20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 14/15  (Lest 139966 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #600 på: 07. April 2015, 20:55 »
Noen andre enn meg som koser seg med at Aston Villa er dypt i gjørma nå? Glemmer ikke nedrykket på Villa Park...

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #601 på: 07. April 2015, 23:08 »
Ser gjerne Villa ned av de lagene som ligger der. Ser gjerne Benteke i Newcastle-drakt også. God nok spiller til å hevde seg på et topplag, men utsatt for skader.

Ser gjerne at QPR og Mackems holder seg, rett og slett fordi jeg liker Barton og vil ikke slippe Sunderland ned divisjonene med 5 derbyseire på rad.

Godt innlegg av Thomas angående Pardew også. En av argumentene for å beholde han i Newcastle var at han aldri mistet garderoben, og tilsynelatende hadde god kontroll på spillergruppen. Forholdene han jobbet under var også ekstremt vanskelig, hovedsaklig grunnet mangel på støtte fra ledelsen og det ekstreme presset fra fansen.

Det har jo versert rykter om at Palace får nye eiere med litt penger i posen også. Skal ikke se bort i fra at Palace neste sesong kaprer en EL-plass, slik som mange lag har gjort de siste årene (Hull, Fulham, Everton, Newcastle, Wigan), men jeg tror det stopper der.

Heldigvis for Pardew er Palace-fansen mindre kravstore enn Toon Army, som har minner om Keegan og SBR uten de nødvendige ressursene til å matche der per dags dato.

Jeg trøster meg med at Pardew sin overgang til Palace var bra for begge klubber. Vi trenger uansett noe nytt og innovativt i Newcastle, og Palace er en fin PL-klubb med bra trykk på tribunen og deilige duskedamer.

Min ærlige og litt triste forhåpninger for neste sesong er å holde oss langt unna nedrykk, kjempe videre i en cup, og gå ubeseiret ut av oppgjørene mot Palace og Mackems.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #602 på: 08. April 2015, 09:43 »
Jeg står helt klart fortsatt for at jeg er glad vi ble kvitt Pardew. Gørrkjedelig fotballfilosofi, valgte seg ut sine favoritter som spilte uansett form og hadde en hang til å velge bort morsomme spillertyper. Arrogant og hoven - drittsekkfaktor på sidelinja ingen slår.
Denne våren var vel dømt til å bli lik den for ett år siden, og Carver har vel tross alt vanskeligere arbeidsforhold enn det Pardew noensinne har hatt som manager for oss. Carver har tross alt våget satse på riktige spillere i posisjoner der Pardew gjorde klare feilvalg (Dummet vs Haidara, Cabella vs alle).
Når det er sagt - Carver har for lengst vist seg å være enda mer håpløs taktisk enn Pardew, og virker heller ikke til å ha i nærheten like godt grep om garderoben som Pardew. Carver er rett og slett ikke managermateriale (ei heller hovedtrenermateriale for vår del da...).
Når alt kommer til alt er det Ashley som er grunnen til elendigheten. Og kun han han endre det gjennom å satse på en spennende managertype med gjennomført fotballfilosofi oppbacket med signifikante investeringer på spillerfronten. Utopi?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #603 på: 08. April 2015, 13:47 »
Slenger man sammen Pardew sine poeng for Newcastle og CP denne sesongen så hadde "Team Pardew" ligget på en 8. plass, med 6poeng opp til Pool og Spurs med 1 kamp mindre spilt.

https://www.facebook.com/101GreatGoalsCom/photos/a.314746525249684.76469.114682465256092/1110821995642129/?type=1&theater

For å forsvare Pardew så er ikke det så gale mtp vårt elendige lag og CP sitt begrensede mannskap. Man kan jo lure på hva han hadde fått til med bedre spillerom på St. James, og om vi virkelig vil ende opp med en bedre hovedtrener enn det han var.

Nå forsvarer jeg ikke Pardew fullt ut, men jeg mener det er viktig å få frem nyansene og det faktum om at små detaljer kan ha mye å si for et lag (ref vår elendige sesong i fjor). Jeg er ganske overbevist om at AP fikk altfor mye tyn av supporterne, og hovedproblemet vil aldri bli løst av å bare bytte manager, men at roten til problemet er en fat cockney bastard.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #604 på: 08. April 2015, 18:37 »
Etter å ha tenkt meg om, er det alt skitsnakket til pardew som irriterte meg mest med ham, ikke nødvendigvis hva vi presterte på banen.
Så du noen av kampene våre de 2,5 siste sesongene?

Jepp. Er klar over at vi har spilt ræva. Vi har egentlig ikke spilt godt siden vi solgte to meget gode spillere (Ba og Cabaye).  Selv om Pardew er en hoven blei, har han ikke fått ressurser til å erstatte disse to, og det er med på å forklare vårt svake spill.

Godt innlegg btw Milburn.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #605 på: 08. April 2015, 20:59 »
Etter å ha tenkt meg om, er det alt skitsnakket til pardew som irriterte meg mest med ham, ikke nødvendigvis hva vi presterte på banen.
Så du noen av kampene våre de 2,5 siste sesongene?

Jepp. Er klar over at vi har spilt ræva. Vi har egentlig ikke spilt godt siden vi solgte to meget gode spillere (Ba og Cabaye).  Selv om Pardew er en hoven blei, har han ikke fått ressurser til å erstatte disse to, og det er med på å forklare vårt svake spill.

Godt innlegg btw Milburn.

