20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 14/15  (Lest 139749 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #105 på: 25. Aug. 2014, 21:29 »

Viktig poeng der. Lamela jobbet knallhardt defensivt hele kampen. Så lenge HBA ikke jobber godt uten ball, vil det være vanskelig å inkludere ham i Pochettenis system som vektlegger høyt ballpress uten ball.

Så har vi dog tilgode å se Ben Arfa i et system med høyt ballpress! For en spiller som Ben Arfa er nok det noe helt annet enn å skulle måtte fotfølge backen sin på 50 meters lange returløp som Gouffran gjør. For å si det litt primitivt så må du gi spillerne dine en gulrot for å jobbe bra og jeg er ikke i tvil om at Ben Arfa ville vært mer defensivt motivert om han sp at han kunne vinne ball på motstanderens halvdel.

Ingen kan vel argumentere imot at vi sjelden makter, eller prøver, å vinne ballen høyt i banen? Hvis du studere hvor langt ned i banen Gouffran og Cabella er når vi vinner ball så er det ikke rart at vi ser så lite til kantspillet vårt.

Mener bastant at en god trener legger opp systemet sitt etter spillernateriellet han har tilgjengelig og med fotrappe spillere som Ben Arfa, Cabella, Riviere og Sissoko ville vi tjent stort på å forsøke å vinne ballen høyere i banen. Tror Ben Arfa ville sett annerledes ut i et sånt system.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 25. Aug. 2014, 21:58 »

Viktig poeng der. Lamela jobbet knallhardt defensivt hele kampen. Så lenge HBA ikke jobber godt uten ball, vil det være vanskelig å inkludere ham i Pochettenis system som vektlegger høyt ballpress uten ball.

Så har vi dog tilgode å se Ben Arfa i et system med høyt ballpress! For en spiller som Ben Arfa er nok det noe helt annet enn å skulle måtte fotfølge backen sin på 50 meters lange returløp som Gouffran gjør. For å si det litt primitivt så må du gi spillerne dine en gulrot for å jobbe bra og jeg er ikke i tvil om at Ben Arfa ville vært mer defensivt motivert om han sp at han kunne vinne ball på motstanderens halvdel.

Ingen kan vel argumentere imot at vi sjelden makter, eller prøver, å vinne ballen høyt i banen? Hvis du studere hvor langt ned i banen Gouffran og Cabella er når vi vinner ball så er det ikke rart at vi ser så lite til kantspillet vårt.

Mener bastant at en god trener legger opp systemet sitt etter spillernateriellet han har tilgjengelig og med fotrappe spillere som Ben Arfa, Cabella, Riviere og Sissoko ville vi tjent stort på å forsøke å vinne ballen høyere i banen. Tror Ben Arfa ville sett annerledes ut i et sånt system.

Om vi spiller med høyt ballpress eller ikke tror jeg spiller liten rolle når det kommer til HBAs defensive egenskaper. Misforstå meg rett, jeg elsker fyren og vil se ham i lagoppstillingen. Men han er en luksusspiller. Dvs. at v må et så godt lag rundt HBA at vi kan akseptere at han slurver bakover.  Og så gode er vi ikke per dags dato.

Som jeg har nevnt tidligere. Et offensivt backspill er viktig i dagens fotball. Hvis det backspillet skal fungere, må backen ha en partner på vingen som kan dekke de rette rommene når backen er på vei fremover. Dette er en litt flåsete sammenligning, men se på MFK og dens høyreside. Mostrøm er lagets mest undervurderte spiller. Hans betydning for laget ser vi når han ikke spiller. Linnes, som ble skrytt opp i skyene i går, ble rævkjørt bakover mot Stabæk fordi Mostrøm ble hvilt. Mostrøm overlapper på rett tidspunkt, han tar løp uten ball, for å åpne opp rom for Linnes fremover, og han er alltid i sikring for Linnes bakover.

