20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: West Bromwich Albion - Newcastle United, onsdag 01.01.2014 kl. 16:00  (Lest 15797 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Jeg fatter virkelig ikke at Pardew skjønner at han må rullere mer på troppen. Gouffran og Sissoko spesielt så helt ødelagte ut både mot Arsenal og i dag.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
De har også sett helt ferdige ut tidligere i sesongen. Pardew har selv nevt at han må bli flinkere til å rullere på troppen, men vi ser aldri noe til det.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
West broms første seier på 10 kamper, det sier vel sitt...

Då er det alltid kjekt å møte oss. Me har og utruleg nok tapt borte mot Swansea og Mackems? Alle desse 3 laga sliter i ligaen men ikkje mot oss.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Forstår ikkje kva Debuchy tenker på med noe så hodeløst, med dommeren 3 meter frå situasjonen  :grine:
Ok, eg håpa på at me fekk snudd dette tapet på hjemmebane ganske kjappt men det var nok feil.
West Brom var dårlig i dag, men me var faktisk dårligere :-[ Veldig skuffa over heile laget. Mest av alle skuffa over Debuchy som set laget i ein vanskelig situasjon. Trur me hadde tatt poeng uten utvisinga.
Blir liggande  etter topp 4 no , det er slike kamper dei laga som ligg der vinner!!! :(

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Williamson vår beste for meg i dag. Særdeles skuffet over Remy, Ben Arfa og Cabaye..

Enig! Williamson er vår beste spiller for tiden. Presterer jevnt og godt. Dette hadde jeg aldri trodd jeg kom til å si.

Debuchy med en grusom unødvendig takling. Kostet oss nok 1 poeng der.
Ben Arfa med et forferdelig innhopp idag. Jeg skjønner ikke at så mange "maser" om at han må starte hver kamp. Han scorer sjelden mål og bidrar sjeldent med målgivende, veldig lite direkte i spillestilen. At han av mange (også blant de engelske supporterne) blir sammenlignet med Ginola og Robert er for meg helt uforståelig. De 2 sistnevnte skapte sjanser for lagkamerater, hadde gode innlegg og godt skuddbein og ikke minst så bidro de med en del mål og var lagspillere. Selv på dårlige dager gjorde de seg ikke helt bort.

Ellers er det ikke så mye å si om dagens kamp. En elendig kamp uten de store sjansene. Debuchy sørger for at WBA får til et press på slutten og dommeren dømmer i mine øyne et meget billig straffespark. Er det kontakt i det hele tatt?

Nå må det handles. Håper JK og gjengen har noen spillere på blokka. Trenger sårt offensive tilvekster til laget.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
skal man hakke på Ben Arfa kan man samtidig ta med Remy og Shola (som har like mange starter som Ben Arfa denne sesongen, og som produserer minst like lite) idag. Shola vinner ikke en duell, lager frispark, offiside, roter vekk ballen. Cabaye, Sissoko, Gouffran likeså. Merkelig kamp å kritisere Ben Arfa der samtlige er piss like dårlige bortsett fra Williamson.

Enig med deg at det må handles. En ving er mitt første ønske. Vi kommer så og si aldri rundt på kantene, spesielt på venstresiden.
« Siste redigering: 01. Jan. 2014, 19:30 av Fluffy »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Ben Arfa fikk jo en omgang og var kanskje banens aller svakeste, da er det vel ikke så rart at jeg med flere kritiserer han. Det må jo være lov når han presterte så elendig som idag. Han er jo heller ikke den eneste som blir kritisert, Cabaye, Remy, Debuchy ble også nevnt som noen av de svakeste. Shola gidder jeg omtrent aldri å kommentere.........