Vi spilte mange rævva, kjedelige kamper med Ba og Cabaye på laget også. Jada, Pardew hadde perioder, men tror ikke han hadde klart å ta laget noe særlig videre om han hadde fått penger å handle for heller.
No fate but what you make

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #606 på: 09. April 2015, 09:31 »
Når jeg ser hvem det ble skrevet at Pardew egentlig ønsket til klubben - ser jeg at det ikke var en retning jeg personlig ønsket at klubben skulle ta. Målet var tilsynelatende et grått, kjedelig arbeidslag som Pardew liker det.
Men det er vanskelig å feie under en stol at Pardew har måttet slite med vanskelige arbeidsforhold - sparebluss og en sjefsspeider som har hentet spillertyper. Det jeg dog vanskelig ser for meg er at Pardew ville tatt klubben noe lengre enn det han klarte under sin tid. Der var ingen klar visjon for hvordan fotballen skulle spilles, og det var generelt kjedelig fotball vi ble servert. Jeg ønsker meg mer. I tillegg er han jo full av drit når han snakker med pressen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #607 på: 09. April 2015, 13:06 »
Managere har jo forskjellig tilnærming til hvordan man utvikler spillet til laget sitt. Uten at jeg mener at Pardew ville gitt oss fantastisk offensiv fotball, så tror jeg mange undervurderer hvor lang tid det tar å få et lag til å spille slik de vil. Både Mourinho og Pep f.eks. har sagt at det tar minimum 12-18 mnd å få en visjon til å sette seg i laget, og da kan man tenke hvordan det er for Pardew så knapt har hatt samme laget i mer enn 6 mnd.

Sporer litt av her, men jeg synes mange supportere i likhet med eiere er for lite flink til å tenke langsiktig og ser knapt lengre fremover enn noen måneder. Har tidligere kommentert på hvor latterlig det er av mange Arsenal-fans som vil ha Wenger ut, til tross for at klubben drives uten oljeeiere og har bygget ny stadium, en strategi som vil gjøre at Arsenal vil holde seg som en toppklubb i mange, mange år fremover - mens Chelsea, PSG og City egentlig bare vil være gode så lenge eierne gidder det.

For Newcastle sin del så blir ytterpunktene i klubben for ekstreme; supporterne ønsker CL med Keegan-fotball, mens eieren tviholder på konseptet om "value for money" og skjønner ikke at en fotballklubb er et profittmarked.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #608 på: 09. April 2015, 19:05 »
For Newcastle sin del så blir ytterpunktene i klubben for ekstreme; supporterne ønsker CL med Keegan-fotball, mens eieren tviholder på konseptet om "value for money" og skjønner ikke at en fotballklubb er et profittmarked.

Akkurat den påstanden om CL-fotball må jeg si jeg begynner å bli lei. Få eller ingen NUFC-fans jeg har sett uttale seg, krever/forventer CL-fotball. Jeg vil ha et lag som prøver å spille underholdende fotball, en manager som kan utnytte styrkene som ligger der, og et lag som gis friheten til å "give it a go". Om det er kjempe om et cup-mesterskap eller en Europa-Leaugueplass tror jeg de fleste av oss er godt fornøyd, og med en god sesong inni mellom, går det an å kjempe om en topp 4 plass og/eller et cup-gull. For 10 år siden gjorde denne klubben det hver sesong. Hvorfor i all verden skulle vi ikke de nå?

Med målrettet satsing, burde denne klubben over tid i hvert fall kjempe med klubber som Tottenham, muligens Liverpool, og unntaksvis en topp 4. De rike lagene på topp har også dårlige sesonger.
No fate but what you make

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #609 på: 10. April 2015, 03:16 »
Veldig godt innlegg Geordie! Støttes.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #610 på: 10. April 2015, 10:53 »
Akkurat den påstanden om CL-fotball må jeg si jeg begynner å bli lei. Få eller ingen NUFC-fans jeg har sett uttale seg, krever/forventer CL-fotball.

For 10 år siden gjorde denne klubben det hver sesong. Hvorfor i all verden skulle vi ikke de nå?

Med målrettet satsing, burde denne klubben over tid i hvert fall kjempe med klubber som Tottenham, muligens Liverpool, og unntaksvis en topp 4. De rike lagene på topp har også dårlige sesonger.

Som du sier så tror jeg få forventer CL-spill neste sesong, men det jeg mener er det siste du nevner - at de fleste vil se Newcastle utfordrer topp 4 med flott og offensiv fotball.

Hovedpoenget mitt var at man kan vanskelig vite om Pardew var riktig mann eller ei, fordi supporterne ble for utålmodig. Det tar vannvittig med tid, og kanskje tildels umulig med MA, å bygge et lag som skal kjempe om topp 4 når man hele tiden mister sine viktigste spillere. Det ser man i Spurs (Bale) og Pool (Suarez).

Det er greit at man er misfornøyd med managere, men det presset AP ble utsatt for var jo helt ekstremt når det heller skulle vært fokusert på MA. #BoycottSpurs

Uansett, godt innlegg, Geordie. Tror vi er ganske enige uansett.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #611 på: 11. April 2015, 17:22 »
Bolasie er så jævlig herlig. Må komme seg bort fra CP til sommeren.
Nei.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #612 på: 11. April 2015, 17:36 »
Kan digge Bolasie-showet mot scums. Berre synd det er Pardew som står på sidelinja.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #613 på: 11. April 2015, 18:05 »
Sier litt om stallen vår og kvaliteten på vår egen trener når Palace gruser Sland på bortebane, mens vi tapte derbyet fullt fortjent.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #614 på: 11. April 2015, 19:39 »
Sunderland - Aston Villa 0-4
Sunderland - Newcastle 1-0
Sunderland - Crystal Palace 1-4

Jeg blir kvalm.