20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Manchester City, 12.01.2014 - kl. 15.05  (Lest 25187 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City, 12.01.2014 - kl. 15.05
« Svar #105 på: 12. Jan. 2014, 17:16 »
Vi har Remy og Cisse, Soton har Lambert og Osvaldo. Det er den beste grunnen jeg kan gi deg.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #106 på: 12. Jan. 2014, 17:22 »
Remy er bedre enn Lambert og Osvaldo til sammen.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 12. Jan. 2014, 17:26 »
Vi har Remy og Cisse, Soton har Lambert og Osvaldo. Det er den beste grunnen jeg kan gi deg.

På det grunnlaget kan vi dermed fastslå at vi burde havne over Southampton.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #108 på: 12. Jan. 2014, 17:26 »
Nå har jeg ikke sett kampen, men forstår det slik at vi er fullt på høyde med City, og Pardew nok en gang driter seg ut mtp bytter. Spørsmålene jeg stiller, når vi ligger under med ett mål og faktisk har muligheten til å få med oss poeng, er:
Hvorfor venter vi til det er 7 min igjen før vi setter innpå Ben Arfa? Med 20ish er det mulig å spille seg varm og faktisk gjør noe fremfor å stresse hver gang man får ballen og tenke at "nå må det skje". Da blir det vanskelig..
Hvorfor kommer cisse inn før ben Arfa? Det i seg selv er jo helt latterlig, itillegg var det tydeligvis en bommert å ta ut Anita etterhva jeg forstår.
Tidligere har man beskyttet Pardew for å ha for dårlige alternativer på benken, og selvom det da har vært ting å kritisere, kan det forstås til en viss grad. Idag (og andre mange andre kamper) har vi hatt gode alternativer på benken, men likevel uteblir de gode, "riktige" byttene. Nå er det på tide å innse Pardew begrensninger og slutte å gjemme seg bak tåpelige unnskyldninger. På samme måte som folk (til en viss grad med riktighet) kritiserer svakheten til Ben Arfa, Sissoko m. flere, er det nå også på tide å erkjenne Pardews åpenbare svakheter og mangler. Jeg syntes der hadde vært spennende å prøve en ny manager, som er offensiv, vågal, og klar i filosofien, for jeg syntes det er mye uforløst i dette laget. Når det er sagt, så er ikke Pardew så verst sammenlignet med mye annet, men jeg tror rett og slett ikke han har det som skal til for å ta oss videre..
Også frustrerende å vi (tilsynelatende) presterer bra mot de gode lagene, men ikke klarer å mobilisere mot motstand der det skal være fullt mulig med 3 poeng..

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #109 på: 12. Jan. 2014, 17:39 »
Remy er bedre enn Lambert og Osvaldo til sammen.

Det er han ikke.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

rikardb

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #110 på: 12. Jan. 2014, 17:44 »
Jeg synes faktisk ikke han dreit seg ut i dag, det var gode bytter og laget presset maks frem til det som skulle vært rødt kort for nufc. Etter den lange pausen med medisin og båre datt piffen litt ut av laget. Da var det naturlig å få gjennomført de byttene.. City har avslutningene med seg, og vinner en kamp de på papiret ikke burde.. Synes nufc spilte mye bra ball i dag, og var tydelig i press slik de spilte i den flotte sesongen for to år siden. Typisk storlag å ta med seg tre poeng etter en sånn kamp, det i seg selv er frustrerende!! :nei:

Nå har jeg ikke sett kampen, men forstår det slik at vi er fullt på høyde med City, og Pardew nok en gang driter seg ut mtp bytter. Spørsmålene jeg stiller, når vi ligger under med ett mål og faktisk har muligheten til å få med oss poeng, er:
Hvorfor venter vi til det er 7 min igjen før vi setter innpå Ben Arfa? Med 20ish er det mulig å spille seg varm og faktisk gjør noe fremfor å stresse hver gang man får ballen og tenke at "nå må det skje". Da blir det vanskelig..
Hvorfor kommer cisse inn før ben Arfa? Det i seg selv er jo helt latterlig, itillegg var det tydeligvis en bommert å ta ut Anita etterhva jeg forstår.
Tidligere har man beskyttet Pardew for å ha for dårlige alternativer på benken, og selvom det da har vært ting å kritisere, kan det forstås til en viss grad. Idag (og andre mange andre kamper) har vi hatt gode alternativer på benken, men likevel uteblir de gode, "riktige" byttene. Nå er det på tide å innse Pardew begrensninger og slutte å gjemme seg bak tåpelige unnskyldninger. På samme måte som folk (til en viss grad med riktighet) kritiserer svakheten til Ben Arfa, Sissoko m. flere, er det nå også på tide å erkjenne Pardews åpenbare svakheter og mangler. Jeg syntes der hadde vært spennende å prøve en ny manager, som er offensiv, vågal, og klar i filosofien, for jeg syntes det er mye uforløst i dette laget. Når det er sagt, så er ikke Pardew så verst sammenlignet med mye annet, men jeg tror rett og slett ikke han har det som skal til for å ta oss videre..
Også frustrerende å vi (tilsynelatende) presterer bra mot de gode lagene, men ikke klarer å mobilisere mot motstand der det skal være fullt mulig med 3 poeng..

