20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Crystal Palace lørdag 22.03 kl. 16:00  (Lest 16192 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
Newcastle - Crystal Palace lørdag 22.03 kl. 16:00
« på: 17. Mars 2014, 12:46 »
Se på det som Kristi oppstandelse, Magpie93 er tilbake som trådstarter!

Til tross for to seire på tre kamper, kommer Newcastle fra en lang periode med elendig fotballspill. Forrige kamp var kanskje den verste! Derfor ser jeg på det som min plikt å arrangere comebacket som forhåpentligvis fører til momentum for resten av sesongen.

Kampen mot Fulham var horribel. Virkelig ingenting positivt å nevne ( ? ). Kantene skaper tilnærmet NADA, og sentraltlinja, enten spisser eller midtbaner, er ubrukelige. Vår største sjanse kommer som følge av De Jongs udugelighet av et skudd som fører til en krempasning til Cisse. At senegaleseren bommer overrasker vel ingen i en kamp hvor til og med Krul gjør det meste feil. Har dog èn fin redning.

Crystal Palace kommer fra fire kamper uten seier, senest 0-0 i Scumland. Står med like få (fire) uavgjort som oss, har bare scoret 19 mål, men står med 38 baklengs (mindre enn Newcastle).

I denne bunnkampen håper jeg at De Jong og Cisse IKKE spiller sammen. Kantene leverer dårlig, og Anita... ja, dere har jo sett Newcastle spille fotball. Om vi skal ende på øvre side av kvartilavviket trenger vi Remy eller Ben Arfa. Jeg ser virkelig ikke hvem som skal mekke en seier uten èn av dem.

Howay the lads!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Crystal Palace lørdag 22.03 kl. 16:00
« Svar #1 på: 17. Mars 2014, 12:48 »
Jeg ser ikke hvordan vi skal vinne en fotballkamp uten Remy på banen lengre...

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 17. Mars 2014, 15:26 »
En kamp vi SKAL styre uansett fravær. Sunderland hadde 65% possession mot Palace sist. Swansea hadde rundt 80% kampen før det tror jeg. Selv om Fulham ligger bak Palace på tabellen så mener jeg de er bedre spillemessig. Vi bør holde nullen ganske greit her, men med to feilvendte spisser i Cisse/De jong i store deler av kampen mot et lavtliggende Palace lag så får vi sikkert problemer nok. På papiret en av de letteste kampene denne sesongen. De jong bør også begynne å vise målfarlighet og ikke bare gjøre en ok jobb med å holde på ballen. Samme gjelder for Cisse om han ikke har lyst å gi fra seg lønnen sin til fordel for en mindre klubb til sommeren.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3 på: 18. Mars 2014, 14:27 »
Vi kan ha ballen så mye vi ønsker. Men med Cisses manglende selvtillit og De Jongs pasningskudd, ser jeg ikke hvordan ballen skal gå i målet...  :thumbd:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 18. Mars 2014, 17:26 »
Må bare tviholde på håpet om at Cisse trenger den ene magiske scoringen. De må kanskje være et søppelmål også der den snubles i kassa. Men han jobber hardt, kommer seg i posisjoner - og trenger den lille marginen i sin favør. Ergrer meg enda over at Stockdale redda den sjansen han fikk i førsteomgang sist.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #5 på: 18. Mars 2014, 20:51 »
Spørsmålet er jo om Cissé rett og slett aldri blir god igjen. Ein spiss som ifølge Carver er så avhengig av sjølvtilliten at han går frå å vere heilt fantastisk i PL til tippeliga-spiss lover ikkje akkurat godt. Håper Cisse vert holdt langt unna startoppstillinga fram til sommaren, då eg håper han forlater klubben.

Prøver meg på ein startellever:

Krul

Yanga-Mbiwa  Colo  Williamson  Dummett

Tiote    Anita

Ben Arfa           Sissoko       Gouffran

De Jong

Det må jo vere betre å gi De Jong ein sjanse enn å ha Cisse/Ameobi der ilag med han for å øydeleggje alt?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 18. Mars 2014, 21:14 »
Det må jo vere betre å gi De Jong ein sjanse enn å ha Cisse/Ameobi der ilag med han for å øydeleggje alt?

Har Cisse ødelagt så mye da? Er det Cisse sin skyld at De Jong bomma på ballen rett før Cisse tvang frem en skikkelig god redning av Stockdale? Er det Cisse sin skyld at De Jong sender iveg et par skikkelig lomper i løpet av hver kamp? Er De Jong målløs i Newcastle pga. Cisse (og Shola)?
Nei.

