20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Arsenal, søndag 29.12 kl. 14:30  (Lest 14881 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, søndag 29.12 kl. 14:30
« Svar #60 på: 29. Des. 2013, 19:56 »
Ben Arfa på godt og ondt. Hadde jo garantert vorte skåring hadde han sentre ut til Cabaye der han fintar Flamini på tribuna.
Helt enig. Fyren er nødt til å begynne å løfte blikket mer. Greit at han skyter av og til han har tross alt en bra skuddfot. Men alt er så hektisk ved han. Finte vekk noen spillere så er det å haste seg for å fyre av skudd. Hadde han løftet blikket der hadde han sett Cabaye alene innenfor seksten.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #61 på: 30. Des. 2013, 08:48 »
Ingen stor forestilling dette,ikkje frå verken Arsenal eller Newcastle. Syntest kampen var ein stillingskrig på midten i store deler av kampen. Der det til tider florerte med feilpasninger på begge lag. Dommeren gjorde sitt til at det vart dårlig og ilter stemning utpå der. Men eg må sei meg fornøyd med forsvaret i går, viss ein kan sjå vekk frå scoringa. Ingen klarer å følge løpet til Girorud :sint:
Eg kritiserte Santon før kampen, men det viste seg å vera feil. Han hadde ein god kamp og kanskje ein av sine beste. Grunnen var nok at han ikkje vart sett på prøve og utfordra på fart. Ben Arfa litt heit når han kom inn, gjer nokre feile valg men er alltid eit uromoment for motstandar. Skulle nok hatt oss eit poeng i går, men me hadde ikkje dagen og turen. Cabaye,Tiote,Debuhcy, og Santon  dei beste for oss i går i den rekkefølge.Våre svakeste: Sissoko,Gouffran,Anita,Remy i den rekkefølge. Synd at både Everton og Tottenham vann i går, men skulle det komma eit tap no så var det greit det vart mot Arsenal.
Må berre ha trua fortsatt og komma sterkt tilbake :)
« Siste redigering: 30. Des. 2013, 08:50 av Jonny »

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #62 på: 30. Des. 2013, 09:08 »
Ja som flere påpeker var det marginer imot. Vi har hatt marginene med oss i det siste så denne måtte komme. Sitter igjen med både positive og negative vurderinger etter kampen. Positivt er at Pardew ser ut til å ha en plan B. Tidligere har man bare fortsatt kampene i samme løp om det ikke har stemt, men i går hiver vi innpå andre spillertyper og går over til en 3'er bak. Vi jager rett og slett. Kult at Krul kommer opp selv om vi ennå spiller på ordinær tid.
Ben Arfa tar feil valg, noe som er kommentert. Han trenger å kjøle seg ned litt. Kan virke som en tendens til overtenning hver gang han kommer på. Men Foluwashola... Han er i besittelse av en enorm kraft og lar seg ikke bli skubbet på av noen. Tyngden og inmobiliteten gjør at han holder ca en omgang. Når du har disse styrkene, spiller spiss og kommer innpå i det 76. min. Ja da bare må du være i boksen når lagkameratene dine er i innleggsposisjon. Det er ikke han som skal stå på 25meter og vente på en retur. Der kan Cabaye stå.

Siste hjertesukk er Flamini. Slike spillere irriterer. Det er ille å filme det er vi alle enige om, men å felle en fyr på 16-meterstreken for så å anklage ham for filming er like ille synes jeg... Ja det forekommer sikkert i vår klubb. Gervinho-Barton osv. men ikke alltid like lett å se da...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

roxdaddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #63 på: 30. Des. 2013, 11:08 »
Det jeg sitter igjen med etter gårsdagens kamp, er at jeg er stolt over hvordan vi gir Arsenal kamp til døra. Kampen sett under ett er en veldig jevn kamp, og uavgjort hadde vel vært det mest "rettferdige" resultatet, men slike kamper vipper ofte den ene eller den andre veien. Den tar vi med strak rygg, og fokuserer på prestasjonene som var oppløftende.

Debuchy er stor, igjen. Makan for en herlig intensitet han har i spillet sitt. Digger slike spillere som har et så engasjerende kroppsspråk. At han nå er like stødig bakover, som han er farlig fremover, gjør ham i mine øyne til en av ligaens klart beste høyrebacker.

Ellers er jeg enig i det som blir sagt om Ben Arfa. Han er ofte iskald i driblesituasjoner der han drar spillere langt inn i pølseboden. Måten han drar av Flamini? med innleggsfinte med høyrebeinet, er helt vanvittig. Ikke mange spillere gjør skudd- og innleggsfinter like effektivt og vakkert som bennern. Kommer på Van Persie i farten. Dette bør studeres og perfeksjoneres av alle gutter som vil øve seg på løkka!

Probelemet er når Ben Arfa skal ta den aller siste avgjørelsen. Innlegg eller skudd? første eller lengste stolpe? Plassere eller druse til? 45 grader eller hardt inn foran? Ofte sitter jeg igjen med følelsen av at han velger riktig under halvparten av gangene. Det er for svakt. Nå tror jeg egentlig at det eneste som kan gjøres for å forbedre dette er spilletid og spilletid og atter spilletid. Slike situasjoner kan ikke trenes effektivt på treningsfeltet eller fra innbytterbenken. Det må oppleves i kampsituasjon. Slike ting flyter bedre og bedre jo mer matchfit en er og jo bedre selvtillit en har. Håper å se Ben Arfa fra start ofte i løpet av siste halvdel av sesongen!

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #64 på: 30. Des. 2013, 17:16 »
Beklager at jeg ikke skaffet oss seier, eller poeng, mot Arsenal. Jeg håper dere har det i hjertet til å tilgi meg.  :snufs: :'(

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 30. Des. 2013, 17:45 »
Bare et lite feilskjær, magpie. Bare å åpne west brom-tråd :D
Same old Shearer, always scoring!

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #66 på: 31. Des. 2013, 02:11 »