20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Everton - Newcastle Mandag 30. september kl 21:00 - TV2 PLHD 1  (Lest 33058 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TommyWee

• Gjest
Sv: Everton - Newcastle Mandag 30. september kl 21:00 - TV2 PLHD 1
« Svar #165 på: 01. Okt. 2013, 09:56 »
Fantastisk bra å se folk klage på Mbiwa når det er Colo som er ræv på de to målene.

På de to siste er målene direkte konsekvens av at Mbiwa ikke følger med i hele tatt.

Uenig at det er bare Mbiwa sin feil, Colo må ta minst like stor skyld. Det er Colo som lar ballen sprette fram til Lukaku scorer tredje målet, og prøver ikke engang å få den bort.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #166 på: 01. Okt. 2013, 10:38 »
Siden laget åpenbart ikke fungerer er det et par ting som bør endres.

1) ben arfa i en rolle der han ikke må jobbe hjem, eller ut av laget.

2) et par spillere med defensive kvaliteter i forsvar. Spillere som faktisk gidder å gå inn i dueller.

Ønskelaget mitt inneholder etterhvert så mange kontroversielle valg at jeg ikke orker å poste det her :D

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #167 på: 01. Okt. 2013, 10:45 »
Valgte å se siste episode av Breaking Bad framfor resten av kampen etter 3-0. Ser jeg gikk glipp av litt, men ikke nok til at jeg angrer på valget mitt idag.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 01. Okt. 2013, 12:11 »
Eg har sett meir enn nok elendigheit opp gjennom åra. So eg skrudde av på 2-0. Såg og Breaking Bad, men ser oppatt alt og er vel komen midt i sesong 3 ;) Har ikkje sett siste sesong :)

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #169 på: 01. Okt. 2013, 12:30 »
Ja han har endelig hatt tid til å drille system og taktikk,det er eg heilt enig i Igrinde og Tremblem!
Eg ville ha Pardew fjerna ved sesongslutt,slik at ein ny manager kunne starta denne sesongen eg men:nei:
Det hadde nok vorte for dyrt det for Mike.
Men eg tvilar på at Pardew har drilla inn at "landslagspillerne" skal stå og trippe og ikkje gå i dei romma som er? Det er spillerene som tar valgene "der og då" i situasjonene, og ikkje Pardew!
Men sjølsagt hjelper det med ein plan, og den er det PARDEW som bestemmer :wink:
Men måla i mot i går kveld er å regne for "store personlige feil" Eg syntest Gutta som var utpå i 2 omg i går
gjorde ein god jobb, og eg er sikker på at det blir "større" klubber enn Newcastle som kjører "slukøra"heim etter kamp mot Everton ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 01. Okt. 2013, 13:27 »
Hadde kanskje vært bedre å opprettet ny tråd for Cardiff-kampen og fortsatt diskusjonen der, men la gå.

Ja, Ben Arfa har vært dårlig i to strake kamper nå. Men hva tjener vi på at han skal sitte på benken? Er Sammy i stand til å utrette mer? Ben Arfa ble effektivt tatt ut av kampen av Hull. Det mener jeg Bruce skal ha ros for, det var en taktisk genistrek. På samme måte hadde Coleman fullstendig kontroll på Ben Arfa i går. Men er det egentlig Ben Arfas feil? Det vi nå har vært vitne til i de to siste kampene er hvor utrolig effektivt motstanderen kan nøytralisere oss når Ben Arfa blir satt ut av spill. Har du en eller to mann på Ben Arfa hver gang han mottar ballen, så blir han stående å drible og spille bakover. Får Ben Arfa rom til å ta imot ball, avansere og orientere seg, så er han livsfarlig, og gir angrepet vårt en ny dimensjon. Den dagen han ikke får til dette skal jeg være helt enig i at han har vært fryktelig dårlig og må benkes. Men mot Hull og Everton mener jeg det er motstanderens taktikk som har satt han ut av spill, og ikke han som har mestret arbeidsoppgavene sine.

Ben Arfa er en spiller som trenger tillit. Han blir ikke bedre av å bli kastet på benken etter bare to kamper uten å ha greid å markere seg. Vi kan ikke forvente at Ben Arfa skal være banens beste hver jævla gang.

Ben Arfa er av/på som Daniel Braaten sies det. Ja, selvsagt er han det. Er det noe nytt da? Det har han jo vært i alle år. Det har vi visst helt siden scoringen hans mot Everton i 2010. Men det er ikke sånn at Ben Arfa enten er bånn i bøtta eller Messi-klasse. Mot Everton så jeg en Ben Arfa som i utgangspunktet hadde bryteren påslått, men som ikke var i Messi-form. Men spillestilen vår (eller mangelen på sådan) legger opp til at Ben Arfa skal være Messi hver eneste gang. Selv ikke Messi er så god hver gang. Selv ikke Messi er like brilliant i hver kamp, og selv Messi kan bli markert ut av kamper. Selv mot antatt dårligere motstand (dog er det forskjell på Hull og Newcastle og Levante og Barcelona). På dager hvor laget fungerer, fungerer som oftest også Ben Arfa. På dager hvor ingenting fungerer, så er det ytterst sjelden Ben Arfa fungerer.

