20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Sunderland 01.02.14 kl 13:45  (Lest 51202 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Sunderland 01.02.14 kl 13:45
« Svar #255 på: 01. Feb. 2014, 18:33 »
Fyfaen det er provoserende å dere som snakker om å støtte laget i med og motgang. Vi er mange som har vært over og opplevd 3 derby tap på rad og så sitter der hjemme og syter om lojalitet. Ashley, Kinnear og Pardew håner oss alle, vi bruker alle sparepengene våre og blir ydmyket gang på gang. Nå må dere faen meg våkne opp og forstå at det å støtte laget ikke alltid er å streame en match og si jeg støtter laget uansett resultat. Hele Newcastle gråter over hvordan klubben drives, vi har ingen stolthet igjen. Dere som snakker om lojalitet: Prøv å hør det jævla helikoptret som følger jublende Sunderlsnd fans kamp etter kamp. Det er smerte  det.

Det her var da voldsomt Abel. Det er klart vi som satt hjemme og så kampen idag er like store supportere som deg! Hva vet vel du om alle andres årsak til at de ikke kunne reise over for å se kampen? Kanskje noen er for unge til å reise over, andre har dårlig økonomi, eller jobb/skole ikke er åpent for det?

Uansett er det en ting vi bør holde oss for gode til. Selv har jeg vært over og sett 3 kamper, men jeg sier ikke at jeg er større supporter enn noen som ikke har vært der enda (min lillebror f.eks).

På den annen side er jeg helt enig i det du sier om Pardew - han skal ikke fritas for ansvar. Vanskelig jobb, ja, men han mangler noen veldig viktige kvaliteter for å bli ansett som en manager av god klasse.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #256 på: 01. Feb. 2014, 18:51 »
Beklager. Absolutt ikke meningen å angripe dndre supportere. Bare så utrolig lei at enkelte fratar Pardew og spillere ansvar for å tape mot mackems, vi alle vet hvor vondt det gjør for fansen. Vi er forgiftet av Ashley, Kinnear og Pardew. Support the team not the regime
an sparker ikke Bobby Robson??

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #257 på: 01. Feb. 2014, 19:01 »
Den er god! Ser jo helt klart at man blir irritert i kampens hete.. Følte bare noen måtte si ifra, vi skal jo holde sammen i tunge stunder!

Jeg ville aldri claima jeg ikke skal se en kamp av Newcastle igjen, for jeg veit at jeg kommer til å gjøre det uansett. Men om noen sier det i en kamptråd er det noe jeg tar med en klype salt. Er bare å stille seg bak laget, og håpe at forandring kommer, så fort som mulig!

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #258 på: 01. Feb. 2014, 19:07 »
Skjønner ikke hvorfor folk gidder å ta denne supporterdiskusjonen. At serien er så å si over er ett faktum, hele klubben er ett jævla sirkus, fra eier via manager og ned på spillernivå. Er frustrert selv, det der "supporter i motgang og medgang" er bare vissvass syntes jeg.

Tilbake til kampen;

Det er faktisk helt latterlig å ikke kritisere Pardew idag. Fair enough, ansvaret skal deles med de 11 som er ute på banen, det skal deles med Kinnear og Ashley som ikke evner å stable på bena en noenlunde balansert spillertropp.

Men det er noe feil i hver jævla kamp. Enten er det lagoppstillingen, eller så er det taktikken, eller så er det en manglende evne til motivere spillere. Si hva dere vil om den franske mentaliteten, men manageren har alltid en stor del av det overordnede ansvaret. Og det verste er at det som sagt skjer hver jævla gang også. En gang iblant, og jeg skulle heller vært tilbøyelig til å se litt mellom fingrene, men det er ett vedvarende og gjentakene problem som vi har vært vitne til i 3 år snart. Når skal folk innse at Pardew rett og slett er en forbanna middelmådig manager? Han er sikkert en grei fyr, men på samme måte som Shola, er han rett og slett bare ikke god nok.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 01. Feb. 2014, 19:39 »
Gidder ikke si noe, ord har ikke noe å si her.

Fuck Ashley, fuck Kinnear, fuck Pardew.

Over og ut!

