20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Chelsea lørdag 6.12 kl. 13:45  (Lest 23286 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
Newcastle - Chelsea lørdag 6.12 kl. 13:45
« på: 03. Des. 2014, 00:17 »
Er nok noen som mener det er tidlig med kamptråd så kort tid etter forrige kamp, og før motstanderen engang har begynt å tenke på denne kampen. Men desember handler om fotball, og jeg gleder meg mer til lørdag enn jeg gjør til julaften på lille julaften.

Kampen mot Burnley var dårlig spille- og poengmessig. Burnley hadde de aller største sjansene, og ett poeng på Turf Moor holder ikke til topp ti. Newcastle spilte dårlig i en 4-4-2. Der vil jeg trekke frem scoringen til Burnley, hvor Abeid og Tiotè er milevis fra eget mål. Stryk! I 4-2-3-1 er vi mye bedre. Cabella får en statisk midtbane til å være mye mer dynamisk. Både veggspill og dribling som var fraværende i 4-4-2. Dog elendige avleveringer (er det mulig???).

Jeg hadde uavgjort på oddsen (sammen med Swansea-seier :D ), men tenkte mer 0-0 enn 1-1. Jeg trodde Newcastle skulle spille slik de gjorde mot WH, hvor vi hadde full kontroll. Mot Chelsea kan vi ikke spille med to spisser! Det så vi mot Burnley. Ikke bare trenger vi defensiv struktur, men vi har verken to gode spisser eller en god pasningslegger. Sissoko er jo tilbake, så blir nok 4-2-3-1 uansett.

Dersom vi skal få poeng mot Chelsea, må vi finne tilbake til det gode defensive arbeidet (og kanskje kikke på Sunderland? ).

Gouffran eller Cabella?
Cissè eller Ayoze?
Steven Taylor?
Diskuter!

vetlera

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea lørdag 6.12 kl. 13:45
« Svar #1 på: 03. Des. 2014, 10:20 »
                       Elliot
Janmaat - Saylor - Dummett - Haidara
                Abeid - Tiote
       Cabella - Sissoko - Sammy
                     Ayoze

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 03. Des. 2014, 10:23 »
Ser for meg at Abeid må vike for Lolback.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 03. Des. 2014, 10:31 »
Ein eller anna formasjon med desse:
Krul
Janmaat-Colo-Staylor/Dummet-Haidara
           Tiote-Colback
         Cabella-Sissoko--Sammy
       Perez

« Siste redigering: 03. Des. 2014, 10:35 av lgrinde »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 03. Des. 2014, 10:34 »
Ser for meg at Abeid må vike for Lolback.

Han heiter Colback. Eg skjønnar godt at Colback kjem inn i staden for Abeid. Med alle skadefrie so er det trangt om plassane. Begge er nesten like gode for tida. Kanskje begge burde starta. Me greidde oss fint den tida Tiote var ute...
« Siste redigering: 03. Des. 2014, 10:42 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 03. Des. 2014, 10:40 »
Skal GP inn må Tiote ut. Tiote - GP er det verste som finnes.
Nei.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 03. Des. 2014, 10:48 »
Skal GP inn må Tiote ut. Tiote - GP er det verste som finnes.
GP....?? Heilt enig i at Tiote får slite benken litt, få utpå Colback og Sissoko !! :nikke:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 03. Des. 2014, 10:49 »
Ginger Pirlo selvfølgelig. Jeg er helst en midtbane med Abeid, Tiote og Sissoko. Ja takk.
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 03. Des. 2014, 11:09 »
Basert på prestasjoner så langt i sesongen er det ikke tvil om at vi burde se Abeid - Colback bak Sissoko. De to sistnevnte kommer garantert til å starte, da de har hatt mer hvile. Begge er også spillertyper som er viktige mot gode lag. I den kategorien kommer også CT, men Abeid har etter min mening vært mye bedre når han har spilt. Det som til sist blir avgjørende er nok match fitness, og jeg tror vi starter med følgende lag.

