20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Manchester City, 12.01.2014 - kl. 15.05  (Lest 24993 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City, 12.01.2014 - kl. 15.05
« Svar #120 på: 12. Jan. 2014, 20:36 »
Marve må vell spelast inn på ein måte, i og med at han har vore så pass lenge ute. Og eg forstår på ein måte at det ikkje er rett tid å gjere det akkurat no...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 12. Jan. 2014, 20:40 »
Kan ikke helt se for meg både Marve og Ben Arfa på banen samtidig da. Tror det blir for lett defensivt...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #122 på: 13. Jan. 2014, 00:01 »
Remy presterer overhodet ikke slik at det er skandale å benke han nå.

Skal sies at jeg er veldig begeisret for spillertypen, men syns Remy får for lite cred for jobben han gjør i det oppbyggende spillet - og han kommer seg jo til store sjanser, i motsetning til Cisse og Ameobi.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 13. Jan. 2014, 10:06 »
Enig der da. Langt mer å spille på - og jeg tror også jeg har påpekt at Remy vanligvis alltid kommer seg til store sjanser i løpet av en match. Det samme kan overhodet ikke sies om de to andre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 13. Jan. 2014, 11:25 »
Då bør han gi dei sjansen borte mot WH. No har me WH og Norwich borte og so Mackems heima. Då bør han bruka dei to bortekampane til å få i gong spelara som Ben Arfa, Marveux og Cisse.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 13. Jan. 2014, 11:33 »
Bruke Ben Arfa, Marve og Cisse samtidig fører til tap og det veit du også. Bortebane ligger vi kompakt og kontrer. Da trenger vi hardtarbeidende spillere som Sissoko og Gouffran.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 13. Jan. 2014, 20:10 »
Enig. Har blitt bevist flere ganger denne sesongen at det er denne mest brukte oppstillingen som har størst sjanse til å skaffe oss 3 poeng. Man kan like det eller ikke, men realitetene er at laget fungerer dårligere med en ustabil Ben Arfa (nevner ikke Marveaux en gang), selv om ingen er morsommere å se på når han har dagen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 14. Jan. 2014, 08:24 »
Det får vel igrunn fram poenget mitt. Sjølv om eg skjulte det ;) For eg er heilt einig. Det er gambling å starta ein eller fleire av dei i desse to vanskelege bortekampane. Og i kampen mot Mackems har eg ikkje trua på at det skal fungera. Då har me 3 kampar og 1 mnd utan at dei får sjansen frå start og grunnen er jo slik som dykk skriv.
« Siste redigering: 14. Jan. 2014, 08:27 av lgrinde »

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #128 på: 14. Jan. 2014, 11:40 »
Ser at Jones ikke skal dømme til kommende helg. Men hva hjelper egentlig en slik "straff"? Skal Jones bruke helga til å lese regelverket?
Dette er åpenbart bare noe FA gjør for å "beskytte" Jones og at misnøyen med katastrofedømmingen skal dempe seg..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 14. Jan. 2014, 12:38 »
Fullt mulig å vinne bortekamper mot svakere motstand med Ben Arfa på banen sammens med Remy og Sissoko/Gouffran. Når vi da også har en midtbane bestående av Anita, Cabaye og Tiote er der nok defensiv kraft til at vi kan unne oss Ben Arfa på banen. På tide å få han i gang igjen. Vis litt offensiv guts nå, Pardew.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 15. Jan. 2014, 10:18 »
Sier ikke at det er umulig, men denne sesongen har så langt vist oss at det er langt mer sannsynlig uten.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #131 på: 15. Jan. 2014, 11:53 »
Det essensielle spørsmålet er vel:

Er det Ben Arfa som er problemet, eller er det hvordan han brukes/hvordan laget fremstår?

Det er ikke noe fasit-svar, men jeg står inne for at Ben Arfa burde være den vi bygger laget rundt, selvsagt ikke kun han, men når han presterer, presterer Newcastle. Koden som til nå ikke har blitt knekt, er hvordan dette skal gjøre. Og dette er Pardews ansvar (forøvrig en hvilke som helst manager), å få realisert potensialet i spillerstallen. Det er ingen lett oppgave, men til nå har man tvunget Ben Arfa inn i en rolle og spillestil som han ikke er komfortabel med. Da er det ikke rart at det går dårlig.

Mitt standpunkt er at Ben Arfa bør være en svært viktig del av Newcastle, og at spillet i større grad bør sentreres rundt han. Det er derimot ingen lett oppgave dessverre..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 15. Jan. 2014, 12:55 »
Andre sesonger har det vist seg å fungere alldeles fint. Jeg mener det er en slags avsporing hvor Ben Arfa tillegges alt for mye av skylden for at det i innledningen av sesongen ikke fungerte. Flere av spillerne våre var overhodet ikke tilpasset PL tilstrekkelig den gang, og la oss ikke glemme at Ben Arfa faktisk var vår beste spiller de første matchene.
Forøvrig ellers enig med Skjæren.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 15. Jan. 2014, 15:41 »
Sier ikke at det er umulig, men denne sesongen har så langt vist oss at det er langt mer sannsynlig uten.

Hvordan kan du vite det når han såvidt har startet kamper? Han var kanskje ikke i form i starten, men Debuchy var enda dårligere. Se på han nå! I tillegg savner jeg at vi spiller Mbiwa i form igjen. Og det som stopper. Han er ikke like god som back, det så vi mot City! Han var solid før Colo var tilbake og føler han er en mer extraordinær stopper enn Williamson. Samtidig blir det dumt å benke Willo nå, men Mbiwa fortjente heller ikke benken. Føler noen spillere er skjermet fra benken, mens andre blir skjøvet helt bort når muligheten for det er der! Virker nesten som om Pardew egentlig ikke liker Ben Arfa og f.eks. Anita men bruker de fordi fansen krever det og når de spiller bra har han ikke noen unnskyldning for å benke dem. Jeg mener Ben Arfa er en av de få i laget som kunne vært fast for en toppklubb. Så hvorfor må han da komme inn helt på slutten i kamper når det fører til at han desperat prøver å vise seg frem for så å fort feile fordi han er under et stort prestasjonspress? Jeg tror Ben Arfa får roen tilbake i spillet dersom han får sjanser fra start og slipper å stresse med å måtte vise seg frem i 10 minutt på slutten av kamper hvor vi trenger mål. Da vil nok egoet i spillet hans også forsvinne litt og han vil ta bedre valg. Det har vi sett tidligere, spesielt den sesongen vi ble nummer 5 og starten av forrige sesong. Da ble Ben Arfa notert med flere assists.

Ps: Fuck avsnitt. :P

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #134 på: 15. Jan. 2014, 16:42 »
Jeg sliter med å få svar på følgende.

- Ben Arfa var crap i starten av sesongen. Hvem var ikke det?
- Ble det plutselig umiddelbar bedring når Ben Arfa gikk ut av laget?
- Har start-elleveren vist, både kollektivt og individuelt, såpass mye at nedprioritering av Ben Arfa, på tross av hans positive innhopp, kan rettferdiggjøres?

Jeg er en stor Ben Arfa fan, det skal sies. Men likefullt overser jeg ikke det faktum at han har underprestert hele sesongen. Jeg føler likevel at det er mange gode argumenter her inne om hvorfor Ben Arfa burde brukes mer. Jeg ser relativt få argumenter som rettferdiggjør å ikke bruke han. Utover det vanntette argumentet om at hver gang vi taper, og Ben Arfa spiller dårlig, er alt hans feil, selvsagt.