20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Norwich 23/11 kl.16.00  (Lest 28797 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Norwich 23/11 kl.16.00
« Svar #135 på: 24. Nov. 2013, 12:04 »
Ekstremt marginalt var det, og en Cisse i form hadde vel også unngått gå så tidlig da han allikevel hadde så mye rom å gå i. Men tror scoringa snart kommer.

Enig. Synest det innhoppet han hadde i går var eit stort steg i riktig retning. Posisjonerer seg fint på eit veldig bra innlegg frå HBA, offsideavblåsninga er som nemnt marginal, og han hadde også garantert scora om han hadde fått den pasninga frå ein egoistisk Rémy. Ein del patetiske touch utanfor sekstenmeteren i starten av innhoppet, men akkurat det kjenneteiknet kan ein jo nærast stille klokka etter.

Ang. Rémy. Han må lære seg å sentre når det er formålsteneleg å sentre. Hadde han blant anna lagt ballen til rette for Cabs på sekstenmeteren i fyrste omgang - i staden for å skyte - hadde vi hatt minst 3-0 til pause.

Der gjorde Benny en god jobb da han kom innpå. Håper stadig han snart er tilbake i laget.

Eit veldig fint innhopp av han. Det som gledar meg mest er at han verkeleg ser ut som han har lyst til å bidra for laget. Ingen sutring over å ikkje få starte, han klappar for Gouffran som går av, han jobbar godt defensivt og gir frå seg ballen når han er omringa av gule og grøne spelarar. Eit kjempesignal å sende ut til medspelarar, støtteapparat og fans.

For meg er dagens to beste Tiote og Gouffran.

Eg vil legge til Cabaye, som eg synest har vore vår jamt beste spelar heilt sidan det Arsenal-tullet gjekk i vasken. For ei veke han har hatt! 150 minutt fotball av topp topp klasse. Han har verkeleg kompensert bra for det han viste i vår. Eg har sagt mykje dumt om han basert på Liverpool- og Sunderland-kampane i vår, men no er mykje tilgitt.

Må også trekke fram den 1. omgangen til Shola, som er det beste han har prestert sidan 3-0 mot manure i januar 2012.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 24. Nov. 2013, 13:00 »
" Even better, since Newcastle returned to the Premier League they have picked up 32 clean sheets in total, however only 11 of these came without Mike Williamson in the side!"

Husk nå også at han har spilt hele 77 av 126 kamper etter opprykket da. :) Altså spilt 77 og vært utelatt fra 49 kamper.
« Siste redigering: 24. Nov. 2013, 13:04 av Eriksen »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 24. Nov. 2013, 13:25 »
Hans J: Cabaye har vært bra siden han kom tilbake på laget, men han var ikke god i gårsdagens kamp synes jeg. Bidro godt til at vi altfor ofte mistet ballen med håpløse og dårlige pasningsvalg.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #138 på: 24. Nov. 2013, 19:15 »
Syns ikke en skal glemme jobben Sissoko gjør heller. Han begynner å ligne på den han var når han pissa på Chelsea en vinterkveld tidligere i år. Løper mye, er spillbar og klarer nå å komme i posisjon til å levere sluttprodukt i form av innlegg og skudd. Presisjonen på skuddene er ikke helt hundre prosent enda, men herregud så mye bedre han er nå enn han var i August.

Vår beste mener jeg er Ameobi. Han er mannen som vinner corneren på 1-0. Han skulle hatt assist til Sissoko, og han er mannen som starter angrepet på 2-0 og senere setter opp Gouffran. Vinner alt av hodedueller, og er flink til å ta ned ballen. Nå som touchen hans begynner å sitte, er Ameobi faktisk en spiss å regne med.

gleder meg til wba.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #139 på: 24. Nov. 2013, 21:25 »
Hans J: Cabaye har vært bra siden han kom tilbake på laget, men han var ikke god i gårsdagens kamp synes jeg. Bidro godt til at vi altfor ofte mistet ballen med håpløse og dårlige pasningsvalg.

Såpass? Det av slurv eg la merke til i 1. omgang var resultat av nonchalanse i trekløveret Tioté, Sissoko og MYM. Har ikkje sett individuelle stats frå kampen i går, men mitt inntrykk var i alle fall at Cabaye ikkje slurva meir enn dei andre to på midtbanen. Synest Cabaye løyste oppgåvene sine på ein effektiv og bra måte, pluss at han var aggressiv i presset då vi vann initiativet tidleg i 1. omgang (eksemplifisert med supertaklinga på Howson). Corner = Mål (!!!!!) må også takast med.