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #260 på: 01. Feb. 2014, 20:03 »
Blant mine tyngste dager som Newcastletilhenger. For enkelhets skyld sier jeg meg enig med alle som har ranta om spillere og ledelse. Er fortsatt kvalm

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 01. Feb. 2014, 20:06 »
Forsåvidt helt enig i din analyse, Frode. Forutenom at du fraskriver Pardew ansvar.
Vi åpner kampen med det hovedmål å slå direkte på Shola. Som taper alt av dueller mot Brown og O'Shea. Styrkene deres er jo mer enn noe annet duellspillet. Er det noe de derimot ikke er like gode på, så er det hurtighet og bakkespillet. Først etter 2-0 merker vi at Sissoko, Sammy og Ben Arfa er på banen. Da har vi også en periode hvor vi spiller greit og skaper litt farligheter. Derfor mener jeg med rette at Pardews inngang til kampen er under enhver kritikk. Vi spiller ikke etter våre styrker der utpå. Laguttaket i seg selv er ikke horribelt - men måten vi går utpå der og gir initiativet til Sunderland er elendig. Og nok en gang sender Pardew utpå et lag som ikke er like tente eller vil like mye som Sunderland.

Jeg tviler på at Pardew ga instrukser om å starte kampen med å spille langt opp mot Shola Ameobi, jeg tror det er andre årsaker til at det ble sånn. Faktisk så er det bare ManCity og LFC som slår færre langpasninger pr kamp enn NUFC.
http://www.whoscored.com/Regions/252/Tournaments/2/Seasons/3853/Stages/7794/TeamStatistics/England-Premier-League-2013-2014

Det med at laget slo mye langt idag tror jeg er litt mer sammensatt enn at Pardew ga innstrukser om det. Williamson og S. Taylor bak evner ikke å holde på ballen i situasjoner hvor de blir presset. Sissoko har tidvis ballkontroll som bare kan sammenlignes med den gamle West Ham helten Steve "Lotto" Lomas (Steve Lomas ble etter han kom til West Ham kalt "Lotto-Lomas", fordi det var helt tilfeldig om pasningene hans traff eller ikke). Tiote kan også finne på å gjøre mye rart med ballen i bena og er ikke den som slår flest pasninger fremover i banen. Dette i tillegg til blant annet dårlig bevegelse kan være noe av årsaken til at det ble slik.

Skal man ha et spillende lag må man også ha spillere som er gode nok teknisk til dette. Idag hadde vi for mange som er for svake til dette sammen med at enkelte andre ikke hadde dagen. Spillerne var også altfor stillestående.
Det som allikevel overrasket meg mest var at forsvaret og midtbanen ikke jobbet godt nok og tett nok sammen som vi har blitt ganske vant med å se. Idag var det store rom mellom forsvaret og midtbanen og gang på gang utnyttet Sunderland dette. Forløperen til straffescoringen er et eksempel på at soneprinsippet på midtbanen ikke fungerte idag. I den situasjonen hang verken Anita eller Tiote med og det endte med at Anita kom på etterskudd og lagde et unødvendig straffespark.

Noe av problemet idag var at Sunderland presset ganske høyt og stresset S. Taylor og Williamson, som er svake teknisk og trenger tid med ballen, til å slå langt opp mot en stillestående og svak Ameobi. Mange av pasningene var heller ikke gode.
Coloccini og Mbiwa er bedre med ball og gjør seg spillebare og tørr å holde på ballen mer enn hva våre 2 stoppere gjorde idag. Det tror jeg også vil gi mer selvtillit fremover i banen.

Jeg fikk se Ben Arfa i den rollen jeg ville, mellom midtbanen og spissene, nok engang var han for svak der, men det må sies at laget gjorde det forbanna vanskelig for han også. Jeg håper Ben Arfa får en ny sjanse i den posisjonen men da med en annen spiss foran seg og på en litt bedre dag. Sunderland visste at å være tidlig i press på Ben Arfa er nøkkelen på å ha kontroll på mannen.

Så jeg var i utgangspunktet ganske positiv (frem til det første målet) når jeg så lagoppstillingen og hvordan Ben Arfa plasserte seg. Jeg håpet inderlig at dette skulle funke, ihvertfall etterhvert. Borte mot Norwich produserte vi jo nok sjanser til å putte både 4 og 5 mål. Dessverre var det for mye som ikke funket idag. Vi evnet ikke å holde på ballen som tidligere, samhandlingen mellom forsvaret og midtbanen fungerte ikke, for mange dueller ble tapt og det var for lite bevegelse og vilje til å møte presset til Sunderland. Alle 3 målene kommer etter min mening av personlige feil som man finner på "juniorlagene".
« Siste redigering: 01. Feb. 2014, 20:12 av Frode »

