I helgå e det tre innbyrdes oppgjør mellom 3.-, 6.-, 7.-, 8.-, 9.- og 10. plassen i Premier League. Man United møte Liverpool, mens Swansea tar imot Tottenham på Liberty Stadium. Arsenal og Newcastle danne muligens årets kamp med flest spillere på skadefronten.
Arsenal komme fra bortetap mot Stoke. Fekk den kampen rødt kort på Chambers som må stå over mot oss. Spilte i midtuken en b-preget bortekamp mot Galatasaray. De vant, samt Debuchy spilte sin første kamp på lenge.
Denne kampen e noenlunde lik den forrige vi spilte. To forskjeller:
- Kampen mot Chelsea ble spilt i Newcastle
- Chelsea e et bedre lag enn Arsenal.
Chelsea spilte en veldig god kamp mot oss, men Newcastle gjorde en enda bedre kamp. Mot Arsenal tror eg me må ver lika flinke for å få med oss poeng, men då tror eg også me klare det!
Colback va banens beste mot Chelsea. Han og Tiotè får nok en travel dag på midtbanen. Sissoko mangle, og eg ser på Cabella inn sentralt som den klart best løsningen. Håpe på dette laget:
Alnwick
Janmaat Coloccini Dummet Haidara
Tiotè Colback
Ayoze Cabella Sammy
Cissè
Mot kjappe Arsenal-spillere, stole eg ikkje på Williamson. Dummet og Colo har vist seg solide tidligere, og luftrommet e ikkje akkurat kor Arsenal vil prøve å vinne kampen.
Abeid har vært bra når han har spilt, men ein kan ikkje gå vekk fra duoen som me brukte mot Chelsea.
Cabella bør få spela i sin vante 10`er rolle. Han blir viktig i kontringsfasen.
Ayoze jobba som ein gud.