Helt enig i det, og det Celtic skal ha, som det virker som om Thomas glemmer litt, er at de er historisk et av Europas beste lag på spillerutvikling. Er selv en Rangers-mann, men selv i storhetstiden var vi aldri like gode på dette og har derfor svakere europeiske resultater.
Celtic kan ikke hente spillere fra store ligaer, de må utvikle spillerne i en dårlig liga hvor de, som Thomas sier, ofte vinner med tre mål eller flere. Thomas sier så at dette ikke utvikler spillere og i mange tilfeller vil han ha rett, men Celtic klarer da allikevel å ta spillere fra eget akademi, andre lag i SPL, eller fra andre svake ligaer og gjøre de om til spillere som takler nivået i verdens beste turnering og til og med biter godt fra seg. Se bare hva de gjorde med Fraser Forster som jeg synes det er utrolig at Southampton maktet å hente. Lustig er også et godt eksempel og du må være bra blind om du ikke ser kvalitetsforskjellen fra da han var i Rosenborg.
Virgil van Dijk er en meget god spiller som jeg har stor tro på vil kunne gjøre en veldig god jobb for oss. Er det i tillegg et tidspunkt man bør handle fra Celtic på så er det nå ettersom de er inne i en overhalingsfase og trenger desperat penger. Han spiller i en dårlig liga, men lærer jo der blant annet og bli mer spillende og han er vant til å styre kamper. Han er smart i hodet og har de fysiske forutsetningene som skal til for å hevde seg i PL tror jeg.
I dagens relativt (og imidlertidige) svake Celtic-tropp er det ikke mange andre jeg ville hentet inn, men van Dijk til en rimelig pris føler jeg vil være en god signering og ville lagt han foran Richards på ønskelisten.