20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chelsea - Newcastle 08.02.14, 16:00  (Lest 15720 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle 08.02.14, 16:00
« på: 07. Feb. 2014, 12:56 »
                                 Krul
Deb          Willo                     Saylor      Haidara
                        Yanga-Mbiwa
                Anita                    Sissoko
Ben Afri                                                Amamobi 2
                          Amamobi 1

Jose Mourinhos Chelsea er uslåelige på Stamford Bridge. De siste to ukene har vi solgt vår beste spiller. Vi har ikke kjøpt en erstatter. Vi har sagt farvel til Joe Kinnear. Reservelagstreneren har fått sparken etter å ha denga til en spiller. Vi er tilbake på toppen av den ene tabellen vi vinner hvert eneste år - skadetabellen.

Og derfor vinner vi. Fordi vi er Newcastle.

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
Sv: Chelsea - Newcastle 08.02.14, 16:00
« Svar #1 på: 07. Feb. 2014, 14:53 »
hehe godt oppsummert.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 07. Feb. 2014, 15:12 »
Veldig tilfreds med de mange alternativene og kvaliteten i det offensive leddet. Ingen grunn til å parkere bussen her..

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3 på: 07. Feb. 2014, 15:22 »
Håper Luuk får sjansen framfor Shola, eller at vi spiller med to spisser. Lange baller mot Shola og Luuk. Er vell det beste vi kan få ut av denne kampen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07. Feb. 2014, 15:52 »
Akkurat her kunne jeg gjerne faktisk sett at Ben Arfa ble benka og heller var en joker vi kan bruke utover i matchen. Nå har vi ikke alternativer til det.
Håper også se Luuk fremfor Shola.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07. Feb. 2014, 16:00 »
                                 Krul
Deb          Willo                     Saylor      Haidara
                        Yanga-Mbiwa
                Anita                    Sissoko
Ben Afri                                                Amamobi 2
                          Amamobi 1

Jose Mourinhos Chelsea er uslåelige på Stamford Bridge. De siste to ukene har vi solgt vår beste spiller. Vi har ikke kjøpt en erstatter. Vi har sagt farvel til Joe Kinnear. Reservelagstreneren har fått sparken etter å ha denga til en spiller. Vi er tilbake på toppen av den ene tabellen vi vinner hvert eneste år - skadetabellen.

Og derfor vinner vi. Fordi vi er Newcastle.

Nøkkelen for å få et anstendig resultat borte mot Chelsea er å få soneforsvaret til å fungere skikkelig, at midtbanen også jobber sammen soneorientert og at de gir minimalt med plass i rommet mellom forsvaret og midtbanen. Dette har Pardew og co vært flinke til å organisere tidligere, derfor har vi også mange sterke resultater mot antatt bedre lag. Klarer vi å få til dette vil vi gjøre det vanskelig for Hazard, Oskar, Ramirez, osv.

På grunn av dette jeg nevnte over vil jeg gjøre noen forandringer i forhold til det laget du satt opp. Mitt blir som følger:

Krul

Debuchy - Williamson - Mbiwa - Dummett

Santon - Sissoko - Anita - Haidara

Ben Arfa

De Jong

Jeg vet mange vil være uenig med meg i dette laget. Men for å begyne bakerst så er jo Krul selvskreven, så der forventer jeg alle er enige. I forsvarsfireren vil jeg ha Mbiwa inn istedenfor S. Taylor. Mbiwa har hurtigheten og ballbehandlingen som S. Taylor mangler og passer derfor i mine øyne bedre med Williamson som er selvskreven sånn som han har spilt denne sesongen. Det handler litt om at de 2 sammen kan spille hverandre gode også. Dummett kommer inn som venstreback grunnet store skadeproblemer på midtbanen.

Jeg velger de 4 på midtbanen grunnet skadeproblemer og fordi vi i denne kampen må konsentrere oss om å forsvare målet vårt. Ben Arfa har i mine øyne ingenting å gjøre på en sånn midtbane i en slik kamp. Her blir det løping og jobbing fra start til slutt og minimalt med ballkontakt. Jeg har tro på at Santon og Haidara kan gjøre jobben Sissoko og Gouffran ville gjort på kantene. Sentralt er tapet av Tiote og Cabaye betydelig. Sissoko og Anita er ikke i nærheten der, men de er vel også de eneste alternativene sammen med Gosling..........

