20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2014  (Lest 32291 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2014
« Svar #15 på: 06. Nov. 2013, 14:14 »
Mons Ivar Mjelde som altså fikk sparken sesongen etter at han vant seriegull med klubben, nå er han plutselig god nok igjen?

Det er vel omtrent bare Brann som får til noe sånt. Håper Mjelde holder seg på sørlandet jeg. Da kan jeg like han, og ønske han alt godt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tremblem

• Gjest
« Svar #16 på: 06. Nov. 2013, 14:52 »
Vet ikke om Brann er Norges svar på Newcastle, eller omvendt?  ;D

Kaosklubber begge to, hehe....

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #17 på: 06. Nov. 2013, 15:13 »
Vi kvitter oss ikke med han nei.
Tror han har en høy stjerne her nede, godt likt over alt faktisk.

Men slenger ut noen som jeg ser for meg kommer til og bli kontaktet iallefall.
Trond Sollied
Knut Tørum
David Nielsen (for seint. ikke han skrevet under for godset?)
Leif Gunnar Smedrud

Sorry. Glemte Jostein Grindhaug Og Tom Nordlie.
Tom har jeg av en eller annen grunn alltid hatt lyst på i Bergen. Vet ikke hvorfor?
Kansje siden jeg langt inni meg selv heier litt på eller han sansen for klubben Brann.
« Siste redigering: 06. Nov. 2013, 15:30 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 06. Nov. 2013, 16:49 »
Håper styret tar seg god tid til å finne den rette trenereren. Som ein BA-journalist sa det: Vi bør finne en etablert trener med meritter, etter mange år med mange ferske trenere. Nå er det på tide å hente en med en god CV.

Brann bør vere ein av dei mest spennende trenerjobbene i Norge ved siden av Rosenborg. Meiner det blir feil å ansette Mjelde igjen ettersom han tross alt fekk sparken. Kva er det som plutseleg gjer at han er god nok igjen? Kan heller ikkje sjå kva som skal vere så attraktivt med Tom Nordlie uten at eg har så veldig mykje kunnskap om hans trenerkarriere.

Det eg ønskjer er ein trener som kan sitte lenge og som ønskjer å spele ein attraktiv fotball slik at publikum igjen ønskjer å komme på Stadion og støtte laget. Den som eg meiner hadde vore ein drømmekandidat er Deila, men trur som sagt at det berre blir med drømmen. Dessverre er styret i klubben for det meste ein gjeng med suppegjøker med ein lang rekke dårlige avgjørelser bak seg, så er ikkje altfor optimistisk på kven som kommer inn dørene.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 06. Nov. 2013, 19:49 »
Håper styret tar seg god tid til å finne den rette trenereren. Som ein BA-journalist sa det: Vi bør finne en etablert trener med meritter, etter mange år med mange ferske trenere. Nå er det på tide å hente en med en god CV.

Brann bør vere ein av dei mest spennende trenerjobbene i Norge ved siden av Rosenborg. Meiner det blir feil å ansette Mjelde igjen ettersom han tross alt fekk sparken. Kva er det som plutseleg gjer at han er god nok igjen? Kan heller ikkje sjå kva som skal vere så attraktivt med Tom Nordlie uten at eg har så veldig mykje kunnskap om hans trenerkarriere.

Det eg ønskjer er ein trener som kan sitte lenge og som ønskjer å spele ein attraktiv fotball slik at publikum igjen ønskjer å komme på Stadion og støtte laget. Den som eg meiner hadde vore ein drømmekandidat er Deila, men trur som sagt at det berre blir med drømmen. Dessverre er styret i klubben for det meste ein gjeng med suppegjøker med ein lang rekke dårlige avgjørelser bak seg, så er ikkje altfor optimistisk på kven som kommer inn dørene.

