20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet sommeren 2014  (Lest 267334 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #660 på: 16. Juli 2014, 16:22 »
1   Zlatan IBRAHIMOVIC    Paris Saint-Germain   26   7   11   17   2766   47
2   André-Pierre GIGNAC    Olympique de Marseille   16   1   3   15   2723   36
3   Vincent ABOUBAKAR    FC Lorient                           16   2   6   14   2923   29
4   Wissam BEN YEDDER    Toulouse FC                   16   2   5   11   2991   22
5   Edinson CAVANI    Paris Saint-Germain           16   2   1   14   2298   36
6   Salomon KALOU    LOSC Lille                           16   5   5   12   3101   30
7   Alexandre LACAZETTE    Olympique Lyonnais   15   0   3   13   2896   29
8   Bafetimbi GOMIS    Olympique Lyonnais           14   1   1   14   2453   30
9   Mevlut ERDING    AS Saint-Etienne                           12   1   1   10   1999   24
10   Cheick DIABATE    Girondins de Bordeaux           12   1   0   9   1688   17
11   Mustapha YATABARE    EA Guingamp                   11   3   3   10   2667   20
12   Kévin BERIGAUD    Evian TG FC                          10   0   3   8   2527   12
13   Emmanuel RIVIERE    AS Monaco FC                           10   0   1   8   1750   24
14   Nolan ROUX    LOSC Lille                                     9   0   5   7   2337   21
15   Filip DJORDJEVIC    FC Nantes                             9   0   2   8   2268   17
16   Ezequiel LAVEZZI    Paris Saint-Germain             9   0   0   8   1874   21
17   Majeed WARIS    Valenciennes FC                             9   2   2   7   1384   13
18   Radamel FALCAO    AS Monaco FC                             9   2   0   8   1390   20
19   JUSSIE    Girondins de Bordeaux                             9   3   1   8   1333   15
20   Dimitri PAYET    Olympique de Marseille                     8   0   4   6   2502   16

Der kolonnene er henholdsvis mål, mål på straffe, assists, kamper spilleren scoret i, antall spilte minutter og ranking points. Han kommer også godt ut på mål per skudd, noe som er i strid med det som blir sagt om at han ikke kan skyte. Syns ikke det ser så jævla ille ut, jeg.

http://www.ligue1.com/ligue1/classementButeurs#sai=82&journee1=1&journee2=38&cat=G&poste=Attaquant

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #661 på: 16. Juli 2014, 18:05 »
Traff iallefall perfekt på Demba Ba.  :D

Og Rodriguez :D
Hva han sa om Rodriguez aner jeg ikke. Ba fikk slakt, kom aldri til å slå til i pl. Det var det som var poenget. Karlsen har ikke alltid rett, noe han selv har innrømmet også. La nå spilleren få vise seg før vi dømmer han nord og ned. Jeg vil iallefall ha Riviere isteden for Amoebi, ti av ti ganger. Vi skal ha inn en mer etablert spiss i tillegg til Riviere, så bare len deg tilbake og la spillerne komme.

Var vel han som hentet han til Monaco :)

Nei, Emmanuel Riviere ble hentet av Claudio Ranieri etter at Tor Kristian Karlsen trakk seg i Monaco.

Tor Kristian Karlsen har bra peiling på spillere rundt omkring i verden, og som alle andre såkalte "eksperter" både bommer og treffer han med jevne mellomrom.

Personlig er jeg godt fornøyd med kjøpet av Riviere. Ikke det at jeg har sett så mye av verken han eller Cabella, men har forstått det sånn at de besitter god fart og det er noe laget sårt trenger. Cabella skal i tillegg ha meget god teknikk og dribleferdigheter, mens Riviere skal være en meget sterk og robust spiss det er vanskelig å "duellere" mot. Skal også ha passe hardt skudd.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #662 på: 16. Juli 2014, 18:57 »

Hva han sa om Rodriguez aner jeg ikke. Ba fikk slakt, kom aldri til å slå til i pl. Det var det som var poenget. Karlsen har ikke alltid rett, noe han selv har innrømmet også. La nå spilleren få vise seg før vi dømmer han nord og ned. Jeg vil iallefall ha Riviere isteden for Amoebi, ti av ti ganger. Vi skal ha inn en mer etablert spiss i tillegg til Riviere, så bare len deg tilbake og la spillerne komme.

