20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: West Ham - Newcastle United lørdag 29. november kl 16:00  (Lest 13645 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: West Ham - Newcastle United lørdag 29. november kl 16:00
« Svar #60 på: 30. Nov. 2014, 11:25 »
Nei, Newcastle skapte ikke så veldig mye etter at Cabella kom inn, men det gjorde de ikke før han kom inn heller. I tillegg fikk Gouffran spilt 63 minutter på et Newcastlelag med 11 menn, i motsetning til Cabella som kun fikk 13 minutter på et Newcastlelag med 11 menn.

Cabela har ikke helt fått det til i år, men det har jaggu meg ikke Gouffran heller. Og i motsetning til Gouffran har Cabella tidvis glimtet til i år, selv om det er langt igjen til nivået jeg/vi forventer at han skal ligge på.

PS: jeg liker egentlig Gouffran veldig godt, jeg mener bare at han er bortkastet ute på vingen og brukes helt feil, spesielt når han først og fremst er der for å hjelpe til bakover og ikke fremover på banen.
Nei.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 30. Nov. 2014, 11:44 »
Jeg er da fullt klar over at Newcatle har en del skader, men det rettferdiggjør ikke benkingen av Cabella, og det rettferdiggjør heller ikke den ekstremt defensive tilnærmingent til kampen i mine øyne. Det ikke finnes en eneste god grunn i hele verden til å være så jævlig defensivt mot et lag som mangler 2/3 av sine største offensive bidragsytere, og hvor en av de er byttet ut med en spiller som ikke er stort mer målfarlig enn Balotelli.

I utgangspunktet er jeg enig i at Cabella bør starte. Men mot en vanskelig bortemotstander som WH kan det forutsette at man har spillere som kan styre spillet sentralt. Og disse var etter min mening skadet mot WH.  Uten Colo klarer vi ikke å spille oss ut bakfra, det gjør at vi oftere blir satt under press.  Og en midtbane bestående av Tiote og Colbeck er ikke etter min oppfatning et kreativt sentrum.  I de kampene Abeid har spilt har han virket som en mer intelligent spiller, som fordeler ballene raskere. Uten en ballsentral, som Frode påpekte, blir ikke kantene mye involvert. Og dermed gjorde Cabella ikke mye da han kom innpå.   Pardews videre kampplan ble forøvrig torpedert pga. Sissokos idiotiske kort. . Med andre ord mener jeg det kan være like sannsynlig at kampen ikke hadde gått vår vei hvis Cabella hadde startet fordi han ikke har blitt involvert i spillet. I tillegg er han ikke så god bakover, dermed kan ikke Jaanmat gå så ofte fremover (han har vært en av våre beste våpen), og WH kunne fått muligheten til å legge oftere inn.

WH skapte ikke en mulighet bortsett fra målet, så jeg opplever at vi på mange måter spilte en bra bortekamp med et purungt mannskap. Normalt sett ville vi klart uavgjort i denne kampen. Men av og til har man uflaks, rett og slett.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 30. Nov. 2014, 16:28 »
PS: jeg liker egentlig Gouffran veldig godt, jeg mener bare at han er bortkastet ute på vingen og brukes helt feil, spesielt når han først og fremst er der for å hjelpe til bakover og ikke fremover på banen.

Nå vet ikke jeg helt hva eller hvor du mener han skal brukes, men jeg er en av få, kanskje den eneste her, som mener at NUFC bør spille med 2 spisser i en enkel 4-4-2 formasjon. Den har SBR og Keegan hatt bra suksess med.
I en slik formasjon vil også Gouffran komme bedre til rette med sin jobbing og løping, ikke ulikt det Bellamy var i tospann med Shearer. Kan stresse og vinne ballen høyt, tvinge til at de må slå langt, åpne opp rom for medspillere, osv. Da er det viktig at han har en målscorer av rang ved sin side. Gouffran og Ayoze vil nok ikke funke noe særlig, mens Cisse - Gouffran kanskje vil funke bedre.

Uansett, skal man stå høyt og presse må man også ha temposterke spillere bakover. Om ikke blir man avslørt altfor lett på lagets svakheter.

