20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet sommeren 2014  (Lest 267425 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #1350 på: 02. Sep. 2014, 20:52 »
Mbiwa har aldri overbevist meg, og det sier jeg med bakgrunn i de kampene jeg har sett han som midtstopper. Om han hadde blitt bedre med flere kamper? Det får vi aldri vite. Imidlertid trodde jeg seriøst vi hadde en erstatter klar når de lot Mbiwa dra, helt utrolig at vi nå står igjen med 3 midtstoppere. Tynn stall, og ingen av de 3 er av særlig god kvalitet akkurat.

pardew er så forbanna defensivt anlagt

Og likavel er me so utruleg dårleg defansivt.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1351 på: 02. Sep. 2014, 21:26 »
Ben Arfa = 1 goal every 364 mins, 1 assist every 300 mins
Obertan = 1 goal every 1547 mins, 1 assist every 441 mins
Gouffran = 1 goal every 442 mins, 1 assist every 604 mins
Sissoko = 1 goal every every 867 mins, 1 assist every 578 mins

Bør vel ikke overraske noen.

Rart, men det der er faktisk irrelevant info for enkelte.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1352 på: 02. Sep. 2014, 21:32 »
Klart det er irrelevant. Ben Arfa er jo så feit at han ikke makter å jobbe defensivt.

Nei, men det er ikke sjokkerende tall det der, selv om jeg av prinsipp legger liten vekt på statistikk uansett hvilke vei det går. På samme måte finnes det sikkert negative tall for hvordan vi gjør det defensivt med Ben Arfa på banen.

Aaanyhow, det indikerer hvertfall at Ben Arfa potensialt hadde hatt veldig mye å bidra med offensivt. Og spesielt med tanke på hvor skralt det ser ut fremover, der de to potensielt viktigste spillerne våre (de Jong og Cabella) naturlig nok vil trenge tid på å tilvenne seg PL, noe de dessverre ikke kommer til å få, og benkes i to sesongen fremover for derfor å selges/lånes ut/gis bort, ser vi veldig lite skremmende ut. Riviere ser hvertfall totalt møkk ut. Man skal være forsiktig med å dømme tidlig, men i motsetning til visse andre med begrenset tillit, har han ikke vist noenting som kan tyde på forbedring dersom det "løsner".

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1353 på: 03. Sep. 2014, 08:35 »
Bleacher Report mener det bare er to lag som har hatt et bedre vindu enn oss. I beg to differ.

http://bleacherreport.com/articles/2182270-power-ranking-the-premier-league-teams-on-their-summer-transfer-window-activity/page/20

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1354 på: 03. Sep. 2014, 09:44 »
Vinduet kan vel isolert sett se bra ut fra utsiden med tanke på førstelagsspillere ut og inn. Faktum er jo dog at utgangspunktet var at vi var helt nødt til å ha inn mange spillere på grunn av situasjonen i forkant. Samt det åpenbare behovet etter forsterkninger på stopperplass, samt en som kan overta Remys scoringer.
På midtbanen er vi klart styrket. Backplass er vi fortsatt ganske godt bemanna på og har fått inn en høyreback som totalt fjerner savn etter Debuchy.
Men vi sitter igjen med tre stoppere. En skadeutsatt hvis karriere har gått i kraftig nedoverbakke siste året. Coloccinis karriere har en lik kurve. Og Williamson er trygg, men særdeles begrensa. Dette er samme gjeng stoppere vi rykka opp med i 2010. Og da har vi altså kvitta oss med det som burde vært arvtageren til Coloccini uten at jeg føler han har fått verdig med tillit. Lite fremtidsretta.
På spissplass er vi helt avhengig av at en av de nye på en eller annen måte overrasker og tar store steg fremover eller at Cisse får en boost av kreative spillere bak seg og våkner til liv igjen. Ting ser altså ikke rosenrødt ut.

Generelt sliter vi fortsatt med en tynn stall, og en stopperskade eller suspensjoner kommer til å smerte stort. Helt forbanna ubegripelig å la Mbiwa gå uten erstatter inn. Og så forbanna typisk for hvordan denne klubben har operert under Ashley. Og Ben Arfa frosset ut av vår eminente manager. Spy på meg!
Har ikke enda lest noe intervju av Pardew, men det kommer til å være samme møkka denne gangen også. Chickenman hadde en finfin oppsummering litt lengre bak her.

Her er en langt bedre oppsummering av vinduet vårt:
http://www.espnfc.co.uk/club/newcastle-united/361/blog/post/2001557/transfer-assessment-newcastle
« Siste redigering: 03. Sep. 2014, 09:49 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1355 på: 03. Sep. 2014, 18:32 »

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1356 på: 03. Sep. 2014, 20:01 »
Bleacher Report mener det bare er to lag som har hatt et bedre vindu enn oss. I beg to differ.

http://bleacherreport.com/articles/2182270-power-ranking-the-premier-league-teams-on-their-summer-transfer-window-activity/page/20

http://kvatningen.blogg.no/1409734254_sommerens_strste_vinn.html

Nettavisens blogger er uenig og ser vel mer av hva vi ser....