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #7 på: 18. Mars 2014, 22:00 »

Har Cisse ødelagt så mye da? Er det Cisse sin skyld at De Jong bomma på ballen rett før Cisse tvang frem en skikkelig god redning av Stockdale? Er det Cisse sin skyld at De Jong sender iveg et par skikkelig lomper i løpet av hver kamp? Er De Jong målløs i Newcastle pga. Cisse (og Shola)?

Vel, var jo ikkje slik eg meinte det (som du sikkert forsto). Tanken min er at De Jong faktisk er ein spelar som kan blomstre i Newcastle-trøya om han får litt tid, trur eg. Om me speler med De Jong som einslig spiss, tvinger det nok fram pasningar og innlegg på De Jong, sjølv om han er ny i spelargruppa. Dei "lompene" du refererer til syns eg bærer preg av ein spelar som ikkje har tilpassa seg spelestilen endå - og tar dårlige beslutningar i desperasjon. Dette vil jo vise seg. Eg har iallefall meir trua på at De Jong kan verte ein farlig spiss neste sesong enn nokon av dei andre i stallen vår...

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 19. Mars 2014, 13:36 »
Ser heller dette laget:
Krul
Yanga - Willo - Colo - Santon/Dummet/Haidara
Anita - Tiote
Sissoko - De Jong - Ben Arfa
Cisse

Er det en ting Pardew skal ha, så er det at han er altfor dårlig til å gi underpresterende spillere en kamp eller to på benken.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 19. Mars 2014, 13:48 »
http://www.sporcle.com/games/Freddie/football-league-xis-newcastle-united

Prøv denne som oppvarming til match. Jeg er flau over eget resultat....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 19. Mars 2014, 17:24 »
Enig med Durin sitt lag. De Jong er god i oppbyggingen, bare enda veldig crap fremfor mål. Langt svakere enn Cisse har vært på det området. Trenger for faen Ben Arfa sin uforutsigbarhet nå. Eventuelt benke De Jong til fordel for Gouffran.

Jeg mener vi må tenke litt fremtid her. Cisse er tross alt den ENESTE spissen vi har på fast kontrakt med potensialet til å kunne score mål. Vi ligger i ingenmannsland, og det beste som kan skje av den gjenværende tiden av sesongen er at Cisse finner formen. Hadde skjønt det dersom Cisse lunta rundt og ikke prøvde - men det er jo alldeles ikke tilfelle. Fyren jobber jo hardt, og kommer seg i posisjoner. Han har hatt en helt grusom sesong, men vi må prøve få han i gang. En kamp fra start for så å benke han er i mine øyne ikke en spesielt god måte å gjøre det på. Dersom Carver/Pardew mener det de sier om at de har troa på han, så starter han her. Ellers er det i mine øyne et prov på elendig sammenheng mellom ord og handling, og også et slags bevis på svak man management. Benk igjen gir jo bare et nytt slag i magen hans.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 19. Mars 2014, 17:29 »
Enig med Durin sitt lag. De Jong er god i oppbyggingen, bare enda veldig crap fremfor mål. Langt svakere enn Cisse har vært på det området. Trenger for faen Ben Arfa sin uforutsigbarhet nå. Eventuelt benke De Jong til fordel for Gouffran.

Eller Marveaux. For ja, jeg er fremdeles keen på å se maveaux få en 4-5 kamper fra start på rad før han dessverre selges i sommer.

Men det kommer jo ann på om Ben Arfa spiller eller ikke. Marveaux og Ben Arfa blir fort litt veikt samtidig.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 19. Mars 2014, 17:31 »
Sant nok. Jeg har på en måte gitt opp Marveaux. Ikke fordi jeg ikke tror på hans ferdigheter - men fordi trenerne våre ikke har trua på han, og han virker litt resignert selv. Regner med at både Marveaux og Ben Arfa forlater i sommer.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 19. Mars 2014, 17:40 »
Jeg tror defleste har gitt'n opp. Samme med Ben Arfa. Jeg synes jo Marveaux var en av få som sto frem på et patetisk Newcastlelag i fjor. Jeg ble veldig imponert og er sikker på at han kan gjøre en veldig god jobb på lagene utenfor topp 5-6. I tillegg har ikke Newcastle veldig mye på å tape på å gi noen spillere muligheten til å vise seg frem frem til sesongslutt.
« Siste redigering: 19. Mars 2014, 17:45 av boris. »
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 19. Mars 2014, 18:23 »
http://www.sporcle.com/games/Freddie/football-league-xis-newcastle-united

Prøv denne som oppvarming til match. Jeg er flau over eget resultat....

Endte på 118, men var MANGE jeg egentlig visste godt om men ikke klarte å komme på i farten. For eksempel:

Spoiler (hover to show)
« Siste redigering: 20. Mars 2014, 18:57 av Eriksen »