20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sunderland - Newcastle United, søndag 27. Oktober kl. 14:30  (Lest 27946 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
Ein stor kamp sparkes i gang på søndag. Den kjente Tyne-Wear derby som betyr ekstra mye for fansen og historia mellom byane. Rivaliseringen er sterk mellom dese to lag. Newcastle er nødt til å hevne for eit bittert tap frå april. 5under1and som sliter med 1 poeng på 8 kamper som resulterer siste plass, og er nødt til å starte poengfangsten om dei har planer om å spille i premier league neste sesong. På papiret så er Newcastle favoritter, men i sånne kamper kan kva som helst skje. Kva skjedde i april? Mackems har ny manager, Gus Poyet, som fekk eit mareritt start på 5under1and-karieren med 4-0 tap mot Swansea med 2(?) selvmål. Newcastle United fekk ein sterk poeng heime mot formlaget Liverpool med 10 man i heile andre omgang. Yanga-Mbiva soner denne kampen, Colo ser ut til å vere langtidsskada og dermed ikkje spilleklar. Steven Taylor skal å trent heile veka og skal sannsynlig starte med Williamson. Eg trur Pardew velger å gjøre ingen forrandringer på laget og starter:

--------------------Krul-------------------
Debuchy---Williamson---Saylor---Santon
-------Cabaye---(c)Tiote---Sissoko-----
-Ben Arfa---------Remy-------Goufrran-

Dette er ein kamp vi absolutt forventer at spillerne gir alt dei har og er nødt å vinne for fansen og tre veldig gode poeng. Dette er min første kamptråd så wish me good luck.  :P

Start debatt!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Vil se samme front-trio som mot Liverpool.

Med Gouffran sin arbeidskapasitet på høyresiden spilte Debuchy en av sine beste kamper for oss, ingen grunn til å flytte på han. Remy har scoret målene sine fra hans posisjon ute til venstre, og jeg synes han bør fortsette der. Ben Arfa var ikke "ok-minus" mot Liverpool, men han kan funke som en falsk nier og han kan utvilsomt skape noen bra øyeblikk inne i midten mens han samtidig vandrer litt rundt.

Noe av blemmen vi gjorde i 0-3 tapet i fjor var å panke baller opp på Cisse som sjanseløst tapte alt av dueller mot Oshea og de andre bak hos sunderland.

Samme som sist - ingen grunn til å endre på det.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
 :shola:  :pard:

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
Det meste tilsier at vi starter med samme lag som sist kamp, og lar Taylor fylle hullet etter Yanga-Mbiwa. Eneste spørsmålstegnet jeg har der er at det kan bli litt lite pasningsferdigheter i midtforsvaret, og derav mye meningsløse langballer. Jeg har imidlertid mine tvil om at Dummett tilfører oss noe særlig mer av dette.

Håper selvfølgelig på et kvarter med Ameobi-magi på slutten. Den mannen leverer ALLTID i disse kampene  :D

Har satt penger på seier. Det gjør jeg sjelden.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
Derby er derby. Enda vanskeligere å tyde er Tyne-Wear derbyet! Kampen hvor innsats og ønske regjerer over ferdigheter og forventninger. Duellen hvor spiller mot spiller, og manager mot manager er tydelig. Fansen grugleder seg når forskjellen mellom himmel og helvete blir bokstavelig. MEN... Sunderland har direkte dårlige fotballspillere, og spiller for tiden dårlig fotball. Newcastle har gode fotballspillere og spiller bedre fotball. Jeg kan veie alt opp, og det eneste som går i 5under1ands favør er stadionen. De spiller møkkafotball for tia, helt seriøst! Forventer seier her, uansett stoppere!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Er det noko som er sikkert so er det vel at verken form eller tabellposisjon har so mykje å sei i desse møta. Mackems sine "dårlege" spelara kan lett knusa våre gode på sundag. Slik som i siste møte.

Legion of Light

• Supersub
    • Vis profil
Westwood - Celustka - O´Shea - Roberge - Colback - Johnson - Cattermole - Giaccherini - Larsson - Fletcher - Altidore.

Subs: Mannone, Wickham, Mavrias, Cuellar; Borini, Gardner, Cabral

2-1 (Fletcher, Giaccherini - Remy)
S T A D I U M___O F___L I G H T

Consectatio excellentiae. In pursuit of excellence.

