20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - QPR, laurdag 22/11 kl1600.  (Lest 12892 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - QPR, laurdag 22/11 kl1600.
« Svar #45 på: 22. Nov. 2014, 18:14 »
Sett i forhold til hvilke spillere vi har ute synes jeg vi gjør nok en kamp som viser at vi har mye hjerte i laget akkurat nå. Ikke noen spesielt flott fotball, men vil trekke frem Colback som må være et av årets kjøp i PL (mannen må jo i neste duracell-reklame!) og Sissoko som er dønn solid sentralt og som strekker lag gang på gang med sine dype løp med ball. I tillegg veldig imponert av Ameobi som jeg nå mener har tatt nok et stort steg. Han har bulka opp og jobber veldig godt hjem! Akkurat den dimensjonen med at vi har kantspillere som gjør en skikkelig helhjertet jobb hjem er deilig og viktig! Howay the lads! 4erde!!!!!

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #46 på: 22. Nov. 2014, 18:24 »
Ikke beste kampen, men syntes vi skaper nok til å vinne helt fortjent. Har jo 2 alene med keeper omtrent som SKAL sitte.... Med flere spillere ute er det helt greit i mine øyne også. #HWTL! TOP 5 etter denne runden UANSETT; kanskje tilogmed top 4. Vinner vi mot West Ham og Burnley i de 2 neste og klarer å karre oss brukbart igjennom desember (som er helt latterlig tøff), så begynner dette å se bra ut!!
Toon till I die.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 22. Nov. 2014, 18:36 »
Ekstremt imponerande å vinna i dag med alle skadeproblemane me har og får i løpet av kampen. Er jo utskiftningar heile tiden. Sterkt!! 4.plass! :happy: :toon: Sjukt. Slik er livet som Nufc supportar.
« Siste redigering: 22. Nov. 2014, 18:39 av lgrinde »

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #48 på: 22. Nov. 2014, 22:44 »
Raylors just posted on twitter, he?s fine according to him, came off as a precaution. Great news :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 23. Nov. 2014, 09:09 »
Nok en dårlig kamp. Sissoko er et beist av en MIDTBANEspiller. Tenk at Pardew i to sesonger har sendt det beistet av en midtbanespiller ut på vingen. Skammelig. Banens beste uten konkuranse fra noen som helst.

Perez imponerer nok en gang. Burde putta, men i 75 minutter er han den eneste Newcastlespillere utpå der som ser ut som en trussel, og han kommer seg til store sjanser til tross for at han for det meste er helt isolert på topp.

Synes laget så veldig mye bedre ut etter at Cisse kom inn og Perez droppa litt dypere på banen.

Synes du er vel pessimistisk forutsetningene tatt under betrakning Boris :) Fordi vi manglet Abeid og Colo var jeg oppriktig redd for at vi kom til å tape denne kampen pga. en markeringssvikt el.  Bunnlag er som regel vanskelig å møte fordi de er fornøyde med uavgjort, og parkerer dermed bussen.   QPR hadde vel nesten ikke e kvalifisert målsjanse i løpet av hele kampen. Vi styrte spillet, men falt litt sammen etter at Raylor gikk ut. Vi spilte derimot bedre igjen etter pause, og til slutt vant vi fullt fortjent, selv om spillet kunne vært bedre. (Janmaat, Haidera, Perez og Cabella ser bare bedre og bedre ut, Sammy var også god, men som du påpeker Sissoko var kampens beste).

Årsaken til min positivisme, til tross for rustent spill er at Pardew nå faktisk satser på ungutta, i tillegg har vi som nevnt skader på spillere som har vært gode. Jeg hadde vært noe mer skeptisk om Pardew hadde sendt utpå et lag med eldre murbekkere/løpsmaskiner uten teknikk what so ever,  og forsvart seg til 1-0 seier mot QPR. Men så lenge han tør å satse ungt, og fortsetter å bruke spillere som Sammy, Abeid, Amstrong, Dummet, Haidera og Perez (det er hele seks spillere som vi nesten ikke har betalt en krone for. Fantastisk!!! :) ) så er jeg villig til å tilgi dårlig spill så lenge vi vinner. Dette fordi at jeg tror at så lenge vi satser ungt, vil det gavne klubben på lang sikt.
« Siste redigering: 23. Nov. 2014, 09:13 av Thomas »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 23. Nov. 2014, 10:14 »

