20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Swansea - Newcastle , Ons 04.12.13, Kl.20:45  (Lest 34445 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle , Ons 04.12.13, Kl.20:45
« Svar #165 på: 04. Des. 2013, 22:45 »
Shola, Gouffran og Sissoko virka dritslitne allerede fra avspark, og jeg fatter ikke at Anita aldri får spille. Etter den første omgangen Tiote hadde burde Anita kommet inn allerede da.

Men noen spillere burde nok få hvile seg snart. Helt idiotisk å spille de samme spillerne igjen, igjen og igjen når man har alternativer på benken.

Og Mbiwa burde virkelig foretrekkes foran Colo. Mangler så åpenbart fart bakerst.
Nei.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #166 på: 04. Des. 2013, 22:47 »
Ærlig talt. Er like lei dette forumpolitiet der andre er lei syterne. Det må være lov å klage på slike dager. Skulle tro vi møtte Barca men det er o store Swansea vi møter. Tror jeg tar pause fra forumet en stund..

THIS. Må da jo være lov med litt slurvete syting i selve kampens hete uten at folk skal syte videre på det igjen...? Er jo ikke akkurat doktoravhandlinger av analyser på forumet under selve kampene uansett. Det er vi som er sultne på gjenoppreisning til helga, ikke Manure. Vi tar dem. Mark my words & howay.
Syting på de som syter på de som syter. Nydelig :)
Herlig ukristelig heksedans det, i disse førjulstider! :toon:
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #167 på: 04. Des. 2013, 22:48 »
Kunne like gjerne satt inn på en døvblind istede for Obertan, de hadde vel utrettet like mye.....

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #168 på: 04. Des. 2013, 22:51 »
Jeg er helt enig boris. Det er utrolig at ikke Anita starter denne kampen her, og egentlig Mbiwa også. Onsdags-match med påfølgende runde kommende helg, folk har gule kort og risikerer utestengelse neste kamp, men fortsatt må Anita slite benk. Vet ikke om Ben Arfa var skada, men han skulle satan meg spilt han også, om han var frisk. Etter min mening et svært dårlig laguttak av Pardew, som tydelig ikke tør å endre på vinnerformelen fra de foregående kampene.

Vel vel, kanskje han lærer seg å rotere litt bedre nå! :)

Hva kampen angår, Swansea er best, vil mest og får med seg mest. Ikke overrasket, men resultatet er noe kjipt i forhold til hvordan kampen var.

Vi får håpe de reiser kjerringa og setter flere kjepper i hjula til Man Utd til lørdag  :D

Henke911

• Flaskebærer
  • *
  • Stolt Toon fan
    • Vis profil
« Svar #169 på: 04. Des. 2013, 22:54 »
1. Det er juks å bruke Shelvey fordi han er så stygg at de som spiller mot han blir helt forvirret.
2. Obertan er useless
3. Alle som sier at Ameobi har vært så strålende denne sesongen er jeg uenig i. Han har vært helt ok, og ikke bedre enn det hver kamp. Han har vært en av våres dårligste spillere (dog pga alle har spilt veldig bra i det siste). Jeg sier ikke at Ameobi har vært dårlig, men han er da ikke så god som alle skal påstå. Har han skårt mål enda?

Men nå skal vi slå ManUtd til helgen. Det er jeg sikker på :)
HTL!
Newcastle 3-1 Wigan (15.4.06)
Shearer 2 mål. Jeg var der!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 04. Des. 2013, 22:56 »
Jeg drømmer stadig om den dagen Darlington skal legge en eske dadler og rabattkuponger på KFC i bytte mot Gabriel Obertan. Sorry altså - men det er frustrerende å se han spille Premier League-fotball. Waste of space.

