20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Cardiff City - Newcastle United FC, lørdag 05/10 kl.16.00  (Lest 22870 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tremblem

• Gjest
Føler for en god diskusjon før denne kampen, og startet opp en tidlig tråd!  ;D

Etter mange skuffende prestasjoner i det senere, er det mye å ta tak i for guttene våre. Det spekuleres i britisk media om dette er siste sjanse for Pardew til å snu skuta. Ikke noe hadde vært bedre enn at Pardew fikk skikk på sakene med bedre defensiv organisering, hurtigere angrepsspill med bedre prestasjoner, og mer kreativitet. Og ikke minst at laget for en gangs skyld skjønner at en kamp varer i drøyt 90 minutter. Men, etter en brukbar start for Pardew, har pila pekt rett nedover, og jeg ser ingen tegn til bedring overhodet. Vi har hatt en brukbar kamp hittil i sesongen, borte mot Villa, og man kan spekulere i om dette var flaks? Vel, tiden vil vise.

Ser for meg følgende lag for kampen på lørdag, forutsatt en 4-3-3. Håper vi nå kan prøve å sette en formasjon, og få disse gode relasjonene som er så viktig. Men, noen må ut på grunn av manglende prestasjoner og selvtillit.

Krul

Debuchy/       Willo     Colo     Dummett
Santon

Anita       Tiote   Cabaye

HBA        Remy    Gouffran

Keeper - Krul, vært litt opp og ned, men vi har ingen alternativer
Høyre back - Debuchy har vært crap, hva med å prøve Santon? Fyren er høyrebeint, og litt lei av å se at han alltid må dra seg innover for å få lagt inn med høyre.
Venstre back - Dummett har vært bra, rett og slett gi han sjansen siden vi har ingen andre.
Midtstoppere - Colo, ikke feilfri, men den beste vi har. Skulle aldri tro jeg hva jeg sier nå, men Willo ser for tiden ut til å være den beste partneren. Ærlig og hardtarbeidene, gjemmer seg ikke bort slik Mbiwa gjorde hele førsteomgangen mot Everton.
Midtbane - Anita har vært en av de minst dårlige, kan passe en ball uten å fomle den bort. Tiote er til tider ute av kontroll og mister for ofte ball i farlige posisjoner, men vi trenger litt muskler og råskap, Cabaye med pasninger og overblikk. Sissoko syns jeg har vært direkte svak til tider, og trenger en kamp eller to på benken.
Høyre kant - HBA, ingen over, ingen ved siden i vår tropp. La han herje fritt! Eneste, skulle ønske han så litt mer etter pasningsmuligheter, i den grad det noen gang eksisterer slik vi spiller? Kunne faktisk godt tenkt meg å sett HBA prøve seg som spiss, kunne laget mye ugagn for mange midtstoppere
Spiss - Remy har vist seg å klare det Cisse ikke gjør. Brukbar fart, klarer å gjøre noe på egen hånd, herlig hvordan han kjemper inn 3-2 på mandag!
Venstre kant - Gouffran, bra fart, lukter returer, putter mål og klarer å skape farligheter i bakrom, om vi nå snart kunne lære hva bakromsspill er?

La de 3 foran herje fritt + en fra midtbaneleddet (Cabaye). Ser gjerne at backene våre går på overlapp og løp fremover, men da MÅ en fra midtbaneleddet dekke opp. Skal vi bruke HBA, GLEM alt av defensive plikter for han. Så må disse spillerne våre snart skjønne at de må jobbe for hverandre, gå på løp, gjøre seg spillbare. Alt for ofte ser vi spillere med ball som blir trippende rundt fordi de ikke har noen å passe ballen til, og alt stopper opp. Kan heller ikke huske mange situasjoner siste par sesongene der vi kommer på kjappe kontringer i overtall. Angrepene stopper alt for ofte opp på grunn av manglende alternativer og mønster. Mangler ikke på kvalitet og vilje hos spillerne slik jeg ser det, de har en manager som ikke forteller de hvordan han ønsker at det skal være!

