20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stoke - Newcastle. 29.09.2014. Kl. 21.  (Lest 22704 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Stoke - Newcastle. 29.09.2014. Kl. 21.
« Svar #105 på: 29. Sep. 2014, 23:35 »
Fryktelig å sjå på. Spillerne presterer ikkje. Den defensive strukturen, som skal vere grunnlaget vårt som dei fleste melder, er fraværende. Vi trenger ein ny manager, og nye ideer. Trenger nokon som kan inspirere laget og gi oss ny giv. Det bør no vere ganske klart for alle, inkludert vår eiger Ashley, at Pardew ikkje lenger er kapabel til det. For om Pardew får fortsette å bestemme korleis vi skal spille, og ikkje minst kven som skal spille, så rykker vi ned.

Er ganske sikker på at mange av våre spillere kan så mykje bedre enn det dei får vist om dagen, men får ikkje tatt ut alt under pardew og den "negative" fotballen som han står for. Vil som Boris skriver, vil eg ikkje bedømme nokon før dei får sjansen under ein anna manager. Samtidig er vi fortsatt tidlig i sesongen og spillerne må ha tid på å tilpasse seg.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Tremblem

• Gjest
« Svar #106 på: 29. Sep. 2014, 23:37 »
Skal vi se....

4 av 5 i forsvarsrekka har spilt sammen i over en lenger periode, ser ut som de har sin første trening sammen.

Hvorfor bruker Pardew tidvis Gouffran og Obertan på sentral offensiv midtbane, de som er kantspillere? Mens Sissoko og Cabella, som faktisk er/har god erfaring med å spille sentrale, offensive midtbanespillere, brukes på kant?

Pardew, kan du vennligst innse at slaget er tapt, pakke deg ut v kontoret ditt, si høflig takk for deg, dra hjem hvor du kommer fra og aldri sette dine ben på St.James' igjen?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 29. Sep. 2014, 23:38 »
Han er ny i ligaen og siller under Pardew. Han, Riviere & co er alle unnskyldt for min del. Orker ikke å bedømme noen av de før de har fått spilt litt i ligaen og spilt under en manager som ikke er håpløst defensiv og en mong.
Jeg kan gå med på trener punktet, men dette ny i ligaen er litt oppskrytt. Du har nye på West Brom, West Ham, Southampton, Hull, Leicester etc som alle preger kamper. Cabella er ikke med i kampen i det hele tatt.   
Vi får se hvordan han er under en ny trener for det skjer før eller siden uansett.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 29. Sep. 2014, 23:42 »
Det finnes et lass av spillere som presterer fra dag en, men det finnes like mange som trenger en del tid før de får til noe som helst. Dette har vi sett med et lass av spillere, bl.a med Debuchy som var blant det mest håløse jeg noensinne hadde sett på en fotballbane i en lengre periode, før han plutselig slo til. Dette er ikke no' nytt.
Nei.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 29. Sep. 2014, 23:44 »
Fair enough. Synes bare det kortet blir brukt litt for ofte. Time will show..

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 29. Sep. 2014, 23:45 »
Spent på dagens unnskyldninger
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 29. Sep. 2014, 23:45 »
Hva skal vi si om Cabella? Jeg driter i at han er ny, er mange andre nye som imponerer fra andra lag. Stor stor skuffelse til nå.

So klart han er ein skuffelse, men han må få meir enn 6 kampar på seg.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 29. Sep. 2014, 23:54 »
Hva skal vi si om Cabella? Jeg driter i at han er ny, er mange andre nye som imponerer fra andra lag. Stor stor skuffelse til nå.

0/10 sålangt

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 29. Sep. 2014, 23:57 »
Han er jo ikke alene om å være patetisk. Sissoko er jo et vandrende frustrasjonsmoment der utpå. Mannen som i enkeltkamper danker ut Pogba på Frankrike ser ut som en Wanker-spiller i Newcastle.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 30. Sep. 2014, 00:00 »
Han er jo ikke alene om å være patetisk. Sissoko er jo et vandrende frustrasjonsmoment der utpå. Mannen som i enkeltkamper danker ut Pogba på Frankrike ser ut som en Wanker-spiller i Newcastle.
Sissoko ser jeg iallefall på banen, prøver på ting og tar løp. Cabella ser jeg ikke på banen. Hvor er farten hans blitt av? Herjet med Arsenal i cl og passerte den ene etter den andre. Det handler vel om å tørre og ha selvtillit.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 30. Sep. 2014, 00:08 »
Janmaat er jo rundingsbøye. Moses får jo herje fritt.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 30. Sep. 2014, 00:13 »
Sissoko ser jeg iallefall på banen, prøver på ting og tar løp. Cabella ser jeg ikke på banen. Hvor er farten hans blitt av? Herjet med Arsenal i cl og passerte den ene etter den andre. Det handler vel om å tørre og ha selvtillit.

Sissoko har jo hardere mottak enn skudd, tidvis. Teknikken hans er så opp og ned at det ser ut som han spiller med alt fra en bowlingball til en ballong.
Noen av pasningsvalgene han gjør er horrible.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 30. Sep. 2014, 00:19 »
Handler vel mer om en kollektiv svikt. Spilleren med ball får lite hjelp av medspillere (lite bevegelse) og blir hele tiden presset inn i vanskelige situasjoner som følger. Er ikke lett å prestere bra i et lag som presterer såpass dårlig over hele fjøla. Husker jo Cabaye presterte svært dårlig den sesongen vi endte som nr. 16, men med en gang Remy kom inn og laget presterte bra overall, blomstret Cabaye igjen.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #118 på: 30. Sep. 2014, 02:14 »
I dag er vi utrolig svake over hele linja. Ingen får godkjent!

Forsvaret Daryl er rundingsbøye på innlegget, mens Colo bare kikker på ball, og ikke på Crouch. Dummet er kampen gjennom bra en-mot-en, men ser ut som Håvard Skogseid offensivt. De få gangene vi må forsvare oss, er det ofte stopperne alene mot "kontringssterke" Stoke , og jeg mener de gjør en bra jobb. Daryl er bedre offensivt enn defensivt, selv om han skaper minimalt offensivt.

Tiotè og Colback
Når jeg ser på Newcastle angripe, virker det som om begge har fått streng beskjed om å ikke finne på noe kreativt what so ever! De går ikke på løp. De prøver ikke på trekanter. De spiller aldri på ett touch. Her savner jeg så sykt mye Cabaye: En som kan ende opp utenfor motstanderens 16, og avslutte et angrep som han også startet. Det er klart at Tiotè har liten grunn til å besøke motstanderens felt - halvdel i det hele tatt - og derfor forventer jeg mer av Colback!

Sissoko, Cabella, Gouffran og Rivière
Rivierè prøver faktisk. Er det noen andre som ser det? Det var flere situasjoner hvor vi hadde ballen på Stokes banehalvdel - klar sikt til en Rivière med ryggen mot mål - uten å spille ballen. Ta en kikk dere som lurer! Det jeg da savner - foruten å sende pasningen - er en Ramsey som stikker bak Rivière.
Sissoko kan èn ting: Han kan springe og bofte(uttrykk jeg og en kompis bruker når en tank brøyter vei)! Husker dere da vi maltrakterte Chelsea på SJP? Løpene til Sissoko! I dag blir det mye tråkking på ball og lite løping. Gouffran derimot duger ikke offensivt. Og når han ikke klarer det defensive, sliter han. Her må det gå an å prøve noe nytt? Cabella skal få tid. Han innehar kvalitet, det vet vi. Men jeg tror ikke det skjer under "stilen" til Pardew.

Pardew ut! Jeg ser ikke hvordan Newcastle prøver å vinne kamper. Innsatsen er grei, men det holder ikke. Det er da noen andre klubber i Premier League som heller ikke har Cabaye, men som klarer å spille ball?  ::)

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #119 på: 30. Sep. 2014, 10:10 »
Godt skrevet Magpie93.

Jeg satt med eksakt samme tanker rundt Tiote og Colback igår. I vår kontringsfase av spillet stoppet det helt opp med de to. De satte full fart og stoppet helt opp når de nådde midtsirkelen, noe de antakelig har blitt instruert til. Da hjelper det ekstremt lite at den offensive drivkraften må komme fra en Sissoko, som tilsynelatende spiller fotball med rulleski på beina. At Tiote ikke skal skape våre sjanser er helt greit, men det er tydelig at vi trenger mer offensiv tankegang, og det får vi ikke av at 2 sentrale midtbanespillere aldri skal over midten (ja, jeg vet jeg overdriver, men det er neimen ikke langt i fra!).

Hva angår Cabella, Gouffran og Rivière er jeg også ganske enig med deg. Jeg føler jeg ikke kan dømme Cabella og Rivière enda. Som andre har nevnt spiller de under en grusom manager, og er nye i ligaen. Det er jo flere eksempler på spillere signert i nyere tid som bruker 6-12 mnd på å sette sitt preg på PL.

Gouffran bør være innbytter, og ikke førstevalg. Har brukbar løpskraft, kan demme opp defensivt og av og til glimte til offensivt.