20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arsenal - Newcastle lørdag 13.12 kl. 18:30  (Lest 20727 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
Arsenal - Newcastle lørdag 13.12 kl. 18:30
« på: 11. Des. 2014, 02:37 »
I helgå e det tre innbyrdes oppgjør mellom 3.-, 6.-, 7.-, 8.-, 9.- og 10. plassen i Premier League. Man United møte Liverpool, mens Swansea tar imot Tottenham på Liberty Stadium. Arsenal og Newcastle danne muligens årets kamp med flest spillere på skadefronten.

Arsenal komme fra bortetap mot Stoke. Fekk den kampen rødt kort på Chambers som må stå over mot oss. Spilte i midtuken en b-preget bortekamp mot Galatasaray. De vant, samt Debuchy spilte sin første kamp på lenge.

Denne kampen e noenlunde lik den forrige vi spilte. To forskjeller:
 - Kampen mot Chelsea ble spilt i Newcastle
 - Chelsea e et bedre lag enn Arsenal.
Chelsea spilte en veldig god kamp mot oss, men Newcastle gjorde en enda bedre kamp. Mot Arsenal tror eg me må ver lika flinke for å få med oss poeng, men då tror eg også me klare det!

Colback va banens beste mot Chelsea. Han og Tiotè får nok en travel dag på midtbanen. Sissoko mangle, og eg ser på Cabella inn sentralt som den klart best løsningen. Håpe på dette laget:

Alnwick
Janmaat Coloccini Dummet Haidara
                     Tiotè Colback
Ayoze              Cabella         Sammy
                        Cissè

Mot kjappe Arsenal-spillere, stole eg ikkje på Williamson. Dummet og Colo har vist seg solide tidligere, og luftrommet e ikkje akkurat kor Arsenal vil prøve å vinne kampen.
Abeid har vært bra når han har spilt, men ein kan ikkje gå vekk fra duoen som me brukte mot Chelsea.
Cabella bør få spela i sin vante 10`er rolle. Han blir viktig i kontringsfasen.
Ayoze jobba som ein gud.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle lørdag 13.12 kl. 18:30
« Svar #1 på: 11. Des. 2014, 08:03 »
Støtter laget i åppningsposten, med mindre Abeid er frisk. Da vil jeg se han.
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 11. Des. 2014, 11:03 »
Er enig i betraktningen rundt Williamson/Dummett/Haïdara. Har litt å si om Arsenal kommer med Giroud eller ikke, men hadde nok gått for Colo - Dummett uansett.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 11. Des. 2014, 11:51 »
So lenge Colo er 100% so vil eg ha han og Dummett i midtforsvaret.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 11. Des. 2014, 12:25 »
Mener Williamson har vært vår svakeste stopper denne sesongen. Tilbake på "vanlig" begrensede nivå kanskje? Selv om han også har hevet seg i takt med resten av laget - har han vært med på våre svakeste matcher. Om jeg ikke tar helt feil glapp han markering da Drogba putta sist?
Uansett - no brainer for meg at Dummet må starte med Colo når Tayls er suspendert slik Dummet har prestert i midtforsvaret.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5 på: 11. Des. 2014, 14:16 »
Abeid har vært bra når han har spilt, men ein kan ikkje gå vekk fra duoen som me brukte mot Chelsea.

Støtter denne. Tiote pleier i tillegg å være god mot de store lagene, som vi så mot Chelsea.

Det hadde vært typisk hvis Pardew setter innpå Gouffran i denne, noe jeg mener er feil, da vi bør ha samme innstilling i denne som mot Chelsea, selv om det er bortebane.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 11. Des. 2014, 14:30 »
                         Alnwick
Janmaat Williamson Coloccini Dummett
                         Tiote
                 Abeid      Colback
Gouffran                                 Sammy
                   Cissè/Ayoze

Fact.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7 på: 11. Des. 2014, 16:22 »
Er det i det hele tatt hensiktsmessig å sette Perez på kant, bare for å spille med han og Cisse samtidig? Ser absolutt ikke på Perez som en som fungerer på ving i det hele tatt?

Men arrester meg gjerne om jeg tar feil.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 11. Des. 2014, 16:27 »
Som ren ving tror jeg ikke Perez fungerer, men ser ikke noen grunn for at han ikke skal fungere i en 4-3-3, men skal Perez spille der så ryker jo Cabella. Sammy er jo sikret plass nå som Aarons er ute i 1-2 uker til. Pardew har vel også sagt han ikke vil gi Cisse altfor mye spilletid på grunn av kneet hans.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #9 på: 11. Des. 2014, 16:40 »
Får man renere vinger enn i 4-3-3 da?

Over til den mer generelle diskusjonen: jeg vil absolutt ikke at Pardew skal begynne å rote slik han gjorde siste med Ba/Cisse og la en av dem spille ving. Det funka jo forsåvidt greit med Ba på ving, men Cisse der er jo total katastrofe, og tror ikke det blir mye bedre med Perez på ving. Jeg syntes vi burde prøve å bruke de tre-fire vingene vi har idag - Sammy, Cabella, Aarons, Obertan og til dels Sissoko - og heller la Cisse/Perez kjempe om spiss-plassen, evt ganske enkelt spille med 2 spisser i noen kamper.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 11. Des. 2014, 16:53 »
Får man renere vinger enn i 4-3-3 da?
Ja er jo renere vinger i en 4-4-2. I en 4-3-3 kan jo raske spillere som er spisser f.eks Loic Remy brukes.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 11. Des. 2014, 17:13 »
Helt greit med Ayoze på ving i en 4-3-3 imo. 

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 11. Des. 2014, 17:30 »
Var vel offensiv midtbane/ving Perez stort sett spilte i Tenerife?

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 11. Des. 2014, 21:03 »
Synd Aarons ikkje kan spele mot Arsenal. Satser på Anita som back, der har han spill godt tidligere.
Trur eg hadde gått for dette laget :

Alnwick
Janmaat Dummett Coloccini         Anita
                         Tiote
                 Abeid      Colback
Sammy                                  Haidara           
                        Ayoze

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 11. Des. 2014, 21:34 »
Synd Aarons ikkje kan spele mot Arsenal. Satser på Anita som back, der har han spill godt tidligere.
Trur eg hadde gått for dette laget :

Alnwick
Janmaat Dummett Coloccini         Anita
                         Tiote
                 Abeid      Colback
Sammy                                  Haidara           
                        Ayoze

Hvorfor Haidara opp på offensiv ving?
Arsenal har mye hurtighet, og Giroud kan gi trøbbel i luftrommet,  men han er ganske alene der oppe på det området så trusselen kan begrenses til det minimale.
På grunn av hurtigheten Arsenal har så vil jeg ha Janmaat og Haidara på hver sin back.
Offensivt håper jeg på Cabella, Ayoze og Cisse får starte. Arsenal sliter med skader og slitne spillere så dette er en mulighet for våre offensive spillere til å vise seg frem.

På tide å ta 3 poengene Emirates igjen. Dette er langt ifra noen umulig oppgave.