Syntes terningkastet til nettavisen er greit nok, men begrunnelsen og teksten er jo egentlig langt fra "spot on". Han mener vi har vært mest aktiv? Ikke at analysen i noe grad er utfyllende, syntes jeg det han skriver virker helt uten innsyn i klubben vår
Toon till I die.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1357 på: 03. Sep. 2014, 22:31 »

http://kvatningen.blogg.no/1409734254_sommerens_strste_vinn.html

Nettavisens blogger er uenig og ser vel mer av hva vi ser....

Syntes terningkastet til nettavisen er greit nok, men begrunnelsen og teksten er jo egentlig langt fra "spot on". Han mener vi har vært mest aktiv? Ikke at analysen i noe grad er utfyllende, syntes jeg det han skriver virker helt uten innsyn i klubben vår

Tenkte mer på terningkastet og at vi ikke har hentet noe spiss...

Utenom det så leste jeg ikke noe videre over det.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1358 på: 04. Sep. 2014, 13:52 »
Nettavisens "analyse" synes jeg var grei. At han ikke har den største kunnskapen er så sin sak, men han nevner at Riviere har sett dårlig ut, hvilket i og for seg er riktig. Han jobber mye og bra, men sluttproduktet eksisterer ikke. Han sier at Janmaat er et lite steg opp fra Debuchy, hvilket de fleste av oss nok vil være enige i. Han skriver også at Newcastle nok en gang må bruke sesongen på tilvenning (eller avvenning, alt ettersom hvordan man ser det). At vi alltid er blant de mest aktive er en noe spesiell påstand, det er sjelden vi har vært så aktive som i år. Men bortsett fra det, hva er det egentlig som vitner om at han har null peiling på det han skriver om?

Jeg skal være enig i at han ikke oser av kunnskap om Newcastle, men det forventer jeg heller ikke. Få norske journalister har det. Av de som jobber med Premier League og engelsk fotball vel og merke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1359 på: 04. Sep. 2014, 14:00 »
Det han vel burde sagt er at vi er ekstremt aktive i perioder, mens vi andre perioder ikke er aktive. Fremfor enn fornuftig transferstrategi med normal spillerlogistikk ender vi i stedet opp med at kjøpene kommer i store kvanta hvert tredje vindu eller noe slikt. Det betyr jo da at vi gjerne må starte "på nytt" hver gang.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1360 på: 04. Sep. 2014, 18:34 »
Nettavisens "analyse" synes jeg var grei. At han ikke har den største kunnskapen er så sin sak, men han nevner at Riviere har sett dårlig ut, hvilket i og for seg er riktig. Han jobber mye og bra, men sluttproduktet eksisterer ikke. Han sier at Janmaat er et lite steg opp fra Debuchy, hvilket de fleste av oss nok vil være enige i. Han skriver også at Newcastle nok en gang må bruke sesongen på tilvenning (eller avvenning, alt ettersom hvordan man ser det). At vi alltid er blant de mest aktive er en noe spesiell påstand, det er sjelden vi har vært så aktive som i år. Men bortsett fra det, hva er det egentlig som vitner om at han har null peiling på det han skriver om?

Jeg skal være enig i at han ikke oser av kunnskap om Newcastle, men det forventer jeg heller ikke. Få norske journalister har det. Av de som jobber med Premier League og engelsk fotball vel og merke.

Jeg var kanskje litt krass mot ham  ::) Men utenom dette med Riviere (som forsåvidt ikke har vært _HÅPLØS_) og Janmaat syntes jeg han viser at han ikke har særlig innsikt i klubben. Men enig i at de fleste journalister ikke har særlig innsikt generelt så det er vell bare å forvente.
Toon till I die.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1361 på: 05. Sep. 2014, 15:13 »
Ben Arfa og Mbiwa ut, De Jong skadet, ingen erstattere eller spiss/midtstopper ble hentet. Nufc er klubben jeg følger og klubben som betyr mest for meg, jeg håper for den hver sesong. Likevel så håper jeg av og til at gamblingen til ledelsen slår kraftig tilbake på dem. Solgt spillere uten å ha hentet erstattere begynner å bli en vane nå. De lærer jo aldri, og det kommer ikke til å klaffe hver bidige gang. Som sagt dette er min klubb, men de fortjener også en lærepenge snart. En liten oppvekker om man vil kalle det.

Ser Jonas fra Valencia blir nevnt. Uten kontrakt, 30 år men aldeles ikke noen dårlig spiller. Kan spille spiss og bak spiss.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1363 på: 06. Sep. 2014, 18:48 »
Fantastisk dårlig. Nå må talentene sitte å varme benken fremfor å gå på lån for å få spilletid og utvikle seg.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1364 på: 10. Sep. 2014, 08:49 »
http://www.fantasyfootballscout.co.uk/2014/09/09/scout-report-toby-alderweireld/

Fint stykke om Toby.

Tror han viser seg å være en kjempesignering for Southampton!