Elliott

Janmaat - S. Taylor - Dummett - Haïdara

Tioté - Colback

Cabella - Sissoko - Gouffran

Cisse

Flere usikkerhetsmomenter her. Colo bør helt klart spille hvis det er mulig. Da på bekostning av Taylor. Jeg har allerede gitt uttrykk for at jeg mener Abeid bør spille i stedet for Tioté. Sammy Ameobi gikk av med et hamstringproblem, og derfor tror jeg det er han som viker plass for Cabella. Cisse blir foretrukket foran en Perez som har hatt en markant formdipp de siste to.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 03. Des. 2014, 11:12 »
Liker i utgangspunktet 4-2-3-1 formasjonen, men synes ikke Pardew får den til overhode, og føler vi har bedre trykk i 4-3-3.

Elliott

Janmaat - Colo - Dummett - Haidara

Abeid
          Sissoko             Colback

Cabella                                  Ameobi

Perez

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 03. Des. 2014, 14:08 »
Ginger Pirlo selvfølgelig. Jeg er helst en midtbane med Abeid, Tiote og Sissoko. Ja takk.
Det blir Abeid,Colback og Sissoko for meg!
Gjerne med Aarons på ein av kantene, men han starter vel ikkje . Er enig i Daniel sitt oppsett, men et bytte
av Ameobi og Aarons. :toon:

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 03. Des. 2014, 14:25 »
Jeg vil selvfølgelig også ha Aarons i steden for Ameobi, men som du sier så er vel Aarons fortsatt skadet og ikke tilbake før etter Chelsea-matchen.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 03. Des. 2014, 14:36 »
Liker i utgangspunktet 4-2-3-1 formasjonen, men synes ikke Pardew får den til overhode, og føler vi har bedre trykk i 4-3-3.

Elliott

Janmaat - Colo - Dummett - Haidara

Abeid
          Sissoko             Colback

Cabella                                  Ameobi

Perez

Vil bytte på Colback og Abeid. Abeid leverte ein god del skåringer på utlån og trur han har meir å bidra med framover enn Colback, er også hurtigere enn Colback noko som antagligvis blir viktig da kontringer blir vårt viktigste våpen. Håper virkelig at Cabella får prøve seg fra start, synes han viste at han fortjener å starte i går.

Dersom Aarons er klar, det vil seie 100 % frisk, så bør han starte framfor Ameobi og no er jo også Ameobi ute med strekk, så spørst om Gouffran starter uavhengig om Cabella også starter, dersom Aarons ikkje er tilbake. Synes det er ein no-brainer at Perez starter på topp. Føler han er den som tar løpene, dribler av motstanderer og generelt involverer heilt klart mest av spissene våre for øyeblikket, han må berre få nok støtte fra kantene og midtbanen. Cisse er ein skygge av seg sjølv, og Riviere sliter fortsatt med å venne seg til PL.

Edt: Forsvaret sier seg sjølv om Colo er tilbake. Dersom han ikkje er det, så ønskjer eg at Saylor går inn der. Likte det eg såg av han i går, men veit jo at han fortsatt kan ha sine øyeblikk :P
« Siste redigering: 03. Des. 2014, 14:39 av Sogning »
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 03. Des. 2014, 16:05 »
Har hyllet Williamson før, men begynner å bli lei. Saylor er en bedre spiller selv om han oppfører seg tullete iblant. Er så lei av klønete dueller, panikk hver gang han får ballen i beina og en hel del andre ting. Er en helt annen ro når Williamson er ute av laget. Dummett er jeg overrasket over hvor godt han tar nivået på stopperplass. Sikker med ballen og har bra med fart, mangler vel litt duellstyrke men har gjort sakene sine bra. Abeid fortjener ikke å miste plassen men jeg ville blitt sjokkert om Pardew droppet Tiote f.eks. Cabella må inn, og selv om Ayoze er spennende så mangler vi skikkelige spisser i dette laget, samme gjelder på vingplass.