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #262 på: 02. Feb. 2014, 12:09 »
Det går selvsagt ikke an å argumentere mot det der.. Spillere skal ha sin del av ansvaret, det samme skal Mike og Kinnear.
Jeg er likevel sterkt, sterkt uenig i at Pardew skal fritas fra ansvar. Han har ikke de enkleste arbeidsvilkårene i Premier League, det er helt sikkert, men det skal for svarte være mulig å få mer ut av dette laget enn hva han klarer. La oss bare si at Pardew sin intensjon igår var å spille blendende angrepsfotball, men den planen faller i fisk grunnet at Taylor og Sissoko har elendige første toucher. Vel, da er det like fullt Pardews ansvar å velge spillere som faktisk kan dette. Jeg for min del velger heller å tro at det er en talentløs kampplan fra Pardews side, men resultatet blir uansett en grov bom av Pardew.
Og dersom vi isolert sett skulle klare å frita han i akkurat denne kampen, er det likevel helt latterlig svakt at vi etter tre (?) år med samme manager, er milevis unna å ha noe som ligner på en egen spillestil og identitet. Vi har en stall som ligger over middels i PL, med tekniske, underholdende spillere. Likevel har vi spilt nitrist dritt-fotball og det er ikke engang håp i tunnelen.

Jeg for min del er så forbanna lei av Pardew, hans elendige valg, håpløse kampledelse og mangel på evner generelt. Jeg syntes også det er helt sykt at folk gidder å legge en kalori i å forsvare han, den jobben han har gjort er altfor, altfor svak.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 02. Feb. 2014, 12:58 »
Cliffs :

Krul : 6
Santon : 0
Anita : - 100000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Shola : 0
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 02. Feb. 2014, 13:47 »
Om jeg kan ta med meg noe positivt fra denne kampen må det være at Shola snart også mister dette overdrevne Mackem-slayer-stemplet. Fyren har vært temmelig elendig mot også Mackems de siste matchene. Han MÅ vekk i sommer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 02. Feb. 2014, 13:55 »
Om jeg kan ta med meg noe positivt fra denne kampen må det være at Shola snart også mister dette overdrevne Mackem-slayer-stemplet. Fyren har vært temmelig elendig mot også Mackems de siste matchene. Han MÅ vekk i sommer.

Blir ikke overrasket om han får en ny 1 års kontrakt i løpet av våren. Dette bare fordi vi er så jævla gjerrig.

Remy forsvinner, Cisse blir jo tydligvis tilbudt til alle, og si at De Jong ikke slår til. Bør jo da hentes inn 3 spisser i sommer, noe som blir redusert til 2 om Shola får ny kontrakt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 02. Feb. 2014, 14:18 »
Det er så grusomt åpenbart at Shola ikke har noe å gjøre i en klubb som ønsker være middelhavsfarere i PL. Helt håpløs som ensom spiss - ikke mobil nok, ikke god nok i det oppbyggende spillet, ikke god i hold-up-spillet. Og håpløs fremfor mål. Må vekk i sommer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

oyosla

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #267 på: 02. Feb. 2014, 16:42 »
Amen, Kristoffer. At Shola Ameobi har vore så lenge i klubben er ei skandale. Tviler på om han hadde heva eit middels league one lag.
-Sterkt øl gir store ord-

I gamle stammesamfunn skulle menn slåss. Mannsoverskuddet forsvant på den måten. Det er begrenset hvor mange som kan brukes til jordbruk, jakt og avl.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 02. Feb. 2014, 16:56 »
Hadde eksamen igår så fikk ikke sett før typ 60 min var spillt igår, men var Anita virkelig så dårlig i forhold til de andre? Greit nok at han forårsaket straffe, men hva i helvette var det Tiote drev på med da han hadde 10 minutter på å sentre ballen tilbake til Krul men likevel klarer å forære Altidore en 1-mot-1 situasjon. Fikk dejavu fra hele forrige sesong.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 02. Feb. 2014, 18:06 »
Jeg for min del er så forbanna lei av Pardew, hans elendige valg, håpløse kampledelse og mangel på evner generelt. Jeg syntes også det er helt sykt at folk gidder å legge en kalori i å forsvare han, den jobben han har gjort er altfor, altfor svak.

Jeg er ikke ute etter å forsvare eller for den saks skyld legge skyld på noen som helst! Min post handlet utelukkende om hva jeg mener gikk galt igår, og at jeg for det meste var enig i laguttaket.

