20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345  (Lest 26608 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345
« Svar #15 på: 01. Nov. 2014, 12:39 »
Eg synest han bør vere fyrsteval på midstopparplass ved sidan av Coloccini. Ikkje nødvendigvis fordi han isolert sett er så mykje betre enn Williamson og Taylor, men fordi Colo verkar til å vere langt meir komfortabel ved sidan av ein venstrebeint midtstoppar. Skal Colo starte angrep slik vi ein gong hugsa at han kunne, så er det vel ein fordel at han kan spele til høgre i midtforsvaret? Ein kan kanskje hevde at dette er ei minimal omstilling, men - utan å sjølv ha spelt fotball på toppnivå - eg vil likevel tippe at det er ein fordel når vi møter lag som frå tid til anna vil presse oss høgt. Talet på personlege feil i forsvarsfiraren har vore latterleg høgt i heile 2014, og eg trur slike små justeringar kan ha effekt.

Dummett inn i midtforsvaret gjev også Haïdara ein fair sjanse til å vise kva han er god for defensivt som venstreback, fram til Santon er tilbake.

Fleire av laga skissert ovanfor verkar trivelige, spør du meg. Skal vi kunne prestere bra i framtida også, er vi avhengige av at mange står fram. Det Obertan har vist ei stund no, den 2. omgangen til Sammy mot Spurs, og det Raylor, Abeid, Armstrong, m.fl. viste onsdag lovar verkeleg godt i så måte.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 01. Nov. 2014, 12:47 »
Selv om Dummet hadde en decent kamp mot City så synes jeg det er vel tidlig at han skal være førstevalg. Er Willo fortsatt ute? Isåfall kommer vi til å starte med Colo og Taylor, noe jeg synes er _helt_ greit.

Enig, Dummett er ikke noe førstevalg sammen med Colo ennå bare pga City kampen. Dessuten så tipper jeg Dummett starter på venstreback uansett. Men ser ingen argumenter for å gi Williamson sjansen igjen foran Taylor. De to er relativt jevngode, med ulike styrker og svakheter, og akkurat nå er det faktisk Taylor som har plassen ved siden av Colo.

Men hva med Cabella? Bra innhopp mot Tottenham... Han og Obertan på vingene med Ayoze på topp og em treer på midten med Anita, Colback og Sissokho?
Da blir det altså ca sånn:

Krul
Janmaat, Taylor, Colo, Dummett
Sissokho, Anita, Colback
Obertan, Ayoze, Cabella

Tror faktisk vi har en reell mulighet til å ta alle tre poengene idag...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 01. Nov. 2014, 13:00 »
Offisiell lagoppstilling:

Krul; Janmaat, S.Taylor, Coloccini (c), Dummett; Sissoko, Abeid, Colback; Obertan, Cisse, Ameobi.

Bra at Abeid, Cisse og Ameobi starter. Kan egentlig ikke klage over denne lagoppstillinga.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #18 på: 01. Nov. 2014, 13:03 »
HALLELUJAH!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 01. Nov. 2014, 13:05 »
Denne er spennende!  :)

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #20 på: 01. Nov. 2014, 13:06 »
Hahaha, HERLIG! Gouff på benk! Abeid fra start! Ameobi får sjansen! It's a christmas miracle!

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 01. Nov. 2014, 13:06 »
Offisiell lagoppstilling:

Krul; Janmaat, S.Taylor, Coloccini (c), Dummett; Sissoko, Abeid, Colback; Obertan, Cisse, Ameobi.

Bra at Abeid, Cisse og Ameobi starter. Kan egentlig ikke klage over denne lagoppstillinga.

Enig. Bra lagoppstilling. deilig med gouf på benken
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 01. Nov. 2014, 13:11 »
Hvem hadde noensinne trodd at vi kom til å juble over en lagoppstilling med Sammy Ameobi, Obertan og S. Taylor, Dummett og Colback i? :P

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 01. Nov. 2014, 13:14 »
Haha, sant!

Howay the lads :toon:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 01. Nov. 2014, 13:17 »
Fistpump. Ew.
Nei.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 01. Nov. 2014, 13:19 »
Jeg er litt redd for at Tv2-Panelet jinxer oss før kampstart her nå.  :-\

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 01. Nov. 2014, 13:25 »
Hvem hadde noensinne trodd at vi kom til å juble over en lagoppstilling med Sammy Ameobi, Obertan og S. Taylor, Dummett og Colback i? :P

Sant. Da vi klarte femteplassen spilte Obertan en god del. Tilfeldig? Neppe ;)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 01. Nov. 2014, 13:28 »
Jeg er litt redd for at Tv2-Panelet jinxer oss før kampstart her nå.  :-\

Me må hugsa på at det er Liverpool me spelar mot. Me pleiar å få bank av dei :P Gerrard skåra jo alltid mot oss.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #28 på: 01. Nov. 2014, 13:34 »
Ja, var det jeg tenkte jeg også. Vi møter dem kanskje på det best tenkelige tidspunktet mtp. formkurve, men det er tross alt Liverpool, de har en tendens til å banke oss.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 01. Nov. 2014, 13:40 »
Ja, var det jeg tenkte jeg også. Vi møter dem kanskje på det best tenkelige tidspunktet mtp. formkurve, men det er tross alt Liverpool, de har en tendens til å banke oss.

Slo City for første gang på lenge i midtuka, så nå er det på høy tid at LFC ryker også.