20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester City - Newcastle, 29.10.2014, kl.20.45  (Lest 20634 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle, 29.10.2014, kl.20.45
« Svar #120 på: 31. Okt. 2014, 14:05 »
Både Tiote og Cabaye gjorde det enklere for han, men han gjode det også mye enklere for Tiote og Cabaye. Tiote kunne for det meste konsentrere seg om å bryte opp spillet og vinne ball, mens Cabaye for det meste kunne konsentrere seg om det offensive, og dette var jo utvilsomt pga. Anita. Fordi Anita er femten ganger den pasningsspilleren Tiote er kunne Cabaye stå relativt høyt i banen og motta ball, og på den måten bidra til at det offensive funka. Uten Anita hadde Cabaye måtte falt langt dypere for og hente ball, noe som hadde ført til er massivt tap fremover på banen.

Alle tre hjap hverandre betraktlig i den trioen, men side Anita ikke bryter opp spillet på samme måte som Tiote, eller skaper gigantiske sjanser for andre og scorer mål på samme måte som Cabaye, så virker det som folk har lett for å overse hvor god og ikke minst nyttig han faktisk kan være. Bevegeligheten hans gjorde det også mye lettere for medspillere, for så fort han sender ballen videre gjør han seg ledig og gir ballinnhaver en pasningsalternativ, noe jeg synes veldig ofte savnes uten han på banen. At han ikke passer veldig godt i PL mener jeg er tullprat, for det har han så absolutt vist at han gjør, dog under de rette omstendighetene, men dette gjelder en stor andel spillere på absolutt alle lag i PL.

Jeg er på mange måter ganske enig i det du sier, men nettopp at det du sier beviser at Anita passer inn i startoppstillingen vår nå. Vi trenger en som kan spille ball OG takle, derfor mener jeg at Colback er et mye bedre alternativ. Hvis vi som Kristoffer sier går over til 4-3-3 er det flere muligheter for Anita, men ikke i dagens formasjon som vi spiller 100% av gangene.
Toon till I die.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 31. Okt. 2014, 15:12 »
Spilte vi ikke i større grad 4-3-3 nå mot Shitty da?
Ganske utprega sentral trio med Abeid, Raylor og Colback sentralt denne matchen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #122 på: 31. Okt. 2014, 15:57 »
Spilte vi ikke i større grad 4-3-3 nå mot Shitty da?
Ganske utprega sentral trio med Abeid, Raylor og Colback sentralt denne matchen.

Faktisk når jeg tenker over det mener jeg å huske at vi spilte 4-3-3 jo, haha. **99% ev gangene
Toon till I die.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 31. Okt. 2014, 16:01 »
Verdt å merke at vi spilte den beste kampen i hele 2014 da, også :D
Men ja - Syns det er verdt å fortsette med Sissoko inne på midten i indreløperrolle. Mener også at Anita har mye å bidra med der også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #124 på: 31. Okt. 2014, 16:08 »
Verdt å merke at vi spilte den beste kampen i hele 2014 da, også :D
Men ja - Syns det er verdt å fortsette med Sissoko inne på midten i indreløperrolle. Mener også at Anita har mye å bidra med der også.

Og det med Abeid, Raylor og Colback sentralt på midten... Ha ha. Hvem skulle trodd.
Toon till I die.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 31. Okt. 2014, 16:17 »
Nei, det er faktisk egentlig helt sjukt! :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 31. Okt. 2014, 17:23 »
Både Tiote og Cabaye gjorde det enklere for han, men han gjode det også mye enklere for Tiote og Cabaye. Tiote kunne for det meste konsentrere seg om å bryte opp spillet og vinne ball, mens Cabaye for det meste kunne konsentrere seg om det offensive, og dette var jo utvilsomt pga. Anita. Fordi Anita er femten ganger den pasningsspilleren Tiote er kunne Cabaye stå relativt høyt i banen og motta ball, og på den måten bidra til at det offensive funka. Uten Anita hadde Cabaye måtte falt langt dypere for og hente ball, noe som hadde ført til er massivt tap fremover på banen.

Alle tre hjap hverandre betraktlig i den trioen, men side Anita ikke bryter opp spillet på samme måte som Tiote, eller skaper gigantiske sjanser for andre og scorer mål på samme måte som Cabaye, så virker det som folk har lett for å overse hvor god og ikke minst nyttig han faktisk kan være. Bevegeligheten hans gjorde det også mye lettere for medspillere, for så fort han sender ballen videre gjør han seg ledig og gir ballinnhaver en pasningsalternativ, noe jeg synes veldig ofte savnes uten han på banen. At han ikke passer veldig godt i PL mener jeg er tullprat, for det har han så absolutt vist at han gjør, dog under de rette omstendighetene, men dette gjelder en stor andel spillere på absolutt alle lag i PL.

Ser poengene dine Boris. Anita kan nok fungere i en 4-3-3 fordi han er en rask ballfordeler. Det er hans styrke, sammen med posisjoneringen. Men hvis vi har planer om å spille 4-4-2, noe som jeg mener stallen vår passer best til, blir Anita for svak, bokstavelig talt. 4-4-2 gir oss bredde og innleggsmuligheter til bokssnuseren Cisse. Men da er man avhengige av en god sterk defensiv midtbanespiller, og at spissene trekker ned og støtter midtbanen siden det er mange andre lag som spiller 4-5-1 i dag.

orderud85

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #127 på: 31. Okt. 2014, 22:33 »
Leser mye men skriver ikke så ofte.. men elliot syns jeg skal få litt kudos for kampen. Så ut som han holdt roen igjennom matchen og hadde jo i mine øyne en grei 'på streken redning' som redda oss litt...