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 12. Jan. 2014, 18:23 »
Ben Arfa kom inn 15 min. før dommern blåste av.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 12. Jan. 2014, 18:45 »
8 minutter før full tid.
Det som frustrerer meg er uansett byttet av Anita. Av flere årsaker. Anita var sterkt delaktig i at vi hadde så mye av spillet i andreomgang. Det meste gikk via han. Enorm arbeidskapasitet, eksepsjonelt dyktig distribusjon av ballen. Med andre ord sentral både i gjenvinningsfasen og i det oppbyggende spillet. Jeg så ingen tegn til at han så spesielt sliten ut. Jeg syns han var absolutt fabalaktig i andreomgang.
Med Anita og Tiote på banen tillater det at Cabaye kan vandre friere der utpå. Han kan både komme dypt og hente ball, og han kan avansere høyere opp på banen og komme i gunstige skuddposisjoner, samt i større grad sette opp våre offensive spillere.. Når vi tar ut Anita og blir en mann mindre sentralt på midten ble Cabaye automatisk liggende mye dypere, og fikk ikke like fritt spillerom. Vi mista overtaket på midten i det Anita gikk ut.
Cisse kommer inn og er som vanlig håpløs i det meste. Ikke at jeg var negativ til å få inn Cisse i utgangspunktet. Sissoko og Gouffran var utover i kampen ganske usynlig. Gouffran spesielt var høyst ordinær og fikk ikke veldig mye til i det hele tatt. Han er en begrensa spiller som lett faller ut mot såpass god motstand når han settes som ving. Selv om det defensive bidraget alltid er upåklagelig. Jeg ønsket å se et dobbeltbytte der Cisse OG Ben Arfa kom inn for Gouffran og Sissoko/Remy. På det tidspunktet Anita ble bytta inn. Vi hadde initiativet i kampen og trengte større kraft fremover.
Så det byttet til Pardew syns jeg var svært, svært dårlig håndtverk såfremst Anita ikke slet med skade. Beklager også et særdeles rotetet innlegg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 12. Jan. 2014, 18:55 »
Alt i alt er jeg fornøyd med kampen idag, mye positivt å ta meg seg, og litt negativt også.

Om dommeren ikke hadde failet oss på 0-1, hadde vi sett en helt annen kamp!

roxdaddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #114 på: 12. Jan. 2014, 18:57 »
Vi gjør en god kamp og er på høyde med city og vel så det, spillemessig. Statistikken er jevn, og vi hadde fortjent å få med oss noe fra denne kampen, 1 poeng minst. Men det skinner jo også gjennom at vi mangler den kvaliteten og klassen som de aller beste lagene har. Det er ganske overveldende å tenke på hvor mange poeng man vinner ved å ha en scoringsgarantist. Eventuelt hvor mange man taper ved å ikke ha det. Tenk 11-12-sesongen med Ba sin høstsesong, og Cisse sin vårsesong. Vi vippet MANGE jevne kamper til vår fordel. Når Remy ikke leverer som han gjorde i begynnelsen av sesongen, vipper fort slike kamper andre veien. Nå skylder jeg på ingen måte på Remy idag, men han har unektelig et stykke igjen for å finne storformen igjen. La oss endelig håpe han finner den ila våren.

Cisse gidder jeg ikke skrive mye om. blæh....

Spiller vi som i dag mot svakere motstand, plukker vi mange poeng resten av sesongen. Men jeg tror ikke vi klarer å grave frem slike prestasjoner når vi bør gjøre det. Vertfall ikke på regelmessig basis.

Stolt av gutta i dag. Det får være oppsummeringen. Og inn med en spiss i januar!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 12. Jan. 2014, 18:58 »
Enig i det Kristoffer skriver. Når det kommer til Cisse er jeg fullt for å gi han spilletid, men som i kampen mot Soton så mener jeg at han byttes inn på helt feil tidspunkt.

