20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: West Bromwich Albion - Newcastle United, onsdag 01.01.2014 kl. 16:00  (Lest 15615 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bigirimana

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Siden Magpie93, på tross av meget flott statistikk, gikk på en smell mot serielederen sist helg, er det vel tid for litt friskt blod.

Nytt år, nye kamper skal utkjempes, og nye poeng skal bli med hjem til nordøst.

Newcastle er ubesieret på i sine siste 4 møter mot West Bromwich Albion (heretter WBA), og siste møte for en måneds tid siden på St James' Park, endte med 2-1 seier til oss. (Gouffran, Sissoko)

Alan Pardews menn har tapt bare 2 av sine siste 10 kamper. Selv om vår sisteskanse ga alt mot sin keeperkollega Wojciech Szczęsny i sluttminuttene mot Arsenal på søndag, endte det med et noe bittert nederlag 0-1. Pardew og Krul vil helt sikkert gjøre det som står i deres makt for å unngå to tap på rad.

Keith Downings utvalgte lå under to ganger i siste serierunde mot West Ham, men ville ha med seg sin del av kaka og slo tilbake 2 ganger på Upton Park. Kampen endte 3-3. Dette var forøvrig Nicolas Anelkas første scoring for klubben, men likevel står klubben fra Vest-Midlands ubeseiret på sine 9 siste kamper.

Skadesituasjon:
WBA:
x Det har vært knyttet tvil til om Nicolas Anelka skulle få en intern straff etter at muslimen viste sin såkalte Le Quenelle-feiring (Nazi-hilsen i revers) etter sin scoring på Upton Park, men etter alt å dømme vil han spille når det nye året blåses i gang.

x Spissene Shane Long (legg) og Victor Anichebe (lyske) er tvilsomme. Hvis det skulle vise seg at begge disse to er utilgjengelig, vil vi nok få se Saido Berahino, som utlignet til 3-3 på Upton Park, fra start.

Newcastle:
x Ryan Taylor utilgjengelig (kne)
x Steven Taylor utilgjengelig (hamstring)
x Jonas Gutierrez utilgjengelig (legg)
x Gabriel Obertan har alle et håp om at er utilgjengelig, og at han ikke lenger står på lønningslista til Mike Ashley når overgangsvinduet i januar stenges.

Selv om Alan Pardew har en for liten bredde i stallen sin, har han likevel vært heldig store deler av denne sesongen med lite skader. Sammenlignet med de to siste sesongene, da vi til tider har hatt 5-6 sentrale spillere ute (skader + suspensjon), er det nå stadig oftere at vår sølvrev har et luksusproblem når han skal peke ut sine 11 menn. Likevel har manageren vår uttalt at han etter 8 kamper på 3 dager er forberedt på å gjøre endringer på laget.
"It does look like at West Brom and Cardiff (FA-cupen på lørdag) I might have to freshen it up a little bit because the players are very tired".

Statistikk:
WBA:
Tabellplassering: 15
Poeng: 18
Seiere: 3 Uavgjort: 9 Tap: 7

WBA's seks siste:
BPL   4 Dec 2013 v Man City (H) 2 - 3
BPL   7 Dec 2013 v Norwich (H) 0 - 2
BPL   14 Dec 2013 v Cardiff (A) 1 - 0
BPL   21 Dec 2013 v Hull (H) 1 - 1
BPL   26 Dec 2013 v Spurs (A) 1 - 1
BPL   28 Dec 2013 v West Ham (A) 3 - 3

Newcastle:
Tabellplassering: 8
Poeng: 33
Seiere: 10 Uavgjort: 3 Tap: 6

Newcastle's seks siste:
BPL   4 Dec 2013 v Swansea (A) 3 - 0
BPL   7 Dec 2013 v Man Utd (A) 0 - 1
BPL   14 Dec 2013 v Southampton (H) 1 - 1
BPL   21 Dec 2013 v Crystal Palace (A) 0 - 3
BPL   26 Dec 2013 v Stoke (H) 5 - 1
BPL   29 Dec 2013 v Arsenal (H) 0 - 1

Trolig start-11'er:
                      Krul
Debuchy - Williamson - Colo - Santon
               Tiote - Anita
                  Cabaye
      Sissoko  - Remy - Gouffran

Trolig innbyttere: Elliot, Haidara, Yanga-Mbiwa, Sa. Ameobi, Ben Arfa, Sh. Ameobi, Cisse.

