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 12. Des. 2014, 19:04 »
Enig med deg der Boris, Tiote hadde ikkje ein veldig god kamp mot Chellski! Med ball er fyren uberegnelig!! Men god til å vinna dueller, og trur han har stor respekt hos motstander. Det sisste er vel kanskje spesiellt i år hans største styrke??
Motstander frykter å ha han i ryggen, veit aldri kor tid "toget" kommer !!!!
Mot Arsenal veit me no han kan lage mål..........

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #26 på: 13. Des. 2014, 00:26 »
Alnwick
Janmaat - Dummet - Colo - Haidara
          Colback - Tiote - Abeid
     Sammy                    Cabella
                      Perez

Min preferable lagoppstilling, 4-3-3
Toon till I die.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 13. Des. 2014, 16:01 »
Håper på:

Alnwick

GP      -    Abeid

Sammy      -      Cabella         -  Perez

Cisse

Tipper at Tiote starter i stedet for Abeid, til tross for at han ikkje hadde verdens beste kamp sist, men må huske på at vi tross alt spilte mot det beste laget i PL. Har trua på at Abeid har større potensiale enn Tiote, og at han er bedre med ball. Håper virkelig at Dummet pusher Willy ut og at Haidara tar plassen på venstreback, trenger farta hans i denne kampen. Samtidig som vi får litt meir fart sentralt med Dummet.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 13. Des. 2014, 16:25 »
Håper på:

Alnwick

GP      -    Abeid

Sammy      -      Cabella         -  Perez

Cisse

Tipper at Tiote starter i stedet for Abeid, til tross for at han ikkje hadde verdens beste kamp sist, men må huske på at vi tross alt spilte mot det beste laget i PL. Har trua på at Abeid har større potensiale enn Tiote, og at han er bedre med ball. Håper virkelig at Dummet pusher Willy ut og at Haidara tar plassen på venstreback, trenger farta hans i denne kampen. Samtidig som vi får litt meir fart sentralt med Dummet.

GP?

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 13. Des. 2014, 16:44 »
Ginger Pirlo   :toon:
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.