Når det er sagt - vi skaper like mange sjanser som Swansea frem til 2-0, selv om jeg føler vi blir "played off the park" der utpå. Føler Webb dømmer absolutt alt i vår disfavør. Gjelder ikke bare de store situasjonene, men føler vi også skulle hatt endel frispark han lot gå.
I all etterpåklokskap skulle vel gjerne Cisse starta for Shola. Shola var tung og dvask lenge i dag. Aller mest skuffet midtbanen meg, spesielt den sentrale. Vi ble rett og slett utspilt der - og hadde 26% possession etter førsteomgang. Det er ille selv til Stoke under Pulis å være.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #171 på: 04. Des. 2013, 23:02 »
"Folk klager når vi endelig taper" og "ingenting å skylde på enkeltspillere". Men for f*** dere! Vi har minus to mål. Bare nedrykkslagene og Norwich slipper inn mer. Dere skryter så hensynsløs av de siste fire kampene, men har dere sitt kampene? Vi var RÆVVA mot Spurs som med en litt annen avslutter ville knust oss. Mot både Norwich og Wba skaper vi utrolig lite og vinner begge med nebb og klør. Hvor mange kamper i år har vi tapt eller spilt uavgjort som vi burde ha vunnet?

Og jo, jeg henger ut Pardew, men ikke bare på grunn av denne kampen. Noen sier "vi er ikke bedre", "10.plass er målet" etc. Vi har franske mestre i Yanga-Mbiwa, Gouffran, Debuchy og Cabaye. Tiotè har vunnet i Nederland og bare blitt bedre (veldig god nå). Cissè har bøtta inn overalt hvor han har spilt. Spesielt imponerende for Tysklands bunnlag med 37 mål på 65 kamper. Colo vet vi er klasse. Også storklubber kan skrive under på det. Sissoko er ett av Frankrikes største "talenter". Se på spillerne til Swansea, Hull, Aston Villa og Southampton og si at de har minst like godt lag som oss! VI SKAL FORVENTE BEDRE ENN DETTE FRA NEWCASTLE.

7-2-5 på 14 kamper er ok med våre spillere. 19-21 er rævva! Spillemessig er vi lite overbevisende, noe som reflekteres i at vi har vunnet med minst to mål i bare èn kamp denne sesongen. Det kom svært heldig mot Chelsea, som blant annet skulle hatt straffe (Mapou handsa). Er det èn kamp hvor vi har fortjent BEDRE?

PS: Glemte å nevne Ben Arfa.

roxdaddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #172 på: 04. Des. 2013, 23:05 »
Denne kampen kom alltid til å bli preget av hvem som fikk det første målet, som statistikkene før match viste klart for begge lag. Vi var aldri 3 mål dårligere enn Swansea, men swansea skoret dessverre  de to første målene på perfekte tidspunkt. Første målet rett før pause, etter en første omgang der Swansea som hjemmelag skapte fint lite, og der Vorm hadde en klasseredning tidligere i omgangen. I andre omgang hadde newcastle flere kvalifiserte målsjanser og en diskutabel straffesituasjon, dog ikke soleklar straffe etter min mening. Likevel gjør Swansea 2-0 i stedet, og kampen er så godt som over. Frem til 2-0 synes jeg strengt tatt ikke at Swansea var noe ekstremt mye bedre enn newcastle, selv om de som hjemmelag hadde initiativet. Tatt i betrakning avslutningen på kampen må man likevel si at Swansea fortjente poengene.

Vi sviktet i svært avgjørende øyeblikk i kampen, og klarte ikke å avgjøre til egen fordel da sjansene var der. Nå kan vi i det minste sette oss tilbake og bare håpe på å få noe ut av neste kamp, uten egentlig forvente noe særlig. Skal mye til for at det blir nedtur vertfall.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 04. Des. 2013, 23:09 »
Når det er sagt - vi skaper like mange sjanser som Swansea frem til 2-0, selv om jeg føler vi blir "played off the park" der utpå.
Enig her. Sjansemessig var det ganske likt. Spillemessig derimot er det klasseforskjell. Med oss var det feilpasninger og ikke stort mer enn to-tre trekk før vi mistet ballen. At det er så stor forskjell på det tekniske og ballferdigheter er det som skuffer mest i dag.

roxdaddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #174 på: 04. Des. 2013, 23:18 »
"Folk klager når vi endelig taper" og "ingenting å skylde på enkeltspillere". Men for f*** dere! Vi har minus to mål. Bare nedrykkslagene og Norwich slipper inn mer. Dere skryter så hensynsløs av de siste fire kampene, men har dere sitt kampene? Vi var RÆVVA mot Spurs som med en litt annen avslutter ville knust oss. Mot både Norwich og Wba skaper vi utrolig lite og vinner begge med nebb og klør. Hvor mange kamper i år har vi tapt eller spilt uavgjort som vi burde ha vunnet?