Nok en gang velger jeg Ben Arfa i en rolle mellom midtbanen og spissene. Jeg vet at han har skuffet i denne rollen hver gang, men så har han heller aldri fått sjansen over tid i en slik rolle. Viktig at han gjør seg spillbar og at forsvaret og midtbanen velger å bruke han istedenfor å slå langt. Det er det samme som å gi bort ballen. Gi Ben Arfa ballen i bena og han vil på en god dag kunne holde på den, få noen frispark høyt i banen, utfordre og skape noen sjanser for seg selv. Hvor lenger NUFC holder nullen desto farligere blir denne mannen på overganger.

På topp er Luuk De Jong eneste alternativ. Shola er ikke god nok. Ingen vits i å prøve å slå langt mot Chelsea uansett. Han vil jo ikke han en sjanse mot Terry, Cahill, Ivanovic. osv.

Slik jeg ser det er dette det beste vi kan stille........

Benken: Elliot, S. Taylor, Marveaux, Sammy Ameobi, Shola Ameobi, Gosling og Armstrong

En svak benk når motstanderen er Chelsea borte. Eneste som i mine øyne utfordrer en startplass er Sammy Ameobi. Men jeg velger hurtighet, defensiv jobbing og styrke i Haidara i en slik kamp som dette.

Med Cabaye, Tiote, Gouffran, Remy og Coloccini hadde jeg sett frem til denne kampen. Slik ståa er nå er jeg langt mer pessimistisk. Et anstendig tap er greit nok, men frykter Chelsea og de dyrekjøpte stjernene i denne kampen.
« Siste redigering: 07. Feb. 2014, 16:03 av Frode »

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 07. Feb. 2014, 16:13 »
Uff. Hadde også gledet meg til denne kampen dersom vi ser vekk fra skadene/karantenen og salget av Cabaye. No sitter eg med ein følelse av at dette kan gå fryktelig galt.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 07. Feb. 2014, 18:06 »
Vi har jo enda ikke hatt de obligatoriske stortapene (sett bortifra City borte). Med skadene og Remy suspandert ser laget ganske svakt ut. Men det hadde jo vert typisk ustabilt av nufc plutselig å overraske etter en uke med kaos. Dessverre kan jeg ikke se at vi har noen sjans her.
« Siste redigering: 07. Feb. 2014, 18:07 av Fluffy »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 07. Feb. 2014, 18:48 »
Drømte at Shola banket inn seiersmålet (2-1) på nøyaktig samme måte som hans forrige mål mot Totteham.
(2-2 kampen for 2-3 sesonger siden om jeg husker riktig)

Håper jeg er sanndrømt, men ser ikke hvordan vi skal klare å få noe ut av denne kampen. Chelsea bør jo vinne komfortabelt.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 07. Feb. 2014, 19:15 »
Vi har jo enda ikke hatt de obligatoriske stortapene (sett bortifra City borte). Med skadene og Remy suspandert ser laget ganske svakt ut. Men det hadde jo vert typisk ustabilt av nufc plutselig å overraske etter en uke med kaos. Dessverre kan jeg ikke se at vi har noen sjans her.

3-0 mot Swansea og Mackems var rimelig flaue.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 07. Feb. 2014, 19:30 »
Tenker mer på type 5.

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #11 på: 07. Feb. 2014, 20:10 »
Eg vurderte seriøst å bryte all telefonkontakt og låse meg inne i leiligheita når eg skulle sjå denne kampen. Det var før eg las DurinVIII's sin torden-kamptråd. Snakkast på O'Reillys, Oslo imorgon i fyr og flamme med Ryan Taylor drakta!

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #12 på: 07. Feb. 2014, 20:47 »
Krul
Debuchy Santon Mbiwa Saylor Willy Dummett Haidara Shola
Anita
-
-
-
Ben Arfa

Tror nøkkelen er å legge seg bakpå og satse på Ben Arfa magi her.
Shola er bra å ha der bak på cornere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 07. Feb. 2014, 20:54 »
Mulig jeg er negativ - men skaden på Tiote gjør at jeg tror alt mulig håp vi måtte ha til denne kampen nå er ute. Forventer et stygt tap.

Forøvrig - lånet av Jonas virker ganske feil nå.
« Siste redigering: 07. Feb. 2014, 21:29 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 07. Feb. 2014, 23:32 »
Enig i at det avgjørende her er Tioté. Med han ville jeg ikke blitt altfor overraska om vi fikk med oss noe ufortjent. Nå er alt håp ute. Men som sagt over her, da vinner vi sikkert. Kanskje. Eller nei, tror nok ikke det. Umulig å spå.