Hvis HBA skal fungere på kant, må han i dagens fotball være i stand til å gjøre en del av Mostrøms jobb. Og skal han spille som en hengende nr 10, må han klare å holde på ballen og skjerme den uten at vi mister den. Hvis ikke er det en fare for at vi får en kontring rett i mot.
« Siste redigering: 25. Aug. 2014, 22:00 av Thomas »

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 25. Aug. 2014, 22:08 »
Nå har vi jo ikke akkurat noe særlig til backspill og snakke om, selv om Janmaat var god i forrige match. Hvis valget består av å holde Dummet i forsvar og da kunne ha Ben Arfa på banen er valget lett i mine øyne.

Backer blir idag brukt for å skape overtall og dermed ubalanse, men Ben Arfa klarer fint å skape ubalanse på egen hånd ved å dra av et par spillere. Spillere med denne evnen er sjeldne og det er for meg utrolig at vi ikke bruker en vi har tilgjengelig.

Vi har Sissoko, Anita, Tiote og Colback på midten. Alle disse har løpskraft nok til å dekke Ben Arfas rom de gangene han slurver, som ikke er så ofte folk skal ha det til. Legg opp til 4-5-1 og vi løser dette.

Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig da vi tross alt har klart det før i våren 2012. Da lot vi de defensive spillerne bli igjen, mens angrepet ble lagt opp til gutta fremme. Nå har vi spillemateriellet til å kunne gjøre dette igjen og det er da i det minste verdt et forsøk? For SÅ mye har ikke fotballen forandret seg på 2 1/2 år.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 25. Aug. 2014, 22:20 »
Jeg skjønner hva du mener, men jeg tror ikke vi klarer å få HBA inn med dagens stall.Vi klarte det i 2012, men da hadde vi Ba, som var utrolig viktig for vårt spill, og vi hadde Cisse i form. Vi spilte 4-3-3- der de tre essene på topp skifet posisjoner. Sentralt hadde vi Tiote og Cabaye som var et strålende midtbanepar. Cabaye dekket store rom fremover og bakover. Selv om vi nå har hentet inn spillere med potensiale, er ikke de på Cabaye og Bas nivå ennå.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 25. Aug. 2014, 22:23 »
Enig med deg Andymag. Skulle tro at Sissoko, Anita, Tiote og Colback har nok defansive fiber å dekke rommene. Det blir litt..skal vi ikke ha offensive spillere på banen liksom (ikke ta det bokstavelig, men det føles litt slik).

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 25. Aug. 2014, 22:26 »
Haha, jesus. Greit innhopp.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 25. Aug. 2014, 23:37 »
Når City kan ha Aguero på benken so kan me ha Ben Arfa på benken. Pardew, din fjott.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 26. Aug. 2014, 20:10 »

BREAKING: Angel Di Maria has completed his move to #mufc for a British record fee of £59.7m. #WelcomeDiMaria
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 26. Aug. 2014, 20:20 »
Hvis det viser seg å være en god deal blir jeg meget overrasket.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 26. Aug. 2014, 20:43 »
Skjønner virkelig ikke hvor Di Maria skal passe inn i en 3-5-2 formasjon.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 26. Aug. 2014, 20:52 »
Dette er ren desperasjon fra Scums side. De har jo egentlig greie nok kanter. Det de trenger er en bedre sentral midtbane og et 3 nye forsvarsspillere. . Hjelper ikke å ha vinger hvis du ikke har en sentral midtbane som kan fordele ballene til dem.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #116 på: 26. Aug. 2014, 21:19 »

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #117 på: 26. Aug. 2014, 21:26 »
DET så jeg ikke komme.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 26. Aug. 2014, 22:20 »
Eto'o og Lukaku til Everton i samme vindu.. Har mye mer tro på sistnevnte, også hvis vi ser bort ifra alder.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #119 på: 27. Aug. 2014, 08:00 »
Litt godt at denne overgangen gikk igjennom. Hadde ikke vært noe oppgradering å få han til klubben.