Vel, dette er mine synspunkter, kjør debatt!

Howay the lads!
« Siste redigering: 02. Okt. 2013, 11:48 av Tremblem »

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Cardiff City - Newcastle United FC, lørdag 05/10 kl.16.00
« Svar #1 på: 02. Okt. 2013, 12:57 »
Det spekuleres i britisk media om dette er siste sjanse for Pardew til å snu skuta. Ikke noe hadde vært bedre enn at Pardew fikk skikk på sakene med bedre defensiv organisering, hurtigere angrepsspill med bedre prestasjoner, og mer kreativitet.

Jeg tror ikke dette er siste sjanse for Pardew, men den diskusjonen skal vi ikke ta her.

Grei startoppstilling du ser for deg. Men tipper Santon fortsetter fra start. Det kan nå være lurt å plassere Mbiwa og Sissoko på benken. De to har representert en holdning som ikke passer helt inn i Premier League etter min oppfatning. Vi har ikke råd til å starte med spillere som er passive i dueller, lav arbeidsmoral og vilje til å ta de lange løpene tilbake på banen.

Williamson har tidligere vist seg å prestere brukbart når han ikke har fast plass og får en sjelden sjanse start. Cabaye og Remy er selvskreven.

Simmi

• Gjest
« Svar #2 på: 02. Okt. 2013, 20:47 »
Regner med at jeg kommer til å bli flådd nå, men det får så være.

Hva med å få inn litt kontinuitet i den bakre firer?

Hvis vi ser på de som har spilt bak der de siste to årene så er det: Raylor, Danny Simpson, Steven Taylor, Dummet, Santon, Mbiwa, Williamson, Coloccini, Debuchy og litegranne Tavernier. Mulig jeg har glemt noen i tillegg. Det er altså 10 spillere som har spilt i backrekka, og konstellasjonene har vært mange. Veldig mange.

Kvaliteten i den backrekka vi har nå er på papiret svært bra. Mbiwa og Debuchy har vært konge i Frankrike, Colo er Colo og Santon hadde i det minste en frisk start på sesongen i fjor.

I år har derimot samtlige underprestert... Men er problemet at de ikke er gode nok, individuelt sett? Eller er problemet at de ikke klarer å spille sammen? Jeg velger å tro det siste.

Det virker ikke alltid som om folk her inne husker det, men for to år siden, da vi kom på 5.plass, var vi ubeseiret etter 6 kamper og slapp inn særdeles lite mål. Husker dere backrekka? Simpson-Willi/Saylor-Colo-Raylor. En backrekke jeg synes ser ekstremt mye svakere ut på papiret ift den nåværende.

Man kan jo argumentere for at forsvaret fikk kjørt seg et par ganger, spesielt venstresiden, men likevel ordnet det seg som regel og det så ekstremt mye bedre ut enn det det gjør nå. Så... Hva var grunnen til at forsvaret var noenlunde tett? Hvis det ikke var enkeltspillernes kvaliteter hver for seg?

Jeg mener at hovedårsaken til at forsvaret klarte seg såpass bra som de gjorde var at de kjente hverandre. Den backrekka, sett bort i fra at Enrique hadde klippekort på venstrebacken før han ble solgt, hadde spilt mye sammen både i Championship og i den første sesongen i PL. De kjente hverandre, og visste hvor de hadde hverandre. Det gjør ikke den backrekka Newcastle nå besitter.

Debuchy kom i Januar, samme gjorde Mbiwa, i tillegg til at både Colo og Santon har hatt ganske store skadeavbrekk. Da er det altså slik at i tillegg til at Mbiwa og Debuchy ikke har klart å akklimatisere seg til PL, så har de spilt i en nykomponert backrekke. Da kan det fort bli stygt.

Det jeg prøver å si med dette innlegget er at vi må gi spillerne og backrekka litt tid. Jeg sier ikke at de skal fritas for enhver kritikk og at de aldri skal byttes ut, det tror jeg noen av de har gått av. Men det blir for tullete å si at det er spillerne og spillerne alene som er problemet, når backrekka er uten erfaring og helt nykomponert.

Samtidig er det ikke slik at Debuchy og Mbiwa er ubrukelige og alltid vil være det. Vi har allerede sett glimt av klasse i Mbiwa, og det er heller ikke slikt at landslagsbacken Debuchy plutselig er blitt en elendig fotballspiller. Han har tross alt spilt EM for litt over et år siden. Det finnes utallige eksempler på folk som starter dårlig, men som etterhvert blir særdeles gode spillere i PL.Et godt eksempel i så måte er Coloccini. Bajs i første sesong, klasse siden. Jeg håper og tror at både Mbiwa og Debuchy vil gjøre det samme og heve seg betraktelig.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 02. Okt. 2013, 20:52 »
5-1
Nei.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 02. Okt. 2013, 21:28 »
Helt enig Simmi!!

Dette gjelder ikke bare rekka bak, men hele laget. Vi trenger stabilitet nå mer enn noe annet! Gi de samme 11 fem kamper på rad og jeg er helt sikker på at vi ser store forbedringer. Har vært altfor mange formasjonsendringer for tiden, til og med under kamp, og altfor store utskiftninger i startellevere.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 02. Okt. 2013, 22:50 »
Utenom Remy så har de andre vert her i 9-10 måneder, og jeg synes det er på høy tid at man begynner å vise noe nå. Ikke bare glimtvis men være stabile i mer enn en kamp. Remy og Anita har vert de mest stabile til nå pluss en Ben Arfa som har reddet oss seks poeng i to kamper. Resten har hatt noen gode øyeblikk til noen helt håpløse opptredener. Debuchy og Santon har spillt mange kamper nå uten tegn til stor fremgang. Mbiwa har noen få kamper der han har vert god, resten er mareritt kamper. Sissoko hatt noen få, resten har han vert usynelig. Gouffran har gjort det bra.
Om det er Pardew eller spillere så forventer jeg uansett mer. Spesielt innsats og guts fra kampstart av. Vanvittig mange kamper der vi sover i store deler av kampen før vi plutselig våkner, men har allerede fått baklengs. Dette skjedde en drøss med ganger sist sesong og det skjedde igjen mot Everton. Gøts og innsats må opp flere hakk, og det skulle gå an selv om man kommer fra Frankrike, England eller Mongolia!
Hvorfor renner ikke målene inn med Lovren og wanyama splitter nye inn på Southampton. Eller Tottenham som har fem-seks splitter nye spillere i laget. Har vert solide begge lagene. Spillere er forskjellige, men man vurde vert husvarm nå. På papiret skulle ikke Mbiwa vert noe dårligere enn Lovren, likevel så presterer de på forskjellige nivå.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 02. Okt. 2013, 23:25 »
Er for all del for kontinuitet over hele linja. Synes problemet er, i motsetning til de fleste fans, at vi er er for lite destruktive og DEFENSIVE i den defensive delen av spillet. Alle på tvers av backfireren har sine styrker offensivt, og det samme gjelder når vi spiller med Anita, Cabaye og Sissoko sentralt. Savner rett og slett noen spillere i laget som setter stoltheten sin på å forsvare, fremfor å skape, for å komplimentere alle gode offensive spillere vi har, både bakover og fremover. Tayls, en solid back defensivt, samt et solid anker, er det dette laget trenger!

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 03. Okt. 2013, 08:33 »
Er for all del for kontinuitet over hele linja. Synes problemet er, i motsetning til de fleste fans, at vi er er for lite destruktive og DEFENSIVE i den defensive delen av spillet. Alle på tvers av backfireren har sine styrker offensivt, og det samme gjelder når vi spiller med Anita, Cabaye og Sissoko sentralt. Savner rett og slett noen spillere i laget som setter stoltheten sin på å forsvare, fremfor å skape, for å komplimentere alle gode offensive spillere vi har, både bakover og fremover. Tayls, en solid back defensivt, samt et solid anker, er det dette laget trenger!
Dette trur eg du har mykje rett i Sebastian! Det med at Saylor er savna syntest eg også, han var tidligere ein duellvinner/ballvinner som sammen med Tiote. Begge spillere  er flink til å  vinne ball, og ferdighetene til spilleren  stopper der på ein måte. Ingen av dei er gode med ball, og tjener stort på å slå ballen i ein enkel pasning til ein medspelar så raskt som mulig.Ellers kan ballen være tapt i neste trekk igjen ! Ballvinnere trenger me i laget ,noe som var særdeles mangelvare i 1 omg på Goodison Park.
Er det slik at Saylor er skada eller er han fortsatt satt ut av laget etter det røde kortet i 1 kampen?

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 03. Okt. 2013, 10:41 »
5-1

Såså, Cardiff har ikke gode nok spillere til å produsere så mange mål!

De legger seg nok bakpå etter 2-0 til pause?

Men jeg tipper på 2-2 i denne.

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 03. Okt. 2013, 18:00 »
helt rolig 4-2 til Cardiff. Vi starter med Willi bak fordi det funka andre omgang mot Everton. Han gir Cardiff 2 mål.

3-1 til pause

Andre omgang er gjevn og det ender 4-2. Snakkes
Toon till I die.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 03. Okt. 2013, 21:17 »
1-2.

Hmm, nei vent litt. Må vel kanskje være negativ og overkritisk i stedet. Så tipper 12-0. Pardew får sparken og vi henter Mons Ivar Mjelde :D
Same old Shearer, always scoring!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 04. Okt. 2013, 12:15 »
Mons'ern skal ingensteds ;)

Henke911

• Flaskebærer
  • *
  • Stolt Toon fan
    • Vis profil
« Svar #12 på: 05. Okt. 2013, 03:47 »
På Livesport247.com, hvordan ser jeg streams? jeg har betalt og alt funker, men jeg trenger brukernavn og passord for å komme inn på streamen. Hva gjør jeg? må få sett kampen i morgen ;)
Newcastle 3-1 Wigan (15.4.06)
Shearer 2 mål. Jeg var der!

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #13 på: 05. Okt. 2013, 12:31 »
Utruleg spent på denne kampen. Syns det bør komme ein motreaksjon frå oss. Syns me har sett bra ut i nokre kampar, for å så senke skuldrane - og tape stygt. 2.Omgang mot Everton gjorde meg litt stolt. Hadde me fått det tredjemålet hadde stemningen vore ein heeilt anna på forumet. Syns ikkje me skal svartmala heilt når Pardew (etter mi meining) er istand til å gjere gode taktiske grep.

Håper på dette laget, sjølv om eg er ganske einig i argumentet om kontinuitet i backrekka.

Krul
Santon   S.Taylor   Colo   Dummett

Anita    Cabaye  Sissoko/Tiote

Ben Arfa         Remy          Gouffran/Ameobi

Trur laget treng ein S.Taylor type for å mane fram gode prestasjonar og ikkje minst 100% dedikasjon i forsvaret. Dummett har vore knall mot mykje verre motstand enn kantane til Cardiff. Den offensive styrken til Santon hadde selvfølgelig komme meir til sin rett på høgrekant, men der er jo tross alt driblefanten HBA allereie. Kanskje skummelt å setje dei to på same kant.

Remy på topp hadde vore veldig moro å sjå. Mannen er jo istand til å score mål utanfor Ligacupen. I motsetning til visse andre. Ein spiss som ikkje scorer skal ikkje ha fast plass på laget. Sissoko har imponert lite, men det har jaggu Tiote også - usikker der. Gouffran har vore bra, men hadde vore kjekt å sjå Sammy frå start også...

Gleder meg til kamp!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 05. Okt. 2013, 12:42 »
Ben Arfa skal visstnok være benket i dag.