Jeg ser helst at en rolle som den jeg beskriver her ikke faller på en som har jobbing og løping som spisskompetanse. Vil helst se at spissene også har tekniske ferdigheter, godt overblikk og gjerne god skuddfot i tillegg til arbeidsom. Holde litt på ball og få laget etter i angrepet.
Derfor har jeg nå i X antall overgangsvinduer etterlyst gode vinger. Da vil ferdighetene til spissene også komme lettere til syne, evt mangelen på ferdigheter.

Ja vi har noen spennende unggutter, men vi trenger spillere som er gode nok nå og som presterer over tid. Så får heller ungguttene komme som en bonus om de er gode nok.

Nå til dags er det gjerne 4-2-3-1/4-5-1 med kontringsfotball som står på agendaen. Det er jo uansett mulig å spille kontringsfotball med 4-4-2 også om det er det som må til. Det hele går jo på hva man gjør med ballen i det øyeblikket den blir vunnet.
Mourinho er jo f.eks særdeles defensiv og kontringsorientert. Barcelona og LFC den rake motsetningen.
Jeg er ikke for eller imot noen av delene, heller prøve å ta det beste fra begge leirer, men det må passe spillerstallen.

Spillerstallen til NUFC er pr dags dato ikke noe særlig å skryte av selv om jeg registrerer at flere mener det. Jeg synes at mangelen etter toppklasse spillere er åpenbar. Da mener jeg spillere som har en spisskompetanse de er i verdenstoppen på. I altfor mange posisjoner er vi høyest ordinært besatt.
« Siste redigering: 30. Nov. 2014, 16:30 av Frode »

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #63 på: 01. Des. 2014, 00:08 »

I utgangspunktet er jeg enig i at Cabella bør starte. Men mot en vanskelig bortemotstander som WH kan det forutsette at man har spillere som kan styre spillet sentralt. Og disse var etter min mening skadet mot WH.  Uten Colo klarer vi ikke å spille oss ut bakfra, det gjør at vi oftere blir satt under press.  Og en midtbane bestående av Tiote og Colbeck er ikke etter min oppfatning et kreativt sentrum. 

Bra innlegg. Vi spiller kontringsfotball mot West Ham fordi vi ikke har spillermaterialet til å gjøre noe annet. Prøver vi å spille Cabaye-fotball uten de riktige spillerne, driter vi oss rett og slett ut - og folk ville sannsynligvis klandret Pardew for det også.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 01. Des. 2014, 09:11 »
Cabella burde jo vært et bedre kontringsalternativ enn Gouffran uansett?
Gouffran som kant er waste of space.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 01. Des. 2014, 09:12 »
Litt morsomt å se Carroll i full jubel på målet og ligger å vrir seg for harde livet, og holder seg til både legg og hode etter situasjonen med Sissoko med tanke på at enkelte her inne valgte å tro at han bomma med vilje for et par år siden da Carroll missa en kjempesjanse mot oss. Så virkelig ut som geordie-følelsene oste utpå der. Han var nok rimelig irritert da West Ham vant. Og det at han ikke scorer er jo selvsagt fordi han spiller i West Ham, som ligger i London. Blir lite klubbfølelse av det. Håper vi kjøper han tilbake i vinter for rundt 15 mill pund slik at han kan få muligheten til å bli en av PLs beste spillere igjen i de rette omgivelsene. :)

Forferdelig at en spiller gjør det han kan for at laget hans skal vinne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 01. Des. 2014, 09:30 »
Som sagt Kristoffer. Var mest et stikk til de som mente han bomma med vilje mot oss da vi spilte West Ham borte i fjor, siden han ville Newcastle skulle vinne. Innlegget var selvfølgelig overdrevent og satt på spissen. For eksempel dette innlegget:

Var det fleire enn meg som fekk følelsen av at Carroll faktisk håpa at vi skulle få poeng denne kampen? Ja, han var eit uromoment, og kanskje den beste spelaren på heimelaget (i konkurranse med Reid), men eg tenker spesielt på tre situasjonar.

1) Då han banka MYM i lufta, og heada den knallhardt til side for mål. Ein Carroll i form (som han er no) får den der på mål enkelt. Timinga hans var nydelig, og eg trur han hadde stanga den inn mot dei 18 øvrige laga i PL.

