20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - WBA, Lør 30.11.13, Kl.18:30  (Lest 19669 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle - WBA, Lør 30.11.13, Kl.18:30
« på: 29. Nov. 2013, 13:16 »
Denne gangen blir det WBA som kommer til St. James' Park, og vi har anledning til å ta vår 4 seier på rad. Bank i bordet.  En seier vil potensielt ta oss opp til en 4 plass på tabellen hvis resten av rundens resultater går vår vei, men den viktigere gulroten vil kanskje være å skape enda større gap nedover på tabellen mot et WBA som har anledning å ta et solid jafs av 5-poengs forspranget vi har ned til dem.  Debuchy tilbake fra suspensjon, ellers lite skader som hindrer oss fra å stille med våre beste menn.

Håper noe a la:

Krul
Debuchy - Willy - MYM - Santon
Sissoko/HBA - Tiote/Anita - Cabaye - Gouffran
Ameobi - Remy
Genius by birth. Slacker by choice.

marius91

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Newcastle - WBA, Lør 30.11.13, Kl.18:30
« Svar #1 på: 29. Nov. 2013, 13:23 »
Ben Afrie gjorde en bra innhopp sist, og WBA kan han regjere mot, han bør starte! Bank i bordet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 29. Nov. 2013, 13:24 »
Ganske sikker på at eneste endring blir Debuchy inn for MYM. Ben Arfa må nok vente på en fillekamp fra en av de offensive spillerne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 29. Nov. 2013, 13:56 »
Syns Mbiwa har vært veldig god han også i det siste. Williamson har stått fram, og jeg unner han suksess - men vi mister mye fart i midtforsvaret med å ta ut Mbiwa. Dessuten er det ingen tvil om at han er en spiller for framtiden som trenger mest mulig spilletid for å tilpasse seg England. Tror han kan være en av Premier Leagues beste stoppere om et par år.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 29. Nov. 2013, 16:56 »
Willo starter,  og alle veit at Colo spiller om han er skadefri. Spørsmålet er derfor om Debuchy eller Mbiwa spiller,  og eg holder en knapp på førstnevnte. Eller blir nok laget det samme,  selv om eg har lyst å se HBA, Cisse og Anita før eller seinare. Synest at når vi har såpass jevngode spillere,  bør vi rullere mer. Då tror eg vi i større grad hadde klart å luke vekk fuck ups mot dårligere motstand,  fordi spillere som ikke har 100% fast plass då ville gitt det lille ekstra. Som vi ofte har manglet i disse kampene. Å starte mee HBA plutselig kan og vere smart,  mtp at motstanderen da mest sannsynlig ikke har forberedt seg på det i oppkjøringa,  som vi feks tydelig såg at Hull hadde gjort,  etter sesongstarten hans mot lang som gjerne ikke hadde hatt like stort fokus på han.  Viktig å ikkje bli for forutsigbare,  bare fordi vi har vunnet de siste.  Har trossalt alt i alt hatt marginene veldig på vår side etter 9 poeng på de siste 3.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5 på: 29. Nov. 2013, 21:09 »
Selv om jeg er enig i "never change a winning team" filosofien, så vil jeg veldig gjerne se HBA starte denne kampen. Vi er i god flyt, og selv om vi har vunnet 3 på rad, betyr ikke det nødvendigvis at vi kan gjøre noen små bytter i mellomtiden. Jeg tenker som så at Ameobi heller kan gjøre et innhopp i denne kampen, mens HBA kan starte. Han må få litt tillit selv om andre har gjort det bra i det siste. Eksakt hvor han blir plassert er ikke så viktig for meg i grunn. Kan godt prøve han andre steder enn på høyrevingen (men det er nok der det er mest naturlig å sette han).

Har trua på 4 på rad nå. Ikke fordi jeg lar meg rive med av de siste 3 kampene, men vi har hjemmebane, laget er faktisk ganske bra og har nå god selvtillit. HOWAY!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 29. Nov. 2013, 21:52 »
Greia med å ta ut Ameobi er jo at han gir oss flere strenger å spille på enn å ta ut Gouff og Remy. Men de to har vært våre to beste offensive spillere sålangt denne sesongen.
Men jeg mener det vil være rett å la Ben Arfa komme inn når vi er i flyten. Han virker også veldig villig til å jobbe for å få plassen tilbake. De siste innhoppene mot ... og Shitty var positive - han slipper ballen oftere til rett tid og skapte farligheter. Gouff-Remy-Benny kan funke, men litt lite muskler.

Alt i alt er det jo dette prinsippet med å la formspillere spille. De beste managere syns jeg allikevel er flink til å rotere stallen og holde spillere i form samt fornøyde. Pardew er antakeligvis blant de beste managerene i PL på man management. Syns ikke han står spesielt mye tilbake der kontra Sir Bobby og King Kev. Hvor ofte ser du spillere lage drama hos oss utenom når større fisker banker på?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 29. Nov. 2013, 23:05 »
Tror Remy tjener på en makker som binder opp stoppere ig tar støyten,  og hir han rom å løpe i

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #8 på: 30. Nov. 2013, 02:28 »
Helt enig i det Kristoffer, særlig det du sier om at de beste managerene klarer å rotere selv om noen spillere er "i god form". Er selvsagt positiv til at Ameobi spiller greit om dagen, men i det lange løp er vi antakelig mer tjent på å holde Ben Arfa i form hvis det lar seg gjøre. Men som Sebastian sier, så kan det være at Ameobi passer Remy bedre som makker. Dog mener jeg ikke at HBA skal spille spiss på samme måten. Han passer best i en fri rolle/ving, så det blir jo en helt annen spillestil enn med Shola på banen.