Tok over Start i 2004. Start gikk fra 11. plass i 1. div (nå adecco) i 2003 til 2. plass i TL i 2005, slått på målstreken, allerede i 2. sesongen.. Etter det gikk det riktignok rett ned igjen, noe som har blitt en gjenganger i Nordlie's karriere. Gjorde vel noe lignende med Kongsvinger også. Redda de fra nedrykk i adecco da det så svært mørkt ut, og neste sesong var de med å kjempa om opprykk om jeg ikke tar feil. Dessverre varer glansperiodene hans som oftest ikke lengre enn 1-2 år før klubbene han trener daler rett ned igjen. Ingen anelse om hva det kan være, men noen har jo spekulert i overtrening og at han kjører spillerne for hardt over en lang periode. Husker han ga Startspillerne 3 dager (eller var det 2?) sommerferie under sølvsesongen.

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #20 på: 07. Nov. 2013, 11:23 »
Eg held ein knapp på Tørum for å være ærlig, han er bergensar, og veit kva klubben og byen forventar. (om det er ein fordel eller ei er relativt). Problemet er vell at han ikkje har resultat å vise til, noko som gjærne ville vært ein fordel. Dog trur eg han seier ja når han heimklubben slår på tråden. Tom Nordlie kan de bære gløyme, han er nok meir aktuell når vi kjem til august/september neste år.
Når det er sagt trur eg at det er få norske trenarar som eigentleg har lyst til Brann. Middels klubb, men ein by som krever gull kvart år, ein stall som ikkje er god nok til gull, og ein økonomi som ikkje tillet store innkjøp.... Brann held på å ete seg sjølv opp, rett og slepp pga. supportarar som ikkje elskar klubben, men som lir av mindreverdigheitskompleks og konstant hang-over etter stadige anti-klimaks. Brann kan ansette kven dei vil, gullet kjem ikkje "hem" før dei har ordna opp internt, og fansa har gått i seg sjølv. Får dei ikkje rydda opp dette er dei på god veg til å bli eit "heiselag" igjen!

Ellers håper eg at Lars Arne (Nilsen, om det var tvil) ikkje får tilbod, fordi då pakkar han mest sannsynlig kofferten og reiser heim.....

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #21 på: 07. Nov. 2013, 15:06 »
Når det er sagt trur eg at det er få norske trenarar som eigentleg har lyst til Brann.

Jeg tror ikke dette.

Skal selvfølgelig ikke ta David Nielsens uttalelser alltid for god fisk, men tror det ligger noe i dette:

- Brann er, på generelt grunnlag, en av de mest attraktive klubbene i Skandinavia. Jeg har bodde her i flere år og kjenner både Brann og byen. Det er et lag alle ønsker å trene, sier Nielsen til VG.

Middels klubb, men ein by som krever gull kvart år, ein stall som ikkje er god nok til gull, og ein økonomi som ikkje tillet store innkjøp.... Brann held på å ete seg sjølv opp, rett og slepp pga. supportarar som ikkje elskar klubben, men som lir av mindreverdigheitskompleks og konstant hang-over etter stadige anti-klimaks.

1. Ingen Brann-fans jeg kjenner krevde gull i år.
2. Økonomien per dags dato tillater oss å forbedre stallen med minst to kvalitetskjøp ila vinteren.

Brann held på å ete seg sjølv opp, rett og slepp pga. supportarar som ikkje elskar klubben, men som lir av mindreverdigheitskompleks og konstant hang-over etter stadige anti-klimaks.

Tror du Brann spiser seg selv opp på grunn av supportere med mindreverdighetskomplekser?

Jeg må igjen si meg uenig.

Når det kommer til hvorfor jeg ønsker Mjelde, så går det egentlig på at jeg alltid har likt han. Måten BT og BA presset han ut av klubben på var vel egentlig ganske pinlig. Ser at noen nettaviser lanserer Trond Sollied, NAE og Martin Andresen som kandidater til trenerjobben. Reality check needed.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #22 på: 07. Nov. 2013, 17:00 »
Når det er sagt trur eg at det er få norske trenarar som eigentleg har lyst til Brann.

Jeg tror ikke dette.

Skal selvfølgelig ikke ta David Nielsens uttalelser alltid for god fisk, men tror det ligger noe i dette:

- Brann er, på generelt grunnlag, en av de mest attraktive klubbene i Skandinavia. Jeg har bodde her i flere år og kjenner både Brann og byen. Det er et lag alle ønsker å trene, sier Nielsen til VG.

Middels klubb, men ein by som krever gull kvart år, ein stall som ikkje er god nok til gull, og ein økonomi som ikkje tillet store innkjøp.... Brann held på å ete seg sjølv opp, rett og slepp pga. supportarar som ikkje elskar klubben, men som lir av mindreverdigheitskompleks og konstant hang-over etter stadige anti-klimaks.

1. Ingen Brann-fans jeg kjenner krevde gull i år.
2. Økonomien per dags dato tillater oss å forbedre stallen med minst to kvalitetskjøp ila vinteren.

Brann held på å ete seg sjølv opp, rett og slepp pga. supportarar som ikkje elskar klubben, men som lir av mindreverdigheitskompleks og konstant hang-over etter stadige anti-klimaks.

Tror du Brann spiser seg selv opp på grunn av supportere med mindreverdighetskomplekser?

Jeg må igjen si meg uenig.

Når det kommer til hvorfor jeg ønsker Mjelde, så går det egentlig på at jeg alltid har likt han. Måten BT og BA presset han ut av klubben på var vel egentlig ganske pinlig. Ser at noen nettaviser lanserer Trond Sollied, NAE og Martin Andresen som kandidater til trenerjobben. Reality check needed.
Men du er bergenser...:p

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #23 på: 07. Nov. 2013, 17:44 »
Tro meg - jeg er ikke i nærheten av å være bergenser!  :P

Ett år i den byen der holdt lenge for meg.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #24 på: 14. Nov. 2013, 10:13 »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 14. Nov. 2013, 14:00 »
Ser Hødd-treneren har gitt seg i Hødd. Det kan også være en mulig trener både for TIL og kanskje aller helst Brann.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 14. Nov. 2013, 14:36 »
Fra Hødd til Brann, to forskjellige verdener. Hadde jeg vært han ville jeg prøvd meg i TIL isteden. Ganske stor klubb, men virker langt mer tålmodige og fornuftige. Tross sparkingen tidligere i høst. Jeg ville trodd S. Nilsen ville ta over, men det ekke aktuelt?
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 14. Nov. 2013, 16:19 »
Jo. Men det er andre alternativer også. Deriblant Bummen Johansen.
Får håpe de holder seg i Adecco noen år så vi kan nyte en ren toppserie  :ler:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #28 på: 14. Nov. 2013, 16:38 »
Må sei gårsdagen var ein tung dag for Ulsteinvik. Utrulig vemodig å sjå mannen som bygde stabilitet og kontinuitet i Hødd forlate skuta, men forståelig at han vil forlate den i medvind. Nilsen er Noregs beste trenar! Fantastisk flott fyr, med ein fantastisk filosofi. Vil ta mange år før vi får ein slik trenar igjen, og etterfølgaren til Lars Arne får vanvittige sko å fylle. Ser vi han i raud jakke ut på våren er det fullt fortjent, og eit godt døme på at det går ann å jobbe seg opp over i fotball-Noreg.

I Høddhistoria vil navnet hans stå skreve i (cup)gullskrift, og om nokre år når vi ligg ned igjen vil vi nok sei; "Ej likte mej bere når han Lars Arne va trænar ej".

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #29 på: 15. Nov. 2013, 11:29 »
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/bergensavis-alex-mcleish-er-brannaktuell-4157502.html

Var ikke dette jeg hadde sett for meg om det stemmer da.
Ikke akkurat kjent for god fotball.