Ben Arfa er ikke Messi. Ben Arfa er Ben Arfa, og han er laget av kjøtt og blod som alle andre. Selv om man av og til kan være i tvil. Han har ferdighetene som kan gjøre han guddommelig i enkeltkamper. Men han er ikke stabilt verdensklasse. Da hadde alle franske landslagssjefer glatt oversett eventuelle personkonflikter og spilt han HVER gang.

Benny har vært svak i de siste to kampene. Det er ingen i tvil om. Men hva forventer vi egentlig av et lag som overhodet ikke henger sammen verken offensivt eller defensivt, og hvor høye krav skal vi egenlig stille? Jeg mener Ben Arfa er en spiller vi skal se i nåde til. Ben Arfa er en spiller vi ikke har råd til å utelate fra startoppstillingen, på samme måte som Kevin Keegan i går kveld argumenterte knallhardt for at vi MÅ spille Cabaye i hver kamp, fordi han er vår beste spiller. Cabaye er kanskje vår beste, Ben Arfa er vår vikigste. Vi vet hva Ben Arfa kan gjøre hvisomatsåfremtifall. Hva kan Sammy gjøre, som ikke Benny kan? Rundspille Seamus Coleman? Neppe.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #171 på: 01. Okt. 2013, 13:49 »
Ein må rekne med at motstandarar vil klare å finne ein strategi som nøytraliserer HBA, slik som Hull og Everton har klart det. Det ein derimot då må kunne forvente av Pardew er at han prøver å justere dette. Gi meg eit mottrekk, mann. OK, Coleman fekk overtaket. Kvifor ikkje då prøve å flytte HBA inn i mellomrommet mellom midtstopparane og dei defensive midtbanespelarane, og heller skyve meir defensivt orienterte spelarar mot venstre? Då hadde vi kanskje også klart noko meir enn patetiske forsøk på å stoppe gjennombrota frå Mirallas og Coleman.

HBA kunne nok med langt større effektivitet bydd Jagielka/Distin/Barry på problem dersom det var meir sentralt domenet hans var. Den einaste gongen HBA klarte å forsere seg forbi ein blå mann i 1. omgang var jo då han snurra seg forbi.... ikkje Coleman, men Jagielka.

Det største ankepunktet i går var uansett forsvaret. At Everton kunne risikere å få eit press mot vårt mål er å vente, men det er skammeleg at det var livsfarleg kvar gong dei passerte midtstreken. Det offensive spelemønsteret synest eg jevnt over framleis er betre enn det var i fjor, men det nyttar ikkje når forsvaret ikkje er i nærleiken av å fungere.

Kva tid er Haïdara tilbake? Ser gjerne både han og Dummett inn i laget så snart som mogleg. Slikt forsvarsspel som vart vist i går i 1. omgang må få konsekvensr.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #172 på: 01. Okt. 2013, 15:07 »
Det vi nå har vært vitne til i de to siste kampene er hvor utrolig effektivt motstanderen kan nøytralisere oss når Ben Arfa blir satt ut av spill. Har du en eller to mann på Ben Arfa hver gang han mottar ballen, så blir han stående å drible og spille bakover. Får Ben Arfa rom til å ta imot ball, avansere og orientere seg, så er han livsfarlig, og gir angrepet vårt en ny dimensjon.

Mye gode poenger i innlegget ditt. Formspillere og individualister som Ben Arfa står alltid som førsteprioritet hos motstanderen til å tas ut. Skal Ben Arfa fungere må han ha bevegelse i umiddelbar nærhet for å skape rom til å gjøre ting på egen hånd eller ha pasningsalternativer rundt seg. Og der mener jeg laget svikter. Det er tidvis høy stressfaktor, lite løpskapasitet og presisjon når vi bryter og kontrer.. Følgene av dette er også et forsvar i ubalanse. Dette er trening og taktikk og Pardew sitt ansvar.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 01. Okt. 2013, 17:34 »
Ben Arfa var dritdårlig i går, og det må han selvfølgelig få kritikk for. Han må ta mye ansvar selv, men det må jammen meg Pardew og. Nå har jeg ikke lest de to siste postene her, men er det kun jeg som reagerer på at Ben Arfa spilte 45 minutter på venstre kant, mens Gouffran spilte 45 minutter på høyre, uten at noen fikk til noe som helst? Hvorfor ba ikke Pardew de om å bytte, spesielt etter at Baines fikk det gule kortet i det 20. minutt? To sekunders genialitet fra Ben Arfa og Everton kunne fort ha måttet spilt store deler av kampen med ti mann. Pardew sto jo helt lamslått på sidelinjen og gjorde faen meg ingen grep før etter 45. minutter. Og grep betyr ikke nødvendighvis bytter, men bare det å bytte kantene. Kunne fort ha gjort en stor forskjell, spør dere meg.
Nei.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 01. Okt. 2013, 20:42 »
Hadde kanskje vært bedre å opprettet ny tråd for Cardiff-kampen og fortsatt diskusjonen der, men la gå.