Nei, Emmanuel Riviere ble hentet av Claudio Ranieri etter at Tor Kristian Karlsen trakk seg i Monaco.

Tor Kristian Karlsen har bra peiling på spillere rundt omkring i verden, og som alle andre såkalte "eksperter" både bommer og treffer han med jevne mellomrom.

Personlig er jeg godt fornøyd med kjøpet av Riviere. Ikke det at jeg har sett så mye av verken han eller Cabella, men har forstått det sånn at de besitter god fart og det er noe laget sårt trenger. Cabella skal i tillegg ha meget god teknikk og dribleferdigheter, mens Riviere skal være en meget sterk og robust spiss det er vanskelig å "duellere" mot. Skal også ha passe hardt skudd.

Jeg sa at TKK henter Rodriguez, ikke Riviere....

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #663 på: 16. Juli 2014, 19:59 »

Ok, uansett feil. TKK ga seg i Monaco i begynnelsen av januar 2013. Rodriguez ble hentet til klubben etter sesongen 2012/13.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #664 på: 16. Juli 2014, 21:21 »
Litt rart om vi ikke prøver oss på denne unggutten da vi tydeligvis følger med på Montpellier. Herregud for et herlig lag de kunne hatt om de hadde holdt på Cabella, Giroud, Belhanda og Mbiwa og i tillegg hatt han der.

Ser jo ut som et supertalent

Blir spennende å se hvem vi skal kline til med på spissplass. Leste et intervju av Pards hvor han snakket om en ung, uprøvd engelskmann de hadde forhørt seg om og blitt tilbudt for hele 14 mp - og at de derfor heller så på utenlandske billigere spillere. Det kan jo hende at det var Danny Ings han mente. Ville jo i utgangspunktet tro at man kunne hente han for en kasse peanøtter da han har (marginalt) under 1 år igjen av kontrakten, men det gagner vel Burnley mer å holde på han i kampen mot nedrykk kontra å selge han billig.

Klarer heller ikke å gi slipp på troen om at det er mulig å få Cisse i gang igjen dersom vi spiller med en offensiv plan og satsing (uten at det er sannsynlig med Pardew)

Hadde vært gøy om f. eks Bigirimana hadde tatt steget i år. Syns han så veldig god ut da han fikk spilletid i europaliga-sesongen. Hvertfall frem til han ble brukt på høyreving.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #665 på: 16. Juli 2014, 22:54 »
Bare en liten sidenote, ellers enig;
Vil ikke si det er snakk om for Bigirimana å "ta steget". Det han har vist syntes jeg er mer en godt nok for dn spiller i hans alder og posisjon. Det er snakk om å gi han tillit og mulighet til å tjene seg til å prestere over tid på det høyeste nivået. Syntes vi skal omformulere til at vi håper Pardew gir han muligheten til å ta steget, han klarer det ikke alene.

Forøvrig, jeg finner det ikke usannsynlig at Monaco har scooter på Rodriguez i mer en ett halvt år og at Karlsen dermed kan ha hatt en (stor?) finger med i spillet. På den andre siden burde enhver speider med respekt for seg selv ha han i kikkerten, var jo attraktiv lenge før han gikk til Monaco. Men for min del virker hvertfall Karlsen som en dyktig og kunnskapsrik type som det er verdt å høre på. Men ingen har en 100% hit-ratio. Han har jo en merittliste som burde si noe om hans ferdigheter, på tross av at han, ikke alene, bedømte Ba feil.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #666 på: 16. Juli 2014, 23:13 »

Ok, uansett feil. TKK ga seg i Monaco i begynnelsen av januar 2013. Rodriguez ble hentet til klubben etter sesongen 2012/13.

http://www.vg.no/sport/fotball/fotball-vm-2014/bestemoren-min-kunne-se-at-han-ville-bli-fantastisk/a/23242718/

Var den jeg tenkte på.

Men samma det, tror bare han har peiling i hvert fall :)
« Siste redigering: 16. Juli 2014, 23:21 av snkz »

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #667 på: 17. Juli 2014, 00:11 »
Da er Riviere annonsert fra klubben også. På slaget tolv, natt til torsdag. Cabella annonserte vi en halvtimes tid etter VM-finalen. Må da finnes tidspunkter hvor det skapes _litt_ mer blest rundt nye signeringer - med mindre dette er gjort akkurat for at ingen andre medier skal kunne kjøre saken, slik at The Sun får full "eksklusivitet" på saken.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #668 på: 17. Juli 2014, 00:18 »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #669 på: 17. Juli 2014, 10:06 »

http://www.vg.no/sport/fotball/fotball-vm-2014/bestemoren-min-kunne-se-at-han-ville-bli-fantastisk/a/23242718/

Var den jeg tenkte på.

Ok, får gi meg på den. Trodde at TKK ga seg/fikk fyken i Monaco tidlig i januar 2013. Var ihvertfall det som sto i avisene den gang. At Rodriguez signerte etter sesongen 2013 er jo noe de fleste vet.
Men får stole på TKK når han sier at han var med å regisserte dealen til Rodriguez.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #670 på: 17. Juli 2014, 10:40 »

Var den jeg tenkte på.

Ok, får gi meg på den. Trodde at TKK ga seg/fikk fyken i Monaco tidlig i januar 2013. Var ihvertfall det som sto i avisene den gang. At Rodriguez signerte etter sesongen 2013 er jo noe de fleste vet.
Men får stole på TKK når han sier at han var med å regisserte dealen til Rodriguez.

Lets get back on track :D

Tror vi det kommer inn enda en spiss?

Jeg tror og håper.

Og om Mbiwa forsvinner så må han etter min mening erstattes.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #671 på: 17. Juli 2014, 12:43 »
Haha, fikk hjertet i halsen. Gikk inn på VG og ble møtt av bilde av Santon med overskriften "snart klar for Arsenal".  Heldigvis har de blanda han og debuchy, ble redd for at arsenal skulle ta begge backene våre i samme vindu.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #672 på: 17. Juli 2014, 13:18 »

En spiss med skikkelig målteft inn om vi skal være skikkelig rustet kommende sesong. Greit for min del om vi skulle kvitte oss med Cisse og finne en ny og verdig nr. 9.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #673 på: 17. Juli 2014, 13:19 »

En spiss med skikkelig målteft inn om vi skal være skikkelig rustet kommende sesong. Greit for min del om vi skulle kvitte oss med Cisse og finne en ny og verdig nr. 9.

Da er vi enige :D

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #674 på: 17. Juli 2014, 16:15 »
Har en feeling om at vi ikke kommer til å hente inn en spiss til. Vi har likssom alltid "manglet en spiss" og det tror jeg fortsetter videre mot januar.

Tror fokuset de neste dagene nå blir å kvitte seg med spillere. Debuchy (done deal), Ben Arfa, Marve og Mbiwa vil nok bli forsøkt tilbudt til alle klubber.

Håper selvsagt Nufc klarer å gjøre flere ting samtidig.

Skulle Mbiwa bli solgt bør jo vi hente inn en stopper.

En liten våt drøm: http://hereisthecity.com/en-gb/2014/07/17/ex-newcastle-target-and-8m-lyon-star-who-stunned-spurs-wants-mov/?

Hente Lacazette, Grenier og Umtiti i en pakkeløsning fra Lyon. Da hadde vi vært klar for seriestart.