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Jævla lei av du hele tiden skal hakke så ekstremt på Ben Arfa som ikke får muligheten overhodet til å prestere over tid. Han må nøye seg med korte innhopp hvor alle forventer at han MÅ prestere, og hvor det blir så åpenbart at han også vil så mye.
I dag presterer han svakt, etter en desember der han har hatt en klassekamp mot Stoke og noen svært gode innhopp. Hvorfor ikke generelt like kritisk mot en Remy eller en Sissoko som er minst like flinke til å ødelegge overgangsmuligheter ved å holde for mye på ball eller drible seg vekk? Sissoko har nå hatt flere svake opptredener, og er generelt meget variabel i prestasjonene. Vår beste periode de siste sesongene var våren 2012 da Ben Arfa fikk tillit over tid i laget. La det skje igjen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Vanskelig å sette sitt preg på en kamp når man spiller med en mindre i 30 min. Synes bare ikke dette er rette kampen til å kritiserer han voldsomt. Poenget med at alle vil at han skal starte er fordi han fortjener å starte over spillere som Shola. Ben Arfa får du av og til en flott spiller, en dritt spiller, forargelse, håp og litt til. Med Shola vet du hva du får. Hadde det vert Arsenal eller City hadde det nok ikke vert mast så veldig, men når konkurransen er Shola så forstår jeg godt at supportere murrer..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Åpenbart enig. Dessuten er det svært sjeldent Ben Arfa ikke skaper et eller annet farlig for seg selv eller medspiller i løpet av en kamp. Mannen trenger tillit.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
Meget nyansert Ben Arfa kritikk her inne. Selvsagt hele enig med Fluffy og Kristoffer. Mannen har jevnt over prestert bra den siste tiden, og blir slengt innpå i 2. omgang i en kamp der hele laget er bedritent. Da er det jo klart problemet stikker noe dypere enn kun effektiviteten til Ben Arfa. Hva med litt lett kritikk av Pardew the almighty som så tydelig har lært seg at man må bruke hele troppen? Vi har de siste kampene hatt flere spillere på benken som kan komme inn og levere, men rotasjonen har uteblitt, og da er det klart at spillerne blir slitne og da kommer slike kamper. Den delen av ansvaret ligger hos Pardew, selv om han har gjort mye bra den siste tiden. Det nytter ikke å presse Ben Arfas mangler, som de fleste er klar over, foran seg hver eneste gang. Til slutt blir det bare useriøst og trangsynt.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Defensivt har ting vært mer enn godkjent de to siste kampene. Vi taper 0-1 både mot Arsenal og WBA(hvem vet hvordan Stoke kampen ville gått med 11 mot 11..).. Her skulle jeg gjerne sett at vi turte mer - tørre å fylle på med mer folk når vi kommer fremover og vi må fylle opp boksen i større grad enn det vi gjør. Ting har ikke fungert offensivt for oss, og da tar jeg med Stoke kampen også, da vi slet helt frem til dem mista hodet.
Mot slutten av 1.omg i dag viste grafikken på tven at vi hadde 67% posession - likevel greier vi ikke å skape sjanser fremover i særlig stor grad.
Det må øves inn mer offensiv struktur, og få gutta samspilte. Langs høyresiden ser vi kjemien mellom Sissoko og Debuchy og der er vi gode, det samme kan ikke sies om vår venstreside. Gjennom midten sliter Cabaye og Tiote med å finne spissene da både Remy og Shola har en tendens til å møte altfor mye, hvilket betyr at ingen strekker laget og truer bakrom - da får man en håpløs situasjon hvor det blir trangt og man begynner å spille bakover og på tvers.

Med City i neste serierunde så er jeg stygt redd for at vi går på tredje strake tap, og tredje kamp på rad uten scoring om vi ikke tør litt mer. Taper heller 3-4 enn 0-1!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Pardew on Mathieu Debuchy's red card and penalty: "It was a red. You can't take off with two feet in this division. After that we looked tired and we had injuries. I have no complaints about the penalty. I can't fault my players."

Ja, det er jævlig overraskende, du.
Nei.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Jævla lei av du hele tiden skal hakke så ekstremt på Ben Arfa som ikke får muligheten overhodet til å prestere over tid. Han må nøye seg med korte innhopp hvor alle forventer at han MÅ prestere, og hvor det blir så åpenbart at han også vil så mye.
I dag presterer han svakt, etter en desember der han har hatt en klassekamp mot Stoke og noen svært gode innhopp. Hvorfor ikke generelt like kritisk mot en Remy eller en Sissoko som er minst like flinke til å ødelegge overgangsmuligheter ved å holde for mye på ball eller drible seg vekk? Sissoko har nå hatt flere svake opptredener, og er generelt meget variabel i prestasjonene. Vår beste periode de siste sesongene var våren 2012 da Ben Arfa fikk tillit over tid i laget. La det skje igjen.

Amen, amen AMEN!

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Åpenbart enig. Dessuten er det svært sjeldent Ben Arfa ikke skaper et eller annet farlig for seg selv eller medspiller i løpet av en kamp. Mannen trenger tillit.
Er veldig enig i dette,og eg blir forbanna kvar gong Shola starter før Ben Arfa :sint: Når skapte Shola noe overaskende med ballen sist ??? Det meste går for "tregt" med fyren spør du meg! Han kan vinne noen hodedueller i løpet av ein kamp "Thats it". I går gjorde han knappt nok det. Vil sjå Ben Arfa ,Dummet,Mbiwa og kanskje CISSE  :iik: før Ameobi til neste kamp.(kunne sikkert lagt på noen navn til)