20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Swansea 19.04.14, 16.00  (Lest 10802 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Swansea 19.04.14, 16.00
« Svar #45 på: 19. April 2014, 17:58 »
5-4-1 er nok det beste. Da tror jeg vi kan få et poeng mot et dårlig lag. Jeg har sagt det lenge; få jævla Tiote inn på en handelshøyskole og lær han et par ting om risiko. Når han tror det er OK å takle der med 5 % sjanse for å nå ballen, så har man rett og slett jævlig lav IQ.

Eg trur ikkje han er den skarpaste kniven i skuffa, og det er jo lov. Men synd i fotball då det er ein fordel vera fotball-smart i det minsta!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #46 på: 19. April 2014, 18:02 »
5-4-1 er nok det beste. Da tror jeg vi kan få et poeng mot et dårlig lag. Jeg har sagt det lenge; få jævla Tiote inn på en handelshøyskole og lær han et par ting om risiko. Når han tror det er OK å takle der med 5 % sjanse for å nå ballen, så har man rett og slett jævlig lav IQ.

Eg trur ikkje han er den skarpaste kniven i skuffa, og det er jo lov. Men synd i fotball då det er ein fordel vera fotball-smart i det minsta!

Helt enig med deg at det er lov å være dum, men noen må fortelle han at hasardiøse taklinger (som i dag), driblinger på 18 meter og livsfarlige tversoverpasninger på 20-30 meter fra mål ikke skal gjøres i Premier League.

Drittlei hele fyren nå.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 19. April 2014, 18:06 »
Leser og at Colo må ta mykje av skulda på straffesituasjonen. Han er jo heilt ute av det. Er jo tilbake på nivået han var på i starten av Newcastle-karriera si.
Bør tenkja på ein erstattar til sommaren. Ikkje at det skjer.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #48 på: 19. April 2014, 18:08 »
Ja, han blir rundet lett der. Men men, vi får alle drikke bort sorgen/likegyldigheten nå. Kos deg i berlin-kongeby!!  ;)

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #49 på: 19. April 2014, 18:08 »
Enig i Colo-greia, han har vært fantastisk for oss, og var lett den viktigste spilleren på laget i lang, lang tid. Nå er tiden kommet for å la han dra tilbake til Argentina, og faktisk begynne å bruke Mapou som midtstopper.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 19. April 2014, 18:09 »
glad eg ikkje såg kampen. Pardew må ut.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

StP

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #51 på: 19. April 2014, 18:20 »
Før jeg tar ferie så skal jeg lese unnskyldningene til pards. Da han er en mester i å legge skylden på alt utenom ham selv, så skal dere få de her:

- the players weren't motivated, as it's not my responsibility I take no blame.
- we're shit at set pieces, not my fault as we don't practise them on the training ground.
- the media didn't tell everyone what a fantastic manager I am, where's my help?
- I can't make the best out of players like Ben Arfa and Marveaux (nor play them), they don't fit my defensive plan, not my fault.
- We lacked goals to win the game, I played 3 strikers, not my fault they couldn't get the goals.
- Swansea outscored us, can't help it. I'm still great.
- The wind didn't help us, neither the sun light. The weather Gods aren't by our side at the moment.
- I lost Cabaye, the team won't be creative without him, not my fault.
- The fans lost the game, I didn't.

God sommerferie, snakkes i august.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 22. April 2014, 09:47 »
Ikke sett de 2 siste kampene og godt er det!

Jeg spyr!

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #53 på: 22. April 2014, 12:00 »
Jeg var på min første Newcastlekamp. Jeg hadde gledet meg i de 15 årene jeg har vært supporter. Bestilte denne turen tidligere i vinter, fordi jeg alltid har hatt lyst til å oppleve en seier når jeg skulle se min første kamp. Swanseakampen sto frem som et godt alternativ. Spol frem noen måneder....

Herlig by. Jeg og min kompis koste oss ute på livet. Vi snakket om hvorfor vi har brukt så jævla lang tid på å komme oss over dammen.  Vi kom i snakk med flere folk og det var seff sesongen som var samtaletemaet. Det gikk i mye galgenhumor men den gjennomgående tonen var at Pardew er i klubben på over-overtid.

Matchday: Stemingen utenfor stadion var god. Man kunne ikke tenke seg at denne klubben hadde tapt sine fire siste. Men så begynte matchen og det ulmet på tribunen. Jeg har altså ikke vært der før, men det var mye drittslenging mot både Pards, Ashley og diverse spillere. For dem med sesongkort som bruker sårt oppsparte midler på å støtte laget hver uke, kan jeg så uendelig godt forstå frustrasjonen. Gøy med Shola-mål, men deretter var det motbakke. På vei ut av stadion var det så mange sinte, tykke menn som jeg aldri har sett før. Det var nesten som om det føltes litt farlig, virket som mange ville slåss, men ikke visste helt hvem de skulle angripe.

Etter denne turen er det ingen tvil i mitt sinn om at Pardew må ut (slår ned åpen dør). For det er noe spesielt å kjenne på stemningen i byen. Og folk lukter blod nå altså. En blanding av apati og sinne som Ashley er nødt til å plukke opp, hvis han mot formodning besøker byen en gang før sesongslutt.

Legger til denne kommentaren fra the guardian, som betimelig oppsummerer det faktum at man må satse for å vinne:

Nearly 52,000 people filled St James' Park on Saturday. They saw Swansea's Wilfried Bony score twice ? taking his tally to 22 goals since swapping Vitesse Arnhem for South Wales ? as Newcastle United succumbed to a fifth straight defeat.

How Alan Pardew could have done with a striker like Bony this season; indeed, he was on Newcastle's shopping list last summer only for the £12m asking price to be deemed too high. Sometimes though you get what you pay for; sometimes you really do need to speculate to accumulate. Just think where Newcastle might have been now had Mike Ashley, the club's owner, sanctioned signing a 25-year-old Ivorian who apart from being a dangerous, powerful striker is clearly intelligent, industrious and a fine off-field leader of the sort Pardew desperately lacks. Instead Newcastle's manager is clinging to his job, the team are in danger of missing out on Ashley's pre-season aim of a top-10 finish. Surely that 52,000 strong crowd deserved better. Surely it deserved Wilfried ...

Meanwhile, Swansea are probably best off not even thinking where they might be without him. Rarely can club record signings have represented better value. What price for Bony now? £20m?
« Siste redigering: 22. April 2014, 12:34 av lefsen »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 22. April 2014, 13:37 »
Ikke sett de 2 siste kampene og godt er det!

Jeg spyr!

Jeg og. Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg sett disse au, men jeg er så heldig at jeg har vært på kino+konserter. Dødsfornøyd med det, selv om det å være fornøyd med å misse Newcastlekamper er trist. Sykt at det har kommet til dette.
Nei.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 22. April 2014, 18:13 »
Lefsen: Newcastle er en flott by med koselige mennesker. Du kommer i kontakt med de veldig lett og alle er pratsomme. (Ihvertfall nesten alle). Synd Newcastle United ikke presterer slik de skal om dagen!

Sist jeg var der tilbød en taxisjåfør å guide dama og dama til min far rundt om i byen. Selvfølgelig gratis. Han guidet de og satt de på plass igjen dit de skulle uten noen ekstra kostnad. For og nevne noe. .

Jeg skal over med noen kompiser til Cardiff kamper og gruer meg nesten til kamp. Jeg vil ikke se en reprise av det Newcastle har prestert de siste kampene. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.