20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet sommeren 2014  (Lest 267394 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #1005 på: 20. Aug. 2014, 18:07 »
Fra seriøse Independent:
Press Association Sport understands Lokomotiv tabled an offer for Tiote several weeks ago which was dismissed as "derisory" and have not returned since.

It is understood the Russian club's bid amounted to fractionally more than Newcastle paid Dutch outfit FC Twente for the midfield enforcer's services during the summer of 2010.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1006 på: 20. Aug. 2014, 18:31 »
Tiote har kontrakt til 2017 også så slik sett trenger vi ikke å selge han, men han har vel ganske brukbar lønn og er blitt 28 år så skal ikke se bort fra at styret vil cashe inn.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1007 på: 20. Aug. 2014, 22:04 »
Poster litt twitter rask fra den personen som har hatt veldig mye rett angående nufc denne sommeren.

Graeme Bailey ‏@GraemeBailey
Lokomotiv Moscow in for Cheick Tiote - Newcastle could be ready to do deal.

David Milburn ‏@davidmilburn
@GraemeBailey are they planning to bring in anymore players if he leaves?

Graeme Bailey ‏@GraemeBailey
@davidmilburn Yes.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1008 på: 20. Aug. 2014, 22:19 »
Synes Virgil van Dijk har sett god ut for Celtic i dag. Trygg og god med ball.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1009 på: 21. Aug. 2014, 10:37 »
Get French Football News can exclusively confirm that Marseille have offered attacking midfielder Andre Ayew to Newcastle United in the last week.

Get French Football News cannot confirm the outcome of this offering at the time of writing.

These reports come in conjunction with Marseille President Vincent Labrune?s current visit to London where he is believed to be offering the Ghanaian international to a number of clubs in the capital according to L?Equipe.

The next ten days will certainly be busy for Marseille.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #1010 på: 21. Aug. 2014, 11:03 »
Mye rykter som går om dagen.

Kan fort bli hektiske to uker. Jeg håper bare ved evt salg så henter vi inn erstatning.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1012 på: 21. Aug. 2014, 17:34 »
Synes Virgil van Dijk har sett god ut for Celtic i dag. Trygg og god med ball.

Skeptisk til å hente spillere fra skotsk liga. Den er svakere enn Championship.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1013 på: 21. Aug. 2014, 18:06 »
Greit nok det, men Celtic er langt bedre enn alle lagene i Championship.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1014 på: 21. Aug. 2014, 20:14 »
Greit nok det, men Celtic er langt bedre enn alle lagene i Championship.

Jeg er ikke helt enig der. Celtic kommer til CL fordi ligaen er så ujevn. Og nå har et blitt enda verre pga Rangers degradering. Championship er tett, og tempoet er høyt. Man blir ikke bedre av å vinne med 3 mål hver kamp, som Celtic, man blir bedre av å spille tette kamper mener jeg.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1015 på: 21. Aug. 2014, 21:23 »
Jeg er enig i at man blir bedre av det, men Celtic har vist år etter år at de kan hamle opp med de fleste i Champions League, og de feier jo gjennom ligaen. Tipper de ville ligget rundt 10.-14.-plass i PL.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1016 på: 21. Aug. 2014, 23:05 »
Vanskelig å si, men tror ikke Celtic hadde trengt mange årene i PL på å gå forbi oss og konkurerre mot topplagene. Celtic hadde tjent enorme mengder penger om de hadde dratt til PL nå, spesielt med Rangers ute av bildet for øyeblikket.

Celtic troppen pr. idag tror jeg faktisk ville fått en enorm oppgave med å overleve i PL, men Celtic-troppen for to år siden hadde nok kjempet rundt midten.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1017 på: 21. Aug. 2014, 23:56 »
Mulig du har rett når det gjelder dagens Celtic-tropp, Andymag. De har mistet noen profiler og noe av positiviteten de hadde for bare noen få år siden. Tror likevel at det kan gå an å hente spillere derfra med brukbart hell. Spesielt hvis vedkommende presterer jevnt godt mot europeisk motstand.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1018 på: 22. Aug. 2014, 01:57 »
Helt enig i det, og det Celtic skal ha, som det virker som om Thomas glemmer litt, er at de er historisk et av Europas beste lag på spillerutvikling. Er selv en Rangers-mann, men selv i storhetstiden var vi aldri like gode på dette og har derfor svakere europeiske resultater.

Celtic kan ikke hente spillere fra store ligaer, de må utvikle spillerne i en dårlig liga hvor de, som Thomas sier, ofte vinner med tre mål eller flere. Thomas sier så at dette ikke utvikler spillere og i mange tilfeller vil han ha rett, men Celtic klarer da allikevel å ta spillere fra eget akademi, andre lag i SPL, eller fra andre svake ligaer og gjøre de om til spillere som takler nivået i verdens beste turnering og til og med biter godt fra seg. Se bare hva de gjorde med Fraser Forster som jeg synes det er utrolig at Southampton maktet å hente. Lustig er også et godt eksempel og du må være bra blind om du ikke ser kvalitetsforskjellen fra da han var i Rosenborg.

Virgil van Dijk er en meget god spiller som jeg har stor tro på vil kunne gjøre en veldig god jobb for oss. Er det i tillegg et tidspunkt man bør handle fra Celtic på så er det nå ettersom de er inne i en overhalingsfase og trenger desperat penger. Han spiller i en dårlig liga, men lærer jo der blant annet og bli mer spillende og han er vant til å styre kamper. Han er smart i hodet og har de fysiske forutsetningene som skal til for å hevde seg i PL tror jeg.

I dagens relativt (og imidlertidige) svake Celtic-tropp er det ikke mange andre jeg ville hentet inn, men van Dijk til en rimelig pris føler jeg vil være en god signering og ville lagt han foran Richards på ønskelisten.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1019 på: 22. Aug. 2014, 10:20 »
Graeme Bailey ‏@GraemeBailey  18m
Alan Pardew insists he wants Cheick Tiote to stay and is confident he will -  but if the deal is right, Newcastle will sell.

Det vanlige altså...