Diverse
x Til tross for en noe avtagende form, så har Loic Remy scoret 8 mål i sine 8 siste seriekamper.
x I de siste åtte møtene våre med WBA, så har ingen av lagene klart å holde nullen.
x Shane Long har funnet nettmaskene 3 ganger i sine to siste opptredener, men det skal nevnes at han før dette ikke har satt ballen i mål på 10 kamper.
x Med seier i morgen kan gutta fra Tyneside hoppe fra åttende til fjerdeplass, og dermed for alvor melde seg inn kampen om en Champions League-plass.

Dette bør helt klart bli seier for Newcastle, skal vi se tabellsituasjon, form og ambisjoner under ett. Skal Newcastle virkelig bevise at de er et lag å regne med, så må kamper som denne vinnes. Likevel har vi sett at Newcastle ofte gjør seg best som underdogs, til tross for en del fine prestasjoner i det siste. Vi krysser fingrene, selv om WBA er et veldig farlig midt-på-tabellen-lag.

Da gjenstår det bare og ønske alle Norwegian-Geordies et godt nytt år!

« Siste redigering: 31. Des. 2013, 13:25 av bigirimana »
Hadde et håp om at Bigirimana skulle slå til ved valg av forumnavn, det gjorde han aldri.
Men vi gir ikke opp fordi!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Bra OP, mr. Veldig bra.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Mycket, mycket bra ja! Et lite tips er at du har bytta om på matchstatsene for WBA og Newcastle bare ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bigirimana

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Tusen takk Kristoffer. Det er nå ordnet! :-)
Hadde et håp om at Bigirimana skulle slå til ved valg av forumnavn, det gjorde han aldri.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Meget bra, bigi!
Same old Shearer, always scoring!

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Pen OP! :)

Håper vi klarer å få et godt resultat med minst mulig bruk av krefter, mot et lag jeg hater å spille mot.

Godt nytt år alle sammen! Får håpe 2014 fortsetter slik siste del av 2013 har vært for oss!  :toon:

andrtve

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Det jeg håper mest på, er at vi stiller opp i de gule draktene!  :D

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg håper Gouffran og/eller Sissoko hviles. Det er på tide å hvile noen spillere litt etter litt, synes jeg.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Er jeg vågal om jeg ønsker se Cisse og Ben Arfa inn her?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
Nei, men jeg ser helst at Cisse fortsetter på benken, og vi kjører inn Ben Arfa og enten Haidara eller ambivalent. Haidara har vist mye bra, Mbiwa har vi sett lite til de siste kampene, men syntes han er bra og det er viktig å få igang flere forsvarsspillere.
Uansett så er rotasjon viktig nå tror jeg, og som nevnt ovenfor er det vel helst Gouffran eller Sissoko som jeg tipper har slitt seg mest ut.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Syns Haidara har vert svak dei siste innhoppene. Dummet fortjener en sjanse og synes eg!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Godt nyttår folkens :)

Idag tror jeg på seier, ser dessverre ut som Cabaye blir hvilt..

bigirimana

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
 (4-3-3): Krul; Debuchy, Coloccini (c), Williamson, Santon; Cabaye, Tiote, Sissoko; Remy, Shola Ameobi, Gouffran.
subs: Elliot, Haidara, Yanga-Mbiwa, S.Taylor, Anita, Ben Arfa, Cisse.
Lykke til alle sammen.

bigirimana

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
WBA: Foster; Jones, McAuley, Olsson, Ridgewell, Mulumbu, Yacob, Amalfitano, Sessegnon, Brunt, Anelka

Subs: Myhill (gk), Vydra, Berahino, Gera, Morrison, Long, Lugano.

Altså uten Shane Long (en av Premier Leagues mest undervurderte spisser i mine øyner) og Victor Anichebe fra start!
« Siste redigering: 01. Jan. 2014, 15:31 av bigirimana »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Jaja, det er godt Anita får hvile litt da i det minste. ::)
Nei.