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 23. Nov. 2014, 12:43 »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 23. Nov. 2014, 12:50 »
Årsaken til min positivisme, til tross for rustent spill er at Pardew nå faktisk satser på ungutta, i tillegg har vi som nevnt skader på spillere som har vært gode. Jeg hadde vært noe mer skeptisk om Pardew hadde sendt utpå et lag med eldre murbekkere/løpsmaskiner uten teknikk what so ever,  og forsvart seg til 1-0 seier mot QPR. Men så lenge han tør å satse ungt, og fortsetter å bruke spillere som Sammy, Abeid, Amstrong, Dummet, Haidera og Perez (det er hele seks spillere som vi nesten ikke har betalt en krone for. Fantastisk!!! :) ) så er jeg villig til å tilgi dårlig spill så lenge vi vinner. Dette fordi at jeg tror at så lenge vi satser ungt, vil det gavne klubben på lang sikt.

Syns du gir han litt for mye av tvilen til gode. Med skadesituasjonen vår nå er det jo ganske vanskelig å ikke inkludere ungguttene.

Pardew har komt seg, ingen tvil om det - men det han gjør og lykkes med nå er jo det alle har etterlyst hele 2014; dropp Gouffran/Bruk Sissoko sentralt/Mer offensiv mentalitet/Bruk et annet stopperpar enn Willo-Colo/Spill 4-3-3 etc.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 23. Nov. 2014, 13:01 »
Jeg ser poenget ditt Martin, det er sannsynlig at Pardew ikke ville brukt alle unggutta uten skadene. På den andre side har han faktisk tatt grep ved å vrake Gouffran, og ved å flytte Sissoko inn sentralt, som du nevner.  Og det er tilfeldigheter med i bildet også, for alle managere. Jeg husker Redknapp i Tham. Bale hadde blitt vraket etter svake kamper, men kom inn på på laget igjen pga.en skade på en medspiller, og resten av historien vet vi.

Men jeg tenker at konklusjonen min står fortsatt, uansett hvordan man kom dit: Man aksepterer litt mer rustent spill når vi spiller med så mange unge spillere pga at ungdommer som regel gjøre uerfarne feil som påvirker spillet, og fordi satsningen på egenproduserte spilllere gavner klubben på lang sikt.
« Siste redigering: 23. Nov. 2014, 13:09 av Thomas »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 23. Nov. 2014, 13:05 »
Det gjør den ;)

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #55 på: 23. Nov. 2014, 13:46 »
http://www.physioroom.com/news/english_premier_league/epl_injury_table.php

Tilbake i toppen her igjen nå :sint: :sint:

Blir spennende å se hvor mange "Denne tabellen topper Newcastle"- overskrifter norske nettaviser følger opp med. Etter det jeg har oppfattet, er de visst veldig opptatte av det for tiden  :koko:
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #56 på: 23. Nov. 2014, 15:09 »
Sorry ass, at vi leder skadetabellen er ikke nyheter.

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #57 på: 23. Nov. 2014, 15:48 »
Hæ? Kutt ut!
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 23. Nov. 2014, 23:58 »
Fikk ikke sett kampen, men forstår det slik at vi skapte nok til at vi fortjente seieren. Det jeg synes er mest imponerende er hvordan forsvaret opptrer. Fra å lekke som en sil så er det nå tredje kampen på rad i ligaen med CS. Motstanderen har omtrent ikke en eneste skikkelig målsjanse kampene igjennom. Legger du på et lass av skader så synes jeg det er temmelig sterkt det laget leverer. Alt er ikke fantastisk og ja jeg vet det kommer smeller før eller siden, men akkurat nå tar jeg av meg hatten spesielt for den defansive biten.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #59 på: 28. Nov. 2014, 07:41 »
Er det noen som har oversikten på vårt skadeomfang på spillere hvem som er tvilsomme/ute med skade mot West Ham ?