Jeg tviler på at vi får se Ben Arfa før vi får en skade på en offensiv spiller/de presterer en dårlig kamp. Viktigste er at vi vinner kamper, men det handler jo litt om å holde spillerne fornøyde så langt det lar seg gjøre, og historisk sett er det få spillere som Ameobi og Harper som trives på benken i klubben de elsker =)

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #9 på: 30. Nov. 2013, 06:45 »
Broren min, som er Everton-supporter, tipper for andre helg på rad at Newcastle taper. Han tror vi kan tape når som helst, mot hvem som helst. Jeg derimot sitter med en todelt følelse:

Om vi vinner, er jeg i himmelen. Vanligvis betyr en Newcastle-seier klatring på tabellen, for eksempel 12.plass til 10.plass, eller som ifjor hvor det handlet om nedrykk. Seier idag viser at vi kan og skal vinne slike kamper. Da har de første 13 kampene vært en god start hvor man virkelig ligger i Europa-siktet.

Om vi taper, er jeg på normal bakke. Da er det den "kjedelige" hverdagen hvor man vet at Newcastle ikke er i stand til å ende på topp syv. Vi har deretter to vanskelige bortekamper på kort tid som gir ellers lite tro på poeng.

Seier betyr så syyyykt mye poengmessig, men kanskje enda mer fordi vi viser ambisjoner med å slå et middels lag på St. James` Park! Årets viktigste kamp hittil! Forstår dere hva jeg mener?

Håper at Ben Arfa spiller, gjerne i en 10er rolle bak Rèmy. På kanten jobber han rett og slett ikke nok hjemover!
« Siste redigering: 30. Nov. 2013, 06:48 av Magpie93 »

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10 på: 30. Nov. 2013, 10:29 »
Kamper mot Liverpool, Everton, West Brom og Swansea er kanskje det værste jeg vet. Det er lag som (i mine øyne) har staller som er omtrent på vårt nivå, og akkurat West Brom er vel kanskje det beste laget i ligaen som vi er "forventet" å styre en kamp mot. Spillere som Long, Amalfitano og Sessegnon er likevel typen spillere som kan gjøre dagen sur for hvem som helst, og sannsynligheten for at WBA kontrer inn et mål eller to er absolutt tilstede.

Jeg håper vi starter med samme lag som forrige kamp - med unntak av at Mbiwa benkes til fordel for Debuchy. Det å tro at Colo skal benkes fremfor Mbiwa blir nok naivt i mine øyne, selv om det kanskje ville vært det beste for laget på lang sikt. Coloccini er fortsatt kaptein, og en av få spillere som er selvsagt i startoppstillingen når han er skadefri. Tror jeg.

Jeg er også av den oppfatningen at Ben Arfa hadde et ok innhopp sist kamp, men han viste på ingen måte at han SKAL ha plassen til Ameobi, Sissoko eller Gouffran, så det er bare rimelig at han starter på benken, og byttes inn i andre omgang.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 30. Nov. 2013, 13:10 »
Kamp i dag og ny kamp allerede på onsdag. Jeg håper vi gjør små endringer. Pardew har vel uttalt at Ameobi ikke er bygd for mer enn en kamp i uka, da ser jeg helst at han "spares" i dag. WBA har meget gode hodespillere der bak og selv om Ameobi er et beist tror jeg han vil få problemer i luftrommet. Hvorfor ikke kjøre Remy frem der så han kan løpe den ufine svensken i senk. Jeg kunne faktisk tenkt med Cisse fra start i dag, er sikker på han scorer om han får sjansen.  :)

Nok om det, jeg regner med Pardew vet hva han driver med og at vi får vår fjerde strake i dag. I såfall er det ingen tvil om hvem som bør bli månedens manager.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #12 på: 30. Nov. 2013, 13:35 »
Jeg må faktisk si meg uenig med deg Sigurd, angående at Colo er selvskreven i laget om han er skadefri, fordi han er kaptein. Ingen spillere skal være selvskrevne i troppen, særlig ikke forsvarsfireren når den har fungert bra den siste tiden uten Colo. Nå kan man jo diskutere hvorvidt han bør spille istedenfor Willo eller Mbiwa da, mtp kvalitet. Jeg har ikke gitt opp håpet på en god kombinasjon med Mbiwa og Colo, selv om jeg ser begrensningene de har sammen.

Mener for øvrig at om en spiller er kaptein, så er ikke det automatisk at vedkommende skal spille om mulig. Både Cabaye og spesielt Tiote har vist seg som brukbare kapteiner i Colos fravær, og jeg ser ingen grunn til at de ikke kan steppe opp selv om Colo er på benken.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #13 på: 30. Nov. 2013, 13:48 »
Jeg sier ingenting om hvordan ting bør være, jeg konstaterer bare hvordan det er - og gidder av den grunn ikke argumentere i øst og vestffor at mannen som er "first man on the sheet" (pardew 2012) skal bli benka. Kan sikkert diskuteres om willo og mbiwa skal starte med colo, eller om vi skal spille mbiwa på back fremfor debuchy... Men jeg tror pardew er fult klar over at våre fire individuelt sett beste forsvarsspillere ikke er vårt beste forsvar.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 30. Nov. 2013, 14:20 »
Sies at Debuchy inn for MYM er dagens eneste endring. Håpløst synes jeg. MYM fortjener så absolutt å spille.