Dafabet. Adidas. Carling. Betfair. South African Airways. Acacia Mining.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
Selv med en valp i midtforsvaret tror jeg vi skal klare unngå å slippe inn to mot det skrapet. 4-1 Newcastle.

Tremblem

• Gjest
Lokalderby er lokalderby!  :nervøs: Viser seg titt og ofte at form har lite å si. Var på St.James' å så kampen i april, av to lag som egentlig spilte drit dårlig, var det Sunderland som putta på de sjansene de hadde. Men, det er historie!  :)

Ikke at jeg på noen måte synes Newcastle spiller noe strålende fotball om dagen, men det har vært store bedringer siden Hull og Everton. Cabaye og Tiote begynner å likne sitt gamle jeg, Ben Arfa og Remy kan stelle i stand mye artig, og Gouffran er kjapp og kan stelle i stand bråk på kontringer og bakrom. Vi bør ha gode muligheter for revansje på søndag, og undertegnede skal benke seg til i sofaen med et par broonies!  :cheers2:

Regner med et uendret lag bortsett fra Mbiwa ut og Saylor inn. Ellers blir det rødt kort til Cattermole the Clown, og 1-3! :) Remy, Ben Arfa og Shola putter ett når han kommer inn siste 10 minuttene!  :toon:

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
Litt injury update frå Pardew:

?Colo?s had a really good week,? ?We let him stay out in Argentina for another four or five days to let the injury settle down, and that?s been a good decision.

?He worked with the national team there and he?s come back in good stead so fingers crossed for him.?  ?It would be a great boost if he could come in.?

?I will only play him if he?s right,? ?I can?t afford to lose him for any length of time. But if he?s right, I have no hesitation in putting him in.?

?And Steven Taylor is OK,  ?He?s trained this week and we?re going to see whether he?s going to start on Saturday.?  ?We have Coloccini who?s not too far away as well.?

?So it?ll be touch and go for both of those guys but we?ll have to make the choice tomorrow or Sunday, when we think it?s right to make that decision.?

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle United, søndag 27. Oktober kl. 14:30
« Svar #10 på: 26. Okt. 2013, 16:39 »
Ufattelig lite aktivitet her foran en derby-kamp! Grugleder meg som en unge! Forventer samme lag som i siste, med Taylor/Colo inn!

Tap er SKIKKELIG dårlig steming
Seier vil smake så godt atte hjelp!

Toon till I die.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 26. Okt. 2013, 17:22 »
NEWCASTLE defender Steven Taylor has been banned from wearing specially made boots with the words 'The stamp collector' stitched on them for tomorrow's North-east derby for fear of further inciting Sunderland fans.

Taylor inflamed last year's derby matches by insisting he "would rather be a stamp collector" than watch local rivals Sunderland.

The defender, 27, brought up on Tyneside and a regular on the St James' Park terraces as a child, was hoping to wear the boots for tomorrow's clash - but has been banned from doing so by manager Alan Pardew.

Synd. Heh.
Nei.

Legion of Light

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #12 på: 26. Okt. 2013, 20:35 »
Undrer meg over Taylors dømmekraft. Godt han kun jobber med en ball og ikke styrer en nasjon.
S T A D I U M___O F___L I G H T

Consectatio excellentiae. In pursuit of excellence.

Dafabet. Adidas. Carling. Betfair. South African Airways. Acacia Mining.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #13 på: 26. Okt. 2013, 21:02 »
Det å terge motstanderens fans før en derby-kamp ved å bruke de skoene er vel ikke så veldig ulikt å terge motstanderens fans ved å logge seg på deres nettforum før samme kampen?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 26. Okt. 2013, 21:06 »
Selvfølgelig er det ulikt, men begge deler er to svært gode greier. Skal være litt sånn før et derby. Litt hat et godt for sjelen. Hadde droppa ut av livet om Tyne-Wear-derbyet var som Mersyside-debyet, hvor alt handler om kjærlighet og vennskap. Røde og blå side om side, vennelig erting og alt mulig piss. Nei, ja til terging og herjing, så lenge man ikke går løs på mennesker, hester og andre dyr eller ødelegger ting. Med andre ord, så lenge man oppfører seg som folk.

Synes det er herlig at både spillere og fans av begge lag fyrer litt oppunder og skaper seg litt før kamp.
« Siste redigering: 26. Okt. 2013, 21:13 av boris. »
Nei.