2) West Ham ropa på straffe etter ein situasjon i 2. omgang (eg trur det var Coloccini vs. Vaz Te). Fire West Ham-spelarar gestikulerte ivrig, mens den siste WHU-spelaren i kamerabildet jogga roleg ut av straffefeltet. Den siste var Andy Carroll.

3) Carroll sitt beste øyeblikk i kampen var den lekre piruetten forbi MYM, og påfølgande skot frå skrå vinkel som Elliot stod i vegen for. Det var den einaste av Carroll sine avslutningar der ein verkeleg kunne spore at han brente til med hensikt. Var det fordi han var trygg på at Elliot ville redde frå skrå vinkel? Ja, kanskje. Og då kunne han samtidig vise WHU-fansen (som han er glad i, og som er glad i han) at han verkeleg prøvde.

I tillegg kan klemmen med Coloccini (etter at Tiote skubba albogen hans inn i trynet på Colo) nemnast. Dette hadde han aldri gjort mot ein spelar frå eit anna lag enn United, det er eg brennsikker på.

Det kan hende dette vart i overkant konspirasjonsteoretisk, men denne observatøren ser ein mann som har lyst heim. Og denne observatøren står som kjent klar med opne armar om dette blir ein realitet.
« Siste redigering: 01. Des. 2014, 09:39 av Eriksen »

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #67 på: 01. Des. 2014, 10:24 »
Haha!

For det første: Eg var ikkje  akkurat av den oppfatning at Carroll var ein dobbeltagent på vårt lag i kampen det blir referert til her. I siste avsnitt tek eg då også atterhald om at framstilliga kanskje er overdriven. Eg skriv vel heller ingen plass at han "bomma med vilje", men at det kanskje heller var snakk om etwas unterbewusst.

Utan å bli heilt freudiansk her, så er det vel eit ubestride faktum at dei tre situasjonane (som eg referer til) faktisk skjedde. Kvifor dei skjedde er sjølvsagt eit opent spørsmål, noko eg då også var inneforstått med også i medio mai 2013.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 01. Des. 2014, 17:12 »
Jada, var kanskje et enda bedre eksempel da enkelte var fast bestemt på at Carroll falt med vilje fordi han ikke ville score mot oss da han filmet alene gjennom og prøvde å få Krul utvist da Liverpool tapte mot oss. :P

https://www.youtube.com/watch?v=-UikDST2yFo
« Siste redigering: 01. Des. 2014, 17:18 av Eriksen »

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #69 på: 02. Des. 2014, 03:32 »
Cabella burde jo vært et bedre kontringsalternativ enn Gouffran uansett?
Gouffran som kant er waste of space.

Gouffran er jo bedre i gjenvinningsfasen og gjør færre rare valg med ball. Selv om konsensus her på forumet er at Gouffran er ubrukelig til alt og at Cabella (som Ben Area før ham) blir hauset opp på bakgrunn av at han ser mer flashy ut på TV, må en kunne stikke fingen i jorda og spørre hva han egentlig har gjort som er så fantastisk. Syns det er helt fair å benke cabella. Spesielt i kamper der vi antar at vil ha ballen svært lite. Gouffran jobber i det minste hardt og driter i å kun fiske frispark.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 02. Des. 2014, 07:41 »
Hva har Gouffran gjort matnyttig i hele dette kalenderåret? Gouffran har vært Newcastle Uniteds aller dårligste spiller i år. Helt forbanna elendig. Tror ikke jeg har sett en spiller i Newcastle få lov til å prestere så svakt som Gouffran har gjort så lenge.
Cabella så endelig ut til å finne tilbake til seg selv frem til kampen mot Hammers. Da finner jeg det merkverdig å erstatte han med Gouffran som ikke bidrar noe offensivt, og hvis defensive bidrag er betraktelig overvurdert. Spesielt etter en vår hvor hans defensive bidrag var under enhver kritikk. Pardew skal pokker meg ha for at han har lyktes i de foregående matchene. Her ble han alt for feig og startet et lag uten sting. Innrømmet selvfølgelig også dette med å ta ut Gouffran først.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #71 på: 02. Des. 2014, 14:21 »
mao. er vi rimelig uenige.