Når det er sagt så overdreiv eg nok litt då eg skreiv "150 minutt av topp topp klasse", for så god som mot Ukraina var han ikkje i går. Men det er vel også naturleg. Skal ein trekke Cabaye for feilvalg, så skal ein i alle fall også gi trekk til Tioté for desse totalt ufarlege avfyringane frå 40 meter.

I sum, så vil eg gi skryt til alle tre sentralt (+ Anita når han spelar). Dei virkar til å ha fått eit godt samarbeid, med tydeleg fordelte arbeidsoppgåver som passar kvar enkelt av dei. Diametralt motsett frå fjorårssesongen, altså.
« Siste redigering: 24. Nov. 2013, 21:26 av Hans J »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 25. Nov. 2013, 07:50 »
Flott 1. omgang men nok en kamp så ser vi en begredelig 2. omgang.

Dette må og bør fikses fortest mulig.

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #141 på: 25. Nov. 2013, 09:41 »
Viss vi vinner mot WBA så kommer Pardew til å bli manager of the month  ???
At det kan blir realitet. og i tillegg er Newcastle formlagaet i PL som det einaste laget som har vunnet dei tre siste kampane  :thumbu:

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #142 på: 25. Nov. 2013, 12:24 »
Ja det er en rar og snodig ting det og heie på en klubb som Newcastle.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #143 på: 25. Nov. 2013, 13:57 »
Hans J: Hvem prater du om når du skriver de tre sentrale? Slik jeg ser kampen spiller vi med to sentrale i alle tre ledd. mao: 6 sentrale spillere, mens vi har to sentrale i hver lagdel. Er jeg helt på bærtur?

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #144 på: 25. Nov. 2013, 14:15 »
Sissoko, Cabaye og Tioté var dei tre eg sikta til. Dei som dannar midtbanen i ein 4-3-3, eller utgjer midtpartiet i midtbanen i ein 4-5-1. Det kunne sikkert vore formulert annleis, om ein tenker at sentrallinja er Krul - Williamson, Colo, - Tioté, Cabaye - Shola, Loic i ein 4-4-2. På laurdag synest eg vi framstod som i ein 4-3-3 offensivt, og 4-5-1 når Norwich pressa oss bakover.

Gouffran er så jævla bevegelig at det er vanskelig å plassere han i ein fast posisjon, så det kan vere at det er det som gjer meg ute av stand til å vurdere han som kantspelar i ein 4-4-2.  :P

Forstod eg spørsmålet ditt riktig?

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #145 på: 25. Nov. 2013, 15:16 »
Du forstår meg absolutt riktig, og jeg skjønner hva du mener. Personlig syns jeg laget vårt ligner mer på en 4-4-2 enn en 4-3-3, men du har helt rett i at det er mye vandring. Er det noen som har et slik kart som illustrerer hvor spillerne oppholder seg mest på banen? Hadde vært artig å se for hver og en av gutta.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 25. Nov. 2013, 15:27 »
Synes da vi har framstått som en relativt tradisjonell 4-4-2 de siste tre kampene? Men Sissoko er selvsagt ingen naturlig breddeholder på høyre nei...

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 25. Nov. 2013, 19:30 »
Synes Gouff, Cabs, Tiote og Sissoko utgjør en veldig fin kvartett, med mye bevegelse, og do dybde. De feilpasningene til Cabaye som noen har snakket om, var hovudsakelig de der han prøvde å tre gjennom det nærmeste pressleddet til Norwich for å nå særlig sissoko. De er en risk som er verdt å ta, da gevinsten er kan vere stor.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #148 på: 25. Nov. 2013, 23:01 »
Nå som runden er over, må det være lov å si at selv om vi ikke leverte kalasfotball, så har veldig mye gått vår vei denne runden. Nå skal en selvsagt ikke miste bakkekontakten fullstendig, men det er gøyalt å se hvordan lagene rundt oss på tabellen har prestert:

City, Swans og Stoke er vel de eneste som har klart å kare med seg 3poeng? Lagene som lå tettest på bak oss, og lagene som lå nærmest over oss på tabellen har gitt av poeng hele gjengen. (Unntak City, men care.) Hvis vi tar tre poeng neste runde blir det jævlig spennende å se hvor mange plasser vi kan klare å avansere på tabellen. Livet er ikke SÅ surt om dagen, eller? :D

« Siste redigering: 25. Nov. 2013, 23:03 av Sigurd »

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 26. Nov. 2013, 01:14 »
Føler ting begynner å ligne på 11/12 sesongen. Vi vinner kamper som på WHL og resultater i andre matcher begynner å gå vår vei.