20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet sommeren 2014  (Lest 268733 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #330 på: 29. Mai 2014, 17:04 »
Synst ikke Shawcross er en realistisk overgang til Newcastle.

Kan aldri se for meg at Stoke og Newcastle på noen som helst måte hadde klart å bli enig om overgangssum her.

Stoke's captain Ryan Shawcross has committed his future to the club, agreeing a five-and-a-half-year contract to stay at the Britannia Stadium.

The 25-year-old central-defender has been one of Stoke's biggest assets in their four-and-a-half seasons in the Premier League and the manager, Tony Pulis, was desperate to tie him to a new deal after he was called up by England for the recent friendly with Sweden.

The contract is reported to be worth £13.5m and is the biggest in the club's history, making Shawcross the club's top earner with Peter Crouch on £45,000 a week.

Dette var i 2013 mener jeg.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #331 på: 29. Mai 2014, 17:18 »

Pr. dags dato er nok Shawcross mye nærmere en plass i det engelske landslaget...

Kristoffer: Når en sier at en spiller ikke er i en stor klubb, og bruker det som argument, istedetfor å faktisk se på spillerens prestasjoner og kvaliteter, så virker det for meg som han ikke har sett særlig mye av disse spillerne, men bare går ut ifra at de er dårlige fordi de er i West Ham og Stoke...Men da sier vi det sånn. Spillere som er i middels gode PL klubber og er i midten av 20-årene, er ikke spessielt gode.... Carrick var vel ikke direkte ung da Manu punga ut store summer for han for å ta et eksempel...  Og om Stoke er en middels klubb, er vel vi det også, siden de stort sett havner over oss på tabellen... Cabaye gikk til PSG i en alder av 28 år.. Jeg synes det bare er latterlig å rakke ned på min påstand om Noble er en meget god midtbanespiller, og Shawcross er en meget god forsvarspiller kun fordi de spiller i "små" klubber...En ekspert på engelsk fotball hadde uttalt seg om kvalitet/prestasjoner og egenskaper... Nivået på enkelte innlegg her synes jeg er lavt... Om man skal uttale seg om hver eneste spiller, og ender med å bruke slike argumenter, synes jeg man kan la være å svare.... For Newcastle er dette hvertfall etter min mening gode forsterkninger. Og om man skal begynne å klage over at de ikke har gått til en storklubb, så må man huske at Newcastle ikke er den første klubben de beste spillerne i verden går til....Av realistiske overganger er vel Shawcross en av de beste spillerne vi kan få..

Jeg har aldri sagt at dem er dårlig, og spesielt Shawcross ville som jeg sa gått rett inn på laget vårt, mens på midtbanen ønsker jeg rett og slett en bedre spiller enn hva Noble er.
Og alle de spillerne du nevner har jo gått til større klubber relativt fort, så det er en viss sammenheng med store klubber og hvor gode spillerne er.
Men for all del, tolk det akkurat som du vil, finnes selvfølgelig gode spillere i mindre klubber.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #332 på: 29. Mai 2014, 21:44 »
Townsend har vel til tider vært så revolusjonerende i Tottenham at fansen håper han blir solgt. Mannen har levd ekstremt godt på den ene (eller var det to?) virkelig gode kampen sin. Han er rask, flink til å utfordre osv. men ødelegger langt mer enn hva han gjør godt, mye pga. de helvetes skuddene som kommer 9/10 ganger. Dra seg innover og fyre av et skudd. Det er det.

Var en stund litt usikker på om du beskrev Ben Arfa. Men utifra denne beskrivelesen kan vi vel slå fast at Townsend er en yngre utgave av Ben Arfa.  ;)

PS! Nå blir jeg upopulær.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #333 på: 29. Mai 2014, 22:01 »
http://www.espnfc.com/player/_/id/132432/andros-townsend?cc=5739

http://www.espnfc.com/player/_/id/43340/hatem-ben-arfa?cc=5739

Kan vel bare bruke statistikken her for å sammenligne. En yngre, mye dårligere utgave kanskje?  :ler:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #334 på: 29. Mai 2014, 22:18 »
Flere her inne som elsker å hakke på Ben Arfa og Sissoko når sjansen byr seg. Si meg hva eller hvem er det dere ønsker på kant. De er de beste "vingene" vi har.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 29. Mai 2014, 22:25 »

Kan vel bare bruke statistikken her for å sammenligne. En yngre, mye dårligere utgave kanskje?  :ler:

Spørs hvordan du ser på det.

Townsend siste 4 sesonger: 14 assist, 12 mål på 116 kamper

Ben Arfa siste 4 sesonger: 14 assist, 16 mål på 95 kamper

Aldersforskjellen er 4 år. Alle kamper, uansett landskamper eller klubblag er tatt med.

Om det var disse tallene du så etter.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #336 på: 29. Mai 2014, 22:40 »
Så Townsend takler med andre ord overgangen fra pissligaer til PL like godt som Ameobi?

Skal på ingen måte avskrive han, men forventet langt mer av han denne sesongen da det så ut til at han kom til å slå gjennom. Uansett; han er ung + engelsk, og da sikkert alt for dyr for MA.

Eneste grunnen til at et rent bytte mellom HBA og Townsend kunne styrket oss er siden vi har tidenes mest ubrueklige manager.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #337 på: 29. Mai 2014, 22:51 »

Spørs hvordan du ser på det.