Sitat
You don't bring on a limited striker for your best midfielder when you're biggest problem is creating chances like, it was a mental decision.
« Siste redigering: 12. Jan. 2014, 19:27 av boris. »
Nei.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #116 på: 12. Jan. 2014, 19:38 »

På det grunnlaget kan vi dermed fastslå at vi burde havne over Southampton.

Vi hadde Cisse, nå har vi Remy og en saltstøtte. Lambert er kanskje ikke bedre enn Remy, men de har jo ii hvertfall gode alternativer i Jay Rodriguez og Pablo Osvaldo.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 12. Jan. 2014, 19:49 »
Enig i det Kristoffer skriver. Når det kommer til Cisse er jeg fullt for å gi han spilletid, men som i kampen mot Soton så mener jeg at han byttes inn på helt feil tidspunkt.

Sitat
You don't bring on a limited striker for your best midfielder when you're biggest problem is creating chances like, it was a mental decision.

Jeg mener tidspunktet var riktig, men også at Pardew gjorde alt feil for å legge til rette for at Cisse sitt innhopp skulle få positiv effekt. Sant som det står i den linken der. Tar ut en begrensa spiss for vår beste midtbanespiller, og samtidig begrenser du Cabayes frihet offensivt. Dersom planen var å kun gjøre et bytte da, burde Cisse kommet inn for enten Gouffran eller Remy. Det jeg mener burde vært gjort var at Ben Arfa kom inn samtidig for Gouffran og Remy/Sissoko. Slik at Cabaye fortsatt kunne være med fremover og samtidig hadde vi en annen potensiell boksåpner i Ben Arfa. Istedet for har vi blitt en mann mindre sentralt og satt innpå en spiss som verken skaper sjanser for andre eller er i stand til å holde på ballen. Meningsløst.

Nå fremover mener jeg vi bør våge få i gang andre spillere offensivt. Dagens system syns ikke jeg er så håpløst langt unna det systemet vi kjørte våren 2012. Midtbanetrioen vår med Cabaye-Tiote-Anita mener jeg er knall, og bør fortsette. Den fremste trioen sliter åpenbart av at de er slitne, og at samtlige tre ikke er i topp form for øyeblikket. Da mener jeg vi bør få i gang Ben Arfa, og ideelt sett Cisse (selv om jeg dessverre begynner miste håpet der).

Hvem Ben Arfa bør erstatte er vanskelig. Gouffran har hatt en fin sesong og legger ned en uvurderlig innsats. Ferdighetsmessig er han dog klart svakest mener jeg. Skaper ikke all verdens på egenhånd og er ingen stor tilrettelegger. Samtidig mener jeg han er best som spiss egentlig, og vurderer han per dags dato som vår nest beste.
Remy er ute av form og sliter spillmessig. Samtidig kommer han seg alltid til store muligheter i løpet av en kamp, og jeg tror ting bedres dersom han får en kant rundt seg som er i stand til å skape mer for han. Sissoko leverer også svært varierende om dagen, og har egentlig gjort det stort sett hele tiden i sitt første år for oss. Men han er fortsatt et beist som der potensielt bor så mye i.
Derfor tror jeg at jeg ender opp med at jeg ønsker se Ben Arfa inn for Gouffran neste match. Vi trenger å få Ben Arfa i gang igjen - jeg tror det er nøkkelen til å få litt momentum i sesongen vår igjen. Vær så snill.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 12. Jan. 2014, 19:59 »
+1 til Kristoffer.

Kunne også tenkt meg å sett at både Ben Arfa, Cisse og Marveaux fikk en del spilletid etterhvert. Det vil gi Pardew langt flere strenger å spille på, og han kan rotere litt. Men det blir vel med drømmen tror jeg.
« Siste redigering: 12. Jan. 2014, 20:02 av boris. »
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 12. Jan. 2014, 20:26 »
Tvilsomt det ja, men vil veldig gjerne også se mer til de. Vil veldig gjerne ha Cisse i gang igjen, men det er vanskelig å argumentere for det når han får lite til de gangene han kommer innpå. Dog er det jo slik at han sjeldent får gode arbeidsbetingelser når han det gjør. Og i følge Steven Taylor var han visst veldig god for oss mot Cardiff, og fikk jo faktisk en goalgetteraktig scoring der. Remy presterer overhodet ikke slik at det er skandale å benke han nå.

Generelt syns jeg vårt hovedproblem per dags dato ligger i angrep. I dag er jeg veldig fornøyd både med midtbanen og forsvaret, men vi er ikke farlige i og rundt boksen. Ben Arfa og Marveaux er begge spillere vi vet kan bidra der, og Cisse har en eller annen plass der inne et instinkt fremfor kassa. Per nå syns jeg jo det er Cabaye som er vår farligste offensive spiller.