20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Norwich 23/11 kl.16.00  (Lest 28809 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Norwich 23/11 kl.16.00
« Svar #105 på: 23. Nov. 2013, 17:44 »
Var ikke Cisse onside der??

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #106 på: 23. Nov. 2013, 17:45 »
Så for meg ut som hele overkroppen var offside. Så en grei call fra linjedommer.
Genius by birth. Slacker by choice.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #107 på: 23. Nov. 2013, 17:46 »
Så mistet vi initiativet av egen taktisk årsak. Det skjer jo stadig vekk at lag som leder 2-0 ønsker å trygge ledelsen. Men føler vi lett kunne opprettholdt det trykket vi hadde og fått mulighet til å punktere kampen med et tredje..

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 23. Nov. 2013, 17:49 »
Så mistet vi initiativet av egen taktisk årsak. Det skjer jo stadig vekk at lag som leder 2-0 ønsker å trygge ledelsen. Men føler vi lett kunne opprettholdt det trykket vi hadde og fått mulighet til å punktere kampen med et tredje..

Ja, kvifor kan me ikkje prøva det ein gong.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 23. Nov. 2013, 17:50 »
Faen da Remy!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 23. Nov. 2013, 17:54 »
Burde ikkje det ha vore rødt?

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 23. Nov. 2013, 17:55 »
Var ikke Sissoko omtrent gjennom, og Bennett burde fått rødt? Har lite å si såpass sent i kampen, men jeg forventet at det røde kom frem da Sissoko ble felt der.
« Siste redigering: 23. Nov. 2013, 17:57 av Eriksen »

Espen84

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #112 på: 23. Nov. 2013, 17:55 »
Da ble det seier... men det irriterer meg at vi gir fra oss trøkket!! Vi bør jo bare fortsette å spille fotball, og ikke slippe Norwich inn i kampen! Dette kunne jo like gjerne endt 2-2!!!

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #113 på: 23. Nov. 2013, 17:55 »
Jaja. Herlig med seier. Synd vi ikke holdt nullen denne gangen også. Remy er kanskje ikke banens beste, men du verden han har mange kvaliteter vi sårt trenger..

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #114 på: 23. Nov. 2013, 17:58 »
Litt usikker på om den fellinga på Sissoko burde tilsvare rødt. Syns det så ut som at det var en forsvarsspiller som lå bak Bennet igjen.

Min oppsummering av kampen: god førsteomgang, relativt svak andreomgang. Ser gode tendenser riktignok, og jeg er hovedsaklig positiv.

Ekke no fan av etterpåklokskap, så derfor velger jeg allikevel å kritisere to valg fra starten av. Forstår ikke hvorfor Ameobi starter (men han spilte knallbra for det meste, gjorde det han skal!), til fordel for HBA. Ser heller ikke hvorfor Sissoko i utgangspunktet starter denne kampen etter to ganske svake prestasjoner i de foregående kampene, og med en Anita som har vist gode takter.

Ellers er det ikke noe å utsette på laguttaket. Synd vi ikke holder nullen, men jeg er strålende fornøyd med 3 poeng igjen, det må fortsette! =)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 23. Nov. 2013, 18:01 »
Seier og god kontroll i 80 minutter på en dag som er litt under pari. Hjelpes godt av en tidlig scoring, men etter det lugger det litt. Synes at vi skal gå ut i 2.omg og være mer på hugget for å få mål nummer tre. Alt i alt greit nok, men må heve oss et par hakk for å slå West Brom neste helg!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 23. Nov. 2013, 18:02 »
Tre på rad gutta! Gratulerer! Synd vi gir fra oss initiativet i 2.omgang. Føler det var fortjent at vi vant sjølv om det blei unødvendig spennende på slutten der. Burde heilt klart ha avgjort da Remy og Cisse kom på kontra. Remy virker å vere litt vel egoistisk foran kassa, hadde jo også den episoden der han kunne gitt ballen på eit sølvfat til Cabaye i førsteomgang. Synes vi til tider spiller veldig fint og hurtig lang bakken, sjølv om det forsvant i 2. omgang. Shola var heilt konge i dag. Berre synd han hadde tatt på seg tidenes ryggsekk i 2.omg.

Howay The Lads!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 23. Nov. 2013, 18:11 »
2 poeng bak 3.plassen!!! :toon:

At Remy ikkje sentrar til Cisse på slutten der, hadde eg kunne akseptert meira hadde han ikkje kunn vore på lån. Det er viktig få i gong Cisse og no.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #118 på: 23. Nov. 2013, 18:33 »
Eneste som varmer er 3 poeng. Skjønner ikke hvorfor vi skal holde på som vi gjør i 2.omang. Det er jo bare å gunne på, vi viste jo i 1.omgang at Norwich ikke er i nærheten av oss.

Men vi inviterer den stygge dama på fest i ren sympati!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 23. Nov. 2013, 19:51 »
Kjører klassisk Sir Alex-taktikk her hvor vi ønsker kontrollere kampen etter pause og utover. Lykkes bra ganske lenge med det, men mangler enda litt for at det går komfortabelt. Ser greia med at vi ønsker ta ut minst mulig når vi leder 2-0, men samtidig litt frustrerende at vi blir såpass baktunge og inviterer Norwich gradvis med utover i kampen. Så svake som Norwich faktisk er tror jeg vi hadde punktert kampen dersom vi hadde trøkka til fra start i andreomgang.
Føler vi er irriterende unøyaktige i flere gode overgangsmuligheter vi får utover i matchen. Remy som goalgetter i form kan tilgis at han tar feil valg endel ganger hvor han kunne sluppet ballen til enda bedre plasserte spillere fremfor å gå på skudd. Men litt oppgitt ble jeg da han kunne bidratt til å ende Cisse sin måltørke. Det hadde vært så inderlig godt. Frustrerende å se Cisse gå i offside når han satte ballen i nettet også. Ekstremt marginalt var det, og en Cisse i form hadde vel også unngått gå så tidlig da han allikevel hadde så mye rom å gå i. Men tror scoringa snart kommer.

Når det er sagt var det en bra utført match. Liker byttene Pardew gjør i dag - glad for at vi ser Ben Arfa istedet for Obertan på banen også. Viktig å prøve få han i gang igjen - og også viktig med en spiller som er god til å holde på ballen høyt når vi skal holde på ledelsen. Der gjorde Benny en god jobb da han kom innpå. Håper stadig han snart er tilbake i laget.

Og ellers er det vel nok en gang på sin plass å skryte av at vi har et godt fungerende kollektiv defensivt. Nok en god forsvarskamp i dag. Stadig imponert over Williamson og gode gamle Tiote.
For meg er dagens to beste Tiote og Gouffran. Tiote sjefer sentralt og Gouffran bidrar med så mye energi på begge sider av banen. Blir aldri noen world beater - men likefullt en deilig spiller å ha i stallen!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida