20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tottenham Hotspur - Newcastle United, søndag 10.11 kl 13:00  (Lest 20909 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
Etter seier mot de blå, og kanskje årsbeste kamp, ser jeg på det som min plikt å nok en gang starte kamptråden.

Jeg hadde lyst å vente til etter Tottenhams kamp mot Sheriff med tanke på skader og slitne spillere etc. Men tror vi alle som har studert idrett vet at det ikke tar flere dager å restituere. Ser derfor på alt utenom skader som irrelevant.

Det første jeg tenker på når jeg setter opp en tråd er skader. Der har Tottenham få bekymringer. Eneste er at både Rose og Naughton (usikker) er ute, noe som gjør at Vertonghen blir dyttet ut. Han er solid over hele linja, men det er ikke Kaboul og Dawson (har ikke sett nok av Chiriches), hvor jeg mener spesielt sist nevnte viser svakheter langs bakken.

Jeg har sett de siste fem Pl-kampene deres, og mener jeg de ikke spiller opp mot potensiale. Det går ofte veldig tregt, og selv om man har handlet for en stor sum, virker det som de mangler x-faktoren type Bale. Det vises igjen når man ser at Lillywhites bare har scoret ni mål så langt i årets Premier League (tre fra straffer).

Newcastle er og vil alltid være en berg-og-dal-bane uten like. Kampen sist, mot Chelsea, var knallsolid. Vi var gode offensivt og spesielt defensivt. Det er ingen NYE skader hos Skjærene. Står på noen physios at Tiote er tvilsom, men at han skal rekke denne kampen. Ellers verdt å nevne er at Colo kan rekke denne kampen, men med forrige kamps forsvarspill mener jeg det er unødvendig. Never change a winning team!

Tottenham har hjemmebane, og kommer fra poengdeling med de blå fra Liverpool. Newcastle kommer fra seier mot de blå fra London. Begge lag har motivasjon, moral og "in need of" til et godt resultat her. Om vi gjør som mot Chelsea tror jeg vi skal ha brukbare muligheter. Tottenham er helt klart et dårligere lag enn Chelsea (selv om Chelsea ikke var på topp mot oss), og jeg tror vi med samme innsats og glød som sist skal klare minst et poeng mot omstendelige Spurs!

Hva tenker dere?

NB: Er det bare meg som får reklame og ikke "siste fra forum" på frontpagen? Irreterende å ikke kunne se hva det diskuteres rundt...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Spurs ventar på den kjente "ketchup-effekten". Eg lurer på når den kjeme eg... ::p Etter forrige kamp har me all grunn til å vera optimistar, men me er so ustabile at eg derfor forventar ein svak kamp av oss og tap.
« Siste redigering: 07. Nov. 2013, 07:22 av lgrinde »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Igjen en type lag som, basert på det vi har vist hittils denne sesongen, står godt til oss. Forskjellen her er selvfølgelig at vi møter de på WHL, ikke SJP. WHL var en bane vi hadde mange gode opplevelser fra for noen år tilbake siden, så langt fra umulig å få med seg poeng her sånn sett.
Vi er forbanna ustabile - men virker å ha funnet en backrekke som står godt til hverandre, og derav også sprer trygghet i resten av laget. Tiotes tilbakekomst formmessig har selvfølgelig også bidratt veldig her.

Ikke vært imponert over Spurs sålangt i sesongen. Sliter endel offensivt, og har "grinda ut" mange resultater. Selvfølgelig et kvalitetstegn at de da plukker poengene når det lugger slik offensivt. Men med vår kontringsstyrke er det absolutt muligheter for poeng om vi er like gode defensivt som i våre to foregående kamper.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
Ser at Tottenham ikkje starter nokke serleg toppa i dag mot Sheriff Tiraspol  :-\ men trur vi vinne denna lætt om vi ikkje lager straffe  :fisk: . Neida. Trur vi må tenke som kampen mot Chelsea at det er 50-50 og må vere solide i forsvar.
« Siste redigering: 07. Nov. 2013, 21:18 av TimKnut »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Lamela herjer idag! Hadde vært rimelig typisk at han setter i gang for fullt i PL førstkommende helg.

Dog skal det sies at vi mest sannsynlig taper uansett. Men her har vi ingenting å tape. Utenom 3 poeng  :coloccini:

Howay!
Same old Shearer, always scoring!

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Vi har jo en ganske fin statistikk mot Spurs de siste årene og denne kampen ser jeg på som ganske åpen.

I forkant er det naturlig å tro at det er i midtbaneleddet vi skal vinne denne kampen. Tiote synes jeg har vært mektig i det siste og har Cabaye og Sissoko en maks dag sammen har vi absolutt muligheten. Cabaye er dirrigent og la oss håpe han har en god dag. Han blir nøkkelen til å finne Sissoko/Arfa/Gouffran og ikke minst Remy i kontrafasen. Jeg er helt enig med den som skrev tidligere her at vi godt kan ha en lignende kampplan som vi hadde mot Chelsea. Jeg tror vi kan true de skikkelig i kontra og regner med at Pardeu tenker nogenlunde likt!

jeg tror ikke Anita kommer inn for Sissoko i denne kampen. Pardew vil nok ha galoppstegene til Siss i kontra. Anita var rå når han kom inn sist. Kanskje kan han gjøre noe av det samme igjen? I neste hjemmekamp der det er forventet at vi skal styre showet MÅ Anita inn <3

Det største minuset jeg finner på denne kampen er at vi møter en manager som i mye større grad er i stand til å endre kampbildet underveis enn vår egen manager. Når det er sagt synes jeg Pardew har truffet godt med sine taktiske valg underveis i det siste. Tegn på bedring kanskje!? Helt åpent og fryktelig spennende blir det. Howay!

« Siste redigering: 08. Nov. 2013, 23:17 av kung_zlatan »

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
 Elliot, Tavernier, Anita, Obertan, Sammy Ameobi, Ben Arfa, Cisse

Når benken ser sånn ut begynner det å bli enklere for Pardew å endre kamp bildet, tidligere var det Perch som var den eneste som var i nærheten av å komme innpå. Og det sier ikke lite!

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
Kikket litt på kamptråden på hjemmesiden til Spurs. De forventer seier, men tror ikke det kommer lett. De har satt opp Debuchy, Rèmy og Cabaye som "watch-outs", og ser på Santon som en mulig fremtidig venstreback for Tottenham. De er enige med AVB om at det er tilnærmet umulig å forutsi hvordan Pardews menn stiller.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Blir nok etter all sannsynlighet samme lag som sist, kanskje med et unntak! Pardew er ikke typen til å forandre på laget etter en såpass bra kamp sist.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Skal i dåp i dag. So eg får ikkje sett kampen. Greier me å spela på vårt beste og utnytta sjansane våre so kan me ta 3 poeng. Me kan og gå på ein skikkeleg smell.

Howay the lads.

TimKnut

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Tottenham Hotspur - Newcastle United, søndag 10.11 kl 13:00
« Svar #10 på: 10. Nov. 2013, 12:04 »
Newcastle United (4-4-2): Tim Krul; Mathieu Debuchy, Mike Williamson, Mapou Yanga-Mbiwa, Davide Santon; Moussa Sissoko, Cheick Tiote (c), Yohan Cabaye, Yoan Gouffran; Shola Ameobi, Loic Remy

Substitutes: Rob Elliot, Fabricio Coloccini, Vurnon Anita, Gabriel Obertan, Sammy Ameobi, Hatem Ben Arfa, Papiss Cisse

Ingen endringer

TimKnut

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #11 på: 10. Nov. 2013, 12:10 »
Newcastle skal bruke tredje drakta for første gang.  ::)

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 10. Nov. 2013, 12:11 »
Lukter lange mot shola lang vei.
lt;3 Newcastle <3

TommyWee

• Gjest
« Svar #13 på: 10. Nov. 2013, 12:12 »
At Anita sitter på benken fortsatt viser hvor latterlig hele dette opplegget er.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 10. Nov. 2013, 12:20 »
At Anita sitter på benken fortsatt viser hvor latterlig hele dette opplegget er.
at shola spiller er like ille :)
lt;3 Newcastle <3