20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 14/15  (Lest 139861 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #675 på: 11. Mai 2015, 13:01 »
Nå kan vi vel slå fast at QPR også har rykket ned. Da står den siste plassen mellom NUFC, Sunderland og Hull.

Gjør nok det, men mest trolig mellom oss og Hull. Sunderland har en matchball hjemme mot Leicester på lørdag og berger nok plassen med seier. Den blir utrolig viktig i og med at deres to siste kamper er bortekamper mot Arsenal og Chelsea. Vi møter et nedrykksklart og kapitulert QPR som i utgangspunktet er en kjempematchball for vår del, og avslutter hjemme mot et West Ham som ikke har noe vesentlig å spille for. At vi karet til oss ett poeng mot West Bromwich og at Hull tapte mot Burnley, gjør at vi har to poeng ledelse som kan bli helt avgjørende til vår fordel. Hull har mye bedre målforskjell så ett poengs forskjell hadde satt oss i en langt dårligere posisjon. Dette er uansett vanskelig å forutse, men utgangspunktet mitt er at Hull ikke er noe særlig bedre enn oss.

Jeg tror og håper vi klarer det selv om det meste er nitrist om dagen. Berger vi plassen tror jeg vi får en litt mer interessant sommer enn på lenge. Selv om Ashley har null klubbfølelse, er arrogant overfor fansen og kun driver butikk, så tror jeg ikke et nedrykk får han til å selge med det første. Ved et nedrykk synker klubbens markedsverdi og det spørs om han er villig til å selge. Først da tror jeg han er villig til å satse (i forhold til liganivået og konkurrentene vel å merke) og ha ett av de største budsjettene for å sikre opprykk igjen. Men da er det på'n igjen med elendigheten som vi har sett etter opprykket i 2010.

Nå er jeg sterk i tvilen om at Ashley selger i sommer selv om vi spiller PL neste sesong (om det ikke kommer et svært bud). Så vi må sannsynligvis bare leve med elendigheten. Men gitt at sommeren preges av få nye signeringer men nye kontrakter til spillere som Jonas, Raylor, Gouffran og Williamson og Carver blir fast ansatt som manager osv. så vil kommende sesong bli et rent helvete og protestene enda større. Da styres det ganske sikkert mot et nedrykk igjen. Derfor har jeg følelse om at Ashley faktisk ser seg villig til å bruke penger i sommer. For er det én ting han ønsker klubben (butikken) godt så er det at den skal være i PL. Men i et langsiktig perspektiv tror jeg klubben eksistens står på spill under hans styringsmodell.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #676 på: 11. Mai 2015, 13:45 »
Å hamle opp med Leicester har vist seg å være svært vanskelig om dagen, så tror Sunderland skal slite med å hente noe særlig i de kommende kampene.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #677 på: 11. Mai 2015, 14:20 »
Jeg har faktisk litt trua mot QPR, må jeg si. Cisse tilbake  og Perez i gryende form. QPR mot Shitty var bekmørkt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #678 på: 11. Mai 2015, 15:15 »
Jeg har faktisk litt trua mot QPR, må jeg si. Cisse tilbake  og Perez i gryende form. QPR mot Shitty var bekmørkt.

Vi får knapt en bedre mulighet enn den vi får mot QPR på nåværende tidspunkt. Og som du er inne på vedr. Perez og Cisse, så har vi større forutsetninger til å omsette sjansene nå enn på svært lenge. Det blir bare mer og mer latterlig om vi skulle rykke ned nå.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #679 på: 11. Mai 2015, 20:48 »
Bra innlegg, darkshark. Jeg tror vi holder oss oppe, fordi vi tar poeng mot QPR og Hammers, mens Hull ser helt forferdelig ut. 0-1 hjemme mot Burnley når de må vinne sier vel det meste. QPR mot Shitty var forferdelig, mens West Ham ser ut som de har tatt ferie.

Tror heller ikke Ashley selger i sommer, grunnet de fremtidige TV-inntektene. Men han har nok innsett at vi må kjøpe spillere, selv om jeg likevel ikke tror at det blir en ellevill overhaling som vi nesten bør ha. Trenersituasjonen er også veldig viktig med tanke på neste sesong.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #680 på: 15. Mai 2015, 16:38 »
http://www.tv2.no/2015/05/15/sport/hull/jake-livermore/6927087

Kva blir straffen for dette mon tro? Lov å håpe på poengstraff? :P hehe..
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #681 på: 15. Mai 2015, 16:41 »
Hehe, nei. Blir nok bare en personlig utestengelse ;)

Men latterlig av Livermore. For en tosk.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #682 på: 15. Mai 2015, 17:05 »
ja, stod vel at han ikkje kommer til å spille fleire kamper denne sesongen.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #683 på: 15. Mai 2015, 20:11 »
Adrian Mutu fikk 7 mnd utestengelse av FA da han ble tatt for kokainbruk i 2004.
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #684 på: 15. Mai 2015, 20:37 »
Mutu er ikke britisk/engelsk, men det er Livermore så han slipper vel unna med under halve straffa hvis FA skal bestemme  :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #685 på: 15. Mai 2015, 20:49 »
Hehe. Skal huske på at Rio Ferdinand i sin tid fikk 8 måneder for å ikke ha møtt til doptest.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #686 på: 15. Mai 2015, 21:50 »
http://www.tv2.no/2015/05/15/sport/hull/jake-livermore/6927087

Kva blir straffen for dette mon tro? Lov å håpe på poengstraff? :P hehe..

Livermore er en veldig god spiller og en av drivkraftene i dette Hull laget. Dette er et enormt tap for dem. At de nå må klare seg uten Livermore, Diame, Snodgrass og Curtis Davies i sesonginnspurten svekker dem enormt. En stor fordel for NUFC.
Gaston Ramirez er også ute.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #687 på: 15. Mai 2015, 21:57 »
Mener ærlig talt vi bør sikre PL-plassen denne runden, jeg. QPR er det laget i PL vi nå må forvente å slå, enten det er hjemme eller borte. Og Hull skal slik de fremstår nå tape mot Spurs.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #688 på: 15. Mai 2015, 21:58 »
Mutu fikk ikke bare 7 mnd utestengelse, men ble også sparket ut av Chelsea og fikk en regning på alle lønningene hans + kjøpssummen, som tilsvarte rundt £15 mill.

Så han blir nok sparket ut av Hull, og får en lang utestengelse av FA i tillegg til sivile rettslige skritt antar jeg. Har spilt 35 av 36 kamper for Hull i år, så for Newcastle er nok bare dette positivt.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #689 på: 15. Mai 2015, 22:17 »
Mener ærlig talt vi bør sikre PL-plassen denne runden, jeg. QPR er det laget i PL vi nå må forvente å slå, enten det er hjemme eller borte. Og Hull skal slik de fremstår nå tape mot Spurs.

Det kan jeg være enig i basert på form og vilje.
Men på papiret synes jeg det er rart at QPR har prestert såpass svakt. Jeg mener f.eks at de på papiret har et sterkere lag enn NUFC, både basert på rutine og talent. Noe må være fullstendig galt i spillergruppen.

Er flere jeg kan tenke meg i NUFC fra QPR om vi beholder plassen. Austin, Fer, Isla, Sandro, er i mine øyne oppgradering i de posisjoner de spiller. Greit, Janmaat er en bedre back enn Isla, men trenger bedre dekning. Bytt med R. Taylor.
Synes også Vargas, Matt Phillips og Caulker er gode alternativer.