Og jo, jeg henger ut Pardew, men ikke bare på grunn av denne kampen. Noen sier "vi er ikke bedre", "10.plass er målet" etc. Vi har franske mestre i Yanga-Mbiwa, Gouffran, Debuchy og Cabaye. Tiotè har vunnet i Nederland og bare blitt bedre (veldig god nå). Cissè har bøtta inn overalt hvor han har spilt. Spesielt imponerende for Tysklands bunnlag med 37 mål på 65 kamper. Colo vet vi er klasse. Også storklubber kan skrive under på det. Sissoko er ett av Frankrikes største "talenter". Se på spillerne til Swansea, Hull, Aston Villa og Southampton og si at de har minst like godt lag som oss! VI SKAL FORVENTE BEDRE ENN DETTE FRA NEWCASTLE.

7-2-5 på 14 kamper er ok med våre spillere. 19-21 er rævva! Spillemessig er vi lite overbevisende, noe som reflekteres i at vi har vunnet med minst to mål i bare èn kamp denne sesongen. Det kom svært heldig mot Chelsea, som blant annet skulle hatt straffe (Mapou handsa). Er det èn kamp hvor vi har fortjent BEDRE?

PS: Glemte å nevne Ben Arfa.

Ser man på stallene til arsenal, manu, manc,chelsea, liverpool og tottenham, så er disse klart sterkere nn Newcastle sin stall, og disse klubbene bør ha klare forventninger om å kjempe om å være blant de andre topp 6-lagene. Newcastle kan selvfølgelig ha en makssesong og rote seg inn i denne topp-6 gruppen, eller ikke selvfølgelig men muligens;) Bak disse har vi da 7,8,9 og 10. Plass. Her forventer jeg at Newcastle skal kjempe. Dvs at jeg ikke er megaskuffa om vi ender på 9.plass, men det er heller ikke en makssesong. Såpass edruelig og realistisk mener jeg man bør være. En 7. Plass vil være meget sterkt vil jeg påstå! Får vi inn en eier som er villig til å investere mer penger og satse mer, så skal jeg gjerne justere ambisjonene. Jeg synes Ahsleys styring av klubben, og utvisning av ambisjoner maksimalt reflekterer en topp-10 ambisjon.

Når det er sagt så er jeg selvfølgelig enig med deg at vi over lengre tidikke har vært veldig overbevisende spillemessig. Ingenting hadde gledet meg mer enn om vi hadde oppnådd ambisjonene på en mer overbevisende og sexy måte. Det får vi nok aldri under Pardew er jeg redd. Da blir jeg svært overrasket.
« Siste redigering: 04. Des. 2013, 23:28 av roxdaddy »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 04. Des. 2013, 23:24 »
Ikke mye positivt å ta meg seg etter denne kampen. Swansea var bedre enn oss - ferdig med den saken.

Det som frustrerer meg mest er at Colo ikke virker helt til stede - Ben Arfa blei plutselig "syk" rett før kampstart? Og når vi ligger under med to mål, setter Pardew inn Obertan istedet for Sammy eller aller helst Cisse. Er nok en grunn til det, men jeg ser den ikke..
Same old Shearer, always scoring!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 04. Des. 2013, 23:27 »
Cisse ble skadet under oppvarming, så at han ikke ble byttet inn er forståelig. Var ikke på benken engang.
Nei.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 04. Des. 2013, 23:32 »
Ikke mye positivt å ta meg seg etter denne kampen. Swansea var bedre enn oss - ferdig med den saken.

Det som frustrerer meg mest er at Colo ikke virker helt til stede - Ben Arfa blei plutselig "syk" rett før kampstart? Og når vi ligger under med to mål, setter Pardew inn Obertan istedet for Sammy eller aller helst Cisse. Er nok en grunn til det, men jeg ser den ikke..

Hehe, er det rart at Ben Arfa og kan bli syk? :p har ligget sjuk et par dager,  men mest sannsynlig klar til helga

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 04. Des. 2013, 23:45 »
Nei er ikke rart det, men frustrerende slik det har vært de siste kampene. Leste bare et sted at sykdommen hans var bs - at han egentlig er fed up. Men kan bare være løse rykter:)
Same old Shearer, always scoring!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 04. Des. 2013, 23:49 »
Hvor da? På et forum?