Ja, Ben Arfa har vært dårlig i to strake kamper nå. Men hva tjener vi på at han skal sitte på benken? Er Sammy i stand til å utrette mer? Ben Arfa ble effektivt tatt ut av kampen av Hull. Det mener jeg Bruce skal ha ros for, det var en taktisk genistrek. På samme måte hadde Coleman fullstendig kontroll på Ben Arfa i går. Men er det egentlig Ben Arfas feil? Det vi nå har vært vitne til i de to siste kampene er hvor utrolig effektivt motstanderen kan nøytralisere oss når Ben Arfa blir satt ut av spill. Har du en eller to mann på Ben Arfa hver gang han mottar ballen, så blir han stående å drible og spille bakover. Får Ben Arfa rom til å ta imot ball, avansere og orientere seg, så er han livsfarlig, og gir angrepet vårt en ny dimensjon. Den dagen han ikke får til dette skal jeg være helt enig i at han har vært fryktelig dårlig og må benkes. Men mot Hull og Everton mener jeg det er motstanderens taktikk som har satt han ut av spill, og ikke han som har mestret arbeidsoppgavene sine.

Ben Arfa er en spiller som trenger tillit. Han blir ikke bedre av å bli kastet på benken etter bare to kamper uten å ha greid å markere seg. Vi kan ikke forvente at Ben Arfa skal være banens beste hver jævla gang.

Ben Arfa er av/på som Daniel Braaten sies det. Ja, selvsagt er han det. Er det noe nytt da? Det har han jo vært i alle år. Det har vi visst helt siden scoringen hans mot Everton i 2010. Men det er ikke sånn at Ben Arfa enten er bånn i bøtta eller Messi-klasse. Mot Everton så jeg en Ben Arfa som i utgangspunktet hadde bryteren påslått, men som ikke var i Messi-form. Men spillestilen vår (eller mangelen på sådan) legger opp til at Ben Arfa skal være Messi hver eneste gang. Selv ikke Messi er så god hver gang. Selv ikke Messi er like brilliant i hver kamp, og selv Messi kan bli markert ut av kamper. Selv mot antatt dårligere motstand (dog er det forskjell på Hull og Newcastle og Levante og Barcelona). På dager hvor laget fungerer, fungerer som oftest også Ben Arfa. På dager hvor ingenting fungerer, så er det ytterst sjelden Ben Arfa fungerer.

Ben Arfa er ikke Messi. Ben Arfa er Ben Arfa, og han er laget av kjøtt og blod som alle andre. Selv om man av og til kan være i tvil. Han har ferdighetene som kan gjøre han guddommelig i enkeltkamper. Men han er ikke stabilt verdensklasse. Da hadde alle franske landslagssjefer glatt oversett eventuelle personkonflikter og spilt han HVER gang.

Benny har vært svak i de siste to kampene. Det er ingen i tvil om. Men hva forventer vi egentlig av et lag som overhodet ikke henger sammen verken offensivt eller defensivt, og hvor høye krav skal vi egenlig stille? Jeg mener Ben Arfa er en spiller vi skal se i nåde til. Ben Arfa er en spiller vi ikke har råd til å utelate fra startoppstillingen, på samme måte som Kevin Keegan i går kveld argumenterte knallhardt for at vi MÅ spille Cabaye i hver kamp, fordi han er vår beste spiller. Cabaye er kanskje vår beste, Ben Arfa er vår vikigste. Vi vet hva Ben Arfa kan gjøre hvisomatsåfremtifall. Hva kan Sammy gjøre, som ikke Benny kan? Rundspille Seamus Coleman? Neppe.

:gp:

Fantastisk oppsummert!

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #175 på: 01. Okt. 2013, 22:19 »
Har dere sett post match interviewet med Pardew? Han får spørsmål om å beskrive hvilke grep han gjorde for å snu matchen i andre omgang. Svaret er skremmende fra en PL-manager.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 01. Okt. 2013, 23:32 »
Mulig svaret et skremmende, men resultatet var langt bedre.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 02. Okt. 2013, 11:17 »
Har dere sett post match interviewet med Pardew? Han får spørsmål om å beskrive hvilke grep han gjorde for å snu matchen i andre omgang. Svaret er skremmende fra en PL-manager.

Mannen er jo skremmende i seg selv!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 02. Okt. 2013, 15:54 »
Hva var svaret?

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 02. Okt. 2013, 18:44 »
I intervjuet jeg så så sier han at han ba de om å rett og slett involvere seg og sette inn taklinger, noe jeg ikke ser problemet med for det var jo det som var problemet. Skal du kunne spille fotball i PL så må du først vinne duellkrigen, earn the right to play. Dette gjorde Everton og dermed ble de laget som kunne spille langs bakken i går. Svakt av våre spillere. Uavhengig av hva slags taktikk Pardew kom med så må man alltid vinne dueller og det kan ikke Pardew gjøre.

Mulig du forventet en skikkelig taktisk tale hvor han gjør geniale endringer, men det var ikke det som manglet på mandag. Det som manglet på mandag var rett og slett glød og interresse fra spillerne og det skal man kunne forvente av dem uansett hvor uegnet Pardew er som trener.