Angående våre spillere synes jeg enkelte her inne mener at de er bedre enn hva de i realiteten (mine øyne  ;) ) er, og at NUFC derfor burde ligget høyere på tabellen.
Jeg tror at kun et fåtall av dagens NUFC spillere er gode nok for noen av lagene foran oss. Av de som startet igår er det vel egentlig bare Krul og kanskje Tiote som har noe å gjøre på noen av lagene foran "oss" på tabellen. Tar vi med de som var ute må jeg nok nevne Remy og muligens Coloccini.
Noen vil nå kritisere meg for å ikke nevne Ben Arfa, men han er i mine øyne for ujevn i prestasjonene, samt at han mangler det siste som evt vil gjøre han til en topp topp spiller. Det er veldig gøy å se han leke seg og drible seg fremover, men som oftest ebber det ut i ingenting, assist eller mål. Det er litt av dette som Ben Arfa har slitt med hele karrieren. På små flater og kun for seg selv er han en kjempespiller med et finterepertoar mange misunner, men fotball er et lagspill og Ben Arfa mangler i mine øyne mye av nettopp det å kunne finne medspillere og spille fra seg ballen på riktig tidspunkt. Se på Dortmund hvor fort det går i lengderetningen og hvor få touch spillerne bruker når de spiller "klikk klakk" fotballen som Jurgen Klopp har innført. Lagspillet, overblikket og teknikken til å spille slik er det ikke alle som har.
Jeg har alltid foretrukket spillere som har teknikken blandet med overblikket og som kan tre igjennom de "umulige" pasningene og assistere lagkameratene som få andre. Derfor er f.eks Cabaye i mine øyne et eks på en spiller som er MYE bedre og en smartere fotballspiller enn Ben Arfa. Dette er min mening. Argumenter gjerne imot.

Videre vil jeg si at jeg skjønner veldig godt at enkelte kritiserer Pardew for manglende offensiv satsing, men med spillerne som er i dagens tropp gir ikke det mange muligheter heller. Jeg har i flere overgangsvinduer nå etterlyst flere alternativer offensivt, spesielt på kantene og på spissplassen. Vi mangler rett og slett spillere som har det ekstra å gi den siste 1/3 av banen. At vi nå mistet Cabaye er jo i så måte nærmest en krise. NUFC har jo ingen som kan erstatte han i dagens stall, men man kan fremdeles finne en måte hvor laget får utnyttet ferdighetene til hver enkelt spiller på best mulig måte sammen, både defensivt og offensivt.

Defensivt synes jeg laget har fungert ganske bra denne sesongen, og tidligere. Under Pardew har vi blitt vant med å se soneforsvar der de 4 eller 5 på midtbanen også jobber/spiller etter soneprinsippet. Avstanden mellom forsvaret og midtbanen har gitt motstanderne lite rom å bevege seg i og vende opp i, og offensivt har Cabaye ligget som et bindeledd mellom midtbanen og Remy på spissplassen. Dette har gjort at vi har tatt skalpen på lag som Chelsea, ManU, Tottenham, osv. Vi slipper inn lite mål selv om kamper som den igår, den mot Hull, borte mot Swansea, Everton og ManCity ødelegger litt for statistikken der der. I de 5 kampene har vi sluppet inn like mange mål som i de 19 andre kampene. Offensivt er det mye opp og ned, og mye av dette er etter min mening på grunn av altfor få alternativer offensivt, og alternativene er jo enda færre nå som Cabaye er dratt. Der mistet vi en klassespiller!
Jeg tror at med flere offensive alternativer, de må selvfølgelig være gode nok, så vil det offensive løse seg. Trenger litt andre spillertyper på kantene enn de 2 arbeidshestene Gouffran og Sissoko for å ha andre spillertyper å velge i. Vi trenger 1 eller 2 offensive midtbanespillere og vi trenger mange nye spisser, kanskje så mange som 3-4 stk til sommeren.

En annen ting jeg kan nevne i samme slengen er jo at NUFC ofte kun har en god omgang. En god første omgang blir ofte etterfulgt av en litt dårlig andre omgang. Enkelte kritiserer da Pardew for hva han sier i pausen, men hva skal han si da? Vi spiller bra og det er jo igrunn opp til motstanderne å forandre sitt spill i pausen for å komme tilbake igjen i kampen, om så de klarer det må Pardew og co finne et mottrekk om vi har spillere på benken som kan forandre ett kampbilde, det er ikke alltid at vi har.
Vi ser jo f.eks. at en dårlig første omgang ofte blir gjort om til en god andre omgang, så Pardew og co klarer ofte å forandre kamper til vår fordel etter pausepraten.
Hvorfor det er slik tror jeg er fordi vi ikke har kvaliteten på spillerne som de aller beste lagene har. Er jo kun topplagene som kan styre kamper fra enda til annen. Så gode er ikke NUFC.

PS! Dette er ikke et forsvar av Pardew eller noen annen. Dette er hva jeg synes stallen er kapabel til. Med Cabaye og skadefritt lag å velge i er vi på høyde med mange lag foran oss synes jeg. Uten Cabaye er jeg veldig i tvil. Vi mistet tross alt en klassespiller, men vi har sett tidligere at et lag som jobber godt sammen gjerne slår et lag fullt av spillere som er kjøpt for mange tusen millioner kr.