Townsend siste 4 sesonger: 14 assist, 12 mål på 116 kamper

Ben Arfa siste 4 sesonger: 14 assist, 16 mål på 95 kamper

Aldersforskjellen er 4 år. Alle kamper, uansett landskamper eller klubblag er tatt med.

Om det var disse tallene du så etter.

Så kan man vel og se det som at Ben Arfa har startet 58 kamper siste 4 sesonger, Townsend har startet 87 kamper. Rimelig stor forskjell på det.
« Siste redigering: 29. Mai 2014, 23:02 av PeterH »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #338 på: 29. Mai 2014, 23:17 »
Og det faktum at Townsend har stort sett spilt på lavere nivå.

Uansett var jeg jo nødt til å følge opp din spøk :)

Townsend er enda ung, så enda tidlig å avskrive ham. Vil jo tro han har en pris Ashley ikke er villig til å betale uansett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #339 på: 29. Mai 2014, 23:20 »
Flere her inne som elsker å hakke på Ben Arfa og Sissoko når sjansen byr seg. Si meg hva eller hvem er det dere ønsker på kant. De er de beste "vingene" vi har.

Det er ikke snakk om å hakke på noen. Jeg har heller aldri hakket på Sissoko, selv om jeg mener han ikke er best som ving, men som indreløper i en 3er på midten. En perfekt spiller i en 4-3-3/4-5-1 formasjon.

Angående Ben Arfa så synes jeg ikke han er så produktiv og god som mange skal ha det til. At han har potensiale er det ingen tvil om men han er ikke effektiv nok i spillestilen, ihvertfall i mine øyne, og jeg kan heller ikke se at det vil forandre seg med det første, dessverre. 

Når det gjelder de andre vingene NUFC har så er det heller svakt. Her har jeg i flere innlegg poengtert min mening og hevdet at NUFC ikke har hatt 2 ordentlig gode vinger siden Robert og Solano herjet. Gouffran er en mulighet pr dags dato, gjør sjelden en dårlig kamp og legger ned en hederlig innsats, men som ving vil jeg litt mer. Jeg ser på Gouffran som en "god spiller å ha i stallen", ikke fantastisk på vingen og ikke fantastisk på spissplassen, men gjør en god jobb begge steder.

Nye vinger trengs uansett i mine øyne. Har håpet på dette i flere overgangsvinduer, men har gang på gang blitt skuffet. Om Townsend er løsningen skal jeg ikke si så mye om. Han må isåfall heve seg på flere områder.

Andre og spennende alternativer på vingen som NUFC er blitt linket til er jo Nathan Redmond på Norwich, Andreas Weimann, Wilfried Zaha, Diego Capel og flere franskmenn som vanlig.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #340 på: 29. Mai 2014, 23:52 »
Sissoko kommentaren var ikke rettet mot deg, og er vel mer på engelske forum han får gjennomgå. Ellers helt enig med vingsituasjonen. Nufc ikke har hatt skikkelige gode vinger siden Robert og Solano. Ben Arfa er det nærmeste, men som ikke får ut maks. Savner fart i dette laget. Har vert statisk og stillestående i mange sesonger nå. Noe er treneren sin skyld, noe er spillermaterialet man har til rådighet.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 30. Mai 2014, 09:32 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-united-transfer-rumours-rated-7191217

Nokon av dagen rykter, virker som om vi må ut med ein del dersom vi skal kunne lande nokon av dei, så da blir det vel ingenting av. Greitt at vi ikkje signerer Gomis dersom han krever 90.000, er nok i meste laget for ein spiller av hans kaliber. Lacazette virker interessant. Har putta 15 i Ligue 1 denne sesongen og står med 5 assist. Er fortsatt berre 19 år, så der er vertfall ein spiller med veldig høgt videresalgspotensiale, noko som vi veit at gjengen som styrer skuta elsker. Så spørs det om dei blir skremt av markedsprisen på 10 mil euro. Grenier er vel AM. Har 4 mål og 5 assist i ligue 1, ikkje veldig god statistikk, men så er ikkje statistikk alt heller. Er 23 år og er ein playmaker type. Har også ein relativt høg prislapp, men kunne kanskje fått han litt billigere nå som han ikkje har hatt ein så veldig imponerende sesong.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #342 på: 30. Mai 2014, 09:52 »
Begge de to er jo ganske spennende til riktig pris. Lacazette tror jeg hadde vært knallbra, Grenier også for en god sum (tatt i betraktning en noe dårligere sesong enn forventet). Er fortsatt ganske gira på Cabella jeg da.. Tror han og Lacazette kunne vært et par meget gode forsterkninger, som også fyller "kravene" til å være unge med videresalgspotensiale, samt ikke krevere skyhøy lønn.

Til info er ikke Lacazette 19 år lenger. Han fylte vel år for et par dager siden ifølge kildene jeg ser, og han er blitt 23 år. 4 års forskjell er jo ganske vesentlig! :)

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #343 på: 30. Mai 2014, 11:49 »
dårlig googling fra min side der gitt  :P 4 år er litt forskjell ja
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #344 på: 30. Mai 2014, 12:07 »
http://www.shieldsgazette.com/sport/football/newcastle-united/exclusive-west-ham-set-to-clinch-deal-for-sunderland-star-1-6645078

Ser ut som Big Sam stjeler Colback fra oss/Mackems gjennom å tilby en lønn på rundt 50 000 pund. Da skal de bare ta han, for en så begrensa spiller forsvarer aldri en slik lønn.